Aihe: Laulun nauhoitus
1
sellutehdas
05.01.2010 18:31:24
Joo elikkä mielitekis nauhottaa tietokoneelle hieman lauluhommia. Oon vain näistä hommista sen verran pihalla, että mitähän kaikkia kamoja tätä varten ois hyvä hommata? :)
Simo78
05.01.2010 22:38:24
Antti1: Jos päädyt äänikorttiin, niin kannattaa katsoa myös tuleeko siinä joku softa mukana. Sitä kannattanee käyttää, yleensä ovat oikein kelvollisia.

Mä ostin line6 gx-äänikortin ja sen mukana tullut ohjelma näytti ihan järjettömän sekavalta, ainakin kun oon cubaseen tottunut. Lähinnä huvin vuoksi tuon koneelle latasinkin, tod.näk ois ihan toimiva pikkunauhoitteluun kuiteskin...
Tommittaja
06.01.2010 12:09:54

esim itte nauhotan omaa *kitaraa* (mikki toimii samalla periaatteella) näin: kitara kiinni vahvistimeen ja vahvistimesta output (kuulokeliitäntä) tietokoneen line-iniin. periaatteessa et tarvitse edes mikkiä, sillä kuulokkeet toimivan samanlailla kuin mikkikin jos käyttää niitä toisipäin (kuuloke kiinni inputtiin ja laulat kuulokkeeseen :D)

eli esivahvistin - äänikortti (kaikissa tietokoneissa on :D kokeilet vaan mihin kun laittaa niin kuuluu ääntä) ja mikki (+tietokone :P)
I'm bad to the bone, honey ------------------------------- www.youtube.com/user/TommittajaFIN
doctrine
21.01.2010 23:05:55 (muokattu 21.01.2010 23:07:16)

ihan pieni vinkki tähän väliin, jos sun äänikortissa ei jostain syystä ole linjasisääntuloa ja ajattelit mikkiliitäntään laittaa, niin esivahvistimesta (siitä kitaravahvistimesta / mikä ikinä onkaan) mastervola nollille. Muuten alkaa pyhä savu nousemaan...

Nimimerkillä äänikortteja ostellut.. ;P
http://www.payloadband.info/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)