![]() 09.01.2010 17:52:25 | |
---|---|
Gardiner: Them Croced Vultureiksessahan soittaa se kellari basisiti John Paul Jones, siitä kälysestä purkkabändistä, joka on tottunu vetään sysipaskan Bonzon kanssa konehuoneessa. Kait sille ny kelpaa Grohli, joka ei mitn osaa. Ja jos rummutuksesta on puhe niin bonzon, JPJ:n ja Jimmy Pagen groove on When The Levee Breaksissa hyvinkin ainakin meikäläisen makuun uppoovaa jytää. Eisss... Aikuiset miehet, ryhdistäytykää vähän. Zepukat oli kyllä kovia, sitä ei käy kiistäminen edes minulta. | |
![]() 09.01.2010 18:15:40 | |
Koen jo lähes henkilökohtaisuutena tuollasen ryhdistäytymiskehotuksen. Mitä ryhtymiseen tulee niin ryhdyttäessä vain mulkkujen tarvii stondaa ojossa. Mitä tulee keskusteluun rumpalista, referoin vähän Grohli on paska. se soittaa Them Crooced Vultures bändissä. Mä en oo kuullukkaan sellasesta bändistä. Väkisinkin tulee ihmetelleeksi kuinka sitä pystyy jonkun soittoa kommentoimaan jos ei sitä oo kuullukkaan. Vaan tämä tästä minun osaltani, saat tykätä Grohlista ihan mitä huvittaa, mut älä ala mulle ryhdistäytymistä tyrkyttään. "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix | |
![]() 09.01.2010 18:23:38 | |
Imeomaa. Yritä nyt Kale löytää ne virityspedaalit ja laskeudu alas. | |
![]() 09.01.2010 20:10:36 | |
Kailis: Imeomaa. Yritä nyt Kale löytää ne virityspedaalit ja laskeudu alas. Niitä ei tarvitse välttämättä kuin yhden, mikäli olet ymmärtänyt niiden käyttötarkoituksen oikein. Toki korvakuuloltakin voi virittää, lienetkö sellaisesta tietoinen? Joissain tilanteissa tosin pedaalimallinen viritin on ihan kätevä. Ja ihan tukevasti istun tuolissani tällä hetkellä, älä sinä siitä huoli. Mitä tulee tuohon kuuntelemattomuuteen, niin esim. Nirvana on hyvinkin tuttu orkesteri. Mutta ei siinäkään rumputyöskentelyssä mitään erikoisen hienoa ole mihin tulisi kiinnitettyä huomiota. Ei sillä etteikö Grohl selviytyisi siitä ihan riittävän hyvin. Myös tuota laulu/soittopuolta on tullut kuultua Foo Fightersin muodossa, mutta täytyy ihmetellä jos joku sen perusteella pitää miestä kovinkin lahjakkaana muusikkona, säveltäjänä tai multi-instrumentalistina. Hyvin keskinkertaista sävellys-, laulu- ja soittotyötä. Mutta diggailkaa toki ihan rauhassa, eipähän ole minulta pois. Jos haluatte perustella kantaanne vielä, linkittäkää vaikka joku leuat auki loksauttava rumpusoolopätkä tms. herralta. Jos ei löydy, lienee järkevintä lopettaa tämä vääntö tähän. | |
![]() 09.01.2010 20:30:11 (muokattu 09.01.2010 20:32:33) | |
-Cale: linkittäkää vaikka joku leuat auki loksauttava rumpusoolopätkä tms. herralta. Jos ei löydy, lienee järkevintä lopettaa tämä vääntö tähän. http://www.youtube.com/watch?v=lg75YmEqVr4&feature=related Grohlan ei todellakaan pidä itseään kovin huippuna vaan on monesti sanonut että hakkaa rummuista vaan paskat pihalle. Mutta toki mies on yksi kuuluisimmasta rumpaleista ja se varmasti ärsyttää monia. http://www.youtube.com/watch?v=UCb8TCGArjs Cobain ainakin arvosti Grohlia. | |
![]() 09.01.2010 20:35:54 | |
-Cale:Mitä tulee tuohon kuuntelemattomuuteen, niin esim. Nirvana on hyvinkin tuttu orkesteri. Mutta ei siinäkään rumputyöskentelyssä mitään erikoisen hienoa ole mihin tulisi kiinnitettyä huomiota. Ei sillä etteikö Grohl selviytyisi siitä ihan riittävän hyvin. Myös tuota laulu/soittopuolta on tullut kuultua Foo Fightersin muodossa, mutta täytyy ihmetellä jos joku sen perusteella pitää miestä kovinkin lahjakkaana muusikkona, säveltäjänä tai multi-instrumentalistina. Hyvin keskinkertaista sävellys-, laulu- ja soittotyötä. Rummuista en mitään ymmärrä.Myönnän etten löydä Grohlin rummutuksesta mitään suurta vikaan mutten mitään suurta jumalaistakaan. Grohlia enemmän arvostan vaikkapa Danny Careyta ja Mike Portnoyta.Ja jos rokista puhutaan niin Mikkey Dee painaa minun kirjoissa Grohlin ohi myös. Foo Fightersin tähän mennessä kuulemani biisit ovat samaa hyvin tehtyä ,mutta mitäänsanomatonta ja tylsää amerikanrokkia ,että aivan ihmettelen miksi joku Nickelback saa niin paljon enemmän lokaa niskaansa vaikka molemmat kuulostavat korviini yhdentekevältä keskivertohötöltä. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" | |
![]() 09.01.2010 22:38:39 | |
Foo Fightersin tähän mennessä kuulemani biisit ovat samaa hyvin tehtyä ,mutta mitäänsanomatonta ja tylsää amerikanrokkia ,että aivan ihmettelen miksi joku Nickelback saa niin paljon enemmän lokaa niskaansa vaikka molemmat kuulostavat korviini yhdentekevältä keskivertohötöltä. Oisko Siksi, että Foo Fightersin biisit erottaa toisistaan asiaan perehtymätönkin? (Hymiö) | |
![]() 09.01.2010 22:45:03 | |
Lempi rumpalit on kai Nicko mcBrain ja Scott travis. McBrain kai hänen omalaatusest soittotyylistä, Scott travis siksi koska Painkiller biisi sai mut haluta rummuttamaan :P | |
![]() 10.01.2010 03:27:02 | |
PsychedelicWarlord: Rummuista en mitään ymmärrä.Myönnän etten löydä Grohlin rummutuksesta mitään suurta vikaan mutten mitään suurta jumalaistakaan. Grohlia enemmän arvostan vaikkapa Danny Careyta ja Mike Portnoyta.Ja jos rokista puhutaan niin Mikkey Dee painaa minun kirjoissa Grohlin ohi myös. Foo Fightersin tähän mennessä kuulemani biisit ovat samaa hyvin tehtyä ,mutta mitäänsanomatonta ja tylsää amerikanrokkia ,että aivan ihmettelen miksi joku Nickelback saa niin paljon enemmän lokaa niskaansa vaikka molemmat kuulostavat korviini yhdentekevältä keskivertohötöltä. Just toi rummuista en mitään ymmärrä ja Portnoy (anteeksi itsestäänselvyys) on aika oireellista. Joku vitun Mikkey Dee kuka? Tai Danny Carey? Kun ne ei satu teidän pikkumaailman lisäksi olevan esim. mun rumpumaailmassa. | |
![]() 10.01.2010 08:09:32 | |
Mikkey Dee soittaa Motörheadissa, on tosi kova kaveri. Itse pidän Philthy Philistä vielä enemmän, mutta Mikkey täyttää Motör-rumpalin pallin mainiosti. | |
![]() 10.01.2010 08:11:28 | |
velipesonen: Mikkey Dee soittaa Motörheadissa, on tosi kova kaveri. Itse pidän Philthy Philistä vielä enemmän, mutta Mikkey täyttää Motör-rumpalin pallin mainiosti. http://www.youtube.com/watch?v=qLtmeOdG2xc Ihan jees.. Turbo!!! | |
![]() 10.01.2010 09:18:34 (muokattu 10.01.2010 09:23:36) | |
Kailis: Just toi rummuista en mitään ymmärrä ja Portnoy (anteeksi itsestäänselvyys) on aika oireellista. Joku vitun Mikkey Dee kuka? Tai Danny Carey? Kun ne ei satu teidän pikkumaailman lisäksi olevan esim. mun rumpumaailmassa. Ja sinun pikkumaailmaasi ei taida mahtua kuin se Grohl... Kyllä Carey ja Dee ihan tunnettuja ja arvostettuja rumpaleita on.Itse asiassa jotkut tuntemani rumpalit arvostavat todella korkealle. Mutta kai tämä on myös musamakukysymys: Sulle uppoaa varmaan The Smiths,U2 jne. Tollanen "Rumbarokki". "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" | |
![]() 10.01.2010 09:19:33 | |
epi2: Oisko Siksi, että Foo Fightersin biisit erottaa toisistaan asiaan perehtymätönkin? (Hymiö) No en minä ainakaan erota.Samaa kakkaa kuin Nickelbackit sun muut :-) "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" | |
![]() 10.01.2010 12:50:59 (muokattu 10.01.2010 12:52:06) | |
Kailis: Joku vitun Mikkey Dee kuka? http://www.youtube.com/watch?v=4YEFIVwlpcA&feature=related Tuossa on Mikkeyltä hiton hienoa rumpalointia! Ei mikään turha jamppa. Edit: Joku näemmä jo linkittikin. | |
![]() 11.01.2010 13:59:05 | |
CeeCeeÄr: "StJerky: Albert Bouchard Ginger Baker Keith Moon Ian Paice John Bonham Jakson Spires" Alimmaista en tunne,noi muut on hyväksiä pannujen paukuttajia.....Mainita vois Velvet Undergroundin Maureen Tuckerin...;Ei siksi,että hän olisi ollut hyvä soittamaan,vaan siksi että hänen soittonsa kuulostaa helvetin hyvältä bändin levyillä.... Blackfootin rumpali oli tuo Jakson. Teki Blackfootin sanoitukset ja lauloi myös taustoja. Yleensäkin arvostan rumpaleita jotka on muutakin kuin rumapaleita. Esim. Albert teki BÖCin parhaat piisit ja Peartin sanoitukset lienee monelle tuttuja. | |
![]() 13.01.2010 01:32:07 | |
Sami Kuoppamäki - Ainahan soittoaan on ilahduttava kuunnella. Mukava tyyppi muutenkin. John Bonham - Mieletön soundi ja painavat kompit, mieheksi joka omaa helvetillisen tekniikan soittaa varsin vähän, mutta _tyylillä_. Jeff Porcaro - The ultimate groove, hyvältä kuulostaa soittipa sitten Toton tai Bruce Springsteenin tai Michael Jacksonin tai Dire Straitsin tai tai tai...niin. Kova jätkä. Danny Carey - Jos ette TOOLia ole kuunnelleet niin levykauppaan mars! Todella hapokkaan kuuloista hevirummuttelua(termi ei ehkä riitä kattamaan kaikkea sitä jota Carey settinsä takana duunaa) Neil Peart - Verrattain myöhäinen tuttavuus, mutta luultavasti se mies joka lopulta sai päättämään että on se rumpujakin ryhdyttävä soittamaan. Tajuttomasti innovaatioita, yli 30-vuoden Rush-uran aikana itsensäkehittämisen halu ei näy kadonneen minnekään. Siinä muutama, mutta hyvät rumpalit eivät toki rajoitu näihin viiteen. Mainittakoon vielä että vaikka rumpujen soiton aloittamisen päätös syntyi jo vähän aikaa sitten, ensimmäisen rumputunnin sain järkättyä vasta huomiseksi :D mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Vettä! | |
![]() 13.01.2010 10:12:41 | |
Brian May jr.: John Bonham - Mieletön soundi ja painavat kompit, mieheksi joka omaa helvetillisen tekniikan soittaa varsin vähän, mutta _tyylillä_. Kaikesta muusta olen samaa mieltä, mutta helvetillinen tekniikka..? Verrattuna mihin? Ei sillä, että sitä helvetillistä tekniikkaa olis edes mihinkään tarvinnu kaiken muun pelatessa todella loistavasti siinä omassa tyylissään. Ja rokkihommissa on useimmiten ihan muut jutut voimistajina, kuin helvetillinen tekniikka. | |
![]() 13.01.2010 10:29:16 | |
Cimble: Kaikesta muusta olen samaa mieltä, mutta helvetillinen tekniikka..? Verrattuna mihin? Ei sillä, että sitä helvetillistä tekniikkaa olis edes mihinkään tarvinnu kaiken muun pelatessa todella loistavasti siinä omassa tyylissään. Ja rokkihommissa on useimmiten ihan muut jutut voimistajina, kuin helvetillinen tekniikka. Saanko tulla väliin: Esimerkiksi Bonzon bassorummun potkutekniikka oli erinomainen ja settitekniikka erittäin tasapainoinen. Coda-levy on näistä hyvä esimerkki. | |
![]() 13.01.2010 10:58:10 | |
Dinorocker: http://www.youtube.com/watch?v=qLtmeOdG2xc Ihan jees.. No joo, en sinänsä seuraa Deen kaltaisten rumpalien saannoksia, mutta onhan se nyt olennaisempi hevirock-kannuttaja kuin joku komppien pilkkomisen ja sekoittamisen, sekä rumpusettikrääsän markkinamies Mike Portnoy, jonka virvelisaundikin on kiritty hyvin epämiellyttävän kuuloiseksi. Kaikesta miehen loistavuudesta huolimatta livesoittokaan ei svengaa pätkän vertaa. Tosin tuo Deenkin soolo on pelkkää myllytystä. Plussat siitä, että ei tue koko sooloa pelkkään tuplien nakutukseen, niin kuin genressä on onnettomana tapana. Ja Deen soitossa tykkään energisyydestä ja napakkuudesta. Portnoy on taas mielestäni hyvin mitään sanomaton maineeseensa verrattuna, toisin sanoen en näe miehen soitossa mitään mielenkiintoista tai ennen kaikkea iskevää. http://www.youtube.com/watch?v=fmbayHHUPcA | |
![]() 13.01.2010 10:59:13 | |
velipesonen: Saanko tulla väliin: Esimerkiksi Bonzon bassorummun potkutekniikka oli erinomainen ja settitekniikka erittäin tasapainoinen. Coda-levy on näistä hyvä esimerkki. Jos niikseen menee, niin näin on. :) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)