Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kiipparikeissiä Tampereelta?
1 2
BobHope
10.01.2010 12:31:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päivää taloon, tai no, palstaan.
 
Osaisiko joku kertoa vinkkejä, mistä kannattaisi lähteä kyselemään mittaantehtäviä kovia caseja? Mielellään tästä jostain Tampereen ympäristöstä.. Onko täällä muita kuin tuo Leppäharjun putiikki?
 
En se Mina ollut!
M.i.k.key
10.01.2010 13:15:43 (muokattu 10.01.2010 13:16:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JL case ja Smartcase
 
E: JL ilmeisesti onkin just toi Leppäharju. Smartcase on Akun tehtaalla.
 
möllisty
BobHope
10.01.2010 21:12:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M.i.k.key: JL case ja Smartcase
 
E: JL ilmeisesti onkin just toi Leppäharju. Smartcase on Akun tehtaalla.

 
Ok. Tänks.
 
En se Mina ollut!
mobbi
11.01.2010 14:48:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös Thomann tee myös mittatilaustyönä kaupan omalla pajalla? Ja vielä ihan puoli-ilmaiseksi...
 
Melodeathia kansalle? : www.mikseri.net/hypothesis
Nakkiso
11.01.2010 21:07:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mobbi: Eikös Thomann tee myös mittatilaustyönä kaupan omalla pajalla? Ja vielä ihan puoli-ilmaiseksi...
 
Ne on ihan ok, itsekin vedän niillä. Kahvat ja lukot vaan on semmosia ulkonevia, ei upotettuja, eli ne on vähän alttiita hajoamiselle. Mutta on ne myös halpoja.
 
http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora
BobHope
11.01.2010 21:49:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nakkiso: Ne on ihan ok, itsekin vedän niillä. Kahvat ja lukot vaan on semmosia ulkonevia, ei upotettuja, eli ne on vähän alttiita hajoamiselle. Mutta on ne myös halpoja.
 
No onpas muuten melkoisen huokeita hintoja... Joutuu melkeinpä kallistumaan t-kaupan suuntaan ensimmäistä kertaa tässä elämässä.
 
Onnistuiko mittojen/mallin ilmoitus suomenkielisen asiakaspalvelun kautta vai pitikö vääntää lontoon kielellä kosketinsoitinosastolle mailia?
 
En se Mina ollut!
Nakkiso
11.01.2010 22:15:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onnistuiko mittojen/mallin ilmoitus suomenkielisen asiakaspalvelun kautta vai pitikö vääntää lontoon kielellä kosketinsoitinosastolle mailia?
 
Kyllä ne palvelee ihan suomeks.
 
http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora
HK
12.01.2010 04:27:00 (muokattu 12.01.2010 04:30:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thomannin "mittatilaustyöt" on kyllä nähty. Laukut ovat kyllä kestäviä, muttei niissä ole mitään mittatilaustyötä syntsan perusteella.
 
Peltikorva puupäässä.
Nakkiso
12.01.2010 10:29:30 (muokattu 12.01.2010 10:31:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HK: Thomannin "mittatilaustyöt" on kyllä nähty. Laukut ovat kyllä kestäviä, muttei niissä ole mitään mittatilaustyötä syntsan perusteella.
 
Häh? Kyllähän ne ihan mittojen mukaan tehdään, mulla on itsellä kaksi. Ne pehmusteet sielä sisällä ei aina vaikuta kauheen järkeviltä, mutta niitähän voi rakennella itsekin, jos tuntuu, ettei ne suojaa tarpeeksi.
 
Edit:
 
Siis tarkemmin sanottuna tämmösiä mulla on kaksi:
 
http://www.thomann.de/fi/thon_keyboard_case_i.htm
 
Kumpikin tuli mittojen mukaan.
 
http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora
tarmo
12.01.2010 10:50:33 (muokattu 12.01.2010 10:51:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BobHope: No onpas muuten melkoisen huokeita hintoja... Joutuu melkeinpä kallistumaan t-kaupan suuntaan ensimmäistä kertaa tässä elämässä.
 
Onnistuiko mittojen/mallin ilmoitus suomenkielisen asiakaspalvelun kautta vai pitikö vääntää lontoon kielellä kosketinsoitinosastolle mailia?

 
Niillä on useimmalle merkille ja mallille standardicaset, eli merkin ja mallin kun ilmoittaa, ei varmaan tarvitse erikseen mittailla. Siitä se edullinen hintakin lienee. Ihan toimivia, joskin ainakin noissa standardicaseissa on sitten ne kahvatsydeemit, mitä thomann haluaa tarjota.
 
Ihan mielenkiinnosta, onko joku tilannut Thomannilta casen, jonka olisi itse suunnitellut? Siis lukko- ja kahvajärjestelyjä myöten? Itse tilatessani Thomannilta casen joskus 10 vuotta sitten, tällaista palvelua ei ollut. Ja sen jälkeenkin näkyisi malli pysyneen samana.
 
Eipä siinä, sama meininkihän se on monella muullakin valmistajalla.
 
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
M.i.k.key
12.01.2010 12:00:18 (muokattu 12.01.2010 12:01:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiiä noista Thomannin keiseistä.
Jos ei tartte olla tampereelta niin suosittelen tätä
http://www.kiertuetekniikka.fi/Uude … uetekniikka_Oy/Kiertuelaatikko.html
 
On suunniteltu pari erikoisempaa laatikkoa Karin kanssa.
 
möllisty
walttoni
12.01.2010 12:09:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thomannilta saa yleisimpiin syntikoihin standardicasen. Rakenne on muovia, eli ei kovin kestävä keikkakäyttöön. Mulla on Thomannin case toisessa urussa. Edullinenhan se oli, mutta ei sen laatikon päälle uskalla juuri kaljapulloa painavampaa laittaa, se materiaali joustaa niin paljon.
 
Minulla on niinkin harvinainen piano kuin Roland SX 300 ja sille mittatilaustyönä tehty muovicase maksaa Thomannilla suunnilleen saman verran kuin kotimaassa tehty vanerinen. Mun ei tarvitse edes miettiä, tilaanko saksalaisen vai suomalaisen casen.
 
COVS2.
tarmo
12.01.2010 13:20:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

walttoni: Thomannilta saa yleisimpiin syntikoihin standardicasen. Rakenne on muovia, eli ei kovin kestävä keikkakäyttöön. Mulla on Thomannin case toisessa urussa. Edullinenhan se oli, mutta ei sen laatikon päälle uskalla juuri kaljapulloa painavampaa laittaa, se materiaali joustaa niin paljon.
 
Minulla on niinkin harvinainen piano kuin Roland SX 300 ja sille mittatilaustyönä tehty muovicase maksaa Thomannilla suunnilleen saman verran kuin kotimaassa tehty vanerinen. Mun ei tarvitse edes miettiä, tilaanko saksalaisen vai suomalaisen casen.

 
Sieltä pitäisi saada myös vanerisia. Itsekin olen elämäni ensimmäisen keikkapianocasen tilaamisen jälkeen hommannut lootat Suomesta. Yksilölliset tarpeet on hyvä keskustella ihan valmistajan itsensä kanssa. Mulla on keikkapianossa tällä hetkellä TB-Casen valmistama vaneriboksi. Pyysin siihen taannoin päätyyn upotetut laakeroidut pyörät, jotka on kestäneet jo vuodesta 2002 ja auttaneet monissa kiperissä juna-, yms. roudauksissa. Suosittelen suomalaista, koska jo satasella T-hinnan päälle saa systeemin, josta selkä kiittää.
 
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
walttoni
12.01.2010 13:57:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Sieltä pitäisi saada myös vanerisia. .
 
Niin pitäisi, mutta tänä aamuna tuli sähköposti,jossa varmennettiin nimenomaan materiaali:
 
"Kunststoff eli muovia. Kuuleman mukaan on kestävin kotelomme."
 
COVS2.
mobbi
12.01.2010 21:53:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite kun tilasin x50:lle casen niin se oli kyllä vaneria. Ihan hyvä ja kestävä. Yksi caseja rakenteleva kaveri kerran sen selitti miksi ne caset on t-kaupassa käytännössä ilmaisia mutta enhän mie enää tietenkään muista.
 
Melodeathia kansalle? : www.mikseri.net/hypothesis
walttoni
13.01.2010 00:06:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mobbi: Ite kun tilasin x50:lle casen niin se oli kyllä vaneria. Ihan hyvä ja kestävä. Yksi caseja rakenteleva kaveri kerran sen selitti miksi ne caset on t-kaupassa käytännössä ilmaisia mutta enhän mie enää tietenkään muista.
 
Thomannin hinta Rolandin sx300 pianon vanericasesta jäänee arvoitukseksi, muovinen on mun käyttöön liina rimpula.
 
Mä maksoin viime heinäkuussa Yamahan 61-koskettimisen muovicasesta rahdin kanssa 155 euroa. Rolandin muovicase Thomannilla olisi maksanut rahdin kanssa 235. Eli ei mikään hirmu halpa, koska suomalaisia vanerista tehtyjä saa käytännössä samaan hintaan. 50 tuohon päälle ja valikoimaa onkin sitten jo yllinkyllin. Tampereeltakin.
 
COVS2.
Nakkiso
13.01.2010 01:02:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

walttoni: Thomannin hinta Rolandin sx300 pianon vanericasesta jäänee arvoitukseksi, muovinen on mun käyttöön liina rimpula.
 
Miten niin jää arvoitukseksi? Sielähän ne hinnat lukee thomannin sivuilla!
 
http://www.thomann.de/fi/thon_keyboard_case_iii.htm
 
Tossahan on vieläpä asialliset lukot ja kahvatkin. Thomannilla tosiaan muovikotelot on kalliimpia kuin vaneriset.
 
http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora
walttoni
14.01.2010 10:17:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nakkiso: Miten niin jää arvoitukseksi? Sielähän ne hinnat lukee thomannin sivuilla!
 
http://www.thomann.de/fi/thon_keyboard_case_iii.htm
 
Tossahan on vieläpä asialliset lukot ja kahvatkin. Thomannilla tosiaan muovikotelot on kalliimpia kuin vaneriset.

 
Siis mun pianoon jää epäselväksi, tuohon mainitsemaasi se nimittäin ei mahdu. Saa sieltä lyhyempiin ja myös 88-koskettimiseen vanerilaatikoita. Mä olen ihmetellyt Thomannin tapaa ilmoittaa pituus koskettimien perusteella. Mulla on Technics ja Roland-merkkiset 88-koskettimelliset pianot, Rolle on 4 senttiä pidempi...
 
COVS2.
M.i.k.key
14.01.2010 10:51:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

walttoni: Siis mun pianoon jää epäselväksi, tuohon mainitsemaasi se nimittäin ei mahdu. Saa sieltä lyhyempiin ja myös 88-koskettimiseen vanerilaatikoita. Mä olen ihmetellyt Thomannin tapaa ilmoittaa pituus koskettimien perusteella. Mulla on Technics ja Roland-merkkiset 88-koskettimelliset pianot, Rolle on 4 senttiä pidempi...
 
Eipä tuo mitään. Roland RD-700 GX on muutaman sentin pidempi kuin SX. Nyt on sitten molemmille omat caset.
 
möllisty
mobbi
14.01.2010 11:38:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

walttoni: Siis mun pianoon jää epäselväksi, tuohon mainitsemaasi se nimittäin ei mahdu. Saa sieltä lyhyempiin ja myös 88-koskettimiseen vanerilaatikoita. Mä olen ihmetellyt Thomannin tapaa ilmoittaa pituus koskettimien perusteella. Mulla on Technics ja Roland-merkkiset 88-koskettimelliset pianot, Rolle on 4 senttiä pidempi...
 
Mikähän tässä nyt on niin epäselvää... Sen takia pituudet ilmoitetaan koskettimina, koska sen mukaan määräytyy stantardihinta caselle, joka sitten rakennetaan oikean kokoiseksi synallesi.
 
Esim. Tilaan casen Korg x50:lle ja Motif ES6:lle. Caset ovat aivan erikokoiset, mutta hinta on sama ja kummallekin tulee oikean kokoinen case.
 
Melodeathia kansalle? : www.mikseri.net/hypothesis
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «