Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kilpailut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bassolinjaskaba 38 - äänestys
1 2
J.Hollström
08.01.2010 20:48:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kommentteja ja pisteitä (esim.6) näille. N. viikko aikaa ihmetellä.
 
Osallistujat:
1) poppamies: http://maihinnousu.net/s/?song_id=6544
2) Thominisk: http://maihinnousu.net/s/?song_id=6535
3) hollstro: http://maihinnousu.net/s/?song_id=6540
4) J.Hollström: http://maihinnousu.net/s/?song_id=6546
5) sirdickyj: http://maihinnousu.net/s/?song_id=6552
6) sneaky snake: http://maihinnousu.net/s/?song_id=6559
7) Teijo K.: http://maihinnousu.net/s/?song_id=6564
8) omarklah: http://maihinnousu.net/s/?song_id=6565
9) 2541: http://maihinnousu.net/s/?song_id=6566
10) arilö: http://maihinnousu.net/s/?song_id=6591
11) Esa H:http://maihinnousu.net/s/?song_id=6593
12) Zep Howe: http://maihinnousu.net/s/6629
13) Hulkster: http://maihinnousu.net/s/?song_id=6634
14) jaakonam: http://maihinnousu.net/s/?song_id=6646
 
omarklah
09.01.2010 11:28:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1) poppamies - Soitto toimii rytmisesti oikein ja äänivalinnat osuu kohdalleen. Myös linjassa hyvä idea.
2) Thominisk - Soitto kaikin puolin ok, mutta olisin kaivannut selkeämpää linjaa.
3) hollstro - Ei moitittavaa soitossa. Peruslinja mielestäni tylsä. Lopusta tykkäsin paljon.
4) J.Hollström - Hyvä linja. Loppuun olis voinut keksiä jotain lisää...
5) sirdickyj - Toimiva peruslinja, myös loppu ok.
6) sneaky snake - Linjassa erittäin hyvä melodinen idea - toteutus vaan ei ihan yllä linjan tasolle. Vähän turhan kulmikas.
7) Teijo K. - Linja seuraa basaria hiukan turhan orjallisesti - toisaalta se tukee kyllä rytmipuolta selvästi. Loppu hiukan karkaa...
9) 2541 - Hyvin soitettu toimiva peruslinja.
10) arilö - Basso aika hiljaisella. Peruslinjaa tässäkin mennään ilman kommervenkkejä.
11) Esa H - Toisaalta hyvin soitettu hyvä linja, mutta toisaalta ei mitenkään erityisesti säväyttänyt. Jotain olisi pitänyt olla lisää...
12) Zep Howe - Taitavaa soittoa, mutta munsta suorat kasit ei toimi tässä taustassa optimaalisesti...
13) Hulkster - Levollista bassottelua joka sopii tähän taustaan. Loppuhuipennusta jäin kaipaamaan.
14) jaakonam - Linjassa paljon hyviä ideoita - äänen säröytyminen ja pieni epävarmuuss soitossa ja äänivalinnoissa häiritsevät.
 
1 poäng seuraaville:
 
poppamies
J.Hollström
sirdickyj
2541
arilö
Hulkster
 
Ekstiätuanoikato...
Esa H
09.01.2010 15:03:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1) poppamies: Sopiva bassolinja taustaan. Ihan kuin hiukan tulisi takakenossa.
2) Thominisk: Hyvä agressiivinen linja. Muodostuu melkoinen bassomeluvalli.
3) hollstro: Hyvä saundi. Rento ja rauhallinen linja. Ei mene taustan melodian päälle. Hyvä loppu +
4) J.Hollström: Basso istuu taustaan rytmisesti ja muutenkin kuin nenä.+
5) sirdickyj: Toimiva bassolinja. Mun korvaan saudi hiukan mutainen. Hyvin soitettu.
6) sneaky snake: Hyvä saundi. Korkat ja matalat äänet selkeitä. Hyvä linja. Tollasen voisi ehkä vetää pidemmillä äänillä ja jättää niitä soimaan. +
7) Teijo K.: Rytminen bassolinja. Hyvät iskut.
8) omarklah: Rento melodinen linja. Korkeat äänet mukavia, mutta hiukan eriparia muun sisteemin kanssa.
9) 2541: Hyvä rytmi. Sopivan iskevä saundi ja soittotyyli. Hauska loppu. +
10) arilö: Hyvin soitettu hyvä linja. Melkein jopa ylituotettua.
12) Zep Howe: Hyvä saundi. Jämptiä soittoa. Linja on vaihteleva ja hyvä. ++
13) Hulkster: Hyvä linja. Himpun verran soisi olla enemmän atakkia. Hyvin soitettu.
14) jaakonam: Hyvällä asenteella vedetty. Äänityksessä jotain pielessä. Äänissä tulee muutama huti.
 
T.Nick
09.01.2010 16:14:48 (muokattu 09.01.2010 16:15:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuplat
 
Kipu lisää kiimaa
T.Nick
09.01.2010 16:15:23 (muokattu 09.01.2010 16:16:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Poppis: Parin ekan kierron jälkeen homma jotenkin selkeytyy. Soundi ei oo hullumpi. Sopivassa suhteessa tukee alapäätä mutta kuitenkin erottuu riittävästi. Mukavan melodinen linja ja istuu kivasti. Toi alku nyt sit saatto olla vähän heikko alotus tai sit en ollu vaan ite valmis korvieni kanssa.
 
Hollströ: Alku lähtee vähän laiskasti ja pikkuhiljaa. Ei tässä mitään väärää ole. Mä vaa ite ton työntäyteisen basarityöskentelyn perusteella käsitin biisin silleen, että pitäis sitten tapahtua bassollakin kaikenlaista ja tää oli rauhallista työskentelyä siihen nähden. Lopun soinnutukset oli kyllä mainioita, taidokkaita, hyvänkuulosia ja biisiin hyvin istuvia. Sabre (?) kuulostaa hyvältä.
 
Juki: SVT-mallinnus tekee sen mitä pitää. Kuulostaa ihan SVT:ltä. Vähän äskeistä vilkkaampi linja ja tietty hyvä haju biisin luonteesta kun on tää kotikenttäetu. Toi astetta omaperäisempi basarikuvio on kuitenkin yhteen sopiva tän bassolinjan kanssa. Ehkä jotain pientä spessua jäi puuttumaan, kun ei keksi enempiä sanottavaa. Vahva perussuoritus ja thätsit.
 
sirdickyj: Hyvä kun lähti heti soitto käyntiin. Linjassa on nyt semmosta hyvää keinuvuutta, mitä toi pohjakomppi kaipaa. Tuolla puolivälissä vähän horjahtaa, mutta muuten menee kivalla fiiliksellä. Soundi on aika tykki ns. alamiddlemäinen / miltei SVT-mäisen tanniininen. En kuitenkaan sanoisi että jyrää. Veikeä lopetus. +
 
sneaky snake: Aika melodista linjaa haettu ja sinäänsä ok, mutta hieman häiritsee jonkinasteinen staccattomaisuus soitossa. Äänet sais olla aikalailla liimattuna yhteen. Tai tää on vaan miten itse oon ymmärtäny nyt tän pohjan ja siks mulle ei kuulosta aivan toimivalta toteutukselta, vaikka idea on ollut hyvä ja kuvio on mieleenpainuva.
 
Teijo K: Tässä seurataan taas niin tarkasti basaria, että toi edellisessä sanottu staccattomaisuus toimiikin. Jos olis joku muu, niin uskaltaisin sanoa, että käytiin vähän toisessa sävellajissa nyt, mutta en sanokkaan. Ihan jees ja toimiva. Ihan kuin toi loppu olis soitettu todella veltoilla sormilla, en tiedä oliko näin tarkoitus, mutta hyvät ajatukset rytmittelystä jäi vähän puolitiehen. +
 
omarklah: Pari ääntä identtiset edellisen raidan kanssa. Toi Em-G-A-Hm kierto on soitettu nyt jotenkin todella erikoisesti. On varmaan ihan oikein taas, mutta ei käy mun kaaliin. Tuntuu, kun menis pahasti pilluilleen ton tiuvvaavaan melodian kanssa. Ja kun toi tiuvaus kuulostaa jo itsessään aika raskaalta näin 7. kertaa putkeen niin ei ollut aivan täysin miellyttävä kuuntelukokemus. Tosi ikävää palautetta nyt multa, mutta anteeksi, menin hämilleni. Tiedän, että en ole mikään arvostelemaan muita.
 
2541: Aika tykki saundi. Kiva sisäänkäynti. Linja tehty selkeäksi. Vähän ehkä tylsä suoritus kaikessa hyvyydessään. Oli hauskat pyöritykset lopussa. Niistä plussaa. +
 
arilö: Vähän häiritsevän klangi soundi. Meinaa tulla klangi yli ja se on sitten marakassin tyyppinen soitin. Kasit nyt toimii jotenkuten tässä ja onhan toki hyvin soitettua. Ehkä olis voinu kuitenkin mun mieliks rytmittää pikkasen eri tavalla.
 
Esa H: Tästä mä tykkään. Tarkkaa työskentelyä bassossa, mutta linjat on sopivalla korkeudella, että ne ei korosta itseään liikaa. Rytmitykset vastaa omaa käsitystä siitä, että miten pitäis soittaa. +
 
Seppo Hovi: Aika tällänen Hyvää uuttavuotta linjakin. Kuviollinen kasi toimi paremmin kuin suora kasi. Saman tyyppisiä juttuja kun siinä edellisessä Seppo Hovi pätkässä ja niistä tykkäsin paljon. Samoin tässä, vaikka ne on vähän sellasta briljeerausta. Mutta tältä haluais siitä huolimatta kuulostaa itsekin. Lopussa hyvä vaihtoehtoinen soinnutus. +
 
Hulkster: Jees soundi. Hyvää soittoa ja kaikin puolin toimiva linja. Ei moitittavaa. Hyvin pysy ryhdissä loppuun asti, eikä ruvettu hölmöilemään. +
 
Jaakoman: Hauska soundi ja hyvää ideointia. Pari ääntä siellä täällä ei ollu ihan jees, nyt kun toi piti olla noin vitun kovalla. Hyvää soittoa ja näin, tai olis sitten jos balanssit olis kohdallaan. Nyt ärtyy kuulija aika pahasti.. Soundikin hauska mutta tekninen toteutus aika sikamaisen rönttäinen.
 
Pisteet siis:
Hulkster
Zeppo Howei
Esa H.
2541
Teijo K.
Sir Dicky J
 
Kipu lisää kiimaa
poppamies
10.01.2010 00:24:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thominisk : Hyvälla soundilla soitettu.. Hyvä että maltoit soittaa pitkiä ääniä sinne tänne. Tässä pohjassa on muutenkin niin paljon tavaraa että tulee muuten helposti levoton meini nki.
 
Hollstro: Ei moittimista peruskamaa hyvällä soundilla. Välillä hyviä ja melodisa koujjuja.Soolokohta meni vähän pimpelipopeliksi.
 
J.Hollström: Linja on muuten soundillisesti ja tekniseti tarkasti soitettu mutta korostaa ehkää liikaa biisin rytmiä. Tata tiii, tata tiii...
 
+Sirdickyj: Erillainen linja. Oktaavit hyviä. Rytmisesti hyvä ei riitele eikä korosta mitään turhaan. Soolokohta hyvä ja loppu mainio.
 
+Sneaky Snake: Melodinen linja. Siitä pidin. Vähän rytmihäiriöitä minu mielestä mutta pisteen arvoinen suoritus erillaisuudesta.
 
Teijo: Kato, sähköbasso kaivettu naftaliinista. Pidin synkoopeista.
 
+Omarklah: Tästä pitää antaa plussan rohkeudesta. Erottu selkeästi joukosta sekä harmoonisesti että tyylillisesti.Avaruus meininkiä.
 
+2541: Hyvä soundi ja synkoopit toimii mainiosti.
 
Arilö: Hyvä soundi. Hyvää soittoa
 
Esa.H: Hyvä soundi. Jossain vähän tökkii rytmi runpalin kanssa. Se on hankala runpali tuo Kone.
 
+Zep Howe: Erillainen. Hyvä että basso vetää pitkälle suoraa kasia tähän muuten niin levottomaan pohjaan.
 
+Hulkster: Perushyvä veto hyvällä soundilla. Tässä ehkä tavallista paremmat kiekaisut ja koukerot.
 
Jaakkonam: Erottuva soundi kyllä. Vähän niin kuin jostain horror leffasta. Outoja ääniä siellä täällä mutta ei paha .
 
G strings are for strippers!
sneaky snake
10.01.2010 04:32:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1) Poppamies: Melko perusveto, tukee pöyhistelemättä biisiä ja sen rakennetta. Saundi leikkaa hyvin läpi, vaikka esitteleekin lyhyttä katoamistemppua kohdassa jossa siihen kiinnitin huomioa. Tietyillä taajuuksilla kurnuttaa(?!), pakostakin pistää mietityttämään mitä sinä sille bassolle olet salaa syöttänyt?
 
2) Thominisk: Tukee taustaa ja vähän pöyhistelee, mikä tietysti on paitsi suotavaa, myös kisan luonteen ottaen asia jota osaa jopa odottaa. Lopussa vähän hajoaa, ylipäätään tykkään että jos teemaa lähtee vetämään, kannattaa tyylin mukaisena pysyä alusta loppuun saakka. Saundi täyttää tehtävänsä, tosin paikoin ihmettelen oktaaverin tapaista tuplausta. (+)
 
3) hollstro: Vähän katosi signaalista virtaa Thominiskin vetoon verrattuna. Latentti liikkeellelähtö. Tuubaan saisi minusta puhaltaa vähän enemmän, eli bassolinjaa voisi nostaa piirun verran ylemmäs. Toisaalta itse veto on vähän tasapaksu; ei yllätä niin hyvässä kuin huonossakaan.
 
4) J.Hollström: Piilee basso tässäkin ensimmäisen kierron ajan. Itse linja ei vaadi huomioa, eli taskubasistin hommilta kuulostaa. Tosin taskubasistin kunniamerkintään olisi vaadittu vähän vaatimattomampaa saundia. Sama homma siis kuin Hollstrolla; ei loista niin hyvässä kuin huonossakaan. Ehkä tasapaksu on huono sana, tasalaatu kuvaa hommaa näissä vedoissa paremmin.
 
5) sirdickyj: Saundi toimii tässä taustassa yllättävän hyvin. Itse linja jatkaa edellisten vetojen perusvarma-edustusta, tosin lopun tumputuksen olisin jättänyt vetämättä. Sitä kieltämättä, saati millään tavalla perustelematta: hymähdin parille viimeiselle nuotille. Niille piste! (+)
 
6) sneaky snake: Minä (sydän) melodia. Liioittelematta tässä meni 5-10 minuuttia, vedin kierron kerran purkkiin ja suurimman osan ajasta liimailin vaan yhtä ja samaa pätkää taustan päälle. Kuulostaa sille että laahaa parissa kohdassa, syytän copy-pastea ja laiskuutta.
 
7) Teijo K.: Alussa vähän nykii tuo meno, vaan alkaahan se juna vähän ajan päästä vetää. Melkeinpä tekisi mieli vinguttaa pistevisaa tässä kohtaa. Ja ääntenlaskun jälkeen vingutankin. (+)
 
8) omarklah: Haha. Mukava saundi. Mutta sillä vetäjä on ihan liian rohkea.
 
9) 2541: Tuosta alusta, enpä tiedä. Muuten melko peruskauraa, vaikka viimeiset parikymmentä sekuntia lämmittivätkin sielua erillisenä komponenttina - osana skabavetoa, eivät niinkään. Lämmöstä piste (+)
 
10) arilö: Säksättää eteenpäin samalla varmuudella kuin wanhat dieselkeskimoottorit paateissa. Valitettavasti minun on tosi vaikea arvostaa/arvostella itse linjaa tuon säksätyksen ohi.
 
11) Esa H: Vähän tukossa; saundista tahtoo alussa kadota ylhäältä potku. Muuten noudattaa melko pitkälti peruslinjaa jota tässä on kuullut jo melko monessa vedossa. Eli ei mitään merkityksellisen huonoa, saati erityisen hyvääkään.
 
12) Zep Howe: Pampampampampampampam-- tällä tyylillä tämä saundi toimii, vaikka se kuulostaakin monin paikoin enemmän synalta kuin bassolta. Läheskään kaikki nuottivalinnat eivät minulle toimi ja epäilenkin, että se kuuluisa sillisalaatti johon useinkin kuulee viitattavan kuulostaisi nimenomaan tältä. Kuriositeettinahan tämä on ihan hauska ja pisteitä todennäköisesti irtoaisi jos kisattaisiin eksentrisyydestä.
 
13) Hulkster: Soittotaidossa ei ole vikaa, mutta saundia voisi vähän hioa. Joka tapauksessa hyvä linja ja siitähän tässä kisataan. (+)
 
14) jaakonam: Saundia voi vaan parantaa ja kertoon lähdettäessä menee monta kertaa minun korvien mielestä metsään.
 
Pisteille:
 
Thominisk
sirdickyj
Teijo K
2541
Hulkster
 
Ylivalottaja
Zep Howe
10.01.2010 13:26:44 (muokattu 10.01.2010 13:57:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sneaky snake: Kuriositeettinahan tämä on ihan hauska ja pisteitä todennäköisesti irtoaisi jos kisattaisiin eksentrisyydestä.
 
Mutta päteekö tämä sun omaan linjaan myös?
 
sneaky snake
10.01.2010 18:29:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zep Howe: Mutta päteekö tämä sun omaan linjaan myös?
 
Kovin vaivalloisesti, mutta sinullahan on täysi oikeus ja vapaus esittää omat mielipiteesi vaikkapa pisteytyksen yhteydessä.
 
Ylivalottaja
T.Nick
10.01.2010 19:19:28 (muokattu 10.01.2010 19:19:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zep Howe: Mutta päteekö tämä sun omaan linjaan myös?
 
Ja tuolta löytyy edelleen se herneilyosoite:
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=175492&o=200
 
Kipu lisää kiimaa
sirdickyj
10.01.2010 20:54:04 (muokattu 10.01.2010 20:55:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Poppis; vähän haparoiva meno, johtuu noista oktaaveista ja tavasta, jolla ne painotetaan ja otetan se tukiääni. Emmie tälle, soundi kyllä sopiva ja soittokin ois harkittuna ollu taatusti toimivaa. Idean alkua, kyllä, mikäs.
 
Thominisk; soljuu, ja on hyvää soundia, vaan ei ole kunnon laittoa tähän hommaan. Mukana soittelua, kuten tekijä taisi jo sanoakin. Tässä pitäis malttaa laittaa kaikki näyttäminen syrjään, ja koittaa tekeytyä huomaamattomaksi. Ellei joku myöhemmin toisin todista. Tässä ei todistettu. Soittona ei huonoa.
 
Pilu-Marku; kivasti sopiva soundi, siis hyvin. Kivasti on ihan peruuttaja-termi. Mä kuulen tän soitannon tähän pyöreyttä tavoittelevampana, sellasena sujuvana. Oma ideansa tässä on, ei siinä mitn. Ei kauheesti häiritse, ei.
 
Tyyli-Juki; jaha, onks tullu kunnon laittoo tähän? Soundi heti kohillaan, just tällä volalla ja TÄLLÄ peruspohjalla. Soitto kiinnittää huomiota, selkee ideahan tässä o, itse olisin painottanut toisin, ja painotinkin. Lopun himmailu kyllä hiukan epäeksaktia osastoa, luvalla sanoen. Mutta asiallista Jukia, tällä kertaa ei kuuhun eikä rotkoon.
 
Oma veto; olis voinu tarkempikin olla, nyt näin. Presari puolustaa itseään soundilähteenä, en kadu.
 
Sneaky Snake; mitä tää on? Olen kyllä kuulevinani, että toi idea paremmin toteutettuna olis toiminu, melodian tynkää tossa. Nyt ei, varmempi ote olisi vienyt kuuhun, kenties. Nyt rotkoon, suoralta tieltä.
 
Teijo; samat painotukset kuin meitsillä tossa g-c-d- jutussa, ekalla kerralla. Oisit jatkanu sillä vaan. En tiedä, mitä noi loput palvelee. Hyvinhän tuo soittaa, kuuleehan sen. Lopussa pelaa, kyllä.
 
Omar; merta edempänä olevia sävelvalintoja, ei kuitenkaan haaksirikkoutuneena, mutta merta edempänä dselkeesti. Vaikee sanoa mitn, omanlaisensa. Kokonaisena esityksenä hieman eksoottinen, väliosana tms. olis pelannu, kyllä.
 
Harja-Pexi; välimallin veto tämän herran repertuaarissa, kertoo toki enemmän muiden vetojen hienoudesta kuin tämän huonoudesta. Mutta selkeesti, ei niin mietitty ja jäsennelty kylläkään, ja vaikka vertautuis itseensä (niinku kuuluukin) niin tää ei tavoita nyt kulkevuutta, mitä tämä tausta Mun_Mielestä kaipais.. Toi loppu onkin jo tosi hieno, kyllä. +
 
Arilö; mä tykkään tästä, ei tee itsestään numeroa, ja soundi tässä mun kuuntelussa mainio, suorastaan sopiva. Ja aijai kun menee röyhkeemmäks lopussa. Pro-meininki, sanon mie. On, kyllä, ++ nyt. Ai perkele.
 
Esa H; munsta tämä ei oikein nyt rytmiikaltaan sovi, mitäköhän tässä on ajettu takaa? Ku ei tiedä, eikä se tästä selviä, niin sitte ei. Tässä, kuten ei noissa muissakaan, ole soitettu huonosti mitään. Ja; lopussa hyvää tuulahdusta.
 
Zep Howe; Greg on broidis, right? Aika villiä kamaa, mutta kovin hienosti on soitettu, kasi ei lähde niinku Sudenpentujen käsikirjassa kerrotaan, muu soitto kyllä komeesti, tosi komeesti. Hiukan on eksotiikkaa mukana, mutta pitää antaa piste elikkäs plussa elikkäs rasti. Kun ei ole mitn hävetty. +
 
Hulkster; mä olisin halunnu vetää näin, pääpiirteittäin. Kostoksi pitäis jättää + antamatta, mut annan ny silti. Rullaa, vie hommaa eteenpäin, ei ihmettele eikä häpeä. Ei jaksa puuttua ja paneutua yksityiskohtiin, onhan tuolla hiekkaakin jäällä, mutta kokonaisuus toimiva, ugh. ++
 
Jaakonam; huonoin soundi ikinä, joutu kuuntelemaan toisen kerran että pystyu kiinnittämään huomiota soittoon, Siellä on hyviä juttuja seassa, mutta rytmiikka jää kyllä hämärän peittoon, kun soundista puuttuu ätäkki kokonaan. Voi voi, ens kerralla eri meiningillä. Ellei tää o just se Sun Juttu. Mikäs siinä sit.
 
Plussat;
 
Harja-Pekka (lopun ansiosta)+
Arilö ++
Zepi Howe +
Hulkster ++
 
Tiukempaa linjaa
jaakonam
11.01.2010 12:33:50 (muokattu 11.01.2010 12:34:38)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kärkeen täytyy sanoa, että pohja oli taas tapansa mukaan mainio ja tilaa oli monenlaisille tulkinnoille. Kiitokset Jukille järjestämisestä.
 
Seuratessa sivurajalta näitä linjaskaboja olen miettinyt, että mille arvioinnissa pitäisi eniten laittaa painoa. Linjan musiikilliselle ansiolle, taltioidulle soundille vai artistin taidolle, joka ilmenee toteutuksesta? Varmaankin kaikkien yhdistelmälle, mutta se on hirvittävän hankalaa, kun kaksi ensimmäistä ovat täysin subjektiivisia (korvat tykkäävät eri musiikista ja soundeista riippuen ihan siitä kenen päässä ne ovat) ja kolmas on siitä hankala attribuutti, että lähes poikkeuksetta kaikki osallistujat ovat osaavia ja vuosien kokemuksella runttaavia basisteja. Siksi varoituksen sana kaikille kultakorville ja ammatikseen musiikkia tekeville: ei ole tällä arvostelijalla teoriataustaa tai tajua hienoista nyansseista, vaan arviot on tehty sen perusteella mikä kuulostaa ja fiilistää hyvältä. Eli ei kannata ottaa liian vakavasti tai nokkiinsa. Paremmuusjärjestys ei ole kovin yksioikoista ja totuus ei löytynytkään kaurapuurosta, vaikka sitkeästi aikoinaan niin väitettiin.
 
Näillä eväillä yhden hengen raati päätyi lopulta seuraaviin kommentteihin ja pisteytyksiin.
 
poppamies: Linja seuraa just hyvin sitä happy-go-lucky -melodiaa, jota tuo uikku ja kitara vetävät eteenpäin. Paljon mukavia ääniä, jotka osuvat kohdalleen. Menee hyvin yhteen taustan kanssa.
 
Thominisk: Vähän röyhkeän oloinen, turhia kuvia kumartelematon linja. Lähellä myös omaa näkemystä ja makunystyröitä, mutta tässä onkin toteutus eli itse soittopuoli valovuosia edempänä, joten lopputulos on miljoona kertaa parempi. Jos kerran muu orkesteri hinailee, pitäähän ne pallit jostain löytyä. Tässä ne olivat läsnä, oikeassa asennossa ja taisipa olla oikein kaksin kappalein. Hyvin mietitty kuvio, jota lopussa täydensi hyvällä tavalla hallitun ränttätänttämäinen soundi, omiaan tähän taustaan. Karkeloiden paras, IMHO. ++
 
hollstro: Jäin vähän odottelemaan, että tulisiko jo vähintään kolmannessa säkeessä peruslinjaan jotain lisää, mutta vasta lopun soolo-osassa lähdettiin leijumaan ja sitten biisi loppuikin jo. Varmaa työtähän tämä on ja vastaava tarkkuus on tavoittelemisen arvoista kaikille.
 
J.Hollström: Omassa nauhoituksessa oli hirveitä vaikeuksia saada pysymään bassot kurissa, mutta tässä kaiuttimista kuunneltuna äänet jää paikoin vähän liiaksi taka-alalle. Kuulokkeilla linja taas oli selkeä, mutta enemmänkin olisi voinut ääni potkia. En mä tiedä. Hirveän vaikeita nämä soundipoliittiset asiat. Jännityksellä odotin ensimmäisten tahtien jälkeen soiton alkamista ja sieltähän se hyvä soiton ja soittimen perussoundi sitten tuli. Ihan sitä mitä tilasinkin, kun tykkään tällaisesta middlekkään pyöreästä ja tanakasta soundista. Kuten edellisessä, tekninen osaaminen on todella hyvää, seassa oli mainioita pikkuideoita ja soittoa kuuntelee mielellään. Lopputuloksena on hyvä kokonaisuus, parasta A-ryhmää. +
 
sirdickyj: Sopivasti hartiaa mukana soundissa, napakka meininki, hyvää groovea ja soundi samalla tavalla pyöreä ja muhkea kuin Jukilla. Oliko tässä presaria? Basso pinnassa just passelisti hyvin. Hyvä mielihän tästä tuli, kun ujellus loppui ja lopussa vielä leikiteltiin. Pisteen arvoinen, ehdottomasti. +
 
sneaky snake: Haa, melodiaa, hienoa! Epätavallinen ja hauska toteutus, kun varmaan odotusarvona on se taustalla jauhaminen noihin muutamaan sointuun. Nyt kilpailtiinkin pillin kanssa ja se erottaa tämän muista. Vaikka perusjyystö sopii mielestäni paremmin tähän taustaan, uskalluksen puutteesta ei pidä sakottaa. Valitettavasti siitä ei tule tällä kertaa kuitenkaan pisteitäkään. Sori. :-/
 
Teijo K.: Iskut osuvat kohdilleen hyvin ja siitähän tulee hyvä ja tarvittava rytmitys, kun tausta aaltoilee vähän valtoimenaan. Lopussa pikkunäppärää muljauttelua, joka sopii sekin hommaan. Hitsi, tämänhän olisi tosiaan voinut soittaa läpi ilman yhtään pitkää ääntä. Aina oppii uutta.
 
omarklah: Olipa erikoinen. Menin vähän hämmennyksiin ensikuuntelulla liikkeellelähdön jälkeen ja piti kuunnella vielä pari kertaa. Vähän sama fiilis jäi kuin sneaky snakenkin vedosta, että rohkeasti mennään kärsä edellä tuli mitä tuli ja meni minne meni. Toisen kuuntelunkin jälkeen oli vähän hämmentynyt olo. Jospa tämäkin aukeaisi hieman pitemmällä sulattelulla, samaan tapaan kuin Picasson kama ikänsä Edelfeltiä tuijottaneelle. Soundi oli jännä, oliko noissa korkeissa äänissä jotain efektiä tms. vai tuliko au naturel...? Kaikin puolin kyllä ammattimaisen kuuloista soittoa.
 
2541: Taas värittyy herra kriitikolla mielipide ehkä tarpeettomastikin sen mukaan, mitä on aikaisemmin kuullut tämän nimimerkin tuotoksia. Alku perusmeiningillä, mutta hyvillä nuottivalinnoilla, tykkäsin, mutta soolo-osassa olisi ehkä voinut lähteä enemmänkin - olisi mielenkiintoista kuulla loppu vaikka överipeukutettuna. Silti kokonaisuus jäi vähän puuttumaan, tosiaan kun on jonkinlainen näppituntuma artistin osaamisesta aikaisempien näyttöjen perusteella.
 
arilö: Päivän ainoa kolinabasso; tässä vaiheessa juoksulenkkiä on jo ihanaa, että on vaihtelua. Hyvää soittoa ja puksuttaa kuin juna. En tiedä oliko taas luureissa vika, mutta keskivaiheilla äänet jäivät vähän liiaksi taustalle, kovempaakin olisi saanut tulla. Rytmiä, kolinaa, tummaa ääntä, ihan sitä mitä hyvässä soundissa sopivin annoksin pitää ollakin. Kärkipään vetoja, joten piste tipahti. +
 
Esa H: Samaa peruskuviota kuin monella muulla, mutta varmalla otteella. Kolmanteen kiertoon olisi toivonut jo hienoiset vaihtelut. Soundi on hyvä, samaan tapaan paksun presarimainen kuin tämän tohina pistenikkareillakin. Lopussa vähän hälyääniä, mutta ei haitannut. Perusmallin veto, joka on sinänsä moitteeton, mutta kun pisteille nousseilla oli aina "sitä jotain", niin ei oikein voi palkita pelkästään tasaisen varmasta työstä. Jos olisin lavan edessä kuullut tämän, olisi kyllä uponnut hyvin ja fankkijalka olisi jorannut.
 
Zep Howe: Paljon ääniä, joten loppu oli hymyilyttävä yllätys. Ajattelit sitten melkeinpä sooloilla ensimmäiset minuutti viistoista ja lopussa tykittää sitten loputkin luulot pois? Toimi kyllä tänne. Tarkkaa soittoa, vaikka äänenpaljous pisti kuunteluttamaan kolmannenkin kerran. Sitten aukesi puukorvallekin hyvin, joten kyllä tästä piste lorahtaa! +
 
Hulkster: Hiljaisella tuli basso taas omaan luuriin, mutta soundi on hyvä. Tässäkin ilmeisen varmakätinen sälli asialla ja sehän kuuluu. Tyhjentävästi tiivistettiin kai se olennainen, jota tältä linjalta olisi pitänyt oikeasti odottaa: konstailematon peruslinja, eikä mitään ihmehöntyilyä tai ylireipasta irrottelua edes siinä lopussa, vaikka se tausta oli miinaksi rakennettukin. Hulkster kärsii nyt vähän vääryyttä siinä, että pisteitä ei voinut jakaa enemmän, mutta maratonin lopussa on korvat vähän hapoilla. Tähän olikin hyvä lopettaa kuuntelu ja on loistavaa, että päähän jäävät soimaan miellyttävät äänet.
 
Viimeiseksi ja vähäisimmäksi pari kommenttia omasta vedosta ja vähän muustakin: Soundista tuli melko säröinen. Tallamikki on vaarallinen EMG-humppari tässä minun kiinailmiössäni ja tone apposen auki tulee melkoista röytöä, kun vielä painaa oikean käden sormilla tallan juuresta menemään. Ideana oli hakea arroganssia ja pokat kaulassa -meininkiä, kun muu tausta oli ihan velliä ja pillipiiparitouhua. Oma entry oli viime tingassa laineilla ja soundeiltaan kamalassa epäbalanssissa, joten tein jälkimainingeissa ja vähän liian myöhään vielä toisen version, jossa basso on maltillisemmalla tasolla, tässä: http://maihinnousu.net/s/?song_id=6691 Soitto on kummassakin, sekä kisaversiossa että parannetussa jälkituotetussa, kaikkine ääni- ja rytmipuutteineen ihan sama, mutta ehkäpä tämän toisen version myötä tuomio ei olisi ollut aivan yhtä tyly. Kritiikkiä on jo annettu ilmeisesti ensimmäisen version perusteella ja hyvä niin. Minulle tämä linjaskaba ei varsinaisesti ole kilpailu, vaan oppimistilaisuus, joten kaikki annetaan ja otetaan siinä (hyvässä) hengessä. Kiitän siis nöyrästi ja huomioin tästäkin eteenpäin kommentit ja yritän ottaa opikseni jatkossa.
 
Lyhyestä virsi kaunis ja yhden hengen raati saa haistaa pitkän paskan:
 
Thominisk: 2p
J. Hollström: 1p
sirdickyj: 1p
arilö: 1p
Zep Howe: 1p
 
"Basso on yksinkertaisten miesten monimutkainen instrumentti."
2541
11.01.2010 16:28:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1) poppamies:
 
Hyvin läpitunkeva soundi ja aika mainiota kuviotakin. Parasta Poppamiestä koskaan? Ehkä, saa nähdä pääseekö pisteillä.
 
2) Thominisk
 
Tanakka soundi tässäkin, alaäänet tosin tahtovat hieman puuroutua ainakin min kuuntelussa. Hyviä kuvioita, mutta oisko niitä kannattanut hieman säästellä, nyt nimittäin meinaa maku lähteä. Lopussa peukutus toimii erinomaisesti. Hyvää soittoa muutenkin.
 
3) hollstro:
 
Vähäeleisen huomaamattoman tyylikästä. Toimii. Lopun tuplaus ei ollenkaan pöllö.
 
4) J.Hollström:
 
Alku kiva. Nousukohdissa kivaa laukkakomppia, mutta ne parit vaihtobassomaiset (daa-daa-daddaa-daddaa jne) kuviot hieman tökkäs. Makuhermoa nääs. Hyvää soittoa ja soundikin aika jees.
 
5) sirdickyj:
 
Hyvä soundi. Soitto aika täyttävää, ehkä lopun tökkivää juttua olis kannattanu kokeilla johonkin väliinkin.
 
6) sneaky snake:
 
Omalla melodialla lähdetään röyhkeästi liikkeelle. Onko tarpeetonta jatkaa sillä, nyt tää menee koko biisi vähän kuin bassosooloksi. Sinänsä hyvä melodia/kuvio ja en soundista ja soitosta ala valittamaan, mutku kokonaisuus ei toimi.
 
7) Teijo K.:
 
Saatanan napakkaa soittoa ja tykkään noista bassarin kanssa soitetuista jutuista (yllätys). Kivoja fillejä välissä, loppuun olis tosin voinu keksiä jotain ihan erilaista.
 
8) omarklah:
 
Napakkaa soittoa ja soundia tässäkin ja melodinen linja toimii, mut ei se yks laskeva kuvio. Ottaa makuhermoon.
 
10) arilö:
 
Steve Harris -soundia, hieman söhjöyttää tota linjaa. Periaatteessa toimiva juttu, mut en niin tykkää tosta koko ajan "täyttävästä" jutusta (kts. Sirdickyj -arvio yllä).
 
11) Esa H
 
Hieman hätäinen vaikutelma jää. Ihan ekat tauotukset toimii hienosti ja olisin kaivannut vähän samaa tasaisuutta muihinkin nuotteihin.
 
12) Zep Howe: http://maihinnousu.net/s/6629
 
Hauska soundi, millä tää on soitettu? Taitavaa soittoa ja kasi toimii kyllä samoin kuin nuo mahtavat kuviot. Hengähdystaukoa johonkin väliin ja jäsentelyä, niin tää olis ollu huippu. Lopun sävellajimuutos hyvä.
 
13) Hulkster:
Hienoja fillejä ja peruslinjakin paikoin hyvä. Joku tässäkin vähän tökkii makuhermoa, vähän samalla tavalla kuin Jukin linjassa.
 
14) jaakonam: http://maihinnousu.net/s/?song_id=6646
Aika rankkaa murinaa ja vaikka pidänkin soundista, niin ei se ehkä tähän ihan paras mahdollinen. Linjassa paikoin hyvää ideaa.
 
Pisteet:
hollströ 2
Teijo: 1
poppamies 1
Zep Howe 1
Thominisk 1
 
arilö
11.01.2010 18:06:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Poppamies: Sun soitossa on aina ollut mukava melodinen ote 60-70 luvun tyyliin, mukava kuulla kisaveto joka menee kirkkaasti läpi asti
Thominisk: Kivoja lurituksia väleissä, vähän hätäisen kuuloista kautta linjan
hollstro: Varovasti lähtee liikkeelle, toinen kierros jo rennompi. Lopussa soitettu linja toi mieleen nukkumatin, ruusuisia säveliä rauhallisesti soitettuna
J.Hollström: Rytmitys pätki biisiä, lopussa ilman rumpuja kuulosti hyvältä
Sirdickyj: Napakka, asiallinen soitto ja tosi hyvä soundi. Loppuosa ehkä liian eriparia
sneaky snake: Ensiksi ajattelin että voi ei, mitähän haku-ammuntaa nyt tulee, mutta toihan oli selkeästi mietitty linja ja passas tähän hyvin
Teijo K: Vahva lähtö, jämäkän kuuloista tarkkaa soittoa, paitsi sitten yhtäkkiä lopussa kevyellä otteella hipelöintiä joka tiputti tunnelmaa. Alkuosa oli erittäin hyvä
omarklah: Loppu kuulosti tässä tosi hyvältä, jännä soundi ja soitto. Kuulosti raikkaan erilaiselta. Alkuosan soittoa oli maustettu muutamalla pikantimmalla äänivalinnalla
2541: Soitto ja soundit mainiota, mutta aivan kuin olisi jarru päällä, ei lähde tuttuun liitoon
Esa H: Jännä humiseva soundi, hyvä peruslinja
Zep Howe: Alku rauhaton, pomppi ylös alas. Loput istuu paremmin, hienoja lurituksia väleissä. Lopun junnaus paikallaan oli parhautta
Hulkster: Ok veto ei siinä mitään, uppoaa massaan
jaakonam: Olipa repivä soundi ja jänniä äänivalintoja. Pientä epävarmuutta paikoin minkä särösoundi oikein työntää esille
 
Pisteitä 1/lärvi
 
Poppamies
Sirdickyj
sneaky snake
Teijo K
2541
Zep Howe
 
Zep Howe
12.01.2010 13:23:51 (muokattu 12.01.2010 17:10:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1) poppamies: Rennosti soitettu ja hyvällä, aavistuksen rokahtavalla soundilla. +
 
2) Thominisk: Fillit kompastelevat (muuten ovat loistavia) ja noista pitkistä nuoteista en ole ihan varma mutta tykkään tosta raa'asta soundista. +
 
3) hollstro: Soitettu ilman teknisiä vaikeuksia ja jämptillä rytmityksellä (oletko Jukille sukua?). Loppuosan sovituksessa on käytetty mielikuvitusta ja se on musikaalinen.
 
4) J.Hollström: 4004, eli siis Rickenbacker? Harvinaisen selkeä soundi (pohja on haastava jos haluaa saada bassosta nyanssitkin esille). Tasavarmaa soittoa.
 
5) sirdickyj: Harmoninen linja, tukee kappaletta vaikka onkin jotain heittoja rytmissä. Ehkä hieman pekka pohjolaa soundissa. +
 
6) sneaky snake: Pop melodia bassolla soitettuna? Ei paha mutta jäin kaipaamaan sitä että olisit jollain tavalla yhdistänyt tuon melodisuuden myös komppaavaan soittoon.
 
7) Teijo K.: Rohkeasti soitettu ja hienosti potkii. Ei ole virheetön; fillit ovat sen verran koukkuisia että osa menee nipin napin (kenellä nyt ei?), mutta välittää tunnelmansa. Olisit varmaan saanut loppuosan helposti kuriin jos olisit tarkemmin jäsennellyt niitä rytmejä mitä käytät siinä improtessa.
 
8) omarklah: Tästä kuulee minkälaista (hienoa) harmoniaa olet yrittänyt, olisit vain tarvinnut mahdollisuuden muuttaa joitain sointuja myös kitararaidalta?
 
9) 2541: Rytmitys on vahvasti kiinni bassarissa, mikä jottei, samalla pystyy välttämään myös noita flämejä mitä virveli tekee (jos niitä nyt halusit vältellä). Tarkasti soitettu = hyvältä kuulostaa. +
 
10) arilö: Soundissa on ylä ja alakerta erikseen, hetken kesti tottua siihen mutta linja itsessään on hyvin rakennettu = komppi kahdeksasosilla ja harmonista liikettä sointusävelillä. Myös loppuosa saa jotain lisätehoja siitä että basso jatkaa samankaltaista soinnutusta. Asennelisä. +
 
11) Esa H: Rento peruslinja, syvä soundi, ei mitään suuria heikkouksia.
 
12) Zep Howe: = Fenderin highway one presari Lindy Fralinin mikeillä.
 
13) Hulkster: Funkahtava linja ja paljon variaatioita, loppuosa on aika loistava (basso improvisoi kierron soinnuilla). +
 
14) jaakonam: Huomasit itsekin ettei särösoundi ollut paras mahdollinen. Rytmisiä ongelmia on hieman ja muutama "väärä" sävelkin.
 
1P =
 
poppamies
Thominisk
sirdickyj
arilö
2541
Hulkster
 
Teijo K.
12.01.2010 16:24:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zep Howe:
 
7) Teijo K.: "Hakemaasi kappaletta ei löydy Maihinnousun palvelimelta"

 
Mikähän häikkä? Äsken kyllä ainakin toimi.
 
Treenaamalla saat käyttöösi reaaliaikaisen autotunen
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
Zep Howe
12.01.2010 17:24:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Mikähän häikkä? Äsken kyllä ainakin toimi.
 
Joo nyt toimii, eilen yöllä ei jostain syystä toiminut.
 
hollstro
12.01.2010 21:22:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zep Howe:
3) hollstro: Soitettu ilman teknisiä vaikeuksia ja jämptillä rytmityksellä (oletko Jukille sukua?). Loppuosan sovituksessa on käytetty mielikuvitusta ja se on musikaalinen.

 
Veljeksiä ollaan
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Hollström
13.01.2010 13:06:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1) poppamies: Ootko alkanut onkimaan näihin jo oikeet äänetkin? Täähän on ihan oikein vedetty. Soundikin vörkkii.
 
2) Thominisk: Tulee paljon kovempaa kuin edellinen. Mutta toimivaa linjaa ja aktiivista soittoa tymäkällä soundilla.
 
3) hollstro: Tasapainoinen ja sopiva linja tähän taustaan. Soundi ok.
 
5) sirdickyj: Tanakka ja passeli linja.
 
6) sneaky snake: Aika solistinen lähestyminen aiheeseen. Soundi on jees ja soittokin toimii.
 
7) Teijo K.: Onko tämäkin kontralla soitettu, ei tosin kuulosta siltä? Tosi hyvin toimii tässä oli sitten millä tahansa.
 
8) omarklah: Aika mielenkiinotoisia nuottivalintoja jotka ei kaikki ihan natsanneet mun harmoniakäsityksen kanssa yksiin noilla soinnuilla. Jotenkin tutunoloinen toi yksi lasku, oliko se jostain biisistä?
 
9) 2541: Peruslinjaa tälle pohjalle. Kaikki on ok.
 
10) arilö: Perkussiivinen soundi josta kolke puskee läpi. Soitto toimii mukavasti.
 
11) Esa H: Orjallisesti sointuja seuraava peruslinja. Soundi on perus. Eli ok vetoa.
 
12) Zep Howe: Ansiokkaasti erilaisia nuottivalintoja sisältävä linja. Hyvin soitettu ja soundissa oli sopivasti läskiä. Hyvä.

13) Hulkster: Hyvää peruslinjaa sopivalla soundilla. Ei keksi sen kummempaa analysoitavaa tästä.
 
14) jaakonam: Aika raju soundi. Kaikki äänet ei ihan natsannu sointujen kanssa yksiin. Samoin tausta jää vähän jalkoihin.
 
Bojot:
3p: Zep Howe
2p. Hulkster
1p. Teijo K.
 
J.Hollström
13.01.2010 13:30:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilanne 13.1.2010.
 
1. Zep Howe - 11p.
2. Hulkster - 9p.
3. 2541 - 8p.
4. sirdickyj - 7p.
5. Thominisk - 5p.
5. Teijo K. - 5p.
5. arilö - 5p.
8. poppamies - 4p.
9. hollstro - 3p.
9. J.Hollström - 3p.
9. sneaky snake - 3p.
12. omarklah - 1p.
12. Esa H - 1p.
14. jaakonam - 0p.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «