Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpuja ostamassa
1 2 3 4 5 6 7 8
velteri
04.01.2010 21:14:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve kaikille!
Olen ostamassa itselleni uusia rumpuja ja tiedustelisin onko kellään tietoa Ludwig Zep setistä.http://www.thomann.de/fi/ludwig_lr1365ecn_zep_set_natural.htm
Led Zeppelin ja Bonzo fanina haluaisin tuollaiset, mutta kannattaakohan?!? Soundi ja muut olis hyvä tietää.
Mietin myös Sonorin settiä
http://www.dlxmusic.fi/images/SONOR%20PHILL_RUDD_SPECIAL.jpg
Tuossa vaan on 22" BD ja niitä on jo muutenkin parissa setissä. 24" tai isompi olis hakusessa.
Toisaalta Sonoreissa on syvyyttä basarissa.
Jos vaan on kokemuksia ja tietoa ko rummuista niin kertokaa.
Jos jollain on vanhat tai uudetkin rummut myytävänä, saa ehdottaa ja laittaa kuvia ja hintaa tulemaan.
 
Kiitos!
 
Niq
04.01.2010 22:02:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, ostaako läjän ylihinnoiteltuja signaturekiinarumpuja vai esim. saksassa tehtyä Sonoria m.netin torilta samalla rahalla, siinä vasta pulma. Kyllä noita isolla basarilla olevia settejä tuolla torilla pyörii ajoittain, silmä tarkkana vaan. Että jos rahalleen katetta haluaa niin käytettyä vaan, jos taas pitää saada se zepsetti, niin semmonen sitten. Aidosta Ludwig-setistä vastaavalla kokoonpanolla käytettynä ja hyväkuntoisena saa varmaan maksaa sen saman rahan kuin tuosta kiinaläjästä uutena. Kummassa sitten on enemmän munaa ja meininkiä niin se on sit ihan itse päätettävissä.
 
"An amateur practices until he gets it right. A pro practices until he can't get it wrong."
Kailis
04.01.2010 22:29:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aidosta Ludwig-setistä vastaavalla kokoonpanolla käytettynä ja hyväkuntoisena saa varmaan maksaa sen saman rahan kuin tuosta kiinaläjästä uutena.
 
70's? Nyt kyllä Holestormin setä on hyvin hyvin vihainen =D
 
hollmi-5
04.01.2010 23:04:09 (muokattu 04.01.2010 23:08:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: 70's? Nyt kyllä Holestormin setä on hyvin hyvin vihainen =D
 
Aika vähän on 70s Ludwigeja isompina kokoina myynnissä. Ja hinnatkin ihan toista luokkaa, kuin tuossa linkin kiinalaisesssa Zep Setissä. Virppakin on ja standit, joten edullinenhan tuo on. Ludwigia siinä on Logo, mutta sen sijaan hinta tekee houkuttelevaksi, jos uutta ja isompaa settiä mielii.
 
Pil Rudd Signature on ihan nolo esitys ja itse en moisiin koskisi.
 
EDIT: Pari numeroa vanhassa Riffissä on testi noista Ludwigeista. Zep Set on harhaanjohtva nimi. Etutomi oli Bonhamilla 14 tai 15" ja virvelinä metallinen 6,5x14" 402-mallin Supraphonic.
 
Toi olis sinnepäin enemmän. Pelkät kannut ja lisähintaan virppa ja standit sitten. http://cgi.ebay.de/Ludwig-Amber-Vis … rums_Percussion?hash=item4838e5e17d
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
velteri
05.01.2010 18:10:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niiin... kaveri soitti musaliikkestä ja oli katellu mulle rumpuja:
 
- Ludwig epic pro beat
näyttää hienolta (mahongin värinen). Pitäs vaan päästä kokeilemaan millanen tuo basari on, tuntuu että sais olla syvempi mutta tiedäppä sitä sitten. BD siis 24" x 14"
 
- Gretsch catalina club rock
Tuossa on syvempi bd ja tais olla muutenkin isommat muut pöntöt ku ludareissa
 
- Tama starclassic performance B/B
Ei mitään hajua tästä. Kuulemma sais edullisesti ja siis 24" basarilla. Olen onnistunut välttelemään Tama rumpuja, itselläni Pearl all maple sell -setti ollu jo 10 vuotta.
 
Jos näistä joku tietää jotain niin tänne vaan kirjottelemaan. Tuon Zep setin voi ehkä jo unohtaa. Tuskin vastaa Bonhamin settiä muuten kuin bassorummun koko ja merkki.
 
ramzuz
05.01.2010 20:10:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen tuollaisella kiinan zep setillä soittanut, ja ihan hyvä setti se oli. Kunnon telineetkin mukaan. Siitä siis halpa iso setti. Mutta ei siinä silti mitään oikeaa ludwiggia ole, tietysti kalvon teksti tekee jo paljon:)
 
Firerock
05.01.2010 20:34:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ramzuz: Itse olen tuollaisella kiinan zep setillä soittanut, ja ihan hyvä setti se oli. Kunnon telineetkin mukaan. Siitä siis halpa iso setti. Mutta ei siinä silti mitään oikeaa ludwiggia ole, tietysti kalvon teksti tekee jo paljon:)
 
Onkos sitten Forumeissa tai Exporteissa mitään oikeaa pearlia?
 
hollmi-5
05.01.2010 20:43:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Firerock: Onkos sitten Forumeissa tai Exporteissa mitään oikeaa pearlia?
 
On. Pearl ei ole koskaan ollut arvostetuin rumpumerkki. Ludwig on. Ludwigin parhaat ovat made in USA. Pearlin Made in Taiwan. Taiwanilla ei ole mitään sijaa länsimaisen rytmimusiikin historiassa. USA:lla on.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
kincy
05.01.2010 20:58:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: On. Pearl ei ole koskaan ollut arvostetuin rumpumerkki. Ludwig on. Ludwigin parhaat ovat made in USA. Pearlin Made in Taiwan. Taiwanilla ei ole mitään sijaa länsimaisen rytmimusiikin historiassa. USA:lla on.
 
Tämä on ihan totta osaltaan, mutta vaarana on, että kysyjä ei ihan ymmärrä tarkoitustasi. Sai vähän semmoisen kuvan, että Pearl on Millenium yms tasoa. Selvyyden vuoksi arvelin selventää siis, että Pearl on kyllä ihan arvostettu merkki etenkin nykypäivänä ja Export/Vision yms. on todella hyvä valinta, etenkin ensisetiksi. Hollmi tuossa vertaa nyt vähän..hmm..miten sen nyt sanoisi..Hankala selittää=)
 
hollmi-5
05.01.2010 21:02:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pearl oli (jo) alkujaan halpis. Ludwig uranuurtaja ja 100-vuotta vanha nyt.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Nolte
05.01.2010 21:09:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Pearl oli (jo) alkujaan halpis. Ludwig uranuurtaja ja 100-vuotta vanha nyt.
 
Voi niitä raukkoja, jotka joutuvat Pearleilla soittamaan. En keksi äkkiseltään kurjempaa kohtaloa. Niin moni ihan hyväkin muusikko joutuu sellaisilla vetämään.
 
Tätä en allekirjoita!
hollmi-5
05.01.2010 21:12:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nolte: Voi niitä raukkoja, jotka joutuvat Pearleilla soittamaan. En keksi äkkiseltään kurjempaa kohtaloa. Niin moni ihan hyväkin muusikko joutuu sellaisilla vetämään.
 
Asiayhteydestä irroitettuna kuulostaa karulta. Pannaan nyt sullekin selitys:
 
-Pearl oli alkuun halpamerkki, joka erikoistui kopioimaan amerikkalaisia rumpuja
-myöhemmin Pearl siirsi koko tuotantonsa halpamaihin
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Nolte
05.01.2010 21:36:06 (muokattu 05.01.2010 21:38:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Asiayhteydestä irroitettuna kuulostaa karulta. Pannaan nyt sullekin selitys:
 
-Pearl oli alkuun halpamerkki, joka erikoistui kopioimaan amerikkalaisia rumpuja
-myöhemmin Pearl siirsi koko tuotantonsa halpamaihin

 
Siis edelläkävijä rumpumarkkinoinnissa ja busineksessa. :) Ja tekee siinä sivussa vielä laadukkaita rumpujakin. Toki vain käsittääkseni, sillä en ole itse omistanut.
 
EDIT: Juu, ymmärrän pointtisi, mutta en realismin nimissä ajattele itse likikään niin radikaalisti. Tulee elämästä liian vaikeata.
 
Tätä en allekirjoita!
kincy
05.01.2010 22:15:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nolte: Siis edelläkävijä rumpumarkkinoinnissa ja busineksessa. :) Ja tekee siinä sivussa vielä laadukkaita rumpujakin. Toki vain käsittääkseni, sillä en ole itse omistanut.
 
Kyllä tekee, kokemuksesta=)
 
EDIT: Juu, ymmärrän pointtisi, mutta en realismin nimissä ajattele itse likikään niin radikaalisti. Tulee elämästä liian vaikeata.
 
Juuri tätä hain itsekin. Kyllä minäkin tuon Hollmin pointin ymmärsin, mutta se jotenkin kuulosti hieman ympäripyöreältä. Kertoo ehkä enemmänkin Hollmin omista mieltymyksistään.
 
hollmi-5
05.01.2010 22:19:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: Kyllä tekee, kokemuksesta=)
 

 
Juuri tätä hain itsekin. Kyllä minäkin tuon Hollmin pointin ymmärsin, mutta se jotenkin kuulosti hieman ympäripyöreältä. Kertoo ehkä enemmänkin Hollmin omista mieltymyksistään.

 
Ja kiinalaiset tekee parhaat sillat...
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
kincy
05.01.2010 22:25:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Ja kiinalaiset tekee parhaat sillat...
 
Eiköhän tästäkin Kiina-ilmiöstä ole täälläkin jo ihan tarpeeksi väitelty, joten ei aloiteta sitä enää. Minulle on ihan sama missä se soitin on tehty, jos se vain soundaa hyvälle.
 
hollmi-5
05.01.2010 22:27:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: Eiköhän tästäkin Kiina-ilmiöstä ole täälläkin jo ihan tarpeeksi väitelty, joten ei aloiteta sitä enää. Minulle on ihan sama missä se soitin on tehty, jos se vain soundaa hyvälle.
 
Ei olla. Ostakaa kiinalaista. Loppuu tuotanto niissä maissa, joissa osataan tehdä kunnollista. Mulla on hyvää loppuiäksi, joten ostakaa kiinalaista. Minun soittimien arvo siitä vain kasvaa.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
kincy
05.01.2010 22:36:26 (muokattu 05.01.2010 22:38:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Ei olla. Ostakaa kiinalaista. Loppuu tuotanto niissä maissa, joissa osataan tehdä kunnollista. Mulla on hyvää loppuiäksi, joten ostakaa kiinalaista. Minun soittimien arvo siitä vain kasvaa.
 
No se on hyvä juttu sitten sinulle.
Ihan mielenkiinnosta, mitä vikaa sitten on ollut, sanotaan nyt vaikka Pearlin ihan ammattitason setissä, joka on tehty jossain Taiwanissa yms? Oletko edes kokeillut? Mitä huonoa niissä on ollut, haluaisin tietää kunnon konkreettiset perustelut, niin usein olet niitä moittinut?
 
Miten yleensäkään voit tänä päivänä olla varma, ettei mikään ostamasi liity jollain tapaa ns. halpamaihin? On alihankkijoita yms.
 
hollmi-5
05.01.2010 22:40:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: No se on hyvä juttu sitten sinulle.
Ihan mielenkiinnosta, mitä vikaa sitten on ollut, sanotaan nyt vaikka Pearlin ihan ammattitason setissä, joka on tehty jossain Taiwanissa yms? Oletko edes kokeillut? Mitä huonoa niissä on ollut, haluaisin tietää kunnon perustelut.

 
Ei niissä ole klassikkoainesta. Sano nyt yksikin Pearl, jota himottaisiin niin, että sen hinta olisi noussut sitten julkaisun? Ei ole. Eikä tule.
 
Olen omistanut Pearlia. Ei ole mitään syytä ostaa enää. Toki vain minun mielestäni...
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
kincy
05.01.2010 22:44:51 (muokattu 05.01.2010 22:47:04)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Ei niissä ole klassikkoainesta. Sano nyt yksikin Pearl, jota himottaisiin niin, että sen hinta olisi noussut sitten julkaisun? Ei ole. Eikä tule.
 
Olen omistanut Pearlia. Ei ole mitään syytä ostaa enää. Toki vain minun mielestäni...

 
Joskus tuntuu, että yrität tahallasi kääntää asiat päälaelleen, etkä ymmärrä lukemaasi.
Et edelleenkään vastannut siihen, mikä niistä tekee oikeasti huonoja, jos ajatellaan ihan puhtaasti instrumenttina.
 
Jos sinulle pitää olla setti, jonka täytyy olla maailmalla himottu, niin se on sitten oltava. Se ei vain liittynyt mitenkään mielestäni siihen, miksi kiinassa ei osata tehdä kunnollista.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «