Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Engl E530+Engl E840/50 kokemuksia
1 2
BlackGoat
06.01.2010 15:53:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli omistaako/onko kukaan kokeillut kyseistä yhdistelmää, että mitä sieltä tulee ulos ja miten se on verrattavissa saman valmistajan nuppeihin?
 
Muita yhdistelmiä ei tarvitse ehdotella, koska vain tuo kiinnostaa eikä mene budjetin yli pahasti :)
 
-M.A-
Antti1
06.01.2010 15:56:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olisin ehdottanut jotain muuta päättäriä ENGLin tilalle, mutta ei sitten. Etusenkin tilalle olisin ehdottanut jotain muuta, muttei ehdoteta sitäkään.
 
Sanotaan näin: mä ostaisin mieluummin vaikka Thunderin nupiksi, jos tuo halvempi ENGL-soundimaailma yhtään iskee.
 
Sell the kids for food, weather changes mood.
BlackGoat
06.01.2010 16:32:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos että vastasit silti.
 
-M.A-
P-man
06.01.2010 16:47:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BlackGoat: Eli omistaako/onko kukaan kokeillut kyseistä yhdistelmää, että mitä sieltä tulee ulos ja miten se on verrattavissa saman valmistajan nuppeihin?
 
Muita yhdistelmiä ei tarvitse ehdotella, koska vain tuo kiinnostaa eikä mene budjetin yli pahasti :)

 
Kokemusta ei noista ole, mutta jos oikein olen käsittänyt niin nupeista lähinnä on Blackmore ja Savage.
Noita kahta nuppia voin ainakin lämpimästi suositella.
 
Antti1
06.01.2010 16:54:29 (muokattu 06.01.2010 16:55:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-man: Kokemusta ei noista ole, mutta jos oikein olen käsittänyt niin nupeista lähinnä on Blackmore ja Savage.
Noita kahta nuppia voin ainakin lämpimästi suositella.

 
Mä olen eri mieltä tuon etusen omistaneena: siitä ei saa irti millään Savagen soundimaailmaa, eikä myöskään Blackmorea. Ehkä samoille apajille päästään (noh, ENGL kuin ENGL...), mutta melko kauas jäädään. Noi kaksi vehjettä ärjyy, e530 surisee.
 
Ihan tosissaan siitä Thunderista, tai vaikka Screamerista irtoaa mun mielestä parempi soundi. ENGL-päättärit sit taas tahtoo olla kovin laihan soundin maineessa, eivät nauti kamarunkkailijoiden suosiota järin laajasti.
 
Sell the kids for food, weather changes mood.
P-man
06.01.2010 17:06:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen eri mieltä tuon etusen omistaneena: siitä ei saa irti millään Savagen soundimaailmaa, eikä myöskään Blackmorea. Ehkä samoille apajille päästään (noh, ENGL kuin ENGL...), mutta melko kauas jäädään. Noi kaksi vehjettä ärjyy, e530 surisee.
 
Toi on totta että Blackmore ja Savage ärjyy.. tai suorastaan karjuu ku vihainen leijona..
 
Jotenkin on sellanen muistikuva et E530:n tiedoissa lukee, et se pohjautuu Blackmoren etuasteeseen..
 
kyllän nuo pro:t taikoo tosta E530:stä ihan maukkaita soundeja.. esim Kupiainen.
 
Antti1
06.01.2010 17:08:29 (muokattu 06.01.2010 17:09:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-man: Jotenkin on sellanen muistikuva et E530:n tiedoissa lukee, et se pohjautuu Blackmoren etuasteeseen..
 
Ei niitä myyntipuheita niinkään kannata tuijotella, voihan ne _pohjautua_ vaikka mihin. :)
 
kyllän nuo pro:t taikoo tosta E530:stä ihan maukkaita soundeja.. esim Kupiainen.
 
Totuuden nimessä en pidä, vaikka herran soittotaitoa kovasti arvostankin. Onneksi makuja on erilaisia.
 
Sell the kids for food, weather changes mood.
BlackGoat
06.01.2010 17:13:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Savage meneekin jo asteen kalliimmaksi. Blackmore ei ees oo hirveen hintanen ja noi youtuben clipitkää ei huonolta kuulosta. Onko mielipidettä tai kokemusta miten toi Blackmore suhtautuu esim Fireball 100:seen?
 
Menin sitte itekki jo ohi alkuperäsen aiheen mutta ei voi mittää...
 
-M.A-
P-man
06.01.2010 17:16:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei niitä myyntipuheita niinkään kannata tuijotella, voihan ne _pohjautua_ vaikka mihin. :)
 
Tuo on kyllä täysin totta. Varmaan vaikuttaa päätteet ja kaapitkin paljon tuo E530:n kanssa.
 
Antti1
06.01.2010 17:17:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BlackGoat: Savage meneekin jo asteen kalliimmaksi. Blackmore ei ees oo hirveen hintanen ja noi youtuben clipitkää ei huonolta kuulosta. Onko mielipidettä tai kokemusta miten toi Blackmore suhtautuu esim Fireball 100:seen?
 
No satasta mä en oo testannut, mutta siinä ei ilmeisesti ole päätteen lisäksi mitään eroa aiempaan? Jos näin, niin Blackmore on huomattavasti "kiinteämpi" soundiltaan. Enempi keskiääniä, leikkaa paremmin läpi ja gainin rakenne ei ole ihan niin tiheää massaa. Mä tykkään enempi, Fireball ei oo koskaan oikein lämmittänyt mieltä.
 
Menin sitte itekki jo ohi alkuperäsen aiheen mutta ei voi mittää...
 
Ei kannata olla niin rajoittunut, niin voi saada jotain hyödyllistäkin tietoa.
 
Sell the kids for food, weather changes mood.
P-man
06.01.2010 17:19:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BlackGoat: Savage meneekin jo asteen kalliimmaksi. Blackmore ei ees oo hirveen hintanen ja noi youtuben clipitkää ei huonolta kuulosta. Onko mielipidettä tai kokemusta miten toi Blackmore suhtautuu esim Fireball 100:seen?
 
Menin sitte itekki jo ohi alkuperäsen aiheen mutta ei voi mittää...

 
Fireball 100 on mullakin vielä kokeilematta.. ihan mielenkiintoiselta kapistukselta vaikuttaa.
 
BlackGoat
06.01.2010 17:24:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-man: Fireball 100 on mullakin vielä kokeilematta.. ihan mielenkiintoiselta kapistukselta vaikuttaa.
 
Mä kävin sen testaamassa ja iha hyvä se oli, siin on kaiketi vähän eroa siihe 50W malliin mikä riippuu pitkälti siitä mitkä niistä napeista on pohjassa. Täytyy varmaa käydä toi blackmoreki testaamassa.
 
Antt1: Ei kannata olla niin rajoittunut, niin voi saada jotain hyödyllistäkin tietoa.
 
Eipä vielä alkuperäiseen aiheeseen ole yhtäkään vastausta ;)
 
-M.A-
HeavyMachinery
06.01.2010 18:39:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mä olen eri mieltä tuon etusen omistaneena: siitä ei saa irti millään Savagen soundimaailmaa, eikä myöskään Blackmorea. Ehkä samoille apajille päästään (noh, ENGL kuin ENGL...), mutta melko kauas jäädään. Noi kaksi vehjettä ärjyy, e530 surisee.
 
Ihan tosissaan siitä Thunderista, tai vaikka Screamerista irtoaa mun mielestä parempi soundi. ENGL-päättärit sit taas tahtoo olla kovin laihan soundin maineessa, eivät nauti kamarunkkailijoiden suosiota järin laajasti.

 
Päässäsi surisee oot nyt nostanut taas liikaa punttia ! :)
 
Miten te ette osaa vaan olla vääntämättä sit gainia tappiin.... E530 ei surise voin laittaa siitä sampleakin jos ette muuten usko.
 
Ketjun aloittajalle sen verta vinkkiä että tuo pääte ei kohtaa hinta laatu suhteeltaan. Paremman päätteen saat kun ostat VHT:n nykyään Fryette:n 2:50 aka two:fifty:two
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Antti1
06.01.2010 18:55:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HeavyMachinery: Päässäsi surisee oot nyt nostanut taas liikaa punttia ! :)
 
Miten te ette osaa vaan olla vääntämättä sit gainia tappiin.... E530 ei surise voin laittaa siitä sampleakin jos ette muuten usko.

 
Hah, voi kyllä päässäkin surista. :)
 
Mut pistä vaan näytettä toki tulemaan, ehkä aika kultasuihkuttaa muistot ja se ei olekaan niin kamala.
 
Sell the kids for food, weather changes mood.
BlackGoat
06.01.2010 19:08:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HeavyMachinery: Ketjun aloittajalle sen verta vinkkiä että tuo pääte ei kohtaa hinta laatu suhteeltaan. Paremman päätteen saat kun ostat VHT:n nykyään Fryette:n 2:50 aka two:fifty:two
 
2/50/2 on aika ässä, sitä oon päässy testaileekki, mutta samalla maksaa 300-400e enemmän. Tietenkin tottahan on että räkkikama ei oo pienen budjetin vaihtoehto jos ei käytettynä satu löytymään.
 
-M.A-
VIPMetal
07.01.2010 00:02:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä vielä alkuperäiseen aiheeseen ole yhtäkään vastausta ;)
 
Sattuipa olemaan hetken aikaa bändikaverilla (mnet:terov) tommonen räkki ja ei kyllä voi oikein hirveästi kehuakaan niitä soundeja. Antti1stä komppaan, oli samaa aikaa yhdet treenit Thunder nuppi ton vieressä ja kyllä se päihitti ton räkkisetin. Varmaan enemmän infoa räkkivehkeistä saa suoraan tolta kaverilta itseltään pikaviestillä. Tuo E530:n clean-kanava oli melko heikko, oikeastaan samaa tasoa Marshallin JMP-1:n kanssa. Ei semmosta lemmintä soundia saanut millään... Olikohan Dual Rectifierkin siinä samaan aikaan hetken aikaa käymässä kämpällä, joten sitä vertailua tuli tehtyä. Tuon E530:n särösoundi nyt oli sitä ENGLiä (plug&play hyvää?), mutta oisko sitte tuo pääte, joka oli niin kylmän kuuloinen. Tämä nyt vain oma näkemykseni kyseisistä laitteista ja omasta mielestäni Thunder-nuppi oli parempi. (Ihmettelin siinä Thunderilla soittaessani, et tämänkö särömäärä on liian vähän jollekkin vrt. Fireball... gainit tais olla jossain klo 1-2).
 
Tähänkö se nimi laitetaan?
HeavyMachinery
07.01.2010 01:00:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BlackGoat: 2/50/2 on aika ässä, sitä oon päässy testaileekki, mutta samalla maksaa 300-400e enemmän. Tietenkin tottahan on että räkkikama ei oo pienen budjetin vaihtoehto jos ei käytettynä satu löytymään.
 
KAtos perhana ompa hinta noussut. Oiskohan vuosi takaperin 2:50:n sai alta tonnin.
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
oiva tumpeloinen
07.01.2010 01:01:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HeavyMachinery: KAtos perhana ompa hinta noussut. Oiskohan vuosi takaperin 2:50:n sai alta tonnin.
 
Tälläkin hetkellä briteistä saa moisen vehkeen 900 euroon. Tai tuleehan siihen postituskulut päälle.
 
pekurides
07.01.2010 01:21:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täälläkin oli yhden illan e530+VHT2150 pääte koemaistissa ja sai e530 jatkaa matkaa... enemmän tykkäsin kaverin screamerista...
j.. nykyään ykkössettinä e570&VHT2150, Me like very many!
 
Sanoisin että e530 on ehkäpä hiukan perinteisempi säröiltään, mielestäni kasari-tukkahevipojilla oli samantyylisiä pörinöitä?
 
makuasioita nämäkin..... eiköhän hevimasse tule kohta tuon e570:kin lyttäämään:=)
 
They see me rollin, they hatin.
spacemonkeyevolution
07.01.2010 06:06:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekurides: makuasioita nämäkin..... eiköhän hevimasse tule kohta tuon e570:kin lyttäämään:=)
 
Antaa tulla vaan, eipä tuo ainakaan omiin ajatuksiin muutosta tuo =)
 
Täällä siis e570+vht 2100 classic, joilla mennään. E530 käynyt talossa kahteen otteeseen, (nyt viimeksi tämän vht-päätteen aikana), mutten siitä saanut parin viikon aikana mitään sellasita irti, mitä en olisi e570:sta saanut. Päinvastoin homma ei kuitenkaan toiminut, e570 tarjoaa sitä aggressiivisuutta ja luonnetta, jota e530:sta ei vaan löytynyt.
 
Lyhyesti tiivistettynä voisi sanoa notta: E530 tarjoaa ihan ok kyydit, mutta e570 vie perille saakka.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «