Aihe: KOOLISTER kitarat by Huttulacustoms
1 2 3 4 5 6 7
v8ford
05.01.2010 15:13:39 (muokattu 05.01.2010 15:23:04)
Twinkle: vähän tuo V8-mies kyllä häpäisee avatarinsa.

En tiedä miten tämä liittyy tähän Koolister keskusteluun mutta itsellä kitarat ja oheis tavarakin vaihtuu nopeasti mutta on toki soittimia joita en vaihtaisi tai ostaisikaan,HÄPEÄSTÄ en tiedä mitään?sitä murehtikoon ne kutka sen tuntevat tai ketä kaivertaa.
Lopuksi vielä täytyy todeta että lämmin kiitos tuosta Zen cafe pätkästä tepolle...hieno biisi:) mieleni teki laittaa vaikkapa tuo Klamydian tosimies vastineeksi mutta en kehannu kun tuota "häpeääkin" oli tyrkyllä...mutta mitäpä näistä

Aurinkoa kaikille tasapuolisesti.

mrford
Tinippa84
05.01.2010 18:22:09

Tinippa84: No minäpä käyn tänään (jos vaan muistan) paikallisessa ihmettelemässä ja koittamassa kyseisiä vehkeitä...sikäli niitä siellä vielä on....

Noniin, siis! Olihan siellä muutama koolister hyllyssä. Käpistelty seuraavat: Gretsch kopio, Jumbo akustinen (gibson kopio), Musicman tyyppinen basso ja Hofner viulubasso.

Mulla ei itelläni ole kokemusta miten esim. oikea Gretsch -tai viulubasso soi, mutta kiinitin huomiota lähinnä työnlaatuun ja tuntumaan.

Gretsch kopio oli kehnonlaisesti viimeistelty. Liimajälkiä siellä täällä, reunalistat vähän niin ja näin. Yleistä semmosta pientä, mutta vähän kauempaa katsottuna ihan ok :) No kitaran tatsi olikin sitten parempi. Yllättävänkin kevyt soittaa. Kielet oli vähän korkealla, mutta säätämällä ja ehkä nauhojen kiilotuksella saanee ihan soitettavan pelin. Niin ja uusilla kielillä tietysti. Hintaa kitaralla tais olla 495 miinus tinkimiset tietysti.

Jumbo akustinen seuraa viimeistelyn osalta vähän tuota Gretsch kopiota, joskaan ei niin paljoa. No, hintalapussa seisoi 250€ joten ihan älyttömiä ei voi vaatiakkaan. Tinkivara vielä pois. Suhteellisen korea kitara noin yleisesti. Uusilla kielillä olis ollu tosi positiivinen vaikutus tuntumaan!

Musicman bassokopio oli hyvin pelkistetty. Stratomallinen, vihreä transparent väritys ja vaahterakaula/otelauta. Yksi musarimikki. Ihan ok viimeistely ja muutenkin asiallisen oloinen. Hintaa en muista.

Viulubassokopio oli hieno! Viimeistelyssäkään (kaikesta siitä nippelistä ja listasta huolimatta) ei ollut mitään dramaattista. Sen mitä bassoista ymmärän, niin tuntumakin oli ihan ok.

Vaikkaisin, että nämä ovat aika pitkälti yksilöitä. Toinen voi olla hyvä, toinen ihan paska. Kannattaa nämä tsekata (jos mahdollista) siinä missä muutkin kopiokitaroita valmistavat merkit. Esim. Gretsch kopiota ei taida olla monellakaan valmistajalla tarjolla.
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
jali
05.01.2010 20:19:31

Näin on.

Tuohon Epiphone-asiaan sen verran, että itse asiassa ensimmäinen erä näitä Koolister-jumboja myöhästyi juuri sen takia että Gibson-tehtaan edustaja oli paikalla tsekkaamassa oman alamerkkinsä vastaavan mallisten skittojen tekoa, ja minun pikku eräni sai odottaa että isommat tehtiin alta pois. Tehtaaltahan tämänkin faktan voi tarkistaa, mutta näin.

Ja kuten joskus aiemminkin olen maininnut, niin lähinnä tollaista satula / kielihommaa olen näihin touhunnut. Isompiin remontteihin ei ole ollut tehtaan jäljiltä tarvetta. Ja kuten tuossa mainittiinkin, niin yksilöeroja on, ainoana viilauksena se, että yhtään aivan paskaa tai soittokelvotonta peliä ei vielä ole paketista löytynyt.

Mutta summa summarum, soittopeleiksi näitä väki ostaa, joku tykkää että pienellä valmistusmäärällä on lisäksi oma merkityksensä, joku tuumaa että koko idea on niin pöhlö että pakko hommata yksi, joku tuumaa että on niin hienon värisiä tai sattuu osumaan muuten esim. malli tai kullanvärinen kampi makuhermoon.. Näitä on ihan oikeasti aika yllättävilläkin henkilöillä ameriikan herkkujen kanssa seinällä. Vakavaa tällaisesta touhuilusta ei saa tekemälläkään, mutta hauskaa kyllä, ja se että tällainen mitätön värkkääminen muutaman ihmeellisen värisen kiinalaisen kitaran kanssa kirvoittaa syvien kitaristirivien kielet tässäkin mittakaavassa, on tietysti aivan upeaa. Ainakin nettisivulla on kävijöitä piisannut !
v8ford
05.01.2010 20:22:50
Joo,tuollainen tuntuma minullekin jäi juuri tuota Gretz mallia soiteltuani(lievä laatikkomaisuus ynnä juuri tuollainen halppis kyhäelmä:)anteeksi taas sana valintani se vain oli tuntuma),en ihan yhdellä syömisellä usko että tämä ovat tuolta kiinan Gibsonin tehtaalta?jos näin on niin pelottaa kyllä ajatellakin millaista laadunvalvontaa meksikaaneilla on? kun keskustelusta sain käsityksen että näillä olisi ollut hyvinkin tarkkaa?

Edelleen iso hatun nosto rohkealle idealle ja yrittäjälle mutta kyllä itsellä on ainakin se käsitys että puhutaan pirskatti vieköön asioista niiden oikeilla nimillä eikä moitita tai kehuta turhia,ja jos menee syteen eikä ihan saada tehtyä sellaista mikä oli kenties aikomus niin ei se ole hankala tunnustaa?

Tosissani tunnustelin sydäntäni ja ei sieltä ainakaan kateutta löytynyt? missä lie luuraa pikemminkin pientä säälin poikasta ja empatiaakin,näin täällä Hollolassa.

Terv mrford
fox
05.01.2010 20:32:44

jali: Näin on.

Tuohon Epiphone-asiaan sen verran, että itse asiassa ensimmäinen erä näitä Koolister-jumboja myöhästyi juuri sen takia että Gibson-tehtaan edustaja oli paikalla tsekkaamassa oman alamerkkinsä vastaavan mallisten skittojen tekoa, ja minun pikku eräni sai odottaa että isommat tehtiin alta pois. Tehtaaltahan tämänkin faktan voi tarkistaa, mutta näin.

Kiintoisa yksityiskohta, mutta et sitte oikeastaan yhtikäs mitään "kovaa todistetta" esittää voinut? Mikä tehdas, kuka sulle sieltä vastasi? Noin jos et viitsi ite mitään faktaa lyödä kehiin, vaan turvaudut "käänteiseen todisteluun".. Eli meidän on joko ns. uskottava puhetta, tai itse otettava nimeämättömältä tehtaalta jotain selvyyttä? Oliko kyseessä ihan Gibsonilta kaveri, vai oliko japaninkonttorilta eli Nihon Gibsonilta? (Gibson Japan) =)
Jos pelataan Epiphonekortilla, niin kovaa faktaa kaipaa skeptinen väki. En ihan tältä syömiseltä kyllä osta tuota, että suuri kaupallinen tehdas, joka on, niinku Twinkle sanoi, emoyhtiönsä perustama omiin tuotannollisiin tarpeisiinsa, ryhtyis "siinä sivussa" tekemään jotain muutaman kitaran spottierää johonkin, ei oikein mee ns. "jakeluun". Ja tekeekö ne kaikki Koolosterit tuolla tehtaalla? Siis kaikki mallit?
Ettei nyt vaan olis tässä takana, että "tietämättömille" pelataan Epiphone-kortti (tai ehken jopa vieläpä emoyhtiö-Gibson kortti) jonkinmoiseksi vakuudeksi??
Jos ne kumminkin tulee eri tehtailta, ympäri laajan Kiinanmaan?
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
jali
05.01.2010 21:15:47

Joo.

Nämä jumbot tulee todella eri tehtalta kuin esim. puoliakustiset, ja itse asiassa nuo Musari-stailin bassot tulee taasen eri tehtaalta. Voinhan minä tuota selvitellä jos se oikeasti on merkityksellistä. Ja ymmärän kyllä mielenkiinnon, joten kaivellaas faktaa kun päästään tehtaan kanssa taas juttusille. Minun ymmärrykseni on että Gibson teettää nimenomaan ainakin näitä akustisia useammallakin tehtaalla.

Ja kuten sanottu, mallikipaleita lukuunottamatta tavarat ovat hyllyistä pääasiassa huvenneet, joten en minä nyt oikein osaa olla sitä mieltä että asiat olisivat jotenkin erityisen huonolla tolalla mitä kitaroihin tulee. Myytäväksi näitä on tilattu, ja kaupaksi ovat menneet.

Ymmärän että osalla keskusteluun osallistujista olisi kauhea halu saada yö muuttumaan päiväksi, mutta näiden kitaroiden osalta se nyt vain ei enää onnistu. Ilmoitan kyllä heti kun tilaan seuraavan erän niin voitte aloittaa ajoissa kommentoinnin ja tiedä vaikka joku vielä jättäisi minulta kitaran oikein ostamattakin. Ah, sitä onnen päivää.
Numb
05.01.2010 21:24:19

jali: Myytäväksi näitä on tilattu, ja kaupaksi ovat menneet.

Näinhän se toimii, ja pitääkin. Asiakas haluaa kitaran, ja myyjä sen myy. Asiakas on tyytyväinen ja myyjä menestyy. Riimi on tietoinen, ja sitä saa lainata vain luvalla :P

Ilmoitan kyllä heti kun tilaan seuraavan erän niin voitte aloittaa ajoissa kommentoinnin ja tiedä vaikka joku vielä jättäisi minulta kitaran oikein ostamattakin. Ah, sitä onnen päivää.

Noh noh, eipäs nyt katkeroiduta siellä :) Niin kuin jotakuta instrumenttiaan näillä palstoilla kovasti kehuneelle todettiin "tuo tänne se kitaras, kyllä me siitä vika löydetään" :D

Mutta mutta, tottahan nämä tähänkin keskusteluun viskaamasi täkyset (esim. juuri tämä epiphone -kytkentä) pikkuruikkuisesti kiinnostavat. Kiinanmaallakin on jos jonkinlaista maakaria, niin kuin reilun tuhannen miljoonan asukkaan maasta voi olettaakin.
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Tinippa84
05.01.2010 21:44:59

v8ford: Joo,tuollainen tuntuma minullekin jäi juuri tuota Gretz mallia soiteltuani(lievä laatikkomaisuus ynnä juuri tuollainen halppis kyhäelmä:)anteeksi taas sana valintani se vain oli tuntuma)

Jep, ehkä näin! Mutta toisaalta ajatellaan sitä, että kitara on korea kun riikinkukko; listaa, upotusta, f-aukkoa ... tais olla bigsby tyyppinen vibrakin vielä. Hintaa jää tinkimisen jälkeen (luulisin) noin 450€. Ei mopolla mahottomia...
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
jali
05.01.2010 22:45:55 (muokattu 06.01.2010 00:15:21)

Hyviä ovat.

Kommentoinnissani olen pyrkinyt enemmänkin humoristiseen otteeseen, katkeruuteen ei ole syytä, elantoni tulee edelleen ihan jostakin muualta kuin näiden soittimien harrastamisesta. Mutta se täytyy sanoa vielä kerran, että olen ihan vilpittömän hämmästynyt siitä mielenkiinnosta jota muutaman kympin aasialaiset kitarat saavat ammattimiesten voorumilla aikaiseksi. Se on mahtavaa.

Itselleni kitararintamalla kiinnostuksen ja innostuksen aihe oli kun taloomme saapui viimein Gibson Les Paul Florentine Vintage Sunburst w / Bigsby Limited Run. Vielä kun sain Nashvillen Gibsonin poikien kanssa neuvoteltua itselleni tähän 300 kipaletta valmistettuun Limited Run-malliin Les Paulin kuolinpäivän sarjanumeroksi, eli 138, niin onni oli täydellinen. Näistä minä oikeasti innostun. Koolisterit ovat kuitenkin minunkin mielestäni jotakin ihan muuta. Mutta jatketaan keskustelua, ei siinä mitään.
fox
06.01.2010 00:45:49

jali:
Ymmärän että osalla keskusteluun osallistujista olisi kauhea halu saada yö muuttumaan päiväksi, mutta näiden kitaroiden osalta se nyt vain ei enää onnistu. Ilmoitan kyllä heti kun tilaan seuraavan erän niin voitte aloittaa ajoissa kommentoinnin ja tiedä vaikka joku vielä jättäisi minulta kitaran oikein ostamattakin. Ah, sitä onnen päivää.

Älä nyt ymmärrä (tahallisestikaan) väärin, tarkoituksena ei ole ainakaan meikäläisen taholta muuttaa mitään miksikään, saati haitata kenenkään toimia, tässä kovin kilpaillussa kitarabisniksessä.
Mutta toki ymmärrät, ettei oikein kannata heitellä isoja ilmapallotarinoita tueksi.. =)
Ihan alkajaisiksi, en olis laisin kiinnostunut koko thriidiin mitään kommentoimaan, jos olisit ihan kärkeen todennut, että eri tehtaista noita tilailet.. (tosin aiemmin ne oli kaikki jotain Gibson/Epiphone ammattilaisten kasaamia)
Edelleen olen suuresti tuostakin epäileväinen, että Quingdaon tehtailla jämähti Koolisterin akkareitten kasaaminen hetkeksi kun hra Gibson (tai joku) tuli siellä vierailemaan, ja sanoi, että "Nyt kova stoppi! Epiphonet ensin teette, sitten nämä Jalin kitarat!" 8)
Mitä mallia muuten nuo Koolisterin akustiset vastaa Epiphonen mallistossa?
Moneen kertaan on täällä(kin) todettu, että se on suhteellisen yhdentekevää se tehdas jossa tehdään, noin niinkuin kitaran ostajan kannalta, se lopputulos se on se joka merkitsee. Joten miksi kehitellä "kivoja" skenaarioita tukemaan jotain mitä ei ole?
Kun se on näin intterneetin aikoina jopa 1000 kertaa helpompaa selvittää ja niin.

Ah, sitä onnen päivää, jos satuit säkällä saamaan Les Paulin kuolinpäivälle numeroidun LP Florentinen, nimittäin sarja- tai muita numeroita ei kyllä tilauksesta noihin ainakaan ennenmuinoin, edes Customshopissa, ole leimattu. Kun se sarjanumero, paitsi joissain tapauksissa auttaa ostajaa iänmäärityksessä, on siltä loppuosaltaan tehtaan tukena takuu- ja muissa siihen rinnastettavissa seikoissa. Siitä saa selvitettyä valmistusbatchin, ja identifioi ko. instrumentin muutenkin tehtaan järjestelmissä...
Kannattaa siis lotota! =)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
jali
06.01.2010 11:17:32 (muokattu 06.01.2010 21:42:49)

Jep.

Gibson ei varmasti leimaa sarjanumeroita tai muitakaan numeroita kitaroihin kenenkään pyynnöstä, kysymys on siitä etä jokainen noista numeroidaan jokatapauksessa, siis varsinaisen sarjanumeron lisäksi, ja niin yllättävää kuin se onkin, siiihen minkä numeron kukakin vastanottaa saattaa jopa voida vaikuttaa, jos näkee tällaisen tarpeelliseksi. Virallinen osuus samasta aiheesta löytyy ihan Gibsonin sivuiltakin, Limited Run Series Reserve Program, koskien ensimmäisiä numeroituja yksilöitä.

Ja koska tuo Epiphone-asia kiinnostaa tuon akustisen osalta kovasti niin tutkin kyllä tehtaan faktat ihan oman mielenkiintonikin vuoksi. Näinhän tämä toimii että esim. nuo sivuillani olevat Adam Blackit kootaan vuorostaan entisellä Epiphonen tehtaalla Indonesiassa ja tuolla tavalla. Ja itseasiassa koko pienimuotoinen yhteistyö Adam Blackin kanssa lähtikin käyntiin hiukan nurinkurisesti valmistuspäästä. En edes tiedä onko tuo Epiphone millään tavalla paras merkki mainita näissä yhteyksissä, saattaisi olla että markkinointiteknisesti joku muu merkki tai malli olisi viisaampi, jo siis ihan puutaheinää haluaisi viskellä. Kuitenkin näiden tehtaiden kanssa joiden kanssa toimin, törmää tuohon Epiphone-juttuun toistuvasti.

Ja nimenomaan tuo huomio, että onko sillä jotakin merkitystä missä ja millä tehtalla näitä väännetään, minusta ei jos tavara on sitä mitä on tilattu. mutta sillä on mitä kirjoitetaan ja puhutaan, siksi ihan mieluusti tutkailen tuota Epiphone-liittymää itsekin tarkemmin. Epiphonen mallisto ei ole minulla tässä esillä, ja taisinkin kirjoittaa että tuo oma jumboni tulee samalta linjalta, ja talossa ei tehdä ainoastaan yhtä mallia. Ja ainakin näiden osalta homma toimii niin, että ensin painetaan isommat erät suuremmille kavereille, ja jossakin välissä pyyhkäistään pienempi läjä Huttulaan. Villi arvaukseni on, että kun Epi on ongelmissa tiettyjen suosikkimallien valmistamisen kanssa jo nyt kovan kysynnän vuoksi, niin klassista alihankkijaketjua hyödynnetään jälleen malliston "helpompien" mallien kanssa, esim. juuri nuo edullisimmat akustiset, kuten tuo 200. Ja tämä on siis pelkkä arvaus, ja en usko ihan heti että tähän miltään viralliselta taholta vahvistusta saadaan.

Koska yksikään tehdas ei kestä tolpillaan pelkästään näillä minun tilausmäärilläni, vaan tehtaan valmistavat "hiukan" suurempia määriä, on kai aikalailla järjenvastaista ajatella että samalta tehtaalta, tai tehtailta, ei tulisi muita merkkejä markkinoille. Ja akustisen osalta siis tehtaan ilmoituksen mukaan myös jonkunsortin akustista Epiphonea. Siis alihankitanahan nuo tietty toimii, ei ole tietenkään mahdollista että suurten kitaranvalmistajien omat tehtaat vielä siinä sivussa vääntäisivät viiden kitaran sarjan Huttulaan..

Joo, katselin kuitenkin noita Epiphonen malleja, eli tuo EJ-200 näyttäisi vastaavan aikalailla tuota minun jumboani, sillä erotuksella että ainakin näin nopealla katsannolla ainoastaan VS-mallissa on nuo helmiäisotelautamerkinnät, sekä helmiäistalla kuten minun kitarassanikin.
Saattaa olla muissakin, mutta perusmallista nuo ainakin puuttuvat.

Vielä sen verran noihin tehtaisiin että kun olen tässä ollut juttusilla tuollaisten äijien kanssa niinkun esim. Mal Stitch, joka on B.C. Richin entinen varatj, tai Ernie Briefel, joka on näiden asioiden kanssa touhunnut 50-luvulta saakka, on muuten mielenkiintoinen ukko ja kitaratarinaa piisaa, niin entistä vakuuttunemmaksi olen tullut siitä, että tarjonnan, suhdanteiden, laitekannan, henkilösuhteiden, myyntimiesten, jopa jonkun tietyn duunarin mukana siirtyy tuotanto hyvinkin jouheasti tehtaalta toiselle ilman sen kummempia selityksiä. Eli ei minulla ainakaan ole mitään syytä epäillä etteikö useampiakin tunnettuja kitaramerkkejä valmistettaisi milloin yhdessä paikassa milloin toisessa.Ja kysynnän mukaan vaikka useammassakin, vaikka oma tehdas olisi kuinka pystyssä. Näin ainakin jos tuollaisten setien kokemukseen ja juttuihin on uskominen.

Gibsonin tehtaalta tulevista Koolistereista ei ole ainakaan minun taholtani ollut minkäänlaista puhetta, sellaistakin näytti joku tuossa arvioivan.. Voi että, joku tolkku nyt kuitenkin !
Satellite Kid
03.05.2010 12:03:31

jali: Hienovireet ja tuommoiset perus-säädötkin ovat itseasiassa yllättävänkin napakasti kohdillaan. Ja kun tässä näiden kanssa päivittäin värkkään, niin jokaisen pelin säätelen vielä tässä paikanpäällä toiveiden mukaan sen verran kun kyvyt piisaa

Olen verrattain kauan kytännyt tuota huttulacustoms sivustoa ja eritoten Koolister "39" Jet Black keppiä. Olen ehkä keskivertoa epäilevämpi persoona enkä ole sitten edes harkinnut ostosta kun sivuille ei ole tullut mitään selittävää tekstiä kitaroiden alkuperästä yms.

Siis jalille jos ketjua yhä lukee; ainahan on mahdollisuus lähettää sähköpostia/soittaa mutta sivusto antaisi varmaan heti kättelyssä selkeämmän kuvan mistä on kysymys jos sieltä löytyisi vaikkapa tiivistettynä kerrottuna näitä kuvioita joita on tässä ketjussa - mistä kitarat ovat peräisin ym. ym.

Nyt olin jo unohtanut tämän kepin - olen katsellut Gretschin electromaticeja - kun ihan vahingossa löysin täältä tämän ketjun. Ja nyt kun kitarasta on vähän tietoa ja etenkin tuo lainaus postauksestasi, meni tämä keppi vakavasti harkintaan. Vaikka en edes testaamaan ennen ostamista pääsisi.
"Ei kukaan ihminen voi arvostella rockmusiikkia tai rockmuusikkoja. Ne on ihan vääriä ihmisiä mitkä ei oo liottanu kolvia naisen perseessä, koska osa rytmistä on kotoisin sieltä." -Remu, Poika Varjoiselta Kujalta
Satellite Kid
03.05.2010 12:12:33

Teppo2: Sanos muuta. Käsittääkseni Suomessa yksityisyrittäminen on muutenkin melko työlästä, mutta siihen kun lisää vielä kateelliset netissä nimimerkkien takaa huutelevat pellet, niin voisin kuvitella työn olevan joskus jopa vittumaista.

Tämä menee nyt aiheen vierestä mutta allekirjoittanut sieppaa aina tosissaan kun ihmiset nimimerkin turvin netissä ylittävät sen rajan kommentoinnissa jota ei naamatusten enää uskaltaisi sanoa. Se kuuluisa suomalainen suoraselkäisyys kyllä menee aika hyvin lokaan, toinen vielä kaukaisempi esimerkki on nettipiratismi - kunnioitan niitä harvoja nettipiraatteja joilla on munaskuja käydä heittämässä tarvittaessa se cd tai dvd myös vaikka Anttilassa povariin. Netin suoja tekee (joistain) ihmisistä raukkoja, that's my opinion.
"Ei kukaan ihminen voi arvostella rockmusiikkia tai rockmuusikkoja. Ne on ihan vääriä ihmisiä mitkä ei oo liottanu kolvia naisen perseessä, koska osa rytmistä on kotoisin sieltä." -Remu, Poika Varjoiselta Kujalta
mattim
03.05.2010 12:59:48

jali: Loppuunmyytyjen Koolistereiden sijaan meiltä Huttulasta voi hankkia vaikka Adam Blackin tai Jay Turserin.

Adam Blackit on siis tehty tehtaalla, joka on tehnyt kitaroita Epiphonelle. Jay Tursereista saitillasi sanotaan "Jay Turser-kitarat valmistaa American Music & Sound, ja ne tulevat Huttulaan suoraan USA:sta. ". Onko alkuperämaa näille kitaroille selvillä ?

Matti
jali
27.05.2010 21:53:40

Jees.

Kyllä jo hintatasosta voi päätellä että American Music & Sound valmistaa nämä kitarat Aasiassa. Minulle kitarat tulevat Ernie Briefeliltä Usa:sta. Minusta tämä on olennaista , koska laadun takuumiehinä toimivat kiinan poikien sijaan jonkunsortin kokemusta omaavat ameriikan sedät, joiden kanssa asiat ovatkin toimineet varsin ryhdikkäästi. Ja kyllä nämä Turserit pahuksen hyviä skittoja ovatkin. Hinta-laatusuhteeltaan suorastaan erinomaisia, kuten on jo aiemminkin, muidenkin kuin minun suustani todettu.

En tiedä olisiko mahdollista näitä aivan samoja malleja saada suoraan jostakin tehtaalta, mutta minä nyt toimin näin päin.

Ja Adam Black teettää kitaransa käsittääkseni edelleen tehtalla, jossa väännetään myös jonkun tason Epiphoneja. Ja tottakai muitakin merkkejä. En ole nyt tarkistanut, onko tehdasta viimeisen vuoden aikana vaihdettu syystä tai toisesta, mutta viimeisen tiedon mukaan näin.
od1nobody
09.06.2015 20:30:44
Kieltämäti paskin basso mitä on käteen sattunut tämä koolisterin musarikopsu.

-mikki helisi irtonaisena soittimen saapuessa
-nauhanpäät piti hioa itse, ekalla soittokerralla otelautakäsi haavoilla
-ekassa kielenvaihdossa hajosi virityskoneisto, hammasratas ei kestänyt normivireeseen kiristystä 45-105 -setillä.
-vasurimallissa oikeakätinen satula
-soittohihnan kiinnitystappi putosi, korjasin stidillä joka tuntui olevan järeämpää puuta kuin bodyyn käytetty roska.

400 euroa tällaisesta on silkkaa vittuilua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)