Aihe: Rumpalit
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13 14 15
-Cale
08.01.2010 18:52:58
Charlie Watts, vähemmän on joskus enemmän! Itse en ymmärrä tuon Dave Grohlin (yli)arvostusta, voisi olla kuka tahansa kellaribändien rumpaleista. Älkää vetäkö herneitä flyygeliin.
Käyttäjätunnus
08.01.2010 19:01:15
Itse en ymmärrä tuon Dave Grohlin (yli)arvostusta, voisi olla kuka tahansa kellaribändien rumpaleista. Älkää vetäkö herneitä flyygeliin.

Vedin jo :)! Kenet tahansa kellarirumpalin, kun olis Nirvanaan laittanut niin oishan ne, ehkä osannut ne biisit soittaa, mut vitut se läheskään yhtä hyvältä olisi kuullostanut...
Doing drugs is the most beautiful thing about being in a rock band -Noel Gallagher
Kailis
08.01.2010 19:10:26

-Cale: Charlie Watts, vähemmän on joskus enemmän! Itse en ymmärrä tuon Dave Grohlin (yli)arvostusta, voisi olla kuka tahansa kellaribändien rumpaleista. Älkää vetäkö herneitä flyygeliin.

Onhan se aikuista haukkua kaikkea mitä ei ymmärrä. Ton kommentin vois vääntää tolla logiikalla koskemaan Wattsia myös, mitä en toki tee.
Kailis
08.01.2010 19:12:52

rkellu: muusikot ja niiden top-listaukset; voi vittu sentäs...

Sulla on kyllä nyt joku finni kyrvässä. Nuoruus on vaikeaa. Paranemisia.
-Cale
08.01.2010 19:19:06
Kailis: Onhan se aikuista haukkua kaikkea mitä ei ymmärrä. Ton kommentin vois vääntää tolla logiikalla koskemaan Wattsia myös, mitä en toki tee.

No jes, tuolla logiikalla on myös aikuista provosoitua toisen mielipiteestä noin. Pistäkää foorumin nimeksi vaikka selkaantaputtelijoiden.net saman tien.
Kailis
08.01.2010 19:27:17

-Cale: No jes, tuolla logiikalla on myös aikuista provosoitua toisen mielipiteestä noin. Pistäkää foorumin nimeksi vaikka selkaantaputtelijoiden.net saman tien.

Jos olisit vain maininnut ettet ymmärrä niin ok, mutta asiavirhe on väittää että kuka tahansa kellarirumpali olis hoitanut sen pestin. Pistetäänkö foorumin nimeksi mähaukuntaallarumpaleitamutsiitaeisaakeskustella.net saman tien.
-Cale
08.01.2010 19:48:44
Kailis: Jos olisit vain maininnut ettet ymmärrä niin ok, mutta asiavirhe on väittää että kuka tahansa kellarirumpali olis hoitanut sen pestin. Pistetäänkö foorumin nimeksi mähaukuntaallarumpaleitamutsiitaeisaakeskustella.net saman tien.

No onko tuo sitten sinusta teknisesti niin ylivertainen ettei samaan monikaan pystyisi?

Ymmärrän kyllä jos joku ei ymmärrä esim. Dave Wecklin soittoa, joka on hyvin taitavaa ja teknistä. Sitä en vaan ymmärtänyt että miksi Grohl on niin arvostettu, kyse ei ollut siitä ettenkö ymmärtäisi hänen soitostaan. Miksi aina pitää vedota siihen että jos ei pidä jostain niin ei muka ymmärrä?

Minulle on ainakin se ja sama jos joku sanoo vaikka Wattsia huonoksi rumpaliksi, ei paljon maailmaani hetkauta suuntaan tai toiseen, enkä jaksa edes vaivautua vääntämään aiheesta joka on vain yhden ihmisen mielipide.
EH
08.01.2010 22:10:27
Rumpujenkaan soitossa kuitenkaan ei ole kyse teknisestä suorittamisesta, vaan musiikista. Jos joku nyt yleensä haluaa yksittäisiä soittajia arvottaa jonkin asteikon mukaan, niin soittotekniikka on mun mielestä sieltä perusteiden heikommasta päästä. Tärkeämpiä ovat musiikillinen tyylitaju (käsitys siitä mikä kuulostaa hyvältä missäkin biisissä), luova pelottomuus kokeilla uusia juttuja sekä kieltämättä hieman häilyvä käsite nimeltä "hyvä meininki". Esillä olleista rumpali-Daveista Weckl varmasti soittais Grohlin suohon soolotilanteessa, mutta itseltä on ainakin jäänyt vielä kuulematta pätkä, jolla tekniikan ihmelapsi Weckl soittaisi rumpujaan palvellen sitä biisiä ja musiikkia.
Don't waste your time or time will waste you.
rkellu
09.01.2010 04:43:48

Kailis: Sulla on kyllä nyt joku finni kyrvässä. Nuoruus on vaikeaa. Paranemisia.

eips
musta nää listaukset on vaan jotenkin niin turhia
en tajua mikä pointti siinä on

joo jonkun mielestä x on maailman paras ja toisen mielestä y
jaa, entä sitten?
sit vähän tapellaan

mut ihan sama
Gardiner
09.01.2010 10:02:33

rkellu: eips
musta nää listaukset on vaan jotenkin niin turhia
en tajua mikä pointti siinä on

joo jonkun mielestä x on maailman paras ja toisen mielestä y
jaa, entä sitten?
sit vähän tapellaan

mut ihan sama

Ei noin,
vaan joku kertoo mielestään hyvästä tai mielenkiintoisesti soittavasta tyypistä, ei oo mitään parasta tai huonointa, ei oo kilpailusta kyse eikä mitata mitään. Sit ku tulee vastaan soittaja jota ei oo kuullu ja tutustuu hänen tekemäänsä musiikkiin, saattaa keskustelun kautta löytyä mielenkiintoista musiikkia.
x:n ja Y:n parhaudesta tappelevat pennut voi mennä keskustelemaan jostain muusta jos ei tykkää tällasesta keskustelusta. Vittuako täällä osallistutte jos tää on mielestänne turhaa ettekä tajua pointtia.
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
SikaPete
09.01.2010 12:18:13
Gardiner: Ei noin,
vaan joku kertoo mielestään hyvästä tai mielenkiintoisesti soittavasta tyypistä, ei oo mitään parasta tai huonointa, ei oo kilpailusta kyse eikä mitata mitään. Sit ku tulee vastaan soittaja jota ei oo kuullu ja tutustuu hänen tekemäänsä musiikkiin, saattaa keskustelun kautta löytyä mielenkiintoista musiikkia.
x:n ja Y:n parhaudesta tappelevat pennut voi mennä keskustelemaan jostain muusta jos ei tykkää tällasesta keskustelusta. Vittuako täällä osallistutte jos tää on mielestänne turhaa ettekä tajua pointtia.

Aamen. Lisänä muutamat täytesanat. Mutta aamen kuitenkin.
-Cale
09.01.2010 14:11:24 (muokattu 09.01.2010 14:12:24)
EH: mutta itseltä on ainakin jäänyt vielä kuulematta pätkä, jolla tekniikan ihmelapsi Weckl soittaisi rumpujaan palvellen sitä biisiä ja musiikkia.

http://www.youtube.com/watch?v=ng_1zKcdw8M&feature=related

Riittääkö tuo?

Gardiner: Tätä komppaan sleepaten (mä aina selitän itelleni et se on laid backisti soitettu). Ja jos lyödään Daveille kitara kouraan, käsketään tehä biisi ja laulaa, saattaa Grohli pärjätä musikaalisuutensa ansiosta. Siksihän se on hyvä rumpalikin.

Minusta on kuitenkin parempi osata yksi asia hyvin kuin monta asiaa huonosti.
Kailis
09.01.2010 14:34:58

Grohl oli valittu aika ekslusiiviseen ryhmään Modern Drummer lehden kaikkien aikojen rumpaleihin. Mut eihän ne mistään mitään ymmärrä...
Olen itse harjoitellut joitain Nirvana biisejä ja näennäisestä yksinkertaisuudestaan huolimatta ovat rumpujuttunsa hyvinkin nerokkaita, eikä aina niin yksinkertaisiakaan. Mutta siis toki voi olla pitämättä, eihän se keneltäkään ole pois. Aika moni asiantuntija sen sijaan rankkaa hyvinkin korkealle.
Jokapaikanapina
09.01.2010 15:13:33
Mun mielestä Nirvanan In Bloomissa on tosi kivat rumpujutut. Tosin Cobainhan oli kai määräilly Grohlille että mitä soittaa
Käyttäjätunnus
09.01.2010 16:12:51
Jokapaikanapina: Mun mielestä Nirvanan In Bloomissa on tosi kivat rumpujutut. Tosin Cobainhan oli kai määräilly Grohlille että mitä soittaa

In Bloomista on olemassa studionauhoitus, jossa soittaa Chad Channing eli ilmeisesti kyseisen kappaleen(ja aika monen muun Nevermindin kappaleen) rumpusovitukset ovat Channingin käsialaa. Toki taisi Kurt myös aika paljon näyttää itse rumpuosuuksia jonkin verran, mutta myös Daven omaa panosta on ja Scentlees Apprenticen riffi ainakin on miehen käsialaa.

-Cale: Minusta on kuitenkin parempi osata yksi asia hyvin kuin monta asiaa huonosti.

Niin Grohl osaa siis kaiken huonosti vai? Joopajoo. Eipä muakaan haittaa tai ole multa pois, jos joku Grohlia haukkuu, mutta miehen vertaaminen keneen tahansa kellaritason rumpaleihin on kyllä aika hölmöä.
Doing drugs is the most beautiful thing about being in a rock band -Noel Gallagher
Kailis
09.01.2010 16:27:00

Ja soittaahan se Them Crooked Vultures bändissä iham vitun huonosti. Mitem vitussa tollasem kellaritasosem jäbäm on siihem päästäny?
Jokapaikanapina
09.01.2010 16:36:53
Käyttäjätunnus: In Bloomista on olemassa studionauhoitus, jossa soittaa Chad Channing eli ilmeisesti kyseisen kappaleen(ja aika monen muun Nevermindin kappaleen) rumpusovitukset ovat Channingin käsialaa. Toki taisi Kurt myös aika paljon näyttää itse rumpuosuuksia jonkin verran, mutta myös Daven omaa panosta on ja Scentlees Apprenticen riffi ainakin on miehen käsialaa.

Joo mäkin oon sen kuullu mutta muistaakseni ne on kyllä Kurtin tekemät
-Cale
09.01.2010 17:36:48
Kailis: Ja soittaahan se Them Crooked Vultures bändissä iham vitun huonosti. Mitem vitussa tollasem kellaritasosem jäbäm on siihem päästäny?

Nevö hööd... Ilmankos, mmm...
Gardiner
09.01.2010 17:44:28

Them Croced Vultureiksessahan soittaa se kellari basisiti John Paul Jones, siitä kälysestä purkkabändistä, joka on tottunu vetään sysipaskan Bonzon kanssa konehuoneessa. Kait sille ny kelpaa Grohli, joka ei mitn osaa.
Ja jos rummutuksesta on puhe niin bonzon, JPJ:n ja Jimmy Pagen groove on When The Levee Breaksissa hyvinkin ainakin meikäläisen makuun uppoovaa jytää.
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)