Aihe: Children of Bodom
1 2 3 4 523 24 25 26 27173 174 175 176 177
akuankkakomppi
28.10.2009 23:52:34
Eb-tuning: Itse suosittelen joko Hate Crew Deathroll:ia...

Soi parhaillaan, hyvin jytisee!

...Follow The Reaper...

Pitänee hommata tuokin.
Call me a relic, call me what you will. Say I'm oldfashioned say I'm over the hill. Today's music ain't got the same soul, I like that old time rock'n'roll" -Bob Seger
Antrax-666
13.12.2009 18:03:04
No bodom on yks omista suosikki metalli bändeistä , ja hyvin on uponnut jo monenn vuoden ajan . Pikkusen itteekin
alkaaa mietityttämään mihin tyyli tulee menemään sitten blooddrunkista. Jos verrataan bodomin ensimmäisiä levyjä esim. hatebreederiä . Ja kuuntelee vuoden 2008 julkaisua blooddrunkkia niin kyllähän se ero huima on . Todeta vaan täytyy tosiasia että huonompaan on menny. Vaikka hyviä biisejä löytyy tuoreimmaltakin levyltä niiin mitenköhän seuraavalta sitten?
nappero
15.12.2009 22:11:08

Kolme keikkaa ens keväälle Suomessa ennen studioon astumista.

Vuokatissa, Tampereella ja Oulussa!
Terve ja heipähei!
Hakkis.THA
15.12.2009 22:24:52
Onko tiedossa, että tuleeko Bodom ensi vuonna mihinkään kotimaan festareille? Voisi ehkä tonne Tampereelle raahautua, jos eivät ole festareille tulossa.
Veska
15.12.2009 23:30:05
Hakkis.THA: Onko tiedossa, että tuleeko Bodom ensi vuonna mihinkään kotimaan festareille? Voisi ehkä tonne Tampereelle raahautua, jos eivät ole festareille tulossa.

"Puolitoistavuotisen Blooddrunk-levyä seuranneen maailmankiertueensa Moskovaan lokakuussa päättänyt Children Of Bodom on nyt ansaitulla tauolla lataamassa akkujaan. Bändi ryhtyy heti ensi vuoden alusta työstämään seitsemättä studioalbumiaan, ja alkuvuosi meneekin treenikämpällä uutta materiaalia kasaan kursien.

Studio on bookattu alkukesään, mutta sitä ennen bändi muistaa suomalaisia fanejaan kolmella keikalla"

-www.cobhc.com

Eli nuo kevään keikat Tampereella, Oulussa ja Vuokatissa ovat luultavasti ainoat mahdollisuudet nähdä Children Of Bodom livenä ens vuonna. Ouluun menoa vois harkita.
janik86
31.12.2009 21:31:25 (muokattu 31.12.2009 21:35:48)
Pittää tuo Oulun keikka käyä tsekkaamassa.
immortalredneck
20.01.2010 20:52:28
Kolme ensimmäistä levyä olivat kyllä hyviä läpysköjä, mutta sitten alkoi menemään jokin pahasti pieleen. Kai nousi jätkillä pissi päähän.
d3monilaama
20.01.2010 22:36:08
immortalredneck: Kolme ensimmäistä levyä olivat kyllä hyviä läpysköjä, mutta sitten alkoi menemään jokin pahasti pieleen. Kai nousi jätkillä pissi päähän.

Tarkennatko vielä mikä alkoi mennä pieleen?

En mäkään ole enää niin täysin kritiikkiä harrastamaton fani kuten pari-kolme vuotta takaperin, ja muutenkin on bändin kuuntelu viimevuosina vähentynyt jyrkästi, mutta mun mielestä noi uudet levyt (HCDR->) on olleet pääasiassa ihan hyvää tavaraa.

Sitten ihan toiseen asiaan liittyen, mua vähän kummastuttaa, että nykyään Bodomin kuuntelija saa heti teinihevarin maineen ja naurut päin naamaa. Biisit on kuitenkin lähes poikkeuksetta edes kohtalaisia ja joukossa on todellisia helmiäkin. Tietysti YouTuben soittovideoita jos seuraa, niin kyllähän sen äkkiä huomaa, ketä kitaristia yritetään eniten matkia, ja tätä en itsekään ymmärrä, mutta itse en ainakaan häpeä myöntää, että välillä soittimeen eksyy oikeiden hevareiden yleinen naurun ja päänpyörittelyn aihe.

Soittajat kasvaa ja musiikki muuttuu mukana, kuka jaksaa kuunnella sellaisen bändin koko tuotannon, jos albumeita ei erota toisestaan kuin soundit?
Menes nyt siitä ryyppäämään, ennen kuin masennut niin pahasti, ettei edes viinakaan enää auta.
Räkkipeli
20.01.2010 23:11:55
d3monilaama: Sitten ihan toiseen asiaan liittyen, mua vähän kummastuttaa, että nykyään Bodomin kuuntelija saa heti teinihevarin maineen ja naurut päin naamaa.

Tästähän on ollu monta keskustelua. Itse nään yksinkertasesti vaan syynä sen, kenen suusta tommoset kommentit tulee. Epäkypsiä mielipiteitä ja ehkä jonkin asteista uskottelua ittelleen että itse on parempi kuin joku muu.
"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro
Suisiideri
20.01.2010 23:18:11
Kyllä bodomilta löytyy hyvää matskua alku- ja jälkipäästä. Vaikka Blooddrunkkia onkin haukuttu, niin oli siellä omaan korvaan erotettavissa aika mielenkiintosia riffejä ja meininkejä, joskin ehkä kokonaisuus oli sitten vähän sekalaisempi. Nykyisin enemmän progeen mieltyneenä kuitenkin jäänyt vähän vähemmälle. Saattaapa se olla, että lähden Oulun keikan tsekkaileen.

Teinihevarin maine nyt taitaa tulla lähinnä siitä, että on "niitä ensimmäisiä hewybändejä" mitä alkaa kuuntelemaan. Ainakin monelle. Mutta mitä sitä turhaa muiden mielipiteistä välittämään.
"War, war never changes"
allupatukka
20.01.2010 23:46:08 (muokattu 20.01.2010 23:47:30)

Teinihevarin maine nyt taitaa tulla lähinnä siitä, että on "niitä ensimmäisiä hewybändejä" mitä alkaa kuuntelemaan. Ainakin monelle. Mutta mitä sitä turhaa muiden mielipiteistä välittämään.

Miksei sitten esim. Metallicaa pidetä teinihevibändinä? Itse olen aina ajatellut Laihon teinikapinallisen surkuhupaisan imagon (jaujau) ja innokkaan nuoren fanikunnan ruokkivan tuota käsitystä tr00-hevareiden ahdasmielisyyden ohella.
Provosoitua vai provota itse...
d3monilaama
21.01.2010 00:03:53
allupatukka: Miksei sitten esim. Metallicaa pidetä teinihevibändinä?

Metallican maine on niin suuri, että siitä on tullut jo valtavirtatavaraa. Kaikkihan on kuulleet Sandmanin ja Nothing Else Mattersin. Lisäksi uusimmalta levyltä soi muutama biisi tosi tiheään Radio Rockilla, varsinkin julkaisemisen jälkeen.

Metallican "rapautumista" ei kuitenkaan ymmärrä kuin metalliväki, muut pitävät sitä maailman suurimpana metalliorkesterina, jota se kyllä joskus oli, mutta kaikki bändiä seuraavathan ovat huomanneet, että paras isku on ollutta ja mennyttä.
Menes nyt siitä ryyppäämään, ennen kuin masennut niin pahasti, ettei edes viinakaan enää auta.
Marshallga
21.01.2010 01:18:58 (muokattu 21.01.2010 01:19:33)
http://www.youtube.com/watch?v=DHnVfV9Tv2k&feature=related

Kylläpä on aikojen saatossa kadonnut terä miehen soitosta. En tiedä häiritseekö enemmänkin paskat soundit vai muuten vaan löysä ja ponneton soitanta.
"Support music, not rumors."
Räkkipeli
21.01.2010 01:41:24 (muokattu 21.01.2010 01:43:10)
Marshallga: http://www.youtube.com/watch?v=DHnVfV9Tv2k&feature=related

Kylläpä on aikojen saatossa kadonnut terä miehen soitosta. En tiedä häiritseekö enemmänkin paskat soundit vai muuten vaan löysä ja ponneton soitanta.

Vähän kyllä molemmat. Englit nyt onki ihan perseestä. :)
2000-2003 mies oli ehkä parhaimmillaan. Sit on rokkitähden elämä maistunut enemmän kuin reenaaminen. Studiossakaan tuskin nykyään enään vedetään yhden oton kitarasooloja hirveesti. Ja mikä nihkeintä, ei enään puhku sellasta nuorta raivoa kuin alkuaikoina. Silloin livenä oli ihan kunnon turpiinveto meininki, ku nykyään sitten rutiini paistaa inhottavasti läpi.

http://www.youtube.com/watch?v=rRsI9smf0Vw
"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro
Vestu
21.01.2010 08:15:10 (muokattu 21.01.2010 23:09:37)
Räkkippeli: Vähän kyllä molemmat. Englit nyt onki ihan perseestä. :)

Höpöhöpö. ENGL valmistaa tällä hetkellä parhaat putkinupit metallimusiikkiin.
Tsekkaapa vaikka ENGL savage -pätkiä tubesta. Nyt duunikoneella en pääse linkkiä lisäämään mutta himassa sitten.

On Topic: Tuleehan se uusin levy varmasti kuunneltua läpi vaikka ei bändi ole pahemmin kiinnostanut sitten Follow The Reaperin. Hyviä juttuja Laiho on silti tuonut vuosien varrella metallikitarointiin.

EDIT: tässä linkkiä

http://www.youtube.com/watch?v=mcxXcaAU7LI
Like father like scum
d3monilaama
21.01.2010 10:50:51
Vestu: On Topic: Tuleehan se uusin levy varmasti kuunneltua läpi vaikka ei bändi ole pahemmin kiinnostanut sitten Follow The Reaperin. Hyviä juttuja Laiho on silti tuonut vuosien varrella metallikitarointiin.

On. Muutamassa kappaleessa on aivan uskomattoman loistava soolo ja mä en ainakaan voi kuin ihailla niitä. Taitaa omalla Top Soolot -listalla mennä vahvasti kärkikahinaan pari Laihon tuotosta.
Räkkipeli
21.01.2010 12:37:21 (muokattu 21.01.2010 12:38:07)
Vestu: Höpöhöpö. ENGL valmistaa tällä hetkellä parhaat putkinupit metallimusiikkiin.

Ehkä sinusta, ei minusta. :) Savaget ja Invaderit tuttuja kyllä, en vain pidä. Semmosia särinäkoneita.
immortalredneck
21.01.2010 15:20:44 (muokattu 21.01.2010 15:21:59)
d3monilaama: Tarkennatko vielä mikä alkoi mennä pieleen?

No minusta bodomin musiikki on mennyt jo vähän liian kaupalliseen suuntaan. Bodomi vois nykysellä tyylillään mennä vaikka ilman jannea, se koskettimien tarpeellisuus on niin paljon vähentynyt. Se on mielipidekysymys.
Jii
21.01.2010 20:09:15
allupatukka: Miksei sitten esim. Metallicaa pidetä teinihevibändinä? Itse olen aina ajatellut Laihon teinikapinallisen surkuhupaisan imagon (jaujau) ja innokkaan nuoren fanikunnan ruokkivan tuota käsitystä tr00-hevareiden ahdasmielisyyden ohella.

Metallican historia alkaa sen verran paljon aikaisemmin, että koko hevi/metallikulttuuri oli aika erilainen. Teiniheviä ei ollut. Hard rock oli kai se vihattu juttu, jos oli metallin harrastaja.

Eikä ollut nettiä. ;)

Black -albumin jälkeenhän bändin kannattajat ovat joutuneet selittelemään, vaikka tarvetta ei olisi. Oli Metallica hyvä bändi.

Bodomin ei nähdäkseni edes tarvitse selitellä, hyvää settiä tekevät.
Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home.
Osta Amfisound RR
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)