Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Puhaltajia Lahden soittokuntaan?
1 2
minimarshall
07.01.2010 14:32:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykös tältä foorumilta sielunkumppaneita, jotka olisivat ensi maanantaina astumassa palvelukseen Lahdessa? Itse menen sinne klarinettia puhaltamaan. Mites muut?
 
Sipilä
07.01.2010 15:50:53 (muokattu 07.01.2010 15:51:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trumpetisti ilmoittautuu.
 
minimarshall
07.01.2010 23:36:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meistähän saa jo hyvän bändin... ;)
 
Sipilä
08.01.2010 14:45:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, aloitetaan tällä http://www.gordonjacob.org/w_double_tpt_clar.html
 
funkylord
08.01.2010 21:25:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanokaahan "skappareille" terveisiä :)
 
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita
köyhän miehen Miles
03.06.2010 11:44:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt olisi totinen torvensoittaja hyvien neuvojen tarpeessa
 
Eli kutsunnat ovat syksyllä edessä ja Lahteen olisi kova halu päästä soittokuntapalvelukseen, mikään muu paikkakunta/yksikkö ei voisi napata maitopurkin avaamista enempää. Itse palvelukseen astuminen tapahtuu allekirjoittaneella mitä ilmeisemmin tamminkuun erässä 2012.

Kyselisinkin, että onko kenelläkään trumpetistilla kokemuksia/yleisiä vinkkejä miten päästä sisälle Lahteen? Itselläni soittokokemusta jo kohtapuolin 10v. takana ja sivusoitinosaamista, teoriaopintoja ja yhtyesoittokokemusta löytyy. Suurin huolen aihe on juuri sama mistä edellä on ollutkin jo puhetta, eli palveluspaikkakunta; Lahti on ehdottomasti itselläni se numero uno vaikka lähempänäkin on soittokuntia tarjolla ( Rovaniemi, miten Oulu, otetaanko enää edes varusmiehiä?) ja jos palveluspaikakseen Lahden haluaa millaiset ovat vaikuttamismahdollisuudet kutsuntavaiheessa?

Tietenkin jos on trumpetisteilla/ muilla pillipiipareilla kokemuksia itse pääsökokeista niin laittakaa ihmeessä tarinoita.

Kiitän ja kummarran jo etukäteen!
 
"To escape criticism- do nothing, say nothing, be nothing." -Elbert Hubbard
ewq
16.06.2010 15:04:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tänä keväänä kävin kokeissa. Oli aika rennot. Soitin I tutkinnosta yhtä biisiä ekaks hidasta osaa ja sitten nopeeta. Tyyliin minuutin yhteensä hah. Olin myös varautunut soittamaan improa muutamaan jazzstankkuun (jos oisivat kysyneet siis). Ei kysytty. Prima vista töttöröö. Sit haastattelussa siun pitää sanoa etä Suomi tarvitsee armeijan ja totta kai tulen palvelukseen joka tapauksessa jee!
 
Tammikuussa siis alkais miulla palvelus.
 
Elikkä, ota rennosti, soita niinku soitat, ne kyllä huomaa siun taidot. Suhtaudu haastatteluun rennosti, asiallisesti ja jos haluut varman päälle pelata ni vähän voi fuskata (joo totta kai ihanaa armeija joo tulen tietysti kyllä isämmaa joo).
 
Oletuksenahan on, että Lahteen olet hakemassa. Eli vedät vaan tarpeeks hyvin ni sinne myös pääset. Haastattelussahan tuohon voi yrittää vaikuttaa jollain lailla, mutta niin. En sitten tiedä minkä verran haastattelu/koesoitto vaikuttaa siihen missä bändeissä tuut siellä soittamaan, kun ei siitä viel kokemusta ole, mutta kannattaahan mieltymyksensä aina ilmaista siellä haastattelussa. Ja jos oot hakeutumassa musa-alalle muutenkin ni sano se ihmeessä.
 
Tässä miun laihat kokemukset pääsykokeista.
 
köyhän miehen Miles
18.06.2010 12:58:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ewq: No tänä keväänä kävin kokeissa. Oli aika rennot. Soitin I tutkinnosta yhtä biisiä ekaks hidasta osaa ja sitten nopeeta. Tyyliin minuutin yhteensä hah. Olin myös varautunut soittamaan improa muutamaan jazzstankkuun (jos oisivat kysyneet siis). Ei kysytty. Prima vista töttöröö. Sit haastattelussa siun pitää sanoa etä Suomi tarvitsee armeijan ja totta kai tulen palvelukseen joka tapauksessa jee!
 
Tammikuussa siis alkais miulla palvelus.
 
Elikkä, ota rennosti, soita niinku soitat, ne kyllä huomaa siun taidot. Suhtaudu haastatteluun rennosti, asiallisesti ja jos haluut varman päälle pelata ni vähän voi fuskata (joo totta kai ihanaa armeija joo tulen tietysti kyllä isämmaa joo).
 
Oletuksenahan on, että Lahteen olet hakemassa. Eli vedät vaan tarpeeks hyvin ni sinne myös pääset. Haastattelussahan tuohon voi yrittää vaikuttaa jollain lailla, mutta niin. En sitten tiedä minkä verran haastattelu/koesoitto vaikuttaa siihen missä bändeissä tuut siellä soittamaan, kun ei siitä viel kokemusta ole, mutta kannattaahan mieltymyksensä aina ilmaista siellä haastattelussa. Ja jos oot hakeutumassa musa-alalle muutenkin ni sano se ihmeessä.
 
Tässä miun laihat kokemukset pääsykokeista.

 
Kiitokset replystä!
 
Niin kuin mainitsit, asennepuoli jos on kohdallaan niin luultavasti siitä lisäpisteitä kertyy, ainakin mitä milffin sivuilta on tullut luettua; patriootiksi en itseäni lue mutta kaipa se täytyy yrittää jollain lailla näille pälyille osoittaa, että armeija on ihan jees mesta..
 
Itsehän soitan poppari&jazz-puolella, että ilmeisesti jotain kevyempää musiikkia valitsen sitten pääsykoekipaleiksi.Mahdollisen improvisaation kanssa nyt ei pitäisi olla itselläkään ongelmaa esim.juuri jazzstankkujen pohjalta soitettuna.
 
Ja musa-alalle hakeutuminen/ajautuminen on todellakin ollut suunnitelmissa, mainitsemisen arvoinen asia siis, täytyy tämä muistaa aikanaan.
 
"To escape criticism- do nothing, say nothing, be nothing." -Elbert Hubbard
turs
17.11.2010 22:08:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko tämän kutsuntavuoden (synt.1992) hakijoita täällä yhtään?
itse haen ja soita siis fonia.
 
köyhän miehen Miles
17.12.2010 09:22:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin yksi mätkäkorva löytyy, niinkuin aiemmasta voi päätellä..
 
"To escape criticism- do nothing, say nothing, be nothing." -Elbert Hubbard
turs
11.03.2011 23:56:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tänään tuli bussilippu ja kutsu pääsykokeisiin! wuu!
 
Jetu-
18.03.2011 19:01:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen hakemassa käyrätorvella. Soittokokemusta löytyy lähemmäs kymmenen vuotta ja tutkintoja on suoritettuna, mutta voi olla että tyssää liika jännittämiseen. Mutta yritetään nyt kuitenkin :P
 
Jopotzuki
20.03.2011 16:26:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huilulla olisi tarkoitus lähteä koittamaan. Kahdeksan vuotta kokemusta takana, saa nähä riitääkö.
 
turs
18.05.2011 14:08:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

menossa ollaan! =)
 
Jetu-
18.05.2011 14:41:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu tännekin tuli kirje, ja pahasti näyttää siltä että lahti kuhtuu ens tammikuussa :) Oli muuten aikamoinen shokki ku sain tietää. Niin varma olin etten pääse joten olin jo suunnitellu aivan muuta sen tilalle. Mutta hyvä näin!
 
köyhän miehen Miles
23.05.2011 10:31:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jetu-: Juu tännekin tuli kirje, ja pahasti näyttää siltä että lahti kuhtuu ens tammikuussa :) Oli muuten aikamoinen shokki ku sain tietää. Niin varma olin etten pääse joten olin jo suunnitellu aivan muuta sen tilalle. Mutta hyvä näin!
 
Sama vika rahikaisella, kirjehän se lopsahti laatikkoon. Pari kertaa piti lukea lappunen läpi ennen kuin tajusi mitä siinä nyt sanotaankaan.. Itse ehdin todellakin jo suunnitella ihan muita hommia kun pääsykokeet meni miten meni. Mutta tammikuussa tavataan! ;)
 
"To escape criticism- do nothing, say nothing, be nothing." -Elbert Hubbard
wanha95
27.05.2011 00:01:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka hyvä pitää olla, että pääset soittokuntaan. itsellä on tarkoitus hakea sitten ko aika koittaa. tällä hetkellä 5v huilua takana ja muita soittimia on : foni (altto ja tenori), haitari, kitara ja sen myötä basso
 
turs
27.05.2011 12:23:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän siinä mitään vaatimustasoa varsinaisesti ole, riippuu kaiketi paljonko on hakijoita instrumenttia kohden. Nuotteja kyl melkei pitäis lukee sujuvasti. Soundiinkin kiinnittää huomiota. Sit haastattelussa kannattaa olla semmosella asenteella että "armeija tottakai vaikka ei soittokuntaan pääsiskää, sivariin ei missään tapauksessa."
 
Jetu-
21.07.2011 19:27:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rupesin tässä miettimään, että tietääkö kukaan pitääkö siellä olla oma torvi mukana, vai antaako ne sieltä lainaan? Että pitääkö tässä ruveta lottoomaan että oman torven sais ostettua..
 
turs
21.07.2011 20:33:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jetu-: Rupesin tässä miettimään, että tietääkö kukaan pitääkö siellä olla oma torvi mukana, vai antaako ne sieltä lainaan? Että pitääkö tässä ruveta lottoomaan että oman torven sais ostettua..
 
eiköhän se selviä ekojen päivien aikana, ite en ollu ainakaan ajatellu että alokaskaudella tulis pahemmin soiteltua muutenkaa... kyllä varmasti jotai soittimia on tarjolla sieltä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «