![]() 05.01.2010 16:37:52 (muokattu 05.01.2010 16:56:22) | |
---|---|
Bensaa liekkeihin! Hei jäbät! Tuplabassaritreeneistä kinastelu on vähän sama kuin kinastelisi parhaasta tavasta kaivella nenää. Nenän kaivuutahan voi toki harrastaa omissa oloissaan, se on ihan kivaa joskus, mutta suurin osa tajuaa jossain vaiheessa ettei se sovi kauhean hyvin julkisille paikoille eikä siitä kukaan oikein halua tai kehtaa puhuakaan mutten kuin yleisenä ilmiönä. :P 1000 x :) Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. | |
![]() 05.01.2010 16:54:02 (muokattu 05.01.2010 16:55:26) | |
ferodoz: Mikä vittu siinä on niin vaikea ymmärtää että sen löytää edestään jos jalat toimii ja niitä on treenannu myös pelkästään? :D Ootkohan ny aiva sisäistäny tämän soiton opettelun? Tästä sun kommentista nyt vois päätellä että sun mielestä niitä jalkoja ei tarvi opetella, kyllä ne sitte tulee mukaan jos pistää korvalappustereot täysille ja rupeaa räkimään tuplia. :D ei tosiaankaan näin. Siinähän päättelet :D Oot jo päätelly vähän muutakin, mistä mä puolestani päättelen vähän kaikenlaista. Mä haluaisin oikeasti kuulla miltä sun soitto kuulostaa jos et KOSKAAN ole treenannut mitään muuta kuin patoutumametallia ja pelkästään settiä soittamalla. www.mikseri.net/dyessence | |
![]() 05.01.2010 16:55:56 (muokattu 05.01.2010 17:07:23) | |
toba: Olen erimieltä. Vaikka oletkin varmasti helvetisti minua kehittyneempi ja kokeneempi rumpalina, en todellakaan itse poissulje rajattomia mahdollisuuksia. Munmielestä rajallisuus jo itsessään käsitteenä on aika "rajoittava" tekijä asiassa kuin asiassa. Anteeksi jos leikin kaikkitietävää arvon soiton opettajan silmissä, mutta mä en vaa kyllä lähde allekirjoittamaan sua. Ensinnäkin en ole soitonopettaja vaan muusikko. Opetan sivutoimisesti, mutta päätyöni on keikkailu. Rajojen asettaminen on musiikin luomisessa yksi tärkeä työkalu ( ja myös muissakin taiteenlajeissa). Sillä voi hienosti hillitä ideoita rönsyilemästä liian moneen suuntaan ja pitää kokonaisuus myös kuulijalle edes jotenkin käsitettävänä. Muusta kuin soittamisesta yksi varoittava esimerkki oli nähtävissä tai siis kuultavissa 80-luvulla studiotekniikan nopeassa kehittymisessä ja tietokoneiden antamissa rajattomissa mahdollisuuksissa. Kun rajoja ei äänenkäsittelyyn enää ollutkaan, niin yhtäkkiä ei tiedetty enää mitä halutaan ja ikäänkuin eksyttiin aavikolle. Tuloksena paljon luonnottoman kuuloista musiikkia. Sama ilmiö, mutta lievempänä, on ollut havaittavissa digitaaliseen äänenkäsittelyyn siirryttäessä. Yleisesti ottaen oman rajattomuuden kuvittelu tai ihailu on minusta lapsellista haihattelua. Vinkkinurkka: Kokeiles soittaa soolo käyttäen vaikka sellaista rajoitusta että soitat pelkästään nopeimmillaan 8-osia. Tai soitat pelkästään yhteen rumpuun. Se jos mikä ruokkii luovuutta, mielikuvitusta ja musikaalisuutta. Siellä aukeaa ihan uusi maailma. :) Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. | |
![]() 05.01.2010 16:56:10 | |
Outoa, laitoin äskeiseen viestiin kaikkea muutakin mutta silti postatessani jäi vain tuo osa. | |
![]() 05.01.2010 17:06:03 | |
Kyll' on ihanaa, että jonkun pösilötrollin aloittamasta paskaketjusta saatiin kuin saatiinkin pystyyn tämmöinen hirmu kiva ja ihana keskustelu. Jotenkin hirmu ihanaa. Muistuu lapsuus mieleen. Varhaislapsuus. Tätä en allekirjoita! | |
![]() 05.01.2010 17:10:28 (muokattu 05.01.2010 17:13:12) | |
markkuliini: Ensinnäkin en ole soitonopettaja vaan muusikko. Opetan sivutoimisesti, mutta päätyöni on keikkailu. Rajojen asettaminen on musiikin luomisessa yksi tärkeä työkalu ( ja myös muissakin taiteenlajeissa). Sillä voi hienosti hillitä ideoita rönsyilemästä liian moneen suuntaan ja pitää kokonaisuus myös kuulijalle edes jotenkin käsitettävänä. Muusta kuin soittamisesta yksi varoittava esimerkki oli nähtävissä tai siis kuultavissa 80-luvulla studiotekniikan nopeassa kehittymisessä ja tietokoneiden antamissa rajattomissa mahdollisuuksissa. Kun rajoja ei äänenkäsittelyyn enää ollutkaan, niin yhtäkkiä ei tiedetty enää mitä halutaan ja ikäänkuin eksyttiin aavikolle. Tuloksena paljon luonnottoman kuuloista musiikkia. Sama ilmiö, mutta lievempänä, on ollut havaittavissa digitaaliseen äänenkäsittelyyn siirryttäessä. Yleisesti ottaen oman rajattomuuden kuvittelu tai ihailu on minusta lapsellista haihattelua. Jees, ehkä näistä on sitten turha puhua, kun todellakaan vieläkään pääse samalle viivalle mielipiteitten kanssa. Munmielestä NIMENOMAAN 80-luvun jälkeen musiikkiin ollaan pystytty saamaan studiotekniikan ansiosta kaiken muovisuuden ohella myös aitoutta, mikä ei sitä ennen huonomman tekniikan ansiosta ollut mahdollista. EDIT: Enkä todellakaan ole omallakohdallani ihaillut rajattomuuttani, koska ihmisellähän rajoja kuitenkin on. Ylläripylläri. Mike Manginia tosin voisin jo luonnehtia jonkinlaiseksi rajojen rikkojaksi, jos rumpaleista puhutaan. Vinkkinurkka: Kokeiles soittaa soolo käyttäen vaikka sellaista rajoitusta että soitat pelkästään maksimissaan 8-osia. Tai pelkästään yhteen rumpuun. Se jos mikä ruokkii luovuutta, mielikuvitusta ja musikaalisuutta. Siellä aukeaa ihan uusi maailma. :) Öö.. Okei? | |
![]() 05.01.2010 17:12:11 (muokattu 05.01.2010 17:16:09) | |
Toba, oletko tyhmä vai tyhmä? sit mennän vielä vähän nopeampiin, minulla vähä ajan päästä alkaa tempo mennä epätasaisemmaksi tai alkaa vetään suonta jomman kumman jalan taipeesta Ja tarjosit lääkkeeksi niitä raajaparihirvityksiä. Enköhän ymmärtänyt, mutta tämä on vähän sama kun autolla ajaminen. Kyllä autokoulua käyvä voi kysyä vaikka kuinka moneen otteeseen pedaaleiden polkemiseen vinkkejä, mutta kantaako se itse ajamisessa hirveän pitkälle? Veikkaan että jossain vaiheessa on kuitenkin tarkoitus siirtyä siihen kokonaisuuteen, autolla ajamiseen. Silloin mennään metsään jos ei kädet ja jalat pysty toimimaan yhdessä. Oliko tarpeeksi rautalankaa? Vieläkö haluat väitellä? Tämäkään vinkki ei auta tippaakaan aloittajaan ongelmaan. E: Sähän oot ihan hillitön jäbä :D Munmielestä NIMENOMAAN 80-luvun jälkeen musiikkiin ollaan pystytty saamaan studiotekniikan ansiosta kaiken muovisuuden ohella myös aitoutta, mikä ei sitä ennen huonomman tekniikan ansiosta ollut mahdollista. http://www.youtube.com/watch?v=WbrjRKB586s http://www.youtube.com/watch?v=U5rLz5AZBIA "Well I like drummers baby you're not my bag..." | |
![]() 05.01.2010 17:17:57 | |
moderndrummer88: Toba, oletko tyhmä vai tyhmä? Olen tyhmä. Itse kyllä puhun ihan kokemuksesta, vaikka sitä ei paljoa olekkaan kertynyt. Että tota, nää RAAJAPARIHIRVITYKSET ym. mitä täällä kylvän, on kyllä mua auttanut aika positiivisesti. Tämäkään vinkki ei auta tippaakaan aloittajaan ongelmaan. Joo mutta sä irrotat aika hyvin ton nyt asianyhteydestä, sikäli että tuolla viestillä EN vastannut aloittajan kysymykseen, vaan toisen ihmisen. | |
![]() 05.01.2010 17:23:28 (muokattu 05.01.2010 17:26:18) | |
toba: Olen tyhmä. Itse kyllä puhun ihan kokemuksesta, vaikka sitä ei paljoa olekkaan kertynyt. Että tota, nää RAAJAPARIHIRVITYKSET ym. mitä täällä kylvän, on kyllä mua auttanut aika positiivisesti. Mitä nuo raajaparitreenit auttaa ihan tekniikkaan ja rentouteen? Ne auttaa siihen, että voit liidata millä raajalla vaan, josta ei kyllä mun mielestä ole apua aloittajan ongelmaan. Joo mutta sä irrotat aika hyvin ton nyt asianyhteydestä, sikäli että tuolla viestillä EN vastannut aloittajan kysymykseen, vaan toisen ihmisen. Joo oon aika hyvä siinä. "Well I like drummers baby you're not my bag..." | |
![]() 05.01.2010 17:28:37 | |
moderndrummer88: Mitä nuo raajaparitreenit auttaa ihan tekniikkaan ja rentouteen? Aloittaja sanoi esim. että alkaa mennä epätasaisemmaksi. Balanssiin juurikin auttaa. Mitäkö raajaparitreenit auttaa tekniikkaan ja rentouteen? Mitä mikään rumpuharjoittelussa auttaa tekniikkaan ja rentouteen, vastataan nyt toistaiseksi näin: Edesauttaa. | |
![]() 05.01.2010 17:31:05 | |
toba: Aloittaja sanoi esim. että alkaa mennä epätasaisemmaksi. Balanssiin juurikin auttaa. No päästäisiinkö siihen tasaisempaan lopputulokseen helpommalla jos treenattaisi ihan vain sitä jalkojen balanssia :) Mitäkö raajaparitreenit auttaa tekniikkaan ja rentouteen? Mitä mikään rumpuharjoittelussa auttaa tekniikkaan ja rentouteen, vastataan nyt toistaiseksi näin: Edesauttaa. Edelleen, haluttuun lopputulokseen päästään helpommallakin. Mites muuten, lähteekö sulla nuottipyramidiin, kvintolit, sekstolit ja septolitkin mukaan? "Well I like drummers baby you're not my bag..." | |
![]() 05.01.2010 17:35:51 | |
moderndrummer88: http://www.youtube.com/watch?v=WbrjRKB586s http://www.youtube.com/watch?v=U5rLz5AZBIA Sori mut munmielestä tää jotenkin realistisempi vertaus: http://www.youtube.com/watch?v=C86oH5RwyJg http://www.youtube.com/watch?v=aqz3hSK_Xb0 Ja itsehän mielummin kuuntelen soundien puolesta jälkimmäistä, ja mieluummin kyllä biisinkin puolesta. Btw. Teijo Jämsä on tiukka rumpali! | |
![]() 05.01.2010 17:40:10 | |
moderndrummer88: Mites muuten, lähteekö sulla nuottipyramidiin, kvintolit, sekstolit ja septolitkin mukaan? Ei mul kyl lähe, oon liian rajoittunut vielä ;) | |
![]() 05.01.2010 17:46:17 (muokattu 05.01.2010 17:47:58) | |
toba: Sori mut munmielestä tää jotenkin realistisempi vertaus: http://www.youtube.com/watch?v=C86oH5RwyJg No tolta ne tiukassa vireessä olevat rummut kuulostaa nykyäänkin. Jos haetaan jotain samansuuntaista soundia kuin tossa sun laittamassa toisessa klipissä niin tässä olis: http://www.youtube.com/watch?v=oCroEHESdZs ei ne soundeiltaan juuri eroa, paitsi että toi Zeppelin on luonnollisemman kuuloinen. Veikkaan että studiossa on käytetty referenssinä aika paljon Bonhamin soundeja tossa Killer Aspectilla, sen verran paljon on samaa tomisoundeissa, basari taas on nykymuodin mukainen vähän napsavampi. "Well I like drummers baby you're not my bag..." | |
![]() 05.01.2010 17:48:46 | |
moderndrummer88: No päästäisiinkö siihen tasaisempaan lopputulokseen helpommalla jos treenattaisi ihan vain sitä jalkojen balanssia :) EDIT: Vastataanpa taas ihan lyhyeltä kokemuspohjalta kun ei näytä loppua tulevan: Itse alotin tuplabasarin TREENAUKSEN juurikin niin, että duunailin aina tietyn ajan singlejä, nuottipyramidia, shufflea, ja näin. Noh, niinkuin alussakin puhuin asioiden oivaltamisesta, vaikka kuinka kauan hinkkasin tuota, ei tullut tulosta, muuta kun ehkä pari pykälää lisää bpm:ää tai jotain muuta yhtä säälittävää. Sen jälkeen vaihdoin tekniikkaa (tottakai isoin kulmakivi asiassa, sitä en kiistä), duunailin raajapareilla eri vaihtoehtoja. Balanssi, tekniikka, nopeus, puhtaus ja rentous on ainakin parantunut. Raajapareilla duunailen myös noita nuottipyramideja. Toki myös ihan jaloilla pelkästään ja komppia käsillä päälle tulee harjoiteltua erilaisia asioita, pelkillä jaloilla yleensä en. Omalla kohdallani jalkojen treenaus on viimeaikoina jäänyt vähemmälle. Näen asian toistaiseksi niin että kädet on niin paskassa kunnossa että tuplabasarointia kerkeää sitten opettelemaan lisää myöhemminkin :) | |
![]() 05.01.2010 17:53:48 | |
markkuliini: Itse ajattelen soittamisesta hieman niinkuin vaikka nyrkkeilystä. Oikealla ja vasemmalla kädellä on erilaiset roolit ja jopa asennot, mutta on hyvä osata lyödä molemmilla voimakkaasti tarpeen tullen. Jaloilla on oma roolinsa, osittain ne ovat sidoksissa käsien toimintaan, mutta ovat silti eri roolissa. Nyrkeily on oikein mainio vertaus. Pesee tämän 6-0. =D http://muusikoiden.net/artikkelit/1243 [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/ | |
![]() 05.01.2010 17:55:13 (muokattu 05.01.2010 17:56:10) | |
markkuliini: Bensaa liekkeihin! Hei jäbät! Tuplabassaritreeneistä kinastelu on vähän sama kuin kinastelisi parhaasta tavasta kaivella nenää. Nenän kaivuutahan voi toki harrastaa omissa oloissaan, se on ihan kivaa joskus, mutta suurin osa tajuaa jossain vaiheessa ettei se sovi kauhean hyvin julkisille paikoille eikä siitä kukaan oikein halua tai kehtaa puhuakaan mutten kuin yleisenä ilmiönä. :P 1000 x :) Ja kaikki raajaparit toki mukaan siihen doublenostral-harjoitukseen. Tästä aiheesta tehdyn DVD:n voisin ottaa sinne postilaatikkoon. Mä oon vähän loukkaantunut siitä että täällä saadaan aikaan näin turhaa ja lapsellista kinastelua vaikka en osallistu. Murjotan. Onneksi MD on mukana, jotain tuttua. | |
![]() 05.01.2010 17:58:35 | |
toba: Munmielestä NIMENOMAAN 80-luvun jälkeen musiikkiin ollaan pystytty saamaan studiotekniikan ansiosta kaiken muovisuuden ohella myös aitoutta, mikä ei sitä ennen huonomman tekniikan ansiosta ollut mahdollista. 80-luku ja 80-luvun jälkeen ovat ihan eri asoita. :) 80-luvun jälkeen ollaan opittu antamaan itselle niitä keinotekoisia rajoja. Mun mielestä kaikilla vuosikymmenillä noin varhaisesta 50-luvusta lähtien on äänitetty hyvänkuuloista musiikkia, 80-luvun sudenkuoppaa lukuunottamatta. Mike Manginia tosin voisin jo luonnehtia jonkinlaiseksi rajojen rikkojaksi, jos rumpaleista puhutaan. Kiitos! Täydellinen esimerkki mihin tuollainen treenaus voi johtaa. Esim. http://www.youtube.com/watch?v=x2e52J5aazQ Öö.. Okei? Ei kai tuo nyt niin mahdotonta ole kuvitella? :) Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. | |
![]() 05.01.2010 18:01:02 | |
En sikäli kyllä näe kinastelua enkä lapsellisuuttakkaan kaikissa viesteissä, jonkinnäköstä älyvapautta kylläkin ;) Mutta kun sekin jossain vaiheessa rupeaa tympäämään, samalla tavalla kun seinille puhuminen, niin on aika lopettaa koko ketju, IMO. | |
![]() 05.01.2010 18:06:35 | |
markkuliini: 80-luku ja 80-luvun jälkeen ovat ihan eri asoita. :) 80-luvun jälkeen ollaan opittu antamaan itselle niitä keinotekoisia rajoja. Mun mielestä kaikilla vuosikymmenillä noin varhaisesta 50-luvusta lähtien on äänitetty hyvänkuuloista musiikkia, 80-luvun sudenkuoppaa lukuunottamatta. Sävellykset hyvänkuuloisia, musiikki soundeiltaan NOT! Eli erimieltä. Kiitos! Täydellinen esimerkki mihin tuollainen treenaus voi johtaa. Esim. http://www.youtube.com/watch?v=x2e52J5aazQ Buahaha, Mike Mangini ei näekkään asioita niin totutulla tavalla kun monet haluavat nähdä ylhäisessä puristisuudessaan ;) Ei sillä, ei tuo minustakaan mikään coolein kyseisen musalajin pätkä ollut, vaikka elastisuutta ja muuta toki löytyy hyvin. Ihan kuin se harjoitus olisi joku seuraus sille mitä tapahtuu kun NÄIN harjoittelee vaan eiköhän se ole ihan taitoja kehittävä harjoitus, siinä missä moni muukin. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)