Aihe: keinoja harjoitella tuplabasarilla/pedaalilla soittamista
1 2 3 4 5 6 7 8
ferodoz
05.01.2010 18:59:13

Äläkä ny vielä lopeta, justiin vasta alkoi olemaan kivaa :D
Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu
Rumpukapulat
05.01.2010 19:00:09 (muokattu 05.01.2010 19:04:11)

Kyllä mie veikkaan et Mike Mangini on nimenomaan treenannut melekosen määrän pelkästään yksittäin noita juttuja, että on tuolle tasolle päässyt. Jos olisi saman tien lähtenyt kaikkien treenien kimppuun kerralla, luulisin et tulos olis aivan toinen. Käsittämätön ylisoittamisen sillisalaatti, jossa ei ole mitään järkeä eikä mikään kohillaan.

EDiT: Ja Toba, KUKAAN tässä ketjussa ei ole EDELLEENKÄÄN puhunut mitään siitä, että KESKITY poika pelkästään niihin tuplabasareihin. Ei ole, vai onko? Jos sulla on heikko komppikäsi tai tahdot timmit kanttilyönnit, treenatko silloin samalla pedaleilla trioleta ja tomeihin paradiddlemyllytyksiä?
ferodoz
05.01.2010 19:01:14

toba: Mutta jos niitä erikseen harjoitellaan eikä osata yhdistää niin..

Hei, kun kädet ja jalat ovat kuosissa, ja olet hakannut paljon rudimenttejä, niin se setin soittaminen eli sun sanoillas "yhdistäminen" on erittäin helppoa ja nopea prosessi siinä vaiheessa. :P
Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu
ferodoz
05.01.2010 19:01:41

Rumpukapulat: Kyllä mie veikkaan et Mike Mangini on nimenomaan treenannut melekosen määrän pelkästään yksittäin noita juttuja, että on tuolle tasolle päässyt. Jos olisi saman tien lähtenyt kaikkien treenien kimppuun kerralla, luulisin et tulos olis aivan toinen.

That's right!
toba
05.01.2010 19:03:17

ferodoz: Eli sulla on kokonaisuus balanssissa, mutta et osaa pelkästään käsillä tai jaloilla mitään? :P olet jättänyt toisinsanoen varsinaisen treenaamisen pois. :) oma näkemys aiheesta: Kaikki liittyy kaikkeen! opettelet käsillä tai vaikka nyt sitten jaloilla jonkun haastavan rudimentin hyvin, niin sitä voi hyödyntää oikeastaan melkein mihinkä vain.

Mun näkemys: Miksi et opettele niitä käsillä ja jaloilla myös keskenään? Myös erillaisten komppausten kera? Tarpeetonta?
Rumpukapulat
05.01.2010 19:06:42 (muokattu 05.01.2010 19:07:16)

Lopulta taas puhutaan samoista asioista eri nimillä, jossa kaikki on kuitenkin kaikille itsestäänselvää ja kaikki on oikeassa. Mutta kun pitää tingata niin tingataan.
ferodoz
05.01.2010 19:07:40

toba: Mun näkemys: Miksi et opettele niitä käsillä ja jaloilla myös keskenään? Myös erillaisten komppausten kera? Tarpeetonta?

Ei todellakaan tarpeetonta, vaan erittäin tarpeellista. :) mutta sopivissa määrin, kyllä se mielestäni on tärkeämpää että ne jalat ja kädet toimii ensin. :D
toba
05.01.2010 19:08:58

Rumpukapulat: Jos sulla on heikko komppikäsi tai tahdot timmit kanttilyönnit, treenatko silloin samalla pedaleilla trioleta ja tomeihin paradiddlemyllytyksiä?

Keskityn sillon raajaan kerralla aluksi että homma futaa, mutta homman edistämiseksi haen keinoja miten homma saadaan hyvin jatkumaan kokonaisuutena tavoitteeseen pääsemiseksi. Ja tätä en ole missään vaiheessa poissulkenut, pikemminkin korostanut. Että sikäli ärsyttävä kysymys :)
Rumpukapulat
05.01.2010 19:10:49 (muokattu 05.01.2010 19:12:22)

toba: Keskityn sillon raajaan kerralla aluksi että homma futaa, mutta homman edistämiseksi haen keinoja miten homma saadaan hyvin jatkumaan kokonaisuutena tavoitteeseen pääsemiseksi. Ja tätä en ole missään vaiheessa poissulkenut, pikemminkin korostanut. Että sikäli ärsyttävä kysymys :)

Ja tästähän tässä on koko ajan puhuttu. Ensin keskitytään ongelmaan(joka tässä tapauksessa oli tuplabasarit) ja sen korjaamiseen(keskitytään nimenomaan tuplabasarisoittoon), sen jälkeen kun homma futaa niin otetaan se osaksi kokonaisuutta(kokonaisvaltainen treenaaminen ja bändisoittaminen).
toba
05.01.2010 19:13:07

Rumpukapulat: Ja tästähän tässä on koko ajan puhuttu. Ensin keskitytään ongelmaan(joka tässä tapauksessa oli tuplabasarit) ja sen korjaamiseen(keskitytään nimenomaan tuplabasarisoittoon), sen jälkeen kun homma futaa niin otetaan se osaksi kokonaisuutta(kokonaisvaltainen treenaaminen ja bändisoittaminen).

Mä oon lähes JOKAISESSA kommentissani puhunut siitä, mutta ei! Kun ei tunnu menevän ihmisille jakeluun!
ferodoz
05.01.2010 19:13:33

toba: Keskityn sillon raajaan kerralla aluksi että homma futaa, mutta homman edistämiseksi haen keinoja miten homma saadaan hyvin jatkumaan kokonaisuutena tavoitteeseen pääsemiseksi. Ja tätä en ole missään vaiheessa poissulkenut, pikemminkin korostanut. Että sikäli ärsyttävä kysymys :)

mielipiteet vaihtelee sulla kovasti, mutta alat olemaan melko lähellä asian ydintä. Tuosta sun kommentista vois jo päätellä että oot ottanu jo vähä neuvoja vastaankin tältä threadilta ;)
Rumpukapulat
05.01.2010 19:13:50 (muokattu 05.01.2010 19:14:12)

toba: Mä oon lähes JOKAISESSA kommentissani puhunut siitä, mutta ei! Kun ei tunnu menevän ihmisille jakeluun!

Itseä lainatakseni:

Lopulta taas puhutaan samoista asioista eri nimillä, jossa kaikki on kuitenkin kaikille itsestäänselvää ja kaikki on oikeassa. Mutta kun pitää tingata niin tingataan.
ferodoz
05.01.2010 19:14:41

toba: Mä oon lähes JOKAISESSA kommentissani puhunut siitä, mutta ei! Kun ei tunnu menevän ihmisille jakeluun!

Melkoisen epäselvästi oot kyllä sitte puhunu siitä. koska oot julistanu sitä että pitää ottaa kaikki raajat siihen mukaan samalla
toba
05.01.2010 19:18:28

Jos mun alotusviesti tätä keskustelua koskien oli tämä:

toba: Pelkällä basarilla? Miksi ihmeessä? Huomattavasti tulee lisää aivotyöskentelyä, kun otetaan kaikki raajat messiin, joten miksi ei käyttää 4:ää raajaa heti kun homma on oivallettu ja pari kertaa läpi puhtaasti soitettu?

ja viimeisin viesti tämä:

Niin miten sä näet että mun mielipiteet on vaihdellu? :D
ferodoz
05.01.2010 19:21:40

toba: Niin miten sä näet että mun mielipiteet on vaihdellu? :D

Siten että ensimmäisessä viestissä olet valmis aloittamaan neliraajahalvaustreenin jo siinä vaiheessa kun joku yksittäinen jalkatreeni on mennyt kerran tai kaks läpi tempolla X. Toisessa viestissä treenaat ensin vaikka nyt sen heikon komppikäden siihen kuntoon että harjoituksissa voi jo ruveta käyttämään apuna settiä.

halusitko muita näkemyksiä :D
markkuliini
05.01.2010 19:22:56

Rumpukapulat: Lopulta taas puhutaan samoista asioista eri nimillä, jossa kaikki on kuitenkin kaikille itsestäänselvää ja kaikki on oikeassa. Mutta kun pitää tingata niin tingataan.

No niinpä. Sitä jankkausta voi ehkä jatkaa yksitysviestein? :)
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
ferodoz
05.01.2010 19:25:03 (muokattu 05.01.2010 19:25:51)

markkuliini: No niinpä. Sitä jankkausta voi ehkä jatkaa yksitysviestein? :)

Älä nyt pilaa meidän iloa. Eksä näe että meillä kummallakaa ei oo oikeasti elämää. :D
eikä tämä keskustelu nyt muutenkaan näytä edistyvän..

Pitäis perustaa sellaanen "Vapaamuotoista tappelua rummuista" ketju.
ferodoz
05.01.2010 19:26:38

toba: Sitä samaa olen mäkin monesti sanonut.

Missä ketjussa? et täälä ainakaa :D

älä ny heti ota nokkihis jos joku vähä aukoo päätänsä. Täs tapaukses minä :b
kincy
05.01.2010 19:29:36

Pitäkää taukoa joku 40 min. Lähen koirani kanssa lenkille.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)