Aihe: Teosto ja Gramex
1 2 3 4 5 6 7 8 911 12 13 14 15
Koivulahti
04.01.2010 01:28:49

aleksi susi: mitähä veikkaatte,millo vika korjaantuu...? Ymmärrän,että vaikea sitä on tarkalleen tietää...

Eiköhän ne huomenna palaa töihin ja korjaile tuollaisen heti kun mahdollista. Kannattaa varmaan laittaa sähköpostia viasta.
Livia
05.01.2010 14:16:07
voiko joku vääntää minulle rautalangasta:

jos esitin nuorisotalon järjestämässä tilaisuudessa itse säveltämäni biisin jossa omatekemät taustat ja ihan itse lauloin (tarpeeksi selvää?) ja en ole Teoston asiakas, niin pitäisikö liittyä, ja olisiko tuosta saanut jotain hiluja? Gramexiin taidan kuulua.
Koivulahti
05.01.2010 15:59:02

Livia: voiko joku vääntää minulle rautalangasta:

jos esitin nuorisotalon järjestämässä tilaisuudessa itse säveltämäni biisin jossa omatekemät taustat ja ihan itse lauloin (tarpeeksi selvää?) ja en ole Teoston asiakas, niin pitäisikö liittyä, ja olisiko tuosta saanut jotain hiluja? Gramexiin taidan kuulua.

Sax-pappa: Taloudellisesti ei liittyminen vielä ole kannattavaa. Tuosta saisit Teoston kautta nimenomaan hiluja, joilla ei edes liittymismaksu 100EUR+ALV tule läheskään katetuksi.

Jos tuo on sun ainoa esitys niin se sun palkkio suhteessa liittymismaksuun olisi kyllä hyvin pieni. Keikkaesityksistä saa yleensä vain pari hassua euroa / biisi (potentiaalinen kuulijapääluku vaikuttaa summaan).

Sinuna liittyisin silti Teostoon jo nyt. Ainakin jos omia biisejäsi keikoilla tapaat esittää. Odottamalla vaan häviät ne pikkuhilutkin, eikä esiintymisilmoitustenkaan tekeminen ehkä muodostu rutiiniksi niin helposti.
Myöhemmin on mukavaa jos biisit on valmiiksi Teoston rekisterissä kun rupeet niistä tekemään esiintymisilmoituksia.
Livia
05.01.2010 22:43:25
Kiitos Koivulahti ja Sax-pappa!

homman nimi on se, että tätä kappaletta ja muita vastaavia on määrä esittää muuallakin lähitulevaisuudessa. Eli kun esityksiä kertyy vähän lisää vielä, niin jäsenyys toivon mukaan sitten maksaa itsensä takaisin...(kö)?
Koivulahti
06.01.2010 09:20:04

Livia: Kiitos Koivulahti ja Sax-pappa!

homman nimi on se, että tätä kappaletta ja muita vastaavia on määrä esittää muuallakin lähitulevaisuudessa. Eli kun esityksiä kertyy vähän lisää vielä, niin jäsenyys toivon mukaan sitten maksaa itsensä takaisin...(kö)?

Jep. Kyllä se pitkällä juoksulla maksaa. Ja pitäähän Teosto muutenkin sun puoliasi kun oot jäsen.
Sax-pappa
06.01.2010 10:56:34
Livia: Kiitos Koivulahti ja Sax-pappa!

Tässä samassa toivossa itsekin elän, eli muutama kymppi vuodessa tipahtelee Teostotuloja. Lähivuosina olen ehkä jo voiton puolella :-) Tähän kokemukseeni perustui kommentti taloudellisesta kannattavuudesta.
Henri Henri Olavi
22.01.2010 14:59:51
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
MelliW
27.01.2010 00:44:36
Koivulahti: Jos tuo on sun ainoa esitys niin se sun palkkio suhteessa liittymismaksuun olisi kyllä hyvin pieni. Keikkaesityksistä saa yleensä vain pari hassua euroa / biisi (potentiaalinen kuulijapääluku vaikuttaa summaan).

Hehee, tuli mieleeni että kannaittiskohan ne pisimmät biisit sittenkin nimetä kahtena eri biisinä, tuleeko enemmän teostokorvauksia per keikka?
Koivulahti
27.01.2010 10:16:33

MelliW: Hehee, tuli mieleeni että kannaittiskohan ne pisimmät biisit sittenkin nimetä kahtena eri biisinä, tuleeko enemmän teostokorvauksia per keikka?

Ei tule. Korvaus maksetaan minuuttimäärän mukaan.
tomaattiorava
10.02.2010 13:57:21
Joo, noita teoston sivuja tossa selailin ja oli kyllä niin monimutkaista että!

Pari seikkaa mihin toivoisin asiaa ymmärtäviltä vähän valoitusta.
Ensinnäkin, vielä on jonkin aikaa voimassa tää "tarjous" että myspacen kautta voi liittyä ilmaiseksi. Lieneekö tässä jotain ihmeellisiä jujuja tai haudattuja hurttia?

Toiseks, en tajunnut yhtään tota systeemii millä lasketaan noi "korvaukset".
Meillä ois nyt tämmönen tilanne, että eräs mun säveltämä, soittama, nauhoittama ja tuottama biisi jonka kaveri on sanoittanut ja laulanut, on nyt soinut zoom fm:llä (turkulainen paikallisradio) kerran ja yle x:n päiväohjelmistossa kaksi kertaa.

Osaako kukaan nyt näillä perusteilla yhtään sanoa, että jos, niin mitä sinne kassaan olis oikeen kertyny? Yks tuttu hölötti jotain että radiosoitosta saa pauttiarallaa 10e/minuutti?
Koivulahti
10.02.2010 15:46:29

tomaattiorava: Joo, noita teoston sivuja tossa selailin ja oli kyllä niin monimutkaista että!

Pari seikkaa mihin toivoisin asiaa ymmärtäviltä vähän valoitusta.
Ensinnäkin, vielä on jonkin aikaa voimassa tää "tarjous" että myspacen kautta voi liittyä ilmaiseksi. Lieneekö tässä jotain ihmeellisiä jujuja tai haudattuja hurttia?

Toiseks, en tajunnut yhtään tota systeemii millä lasketaan noi "korvaukset".
Meillä ois nyt tämmönen tilanne, että eräs mun säveltämä, soittama, nauhoittama ja tuottama biisi jonka kaveri on sanoittanut ja laulanut, on nyt soinut zoom fm:llä (turkulainen paikallisradio) kerran ja yle x:n päiväohjelmistossa kaksi kertaa.

Osaako kukaan nyt näillä perusteilla yhtään sanoa, että jos, niin mitä sinne kassaan olis oikeen kertyny? Yks tuttu hölötti jotain että radiosoitosta saa pauttiarallaa 10e/minuutti?

Riippuu radiosta kuinka paljon tulee, kun summa lasketaan potentiaalisten kuulijoiden pääluvun mukaan (eli isolta kanavalta saa paljon rahaa ja pikkuradiosta minimaalisen vähän).

YleX:ltä tulee kyllä jo jopa useampia kymppejä, mutta tuolta zoom fm:ltä saat todennäköisesti vain senttejä.

Ei tossa Teoston ilmaisessa liittymisessä mitään haudattua koiraa ole, muuta kuin se että sen jälkeen olet jäsen.

Nythän sä voit ruveta halutessasi suoraan YleX:n kanssa neuvottelemaan paljonko ne sulle maksavat radiosoitosta korvausta, mutta sitten kun liityt teostoon, niin ne maksaa automaattisesti teoston tariffien mukaan teostolle, joka tilittää sen sulle puolivuosittain.
tomaattiorava
10.02.2010 16:52:20
Koivulahti: YleX:ltä tulee kyllä jo jopa useampia kymppejä, mutta tuolta zoom fm:ltä saat todennäköisesti vain senttejä.

jopa useita kymppejä / mitä? minuutti? Kappale?

Ei tossa Teoston ilmaisessa liittymisessä mitään haudattua koiraa ole, muuta kuin se että sen jälkeen olet jäsen.

Tosiaan mulla itelläni ei ole myspace-sivuja, mutta tällä laulaja jampalla on, pystymmekö sitä kautta molemmat liittymään, tyylin että "täs on meidän orkesteri" vai pitääkö molempien rekisteröityä erikseen?
Sax-pappa
11.02.2010 09:54:56

Oikaistaan nyt tämä yleinen virhekäsitys: Liittymisen jälkeen olet Teoston asiakas eli teet asiakassopimuksen. Teostolla on jäseniäkin, mutta jäseneksi pääseminen on sitten jo vähän vaikeampi juttu.
Teijo K.
12.02.2010 20:36:42

Mie oon hukannut miun Teosto ja Gramex -numerot. Saakohan ne sieltä soittamalla? Tai no, kai sinne molempiin pitää soittaa jokatapauksessa. Äh.
musatuukka
18.02.2010 19:07:02
Mitenkäs jos tämmöinen tilanne...

Olen säveltämässä musaa yhteen pikkubudjetti leffaan jota tullaan näyttämään ainakin youtubessa ja mahd. jollain muulla forumilla. Kaveri kysyi minulta nimenomaan teostovapaata musiikkia mutta nyt huomasin tuon vapaan liittymisen teostoon niin perhana tekisi mieli liittyä. Eli siis jos liityn teostoon niin ja ilmoitan kyseiset musat sinne niin tämä leffantekijähä siis joutuu maksamaan? Onko mitään millä voisin tavallaan antaa juuri sen projektin kohdalla homma olla maksutonta? Olen siis todellakin aika pihalla tästä teosto -hommasta valaiskaa minua viisaammat?
Vaikeanmusiikinammattilaiset.com
half
18.02.2010 20:03:40
musatuukka: Mitenkäs jos tämmöinen tilanne...

Olen säveltämässä musaa yhteen pikkubudjetti leffaan jota tullaan näyttämään ainakin youtubessa ja mahd. jollain muulla forumilla. Kaveri kysyi minulta nimenomaan teostovapaata musiikkia mutta nyt huomasin tuon vapaan liittymisen teostoon niin perhana tekisi mieli liittyä. Eli siis jos liityn teostoon niin ja ilmoitan kyseiset musat sinne niin tämä leffantekijähä siis joutuu maksamaan? Onko mitään millä voisin tavallaan antaa juuri sen projektin kohdalla homma olla maksutonta? Olen siis todellakin aika pihalla tästä teosto -hommasta valaiskaa minua viisaammat?

Ainakin siten, ettet tee teosilmoitusta tähän projektiin tekemistäsi biiseistä.
COVS jäsen N:o 5
musatuukka
18.02.2010 20:17:09
half: Ainakin siten, ettet tee teosilmoitusta tähän projektiin tekemistäsi biiseistä.

Kyllä mutta voiko teosto katsoa sen ns. rikkeeksi ?? jos jään "kiinni"?
Vaikeanmusiikinammattilaiset.com
varakeef
18.02.2010 20:19:29
musatuukka: Kyllä mutta voiko teosto katsoa sen ns. rikkeeksi ?? jos jään "kiinni"?

Sinä et voi liittymiselläsi heikentää sopimuskumppanisi oikeutta. Jos biisin olet ilmaiseksi luvannut, se on sopimuskumppanillesi ilmainen siitä riippumatta mitä Teoston kanssa myöhemmin sovit.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Sax-pappa
19.02.2010 09:52:34
musatuukka: Kyllä mutta voiko teosto katsoa sen ns. rikkeeksi ?? jos jään "kiinni"?

Tämä on mielenkiintoinen kysymys. Kun lukee Teoston asiakassopimuksen tekstiä
( http://www.teosto.fi/teosto/websivu … ILE/Asiakassopimus_web_21112007.pdf ) niin miten tässä tulkitaan esim. pykälät 2 ja 7?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)