Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kahler apua kaivataan!!
1 2 3
the-Antero
05.01.2010 08:13:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, osaakohan kukaan auttaa minua Kahlerin vireongelman kanssa?
Kitarassa ollut nyt reilu puolivuotta asennettuna Kahler 2315. Pari kertaa on kielet vaihdettu ja talla on toiminut kuin unelma. Viime treeneissä katkesi ohuin E kieli. Vaihdoin setin ja nyt ei vaan pysy millään vireessä. Ongelma on enemmänkin silloin kun vedän kampea ylös päin ( kielet menee kireämmälle ), mutta myös toiseen suuntaan on ongelmaa. Ja tuo tosiaan heittää paljon sitä kitaran virettä. Kieliä olen venytellyt jo melko hyvin. Auttakaa auttakaa!! Mikä neuvoksi?
 
p130
05.01.2010 10:58:47 (muokattu 05.01.2010 10:59:47)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Hei, osaakohan kukaan auttaa minua Kahlerin vireongelman kanssa?
Kitarassa ollut nyt reilu puolivuotta asennettuna Kahler 2315. Pari kertaa on kielet vaihdettu ja talla on toiminut kuin unelma. Viime treeneissä katkesi ohuin E kieli. Vaihdoin setin ja nyt ei vaan pysy millään vireessä. Ongelma on enemmänkin silloin kun vedän kampea ylös päin ( kielet menee kireämmälle ), mutta myös toiseen suuntaan on ongelmaa. Ja tuo tosiaan heittää paljon sitä kitaran virettä. Kieliä olen venytellyt jo melko hyvin. Auttakaa auttakaa!! Mikä neuvoksi?

 
Rasvaa rullien laakereihin. Jos ei auta niin kokeilu uudella kielisetillä, voihan settikin olla susi.
 
Edit: Ongelma ylöspäin kammetessa voisi tulla siitäkin, etteivät lukot lavassa pidä. Jos niissä on kulumaa, tasoitus viilalla tai uudet palat.
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
the-Antero
05.01.2010 11:08:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, tänx....minkälaista rasvaa, öljyä tuohon pitäisi laittaa? Mistä voi ostaa?
 
p130
05.01.2010 11:14:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Hei, tänx....minkälaista rasvaa, öljyä tuohon pitäisi laittaa? Mistä voi ostaa?
 
Ihan perusrasvat käy, CRC tai joku vastaava spray toimii hyvin. Clas Ohlson, Biltema, rautakauppa. Varmaan löytyy Prismasta tai Cittaristakin.
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
the-Antero
05.01.2010 11:43:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota CRC:tä aattelin mutta minkälainen se pitää olla? Niillä on niin ihmenimiä....lukkoöljy?Polkupyörä, ketju?
 
the-Antero
05.01.2010 11:55:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käykö tarkoitukseen CRC aseöljy?
 
Tinippa84
05.01.2010 12:08:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Käykö tarkoitukseen CRC aseöljy?
 
Käy vallan mainiosti. Mobilin ykkönenkin käy jos ei oo muuta....
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
p130
05.01.2010 12:10:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Käykö tarkoitukseen CRC aseöljy?
 
Pitäisi käydä, jos sitä löytyy niin kokeile sillä. Ei noita vehkeitä öljyämällä pilalle saa, kunhan nyt ei koko laitetta upota rasvaan... ;)
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
the-Antero
05.01.2010 12:14:51 (muokattu 05.01.2010 12:33:42)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänx, ei muutakun naapuri asekauppaan :D
 
Hei siltä varalta ettei ongelma lähde tuolla niin onko muita neuvoja? Ja saa laittaa muutenkin hyödyllisiä neuvoja Kahlerille, suht uusi vehje tuo on omassa kepissä kuitenkin :O)
 
Tänx vastanneille
 
the-Antero
05.01.2010 22:49:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei muuten perskules auttanu...menee ihan sikana epävireeseen vieläkin. Minkä paksusia kieliä käytätte tossa ja mitä merkkiä? Mulla on DR 10/52....mietin että onko toi DR:n 52 kieli liian paksu siihen haarukkaan ja noi normijouset mahdollisesti liian löysät tolle setille?
 
Ben_D
05.01.2010 23:04:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Ei muuten perskules auttanu...menee ihan sikana epävireeseen vieläkin. Minkä paksusia kieliä käytätte tossa ja mitä merkkiä? Mulla on DR 10/52....mietin että onko toi DR:n 52 kieli liian paksu siihen haarukkaan ja noi normijouset mahdollisesti liian löysät tolle setille?
 
Mulla Kahler 2300:ssa 12-54...paksumpaa alapäätä ei mahdu.
 
Fleshred New EP Streaming@http://www.myspace.com/fleshred
apuri
05.01.2010 23:10:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Ei muuten perskules auttanu...menee ihan sikana epävireeseen vieläkin. Minkä paksusia kieliä käytätte tossa ja mitä merkkiä? Mulla on DR 10/52....mietin että onko toi DR:n 52 kieli liian paksu siihen haarukkaan ja noi normijouset mahdollisesti liian löysät tolle setille?
 
Onko satulassa kunnolliset urat ettei kielet kanita siellä päässä? Lukkosatula näköjään asennettu normaalin satulan jälkeen..
Kahlerin normaalivahvuiset jouset muistaakseni toimivat maksmissaan 10-46 setillä normivireessä. Jäykemmät jouset voi jeesata jos tommosta heavy bottom settiä haluaa käyttää. single locking tallat ei ikinä pidä virettä niin hyvin kuin tuplalukittavat.
 
pietari-poika
05.01.2010 23:15:46 (muokattu 05.01.2010 23:15:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä eroa on single locking ja double locking tremoloissa? Valaiskaa tyhmää.
 
lavaamo
05.01.2010 23:49:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pietari-poika: Mitä eroa on single locking ja double locking tremoloissa? Valaiskaa tyhmää.
 
Double locking tremolossa kielet on lukittuna sekä satulaan että tallaan.
 
Single locking tremolossa kielet eivät ole lukittuna tallaan, vaan pysyvät paikoillaan vain niillä mokkuloilla. Esim Schaller JT-570
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
HeavyMachinery
05.01.2010 23:51:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pietari-poika: Mitä eroa on single locking ja double locking tremoloissa? Valaiskaa tyhmää.
 
Kiälet lukitan molemist päist !
 
.....toisessa nääs !
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
pietari-poika
06.01.2010 11:31:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahaa, no nyt olenkin jo astetta fiksumpi. Kiitos! :D
 
the-Antero
06.01.2010 12:42:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä pitäs olla kunnon urat satulassa...vire pysyy hyvin kun laitoin ton satulan "fixed bridgeksi" Joo toi lukko on tuolla satulan takan kun se on se kahlerin oma systeemi.
 
the-Antero
06.01.2010 20:51:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nonni, tänx avusta ja ongelmakin ratkaistu...irrotin kahlerin bodysta kun kampi tuntui ihan oudolta ja kappas perhanaa...se T:n muotoinen metallipala osui jouseen...noh, homma korjattu...aina oppii uutta. Kiitokset hyvistä neuvoista kaikille :)
 
Räkkipeli
06.01.2010 21:12:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onks muuten ihmiset havainnut sustainin puutetta omissa kahler-kepeissä floikallisiin verrattuna?
 
"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro
Ben_D
06.01.2010 23:38:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Onks muuten ihmiset havainnut sustainin puutetta omissa kahler-kepeissä floikallisiin verrattuna?
 
Enpä ole kyllä havainnut....tosin eipä mulla enään olekkaan yhtään floikallista kitaraa....Kahler on niin paljon parempi.
 
Fleshred New EP Streaming@http://www.myspace.com/fleshred
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «