Mimi 07.03.2004 16:37:43 (muokattu 07.03.2004 16:39:36) | |
---|
Vaadimme Jannen takaisin bändiin!! Aivan! Nykyinen rumpali on joku keikkojen ex-paitamyyjä tms. Kuvittelenko mä nyt vaan vai alkaako tää kuulostaa siltä että tyylinvahdos on pelkästään uuden rumpalin Akin syytä? Ja The tuli nimen eteen sen takia ku joku ruotsalainen Rasmus-nimellä esiintyvä tyyppi alko uhkailla oikeusjutuilla, Että ei liene senkään syytä että tyyli muuttui... No joo... Tuossa joku selitti jotain näistä ruotsinihmetuottajaguruista. Minä oon kas miettinyt, että kun yhtye pitää itseään suomalaisena, ni silti tuottajat on ruotsalaisia, biisit nauhotetaan siellä, musiikkivideoista viimenen, joka on suomalaiohjausta on In The Shadowsin ensimmäinen ja paras versio, sen jälkeen kaikki videot mitä oon nähny, on ihan täyttä huttua, puolialastomat naiset riekkuu ympäriinsa, tai sitten niissä vaan ei oo mitään järkee... Tuosta ITS:stä on tehty vissiinkin kolme eri videoo, mikäli tuo Finn Andersonin ohjaus otetaan huomioon. Kaikkien uusimpien videoitten ohjaus on kaiketi ruotsalaista työtä... Mikä ajaa bändiä ulkomaille, kun suomestkin löytyy todella päteviä musavideoitten ohjaajia ja tuottajiakin (no tuottajiin vaikuttaa kaiketi myös levy-yhtiö...?) Edit: Niin no kaikesta kirjoittamastani huolimatta pidän Rasmuksen musiikista hyvin paljon, sekä uudesta että vanhasta... Kaveri:-Hei voitsä avata tän viinipullon kun mulla ei oo sitä värkkiä millä tän saa auki!?
Toinen kaveri:*tutkii pulloa n. 5 sek.* -Okei..*vääntää kierrekorkin auki* |
Mr. Mustard 07.03.2004 17:19:23 | |
---|
Muistelen nähneeni ja kuulleeni opiskeluaikoinani rasmuksen livenä. En muista vuotta, mutta se playboys biisi/levy oli silloin niiden uusin. Silloin kävi bändiä sääliksi, kun ne yritti Jyväskylän Hippos-hallissa saada yleisön mielenkiinnon, mutta jengi oli enemmän kiinnostunut viinanjuonnista. Kyseessä oli opiskelijoiden ns. Kauppakadun approbatur -ryyppyjuhla, ja Hippos-hallissa oli maaliin tolpillaan kyenneet, joita ei rasmus voinut vähempää kiinnostaa. Itsekin katselin välillä bändin menoa huvittuneena ja tuumasin, että tuleekohan noin säälittävästä lavapiipertäjästä koskaan mitään suurempaa? No olin ilmeisesti väärässä! Vaimo tykkää ja arvostaa nykyään kovasti bändiä, mutta itseeni ei ole kolahtanut koskaan, vaikka muutamia ok. biisejä niillä on. Ja se laulaja vaikuttaa ihan älykkäältä tyypiltä, vaikka en tunnekaan henk.koht. "Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon. |
Juurikin Playboys on ihan oikeasti aika hyvä levy. Omistan sen, enkä sitä edes juuri häpeä. Esimerkiksi Blue on varsin hieno biisi. Rasmus Tammerestissa -96 Tulliklubilla oli ensimmäinen kokemani livekeikka. Oli kivaa. Joku yritti daivata lavalta, mutta eihän eturivin teinitytöt kiinni tietenkään ottaneet. Kivilattiaan mätkähti. |
aivokuolio 07.03.2004 18:27:23 | |
---|
eka havainto bändistä oli joskus syksyltä -95, kun jyrkissä soittivat. diiliä pojilla ei tainnut silloin vielä olla, tosi aika nopeaa tärppäsi sitten tuon esiintymisen jälkeen. laurilla oli vaaleanpunainen tukka, kukkamikrofoni ja meininki oli energisen letkeä. oi niitä aikoja. |
AoA 07.03.2004 21:09:10 | |
---|
Saat heti komppausta. Rasmus oli silloin aikoinaan iloinen väriläiskä suomalaisessa musiikissa ja jätkillä oli se oma juttu joka puri. Onhan se ihan mukavaa, että pojilla menee hyvin ulkomailla asti, mutta musiikin tekeminen dollarinkuvat silmissä ei välttämättä ole se paras tie onneen. Rasmuksilla oli muutenkin persoonallisempi ote kaikkeen ennen kuin nuo Ruotsin tuottajavelhot ottivat ohjat omiin käsiinsä. Surullisena joutuu katselemaan, kun hyvä bändi on mennyt pilalle. jep. täällä puhutan asiaa. Ennen pojat teki sitä omaa juttuaan ja tuottivat itse levynsä. Nuo kaikki kolme ensimmäistä ovat loistavia siinä järjestyksessä. Nykyään ei kannata samasta bändistä puhua. Harmittaa vaan minkä menivät tekemään. -Anssi |
JeeVes 07.03.2004 21:21:57 | |
---|
anteeks:) Et saa. "Play that funky rudiment whiteboy" |
JeeVes 07.03.2004 21:30:13 | |
---|
Jeps, kyllähän ne kaikki kolme siitä alusta rokkaa kuin hirvet! Ikävää, että funkyrokkipoppi loppu. Minne jäi Laurin nopee räpätys? "Play that funky rudiment whiteboy" |
jussiohman 07.03.2004 21:40:28 (muokattu 07.03.2004 21:41:55) | |
---|
Peeppi on ehdottomasti hieno levy. Kokemattomien tenavien väsäämä lätty, josta löytyy sekä DJ:n hankaamista että torvisoittimiakin. Siitä huokuu semmonen asenne ja nuoruuden into. Hyvät fiilikset tulee tuosta levystä. Edit: Lisättäköön vielä, että Hellofatesterin jälkeen tullut Rasmus on ollut mielestäni poikkeuksetta scheisseä. Lihava sinkku hakee kontaktia. |
Mia 07.03.2004 22:34:09 | |
---|
Kuvittelenko mä nyt vaan vai alkaako tää kuulostaa siltä että tyylinvahdos on pelkästään uuden rumpalin Akin syytä? Ja The tuli nimen eteen sen takia ku joku ruotsalainen Rasmus-nimellä esiintyvä tyyppi alko uhkailla oikeusjutuilla, Että ei liene senkään syytä että tyyli muuttui... Siihen rumpalin vaihtumisen aikoihin tuo tyyli aikoinaan muuttui. Lähinnä kyse on siitä, että itse monen muun tavoin pidän eneemmän siitä "Janne-ajan" Rasmuksesta. Hyvä rumpalihan se Akikin on, ei sillä. In the world where you can be anything-be yourself. |
AoA 07.03.2004 22:47:21 | |
---|
Peeppi...........Siitä huokuu semmonen asenne ja nuoruuden into. Hyvät fiilikset tulee tuosta levystä. Oli kyllä erittäin hyvin sanottu. -Anssi |
Deep Shadow 08.03.2004 09:23:32 | |
---|
Peep on loistava levy.. Siitä oikein kuuli, että oli asenne kohdallaan.. Rasmuksen tyyli on muuttunut aika paljon ajan saatossa, mutta se lienee ollut välttämätöntäkin jos on halunnut isompaa menestystä.. "Että häh vaan vittu itelles" |
Mimi 08.03.2004 11:17:46 | |
---|
Siihen rumpalin vaihtumisen aikoihin tuo tyyli aikoinaan muuttui. Lähinnä kyse on siitä, että itse monen muun tavoin pidän eneemmän siitä "Janne-ajan" Rasmuksesta. Hyvä rumpalihan se Akikin on, ei sillä. Oorlait... Henkilökohtainen mielipiteeni on että ei rumpalinvaihdos ole itsessään muuttanut bändin tyyliä, vaikkakin tyyli alkoi samoihin aikoihin muuttua... Kaveri:-Hei voitsä avata tän viinipullon kun mulla ei oo sitä värkkiä millä tän saa auki!?
Alttoviulisti 08.03.2004 19:10:25 | |
---|
Et saa. No kyllähän mä sen tiesinkin... |
piiska 09.03.2004 11:07:21 | |
---|
Mikä täällä mättää, kun ei tuoreemmat Rasmukset kelpaa??? Menestyksen myötä tullut kateusko??? Minä pidän, ja oon kaikkea muuta kuin 14-vuotias teinityttö! Tarttuvia melodioita, tunnelmaa ja fiilistä. Ei sillä, että siinä vanhassakaan mitään vikaa ois. Ihan toimivaa funkpoppia. |
Mimi 09.03.2004 12:38:42 | |
---|
Mikä täällä mättää, kun ei tuoreemmat Rasmukset kelpaa??? Menestyksen myötä tullut kateusko??? Minä pidän, ja oon kaikkea muuta kuin 14-vuotias teinityttö! Tarttuvia melodioita, tunnelmaa ja fiilistä. Ei sillä, että siinä vanhassakaan mitään vikaa ois. Ihan toimivaa funkpoppia. Kyllä minä pidän, sekä uudesta että vanhasta. Uudempi ehkä iskee hippasen enemmän, mutta melko usein löydän itseni kuuntelemasta myös hellofatesteriä/peeppiä... Enkä kyllä pidä itseäni teininä, vaikka nuori naispuolinen ihminen olenkin, parasta bändissä ei siis todellakaan oo "uuh, niin ihanan LAURIN niin ihanat vatsalihakset" vaan aivan jokin muu... Kaikki biisit ei kyllä iske, kuten In My Life, Back in The Picture ja Funeral song, kaikki uusimmalta levyltä, ihan hyviä biisejä sinänsä, mutta en vaan tykkää niin paljon ku muista... Eilen ostin FS sinkun ja se kakkosraita If You Ever on ihan hyvä joiku... Muutenkin tykään aika paljo näistä biiseistä jotka ei löydy albumeilta, vaan on ilmestyny lähinnä sinkkujen kakkosina, mm. Days ja Whatever Jos pitäis laittaa Rasmuslevyt paremmuus järjestykseen, ni uusin ei olis kärjessä, eikä heti toisenakaan... Kaveri:-Hei voitsä avata tän viinipullon kun mulla ei oo sitä värkkiä millä tän saa auki!?
Jaska 09.03.2004 15:48:38 | |
---|
Menestyksen myötä tullut kateusko??? Tietysti se. Onko muita vaihtoehtoja jos arvestellaan tai ilmaistaan oma mielipide. Siis täysin pelkkää kateutta. Tyhmää kysyäkkin tota. Näköjään kaikki muusikoiden.netissä sanotut negatiiviset kommentit on aina kateutta, poikkeuksetta. ...pässi jee |
1960-1980 09.03.2004 16:53:00 | |
---|
Näin Rasmuksen joskus ~96 Kaisaniemessä. Joku heitti sitä rumpalia pullolla naamaan ja keikka jäi siihen. Hauskaa kun yhtäkkiä biisi keskeytyy ja Lauri huutaa mikkiin "kuka VITTU se oli??". |
JeeVes 09.03.2004 22:06:41 | |
---|
Näin Rasmuksen joskus ~96 Kaisaniemessä. Joku heitti sitä rumpalia pullolla naamaan ja keikka jäi siihen. Hauskaa kun yhtäkkiä biisi keskeytyy ja Lauri huutaa mikkiin "kuka VITTU se oli??". Tosi pässiä joltai tyypiltä viskellä jotain pulloja?! Ärsyttäis vähemmästäkin tollaiset heput. "Play that funky rudiment whiteboy" |
piiska 10.03.2004 08:56:36 (muokattu 10.03.2004 09:06:54) | |
---|
Kuules Jaska, annas kun setä kertoo. Lähdetäänpä nyt vaikka siitä, että ensinnäkin minä en väittänyt, että kateus on syynä, vaan nimenomaan kysyin onko se syynä. Sen lauseen perässä oli kysymysmerkki. Itse asiassa 3 kappaletta sellaisia, jolloin voi todeta, että se on kysymyslause, jossa esitin vaihtoehdon ensimmäisessä lauseessa esittämääni kysymykseen. Ja pahoittelen, kun olen huono käyttämään noita hymiöitä, koska sillä olisi selvinnyt kirjoittamani viestin hyväntuulinen sävy, eikä mikä hyökkäykseksi tarkoitettu, jos sellaiseksi sen koit. Miksi sitten edes kysyin, miksei täällä pidetä. No siksi, koska heti avausthreadissä kerrot mielipiteesi Rasmuksen nykyisestä linjasta, mikä on ihan ok. Mielipiteensä saa ilmaista ja pitääkin ilmaista, mutta on hyvä myös perustella. Mutta se pitää pystyä myös ilmaisemaan haukkumatta muita pässiksi. Kiitos vaan. Sanoit uuden Rasmuksen olevan massateiniradiopaskaa, mutta et kerro mitään perusteluja mielipiteellesi. Tietenkin jos ei toimi, niin ei toimi. Ja that's it. En millään tavalla halua lähteä väittelemään siitä, onko Rasmus massateiniradiopaskaa. Ja tuohon yhteen kateus-lauseeseen ei myöskään kannata kiinnittää sen enempää huomiota. Mutta sitä kysyin, mikä uudessa Rasmuksessa mättää, kun ei toimi. Eli mikä siitä tekee mielestäsi tuubaa?? Itse en ole kovinkaan massaa, en teini, enkä pidä Rasmuksen uutta musiikkia kovinkaan paskana. Mielestäni se, millaista musiikkia bändi nykyisin tekee on vuosien kehittymisen tulos. Kuitenkin pojat itse tekevät kappaleensa ja tietävät mitä haluavat, joten ruotsalaistuottajia on turha syytellä bändin "pilaamisesta". Mutta haluan myös muistuttaa, että pidän myös alkuaikojen Rasmusta pirun hyvänä musiikkina. Osiltaan parempana kuin uusi, osiltaan huonompana. Sitten voisi puhua aivan yleisellä tasolla siitä, miten oman pienen suosikkibändin nouseminen menestykseen alkaa aiheuttaa vanhojen fanien keskuudessa katkeria kommentteja bändin itsensämyymisestä. Ja tämähän on nähtävissä todella monen menestyvän bändin kohdalla. Kuitenkin kaikkien (ainakin monien) bändien toive on soittaa rokkikukkona suurelle yleisölle. Mutta tämäpä taitaa olla jo uuden keskustelun paikka... |
Mimi 10.03.2004 09:26:35 | |
---|
Tosi pässiä joltai tyypiltä viskellä jotain pulloja?! Ärsyttäis vähemmästäkin tollaiset heput. Heittihän joku Lauria lettermänillä(kaikki mahdolliset työstimet esiin vedettynä) kaulaan, oli hengenlähtö lähellä.. Muutama sentti kaulavaltimoon/laskimoon/whatever päin, ni eip olis meillä laulajaa siinä pändissä... Ja tuo Jannen pullotapauskin, tais olla kyseessä joku rikkinäinen pullo, joka osu naamaan ja melkein silmiin... Kaveri:-Hei voitsä avata tän viinipullon kun mulla ei oo sitä värkkiä millä tän saa auki!?