Aihe: KOOLISTER kitarat by Huttulacustoms
1 2 3 4 5 6 7
Lilli
02.01.2010 19:54:47
v8ford: Jep.....Kiinasta:):) juu ja tsekistä ja siihen päälle halvimmat mahdolliset kiiltävät...halpaa on,siis mikä pelle tuo rakentaja on?itse yhtä tedtasin ja kyllä on komeaa vanerin paukettulua,halvat Ibanezit hakkaa mennen tullen nuo "halvat" tekeleet,itse en edes kehtaisi kusettaa soittajia moisilla.
Terv.mrFord

Mistä näitä viisaita oikein tulee? Tuskin ainakaan kimppatilaushuoneesta? Ja viisautta ja asiantuntemusta on kuin OKL:n ensimmäisen vuosikurssin suorittaneella ;-)
But she never lost her head Even when she was given head She says, hey babe, take a walk on the wild side
v8ford
03.01.2010 02:14:16
Jep,en tiedä tuosta asiantuntijasta? ja kun testaamaan pääsin ja luin sitten tuolta miten näitä herra kehuu niin en voinut olla itse laittamatta tänne omaa kokemustani,olen todella pahoillani jos osui ja upposi:):) mutta näin mennään ja oletkohan(Lilli) itse näitä soitellut?jos olet ja voit vielä kehua niin ei kannata sitä varmaankaan ihan ääneen huutaa:)
Tuo vertaukseni oli ihan asiallinen(iban halpis versioihin näistä/Huttulan vastaava) onhan niillä eroa ihan jo laadussakin,puhumattakaan kun niillä soitellaan.
Terv.mrford
Juicy
03.01.2010 02:41:26 (muokattu 03.01.2010 02:42:29)

v8ford: Jep,en tiedä tuosta asiantuntijasta? ja kun testaamaan pääsin ja luin sitten tuolta miten näitä herra kehuu niin en voinut olla itse laittamatta tänne omaa kokemustani,olen todella pahoillani jos osui ja upposi:):) mutta näin mennään ja oletkohan(Lilli) itse näitä soitellut?jos olet ja voit vielä kehua niin ei kannata sitä varmaankaan ihan ääneen huutaa:)
Tuo vertaukseni oli ihan asiallinen(iban halpis versioihin näistä/Huttulan vastaava) onhan niillä eroa ihan jo laadussakin,puhumattakaan kun niillä soitellaan.
Terv.mrford

Joo-o, ihan asiallinen. Rakentajaa kutsut pelleksi, soittimia vanerinpaloiksi joiden myynti on silkkaa kusetusta? Eipä tuosta kyllä paljoa informatiivista sisältöä jäänyt käteen, muuta kuin vahvasti paskalta tuoksahtavaa haistatusta. Jos vähän tarkentaisit, mikä niissä oli vikana?

Vaikka mua tää aihe ei sinänsä kiinnostakaan, mutta ihmetyttää vain tuo paskaksi haukkuminen ilman mitään perusteluja. Tosin kyllä mun mielestä kehujakin pitäisi pystyä perustelemaan, ei sillä.
"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
duc
03.01.2010 02:43:52 (muokattu 03.01.2010 02:44:05)
Juicy: Joo-o, ihan asiallinen. Rakentajaa kutsut pelleksi, soittimia vanerinpaloiksi joiden myynti on silkkaa kusetusta? Eipä tuosta kyllä paljoa informatiivista sisältöä jäänyt käteen, muuta kuin vahvasti paskalta tuoksahtavaa haistatusta. Jos vähän tarkentaisit, mikä niissä oli vikana?

Vaikka mua tää aihe ei sinänsä kiinnostakaan, mutta ihmetyttää vain tuo paskaksi haukkuminen ilman mitään perusteluja. Tosin kyllä mun mielestä kehujakin pitäisi pystyä perustelemaan, ei sillä.

Pöh, haukutaanhan Harley Bentoneitakin ihan ilman perusteluita, ja todennäköisesti ovat suurinpiirtein samaa laatua kuin nämäkin.
Juicy
03.01.2010 02:47:58

duc: Pöh, haukutaanhan Harley Bentoneitakin ihan ilman perusteluita, ja todennäköisesti ovat suurinpiirtein samaa laatua kuin nämäkin.

No niissä sentään hinta ja maine antaa jo osviittaa laadusta, nämä ovat vielä sen verran oudompia ja hintavampia että voisi jo kuvitella saavansa edes vähän HB:tä laadukkaampaa soittopeliä...

Mutta mitäpä minä näistä vanhusten kitaravehkeistä mitään tietäisin. =)
"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
duc
03.01.2010 02:49:18
Juicy: No niissä sentään hinta ja maine antaa jo osviittaa laadusta, nämä ovat vielä sen verran oudompia ja hintavampia että voisi jo kuvitella saavansa edes vähän HB:tä laadukkaampaa soittopeliä...

Mutta mitäpä minä näistä vanhusten kitaravehkeistä mitään tietäisin. =)

No Thomann todennäköisesti tilaa paria kertaluokkaa isompia satseja, niin saadaan hinnat alemmas :)
Niq
03.01.2010 10:13:49

Kaverilla on päheä puoliakustinen Koolister-basso. Näyttää todella hyvältä, soundaa hyvältä, mitäs siinä vielä pitäs olla muutaman satkun soittimeks? Onhan toki HW jotain perushalpaosastoa, mut ei kuitenkaan mitään surkeinta joulutinaa. Ne halvat kitaratkin pääasiassa on ihan soitettavia vehkeitä kunnolla säädettynä, jotkut jopa hyviä: mulla on kiertänyt kaikenlaisia kepukoita vintagesta uusiin ja tämänhetkinen ykköstyökalu taisi maksaa sillon pari vuotta sitten 180 euroa, käytettynä tosin. Huonojakin kokemuksia löytyy tietty, mainitsemallasi Ibanezilla myös. Ei se merkki mitään tee tai sano, hyvä kitara on hyvä ja huono on huono. Ja vielä makuasiat päälle.

V8 -mies se vaan tekee itsestään täyden pellen, kuka tuommoisen "arvosteluja" edes viitsii uskoa saati kuunnella. Mee johonkin tyhmempien seuraan laukomaan totuuksiasi, ei kiinnosta.
"An amateur practices until he gets it right. A pro practices until he can't get it wrong."
v8ford
03.01.2010 15:07:32
Niq: Kaverilla on päheä puoliakustinen Koolister-basso. Näyttää todella hyvältä, soundaa hyvältä, mitäs siinä vielä pitäs olla muutaman satkun soittimeks? Onhan toki HW jotain perushalpaosastoa, mut ei kuitenkaan mitään surkeinta joulutinaa. Ne halvat kitaratkin pääasiassa on ihan soitettavia vehkeitä kunnolla säädettynä, jotkut jopa hyviä: mulla on kiertänyt kaikenlaisia kepukoita vintagesta uusiin ja tämänhetkinen ykköstyökalu taisi maksaa sillon pari vuotta sitten 180 euroa, käytettynä tosin. Huonojakin kokemuksia löytyy tietty, mainitsemallasi Ibanezilla myös. Ei se merkki mitään tee tai sano, hyvä kitara on hyvä ja huono on huono. Ja vielä makuasiat päälle.

V8 -mies se vaan tekee itsestään täyden pellen, kuka tuommoisen "arvosteluja" edes viitsii uskoa saati kuunnella. Mee johonkin tyhmempien seuraan laukomaan totuuksiasi, ei kiinnosta.

Juu....pellehän se joka kertoo oman mielipiteensä,kuka tykkää ihan oikeasti niin tykkää,taas jos ei pidä niin ei kai saa moittiakaan...näin se menee keskisuomen miesten ajatus:)noh....myönnän että aika kehnosti kirjoitin tuon oman arvioni kyseisestä tekeleestä mutta kai niillekin paikkansa on mutta jos nuo oikeasti olisivat noin hemmetin hyviä kuin annetaan ymmärtää niin vaviskoon Gretz väki ym muut pitkän tien tallaajat ja nähdään kai näitä pian maailmallakin? Totta kai on kaunis ajatus tuo omien tekeminen.mutta kaikkea ei pidä uskoa ihan lukemansa pohjalta jos ei itse ole pidellyt tai soitellut kyseisellä soittimella vaikka olisikin naapurin mies(meillä täällä etelämmässä kun ollaan totuttu kertomaan asiat sellaisina kuin ne ovat eikä täällä tehdä naapurista puoli jumalaa jos hänen lämmin kekonsa on isompi kuin oma vastaava ....)

Muokkasin muutoin tuota mielipidettäni eli poistin tuon "pelle" sanan sieltä sillä olihan se aika mauttomasti tokaistu.

Terv,mrford
Juicy
03.01.2010 15:24:29 (muokattu 03.01.2010 15:29:26)

Muokkasin muutoin tuota mielipidettäni eli poistin tuon "pelle" sanan sieltä sillä olihan se aika mauttomasti tokaistu.

Ei siellä kyllä vieläkään lue, että mikä niissä tarkalleen ottaen oli vikana... Voihan olla, että halvimmat Ibanezit on tosiaan parempia, mutta tuo "arvio" kitarasta muistuttaa enemmän provoa kuin asiallista ja perusteltua mielipidettä.

E: No, eipä täällä välttämättä mitään ammattilaisten syväluotaavia sivun mittaisia arvosteluja tarvi väsätä, mutta jos ottaa asiakseen nostaa lähes vuoden vanhan ketjun, niin vois sen jotenkin muutenkin tehdä kuin parin lauseen provolla. =)
Zammy
03.01.2010 15:57:33
Kerrohan v8ford että mikä siinä kitarassa oli huonoa? Otelauta, kaula, virittimet, satula, talla, runko, elektroniikka, viimeistely tms. ja mikä siinä asiassa tökkii.
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
varakeef
03.01.2010 16:35:26
Toista vuotta sitten Huttusella niitä testasin eivätkä ne suornaisesti vakuuttaneet - ei hintansa väärti (viitiisen sataa) eikä olisi herättänyt ostohaluja halvempanakaan.

Kyseessä on jotenkin rakenteellisesti väärän oloinen jatsiloota. Kitaraan oli esimerkiksi asennettu hevosenkenkätyyppinen Bigsby-kopio, mikä ei oikein istu onttoon koppaan. Ongelma oli sitten ratkaistu kasaamalla kitaran sisään pala kakkosnelkkiä (en mitannut, mutta saanette kuvan suuresta palkista), johon kampi ja talla oli pultattu kiinni. Ei vaikuttanut rakenteelliselta oivallukselta.

Sitä ei ollut lainkaan mukava soittaa. Samassa sarjassa painii näiden mainittujen Ibanezien kanssa, mutta siinä ei ole mitään, mikä nostaisi sen niiden yläpuolelle (mihin hintalappu viittaisi). Mutta jos väreistä tykkää niin kokeilkaa ihmeeessä jossakin. Tuntuma- ja muotoilu on toki aina mielipidekysymyksiä.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
v8ford
03.01.2010 17:23:21
Zammy: Kerrohan v8ford että mikä siinä kitarassa oli huonoa? Otelauta, kaula, virittimet, satula, talla, runko, elektroniikka, viimeistely tms. ja mikä siinä asiassa tökkii.

Soittimina Koolisterit ovat ulko asultaan kieltämättä hienoja ja houkuttelevia kaikki tyyni,oma kokemukseni tästä yhdestä kappaleesta oli melkoinen pettymys,alkutuntuma kaulasta :lievästi lankkumainen ja karhea käteen(mikä on tuntuma myös uudenkarheasta vuoden 2007 Fender telestänikin liekö allergiaa uutta kohtaan?)
Muutaman kertaa kampea käytettyäni vireen pitäminen oli jo niin näin eli hienovirettä joutuu korjaamaan,mikt tuntuivat pelaavan ihan ok jopa yllättävän hyvin,kuitenkin tuollainen rock a billy murahtelu vaatiikin jo muutakin kuin pelkän nupin asiaa toki korjaisi kielisetin vaihtaminen.
Kaiken kaikkiaan jotenkin hankala soitin jota kätellessä saa rypistää otsaansa ja miettiä mikä antaa tuon oudon tuntuman että jotakin pitäisi tehdä?tai korjata?tietenkin joka soittimen kanssa on sama juttu,kuten edellisissä viesteissäni mainitsin niin Artcore on vakuuttavampi vaihtoehto ja itseni mielestä jopa parempikin?siis näistä halpa malleista,kun taasen hintaa ajattelee niin pari satkua lisää niin saa jo Gretz tuntumaa joka on (taas omasta mielestäni) jo ihan eri maailma kuin Koolister tai Ibanez.

Ps.tuo vaneri höpötys alkuviestissäni oli kyllä aika provoa mutta näillä mennään.
jali
05.01.2010 01:38:54

Joo.

Kuten sanottu jo aika moneen otteesen, niin eivät nämä ole sen uljaampia, arvokkampia, hämmästyttävämpiä vehkeitä kuin mitkään muutkaan markkinoilla olevat kitarat. Erilaisia kyllä, ja osittain varmasti juuri siitä syystä kiinostavia. Koolisterit ovat ostajien mielestä olleet heidän maksamansa hinnan arvoisia, joku on ollut tyytyväinen ja joku on ollut eritäin tyytyväinen, joku on ostanut vain yhden, joku ostanut kaksi. Joku on ostanut jopa kolme. Yhtään ei ole palautettu tai vaihdettu, vaikka luvan olen siihenkin antanut. Sanotaan edelleen; jokainen harkitse mitä ostaa, ja millä rahalla. Jos Koolisterin haluaa, niin nyt on syytä tehdä hankinta, jäljellä ei oikein monta kipaletta enää ole. Loppuunmyytyjen Koolistereiden sijaan meiltä Huttulasta voi hankkia vaikka Adam Blackin tai Jay Turserin. Ymmärrän kyllä että Guitar Playerin "Best Value"-valinta ei sekään tietenkään kuulu oikeasti Jay Turserille vaan jollekin aivan muulle merkille, mutta onpahan noitakin tuossa vaikka veekasi-voordimiesten kiroiltavaksi. Ellei halua mitään edellämainituista, niin silloin pitää toki ostaa muunlainen soitin.

Minusta on edelleen hienoa että suomessa pidetään kiinni hyviksi koetuista suomalaisista periaatteista ja toimintamalleista. Ja nyt en sano siitä kiimasta ja muista voimista mitään, puhutaan vain kitaroista. Ilmiselvästi ja aivan yksinomaan kitarakeskustelustahan nyt on kyse. Eikö ?
Teppo2
05.01.2010 06:05:55 (muokattu 05.01.2010 06:18:35)
jali: Joo.

...

Minusta on edelleen hienoa että suomessa pidetään kiinni hyviksi koetuista suomalaisista periaatteista ja toimintamalleista. Ja nyt en sano siitä kiimasta ja muista voimista mitään, puhutaan vain kitaroista. Ilmiselvästi ja aivan yksinomaan kitarakeskustelustahan nyt on kyse. Eikö ?

Sanos muuta. Käsittääkseni Suomessa yksityisyrittäminen on muutenkin melko työlästä, mutta siihen kun lisää vielä kateelliset netissä nimimerkkien takaa huutelevat pellet, niin voisin kuvitella työn olevan joskus jopa vittumaista.

Ilmaiseksihan kaikki pitäisi saada.

Edit: Tämä kappale on omistettu... No, tiedätte varmaan kelle: http://www.youtube.com/watch?v=2_Dd6FSzy88
What about the voice of Geddy Lee? How did it get so high? I wonder if he speaks like an ordinary guy?
Teppo2
05.01.2010 06:17:57 (muokattu 05.01.2010 06:18:27)
...Tuplat
What about the voice of Geddy Lee? How did it get so high? I wonder if he speaks like an ordinary guy?
Tinippa84
05.01.2010 12:41:11

Juicy:Vaikka mua tää aihe ei sinänsä kiinnostakaan, mutta ihmetyttää vain tuo paskaksi haukkuminen ilman mitään perusteluja. Tosin kyllä mun mielestä kehujakin pitäisi pystyä perustelemaan, ei sillä.

No minäpä käyn tänään (jos vaan muistan) paikallisessa ihmettelemässä ja koittamassa kyseisiä vehkeitä...sikäli niitä siellä vielä on....
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Twinkle
05.01.2010 14:12:55
jali: samalta linjalta tulevat Epiphonet vieläkin sopivammin ehdoin meidän iloksemme.

Tähän haluaisin tarkennusta, koska Epiphonea ei tehdä enää missä tahansa tehtaassa kiinassa. Gibson perusti niille tehtaan 2001, avattiin 2002 ja nykyisellään tämä Gibson Quindao -niminen tehdas tuottaa poikkeuksetta kaikki Epiphonet.

Tarkoitatko, että Koolisterit tehdään Gibsonin omistamassa tehtaassa? olisi ensimmäinen kerta kun minä kuulen että siellä tehtaassa tehtäisiin alihankintana yhtään mitään, mutta toisaalta voihan se olla mahdollistakin kun en ihan näköalapaikalla kitaratehtailuun. Minua viisaammat tahot kumminkin on asiasta varsin skeptisiä tämän suhteen.
Traditional
05.01.2010 14:28:31
Kyllä mulla veekasin kaltaiset jobbarit menee alempaan luokkaan kuin nää Koolister sedät...
No siis en todella tiedä. Kunhan päden.
Twinkle
05.01.2010 14:29:32
Traditional: Kyllä mulla veekasin kaltaiset jobbarit menee alempaan luokkaan kuin nää Koolister sedät...

vähän tuo V8-mies kyllä häpäisee avatarinsa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)