mhaarala 07.01.2010 10:31:50 (muokattu 07.01.2010 10:36:37) | |
---|
BlackGoat: Savage meneekin jo asteen kalliimmaksi. Blackmore ei ees oo hirveen hintanen ja noi youtuben clipitkää ei huonolta kuulosta. Onko mielipidettä tai kokemusta miten toi Blackmore suhtautuu esim Fireball 100:seen? Menin sitte itekki jo ohi alkuperäsen aiheen mutta ei voi mittää... Savagea voi löytää järkevään hintaan käytettynä, silloin harvoin kun niitä liikkuu. Se on kuitenkin aivan erinomainen vahvistin niin harvemmin niistä kai halutaan luopua. Paino on oikeastaan ainoa mikä omassani vähän harmittaa... olen laiska roudaamaan ja omassa käytössä tuo 120W on todella todella ylimitoitettu. Sen takia ostinkin 5W Blackstar-pinon kaveriksi. :P Blackmore signature on ymmärtääkseni jonkin tasoinen muunnelma Savagesta, pääteosasto ainakin poikkeaa jonkin verran (2x 6550 vs 4x5880) ja tietysti säätönuppeja on paljon vähemmän. Soundista tunnistaa sukulaissuhteen, sellainen mukavan murahteleva särö ja säätämällä lämpeneekin ihan mukavasti. Uudesta Fireballista en tiedä kun en ole testannut, se vanha oli enemmän sellainen moderni sirisijä mistä joko tykkää tai sitten ei, aika saman tapainen kuin Powerball. Itse en silloin Fireballille niin lämmennyt, Blackmore signaturen olin ostamassa mutta oli kaupasta se yksilö myyty vähän ennen kuin ehdin niin tuli ostettua käytettynä Savage eikä harmita lainkaan. Paitsi se paino... Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
HeavyMachinery: Ketjun aloittajalle sen verta vinkkiä että tuo pääte ei kohtaa hinta laatu suhteeltaan. Paremman päätteen saat kun ostat VHT:n nykyään Fryette:n 2:50 aka two:fifty:two Tällaiseen oli hyvä lisätä aina joku ihan konkreettinen perustelu..? Sanana laatu kun ei itsessään paljoakaan kerro |
BlackGoat 07.01.2010 14:02:07 | |
---|
spacemonkeyevolution: Antaa tulla vaan, eipä tuo ainakaan omiin ajatuksiin muutosta tuo =) Täällä siis e570+vht 2100 classic, joilla mennään. E530 käynyt talossa kahteen otteeseen, (nyt viimeksi tämän vht-päätteen aikana), mutten siitä saanut parin viikon aikana mitään sellasita irti, mitä en olisi e570:sta saanut. Päinvastoin homma ei kuitenkaan toiminut, e570 tarjoaa sitä aggressiivisuutta ja luonnetta, jota e530:sta ei vaan löytynyt. Lyhyesti tiivistettynä voisi sanoa notta: E530 tarjoaa ihan ok kyydit, mutta e570 vie perille saakka. Tämä selvä! Varmasti on eri tason vehkeitä kun hintaeroakin tonnin verta... :) Ehkä näiden puheiden jälkeen jätän e530 ilman että ite pääsee joskus testaamaan jos enää hyvän nupin jälkee tartteekaa tommost hommata. mhaarala: Uudesta Fireballista en tiedä kun en ole testannut, se vanha oli enemmän sellainen moderni sirisijä mistä joko tykkää tai sitten ei, aika saman tapainen kuin Powerball. Itse en silloin Fireballille niin lämmennyt, Blackmore signaturen olin ostamassa mutta oli kaupasta se yksilö myyty vähän ennen kuin ehdin niin tuli ostettua käytettynä Savage eikä harmita lainkaan. Paitsi se paino... Blackmore testiin siis! Ite kävin testaa ton Fireball satasen ni se oli ainaki mun makuun ja säätämäl+nappien painelul siit irtos aika paljonki erilaisia soundeja sen sirinän lisäks. Niin ja voi olla että moderni sirinä voi olla lähempänä sitä mitä sillä tullaan soittamaan kuin ac/dc-osaston rokki säröt :) -M.A- |
Antti1 07.01.2010 14:06:33 | |
---|
BlackGoat: Niin ja voi olla että moderni sirinä voi olla lähempänä sitä mitä sillä tullaan soittamaan kuin ac/dc-osaston rokki säröt :) Ei kannata mennä halpaan; Blackmore on nimestään huolimatta aivan täysiverinen higain vehje, joka sopii loistavasti moderniin mättöön. Enempi mä ihmettelisin, että miten siitä saa täysin uskottavia AC/DC-soundeja ulos. Sell the kids for food, weather changes mood. |
F_Lame 07.01.2010 14:19:15 (muokattu 07.01.2010 14:20:25) | |
---|
Makujahan on monenlaisia. Itellä on toi E530 joka menee Marshallin 9100 (2x50W) päättäriin ja oon ollu todella tyytyväinen. Kieltämättä ehkä aavistuksen perinnehenkisempi kuin moni muu moderni ratkasu, mutta mun korvaan toimii erittäin hyvin. Hyvin sillä on thrash-metalliakin saanut vedettyä. Eikö oo kalliskaan setuppi - myin powerballin pois ja ostin nuo kaks ja rahaa jäi vielä ylikin. Hirveesti en oo eri etuasteita vertaillu, mutta mulla kyllä semmonen kuva, että toi E530 on hintasekseen erittäin hyvä. Oishan siinä 570:ssä kaikkee kivaa ja varmasti paljon monipuolisempikin olis mutta kun hintaakin on uutena melkein tonni enemmän (ainakin thomannilla). "When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen |
BlackGoat 07.01.2010 14:33:11 | |
---|
Antti1: Ei kannata mennä halpaan; Blackmore on nimestään huolimatta aivan täysiverinen higain vehje, joka sopii loistavasti moderniin mättöön. Enempi mä ihmettelisin, että miten siitä saa täysin uskottavia AC/DC-soundeja ulos. Noeipä nää puheet tai siit löytyvät clipitkään anna semmost kuvaa et sil vedettäs pelkkää hellsbellssii. -M.A- |
Christeraser 07.01.2010 17:45:22 (muokattu 07.01.2010 17:47:48) | |
---|
|
Ambitus 07.01.2010 18:17:25 (muokattu 07.01.2010 19:51:10) | |
---|
Mulla on e530 sekä e840/60 päättäri studiolla ja kyl ne toimii tosi kivasti yhdessä. Eipä käsittääkseni tolla 60w versiolla oo mitään muuta eroa kuin yksi räkkiunitti enemmän ja 10w lisää tehoa. Muutama huomio tosta etusesta: - se on halpa - siinä on ihan ookoo soundi - se kestää - se ei paina paljoa - sen pystyy itse tarpeen tullen korjaamaan (yksinkertainen piirilevy sisällä) eli näitten takia mä sitä käytän keikoilla. Yksi etari on mennyt rikki Venäjällä kun antoivat väärää sähköä laitteeseen. Samalla laitteella soitin maailmanympärysrundin ja toimii vieläkin. Mulla on myös Fireball ja Thunderball-nupit, mitä käytän silloin tällöin. Tein viime vuonna vertailun niitten ja e530:n etuasteiden kanssa, eikä niissä liiemmilti suurempia eroja ollu. Fireball ja e530 meni ihan samasta ja Thunderball oli snadisti middleisempi verrattuna muihin. Nämä siis muistikuvia. Mun mielestä toi etunen on oikein hyvä keikkaverme. Se tarvii snadisti prosessointia (lähinnä eq:ta) ja noise gaten jos soittaa kovilla säröillä. Contour on kivan soundinen ja kaiutin emulaatio ei ole paskimmasta päästä eli pystyy hätätilanteessa soittaa keikan pelkästään silläkin. Antille: mä en oo itseasias koskaan tehny tänne mitään klippejä kyseisellä etusella. Yleensä oon käyttäny AmpFarm-plugaria koska olen laiska paska. Muutaman soolopätkän taisin soittaa e530:lla Polaris-levylle pelkällä kaiutinemulaatiolla ja soundi meni läpi Karmilalle;) edit: tietenkin jos oot käyny kattoo jotain keikkaa mis oon ollu soittaa ja sen perusteella todennut ettei soundi miellytä, niin fair play. Kaikkia ei voi aina miellyttää:D Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?! |
Antti1 07.01.2010 19:45:30 | |
---|
Ambitus: Antille: mä en oo itseasias koskaan tehny tänne mitään klippejä kyseisellä etusella. Yleensä oon käyttäny AmpFarm-plugaria koska olen laiska paska. Muutaman soolopätkän taisin soittaa e530:lla Polaris-levylle pelkällä kaiutinemulaatiolla ja meni soundi meni läpi Karmilalle;) Mä kun muistaisin sun joskus noiden sooloskabojen alkuaikoina soittaneen ENGLin läpi jotain juttuja? Saatan olla kovasti väärässäkin ja sorry jos huutelen omiani. Jotenkin jäi vaan päähän niistä toi etunen, oli se sitten käytössä eli ei, ja hyvästä soitosta huolimatta se soundi ei ollut mieleinen kuitenkaan. Keikoilles en oo päässyt katselemaan valitettavasti, sohvaperuna kun olen. :D Sell the kids for food, weather changes mood. |
Ambitus 07.01.2010 20:06:09 | |
---|
Antti1: Mä kun muistaisin sun joskus noiden sooloskabojen alkuaikoina soittaneen ENGLin läpi jotain juttuja? Saatan olla kovasti väärässäkin ja sorry jos huutelen omiani. Jotenkin jäi vaan päähän niistä toi etunen, oli se sitten käytössä eli ei, ja hyvästä soitosta huolimatta se soundi ei ollut mieleinen kuitenkaan. Keikoilles en oo päässyt katselemaan valitettavasti, sohvaperuna kun olen. :D Ehkä mä johonkin sitä käytin. Nyt en muista. Mutta 99% kaikista noista sooloskaboista on AmpFarmia. Mulla on siinä sellanen mussu Recto-Verb-mallinnus mitä käytän aina kun ei jaksa laittaa laitteita pystyyn. Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?! |
Snapo 07.01.2010 20:22:24 | |
---|
Ambitus: edit: tietenkin jos oot käyny kattoo jotain keikkaa mis oon ollu soittaa ja sen perusteella todennut ettei soundi miellytä, niin fair play. Kaikkia ei voi aina miellyttää:D Ilosaaressa sulla oli jonkunnäköinen fireball-kötöstys. Ihmettelin vähän että onks sulla jokkut lainakamppeet mukana mut tuli tähänkin selvyys :) Mikäs se räkkisysteemi oli? Yhden unitin taisin muistaakseni vain nähdä.. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Ambitus 07.01.2010 20:50:47 | |
---|
Snapo: Ilosaaressa sulla oli jonkunnäköinen fireball-kötöstys. Ihmettelin vähän että onks sulla jokkut lainakamppeet mukana mut tuli tähänkin selvyys :) Mikäs se räkkisysteemi oli? Yhden unitin taisin muistaakseni vain nähdä.. Joo siel oli Englin Standard 4x12 kaappi ja Fireball päällä, mitä käytin pelkästään päätteenä. Räkissä oli e530, G-systemin aivo ja muutama spedu. Hyvin simppeli setti. Nykyään on joutunu luopuu ton G-systemin käytöstä kun se painaa niin paljon ja ylikilot maksaa lentoyhtiöillä hunajaa. Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?! |
HeavyMachinery 08.01.2010 12:14:16 (muokattu 08.01.2010 12:14:25) | |
---|
Mitä noita on tullut soitettua samaan aikaa sekaisin on E530 E570 Invader Screamer Thunder. Mitä jäi mieleen joista voisi vetää isoja yleistyksiä ei mitänn 1:1 homma E530 Hi-moodi lead + VHT 2:50 = Invader Ch3 hi moodi E570 Lead kanava hi moodi. +VHT 2:50 = Invader Ch 4 hi moodi Sellain fiilis jäi että Sen Hi moodin käyttö yhtenäistää vahvistimien särön luonne ja soundia. ENGLeistä itse pistäsin rahani kiinni joko Screamer InVader tai E530seen , ne on olleet omaan makuun plug n' play meiningillä parhaat. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
cross 12.04.2010 13:09:59 | |
---|
E530 tykkää myös trankkupäätteistä. 8008 ja isommat Velocityt toimii ihan ok. "AMON" belongs to "THEM" |
TTV 04.01.2011 22:23:45 (muokattu 05.01.2011 06:18:21) | |
---|
Onkos kokemusta tuosta E530:n "päätevahvistimesta", jonka lähtö ilmeisesti kytkeytyy etupaneelin kuulokeliittimeen. Manuaalissa sanotaan, että pitää käyttää stereoplugia ettei pääte oikosulkeudu. Eikö tuossa muka voi käyttää monokaappia monokaapelilla kytkettynä? Kukaan kokeillu? Ajattelin tuon 1,5W tehon soveltuvan sellaisenaan kotisoitteluun ja siksi tätä kysyn. Ketju olisi seuraava: kitara -> E530 -> 8 Ohm 2x12". "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) |
hannlain 05.01.2011 09:56:17 | |
---|
TTV: Onkos kokemusta tuosta E530:n "päätevahvistimesta", jonka lähtö ilmeisesti kytkeytyy etupaneelin kuulokeliittimeen. Manuaalissa sanotaan, että pitää käyttää stereoplugia ettei pääte oikosulkeudu. Eikö tuossa muka voi käyttää monokaappia monokaapelilla kytkettynä? Kukaan kokeillu? Ajattelin tuon 1,5W tehon soveltuvan sellaisenaan kotisoitteluun ja siksi tätä kysyn. Ketju olisi seuraava: kitara -> E530 -> 8 Ohm 2x12". Aikoinani hetken tuolla setupilla soittelin, kun ei just silloin ollut mitään muutakaan päätettä käytössä.... Uskoin manuaalia ja kolvasin itse yhteen jämäpiuhaan monoplugin sijaan stereoplugin. En nyt muista oliko kaappina tämä nykyinen Mesan Thiele 1x12 vai V30 Peavey Classic30:n kotelossa. Enivei, toimi kotiharjoittelussa jotenkin, mutta ei se soundi ihan oikeata päättäriä vastannut. Myöhemmin käytin Craten PowerBlock150:stä tuon englin päätteenä myös kotisoitossa. |