WinterMad 04.01.2010 13:43:07 | |
---|
Kyllä nuo Boss-tuotteet ovat olleet ihan hyviä, ainakin ne muutamat mitkä minulla on ollut käytössä. Suurimpana miinuksena (ja syynä miksi en käytä) on yleensä ottaen huonot bufferit, joka aiheuttaa germanium-transistoreiden kanssa ikäviä oskilaatioita vaikka pedaali olisi pois päältä :( |
Räkkipeli 04.01.2010 14:28:26 | |
---|
Bossiltahan tuli aikoinaan sellainen "miniräkki" sarja. Ja NE on hyviä ne, ainakin omien kokemuksien mukaan ja en oo kyllä kuullutkaan muuta kuin positiivista. Itsellä löytyy Boss RGE-10 10-raitainen EQ. Yksi parhaista mihin olen törmännyt. "Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro |
Chemo 04.01.2010 14:38:11 (muokattu 04.01.2010 14:38:28) | |
---|
TU-2:n lisäksi mulla on Bossilta: RE-20 Space Echo: oikeasti (hyväkuntoisen) esikuvansa kuuloinen. Autenttista nauhakaikusoundia ei hirveästi ole pedaalimuodossa tarjolla. Kätevä peli. FRV-1 '63 Fender Reverb: tätä odotettiin jännityksellä ja hyvähän tästäkin tuli. Niinkuin RE-20, tämä todella kuulostaa esikuvaltaan. Itse kuulen tässä Fender RI putkikaiun, ulkomaanelävät ovat tienneet kertoa että sopivasti säätämällä tästä voi tunnistaa vintagekaiunkin. Joka tapauksessa, käyttökelpoinen ja näppärä poljin on tämäkin. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Kiinankeisari 04.01.2010 14:58:14 | |
---|
DS-1 on järjettömän kiva modausalusta, siitä saa pienillä muutoksilla tosi hyvän overdriven tai sitten just marshall-in-a-box-särön. vakionahan se on aika hirveä sirinä. My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends.
The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer". |
Exhausted 04.01.2010 15:46:03 (muokattu 04.01.2010 15:48:08) | |
---|
Onhan ne Bossin vermeet kestäviä, ja sen vuoksi varmaan suosittuja ammattikäytössä. Toinen selitys on, että ne stadionrokkitähdet ei aina ole olleet vielä rikkaita, vaan ovat uransa alkuaikoina saattaneet joutua budjetin takia käyttämään Bossia ja tottuneet sen saundiin ja käytettävyyteen. Useimmat näistä isoista staroistakin taitavat tosiaan käyttää lähinnä viritintä ja Noise Suppressoria tai korkeintaan delayta ja eq:ta, jotka on yleisesti täälläkin myönnetty toimiviksi. Itse asiassa monet noista Guitar Worldin kamasetupeista on jotenkin tylsiä kun pedaalilaudassa on vain TU-2 ja NS-2 ja korkeintaan kanavanvaihtaja. |
tender.insanity 04.01.2010 17:13:07 (muokattu 04.01.2010 17:17:25) | |
---|
|
Kiinankeisari 04.01.2010 18:23:35 | |
---|
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends.
The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer". |
sound of blues 04.01.2010 18:44:14 | |
---|
qtm: itse olen ollut tyytyväinen BOSSin deodoranttiin ja partaveteen. BOSSin puvut ovat myös laadukkaita (ja hinnakkaita valitettavasti...) Tämä pitää paikkansa=) "You don't find a style...a style finds you. - Keith Richards" |
Itelläkin on käytössä Bosseista NS-2, TU-2, DD-20 ja RC-2. Kyllä nuo tekee sen minkä lupaakin, RC-2 Loopperi on myös erittäin kätevä, vaikkei keikkakäytössä olekaan. Totta myös tuo, et monilla ammattilaisilla on se räkki loopperi switching verme, jolla saa ne pois signaalitieltä. No mutta kuinkas sitten esim. TU-2 vs. ME-20 multiefekti? Syökö toinen enemmän signaalia kuin toinen? Tähänkö se nimi laitetaan? |
epeli 06.01.2010 15:41:00 (muokattu 06.01.2010 15:41:26) | |
---|
Itellä on käytössä kitarapuolella GT-Pro (tekee käytännössä mitä vaan haluat) SD-1 (Jos tarvitaan erittäin epäselvää muhjua) FC-300 (täähän on virallisesti Roland, mutta samaa lafkaahan se on. Eikö olekkin?) ja bassolla ODB-3 (parempi ku odotin, kunhan ei laita liikaa säröä) Toi GT-Pro oli kyllä mahtiostos aikoinaan. Siitä saa pihalle aivan mitä tahansa mä sitte tarvinkin. Myös bassoa olen sen läpi soitellu. Ei syö alapäätä bassolta pois, jos osaa kikkailla säätöjen kanssa. "Squint your eyes to see clearly. Blur reality to make it real" |
Muovinen 07.01.2010 11:21:20 | |
---|
Monta on tullut kokeiltua ja GT-6 multispedukin oli pitkän aikaa käytössä, mutta kaikki on saaneet lähteä kiertoradalle niiden tähtien kanssa. Nyt kun mietin, niin suurin osa on ollut noita säröjä, joten ehkä pitää antaa vielä tsäänssi muille vatkaimille. Tällä hetkellä kyllä tuntuu siltä, että muilta merkeiltä löytyy paremmat vaihtoehdot niissä efekteissä mitä tarvin. |
Zammy 07.01.2010 13:18:07 | |
---|
Mulla ei noi Bossit herätä mitään suuria tunteita puolesta tai vastaan, mutta mun Boss PH-1r Phaser on kyllä omassa lajissaan ihan parhaita mitä on tullut koetettua. http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/ph1r.xml Siitä lähtee ne klassiset 70-luvun progephaserit aivan autenttisesti, joista mä myös tykkään. Tuolla res-säätimellä saa myös sellaista modernimpaa muljutusta jos sellaisesta sattuu pitämään. Onkohan niin, että noilla on arvo lähtenyt jopa nousuun? Itse oon tuon ihan musaliikkeen perusbossien rivistä (käytettynä) ostanut, eikä siinä hinnassa mitään vintagelisää kyllä ollut. Enkä minä silloin ostaessa mitään ymmärtänyt, että joku japan-made vois olla haluttava asia, kunhan vaan tykkäsin soundista ja nappasin mukaan. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. |
Da Make 07.01.2010 13:56:29 (muokattu 07.01.2010 14:29:39) | |
---|
Mua häiritsee joissakin Bossin tuotteissa just se bufferin heikkous. Vaikka mitä pedaaleita on tullut kokeiltua ja tällä hetkellä lautaani kelpuutan vain modatun SD-1:n ja etuasteen jälkeen DD-3 splittaamaan signaali kahdelle vahvarille (koko ajan päällä). Ehkä olen kultakorvainen tms. mutta häiritsee aivan suunnattomasti kun saundista lähtee paras terä ja elävyys kun lyö letkan matopurkkeja lautaan. Täytynee hankkia true bypass tyyppinen looppipedaali että sais tarvittavat tremolo ja phaser muljuttimet avaruustrippailusaundia varten. Erityisesti toi PH-3 on alkanut vainottamaan bypassilla ollessaan. Saundi menee jotenkin muoviseksi/tunkkaiseksi, dynaamiikka kärsii joka on huomattavissa erityisesti putkietusen lähestyessä reunasäröä ja välillä ainakin luulen kuulevani mietoa phaser-efektiä laitteen ollessa pois päältä. Hämää ! DS-1 Vintage-modattuna on kyllä aivan timanttinen, vaan eipä ole käyttöä sille juuri nyt kun tupsahti tuo 3 kanavainen putkietunen set-uppiin. Kiinostaisi kans modailla BD-2:nen jossain vaiheessa kun se on saundillisesti vakiona DS-1 ja SD-1 välimaastosta tietyllä tapaa. edit: Täytyy vielä antaa pisteitä RE-20:lle, sellainen on harkintalistalla. |
Simo78 07.01.2010 14:03:20 | |
---|
|
Quill 07.01.2010 14:24:35 | |
---|
Boss DD-20 on kyllä hyvä ja RE-20 myös. |
Kapane 07.01.2010 14:36:46 | |
---|
Skenehuora jo 7,5 vuotta. |
miiks 07.01.2010 14:37:25 | |
---|
Mulla on myös toi DD-20 ja tykkään kyllä. Bossin säröistä (DS-1 ja MD-2) mulla on kyllä vaan huonoja kokemuksia. Etenkin toi MD-2 oli kauheaa sirinää. En tykkää. |
Kapane 07.01.2010 14:41:20 | |
---|
Exhausted: Onhan ne Bossin vermeet kestäviä, ja sen vuoksi varmaan suosittuja ammattikäytössä. Toinen selitys on, että ne stadionrokkitähdet ei aina ole olleet vielä rikkaita, vaan ovat uransa alkuaikoina saattaneet joutua budjetin takia käyttämään Bossia ja tottuneet sen saundiin ja käytettävyyteen. Useimmat näistä isoista staroistakin taitavat tosiaan käyttää lähinnä viritintä ja Noise Suppressoria tai korkeintaan delayta ja eq:ta, jotka on yleisesti täälläkin myönnetty toimiviksi. Itse asiassa monet noista Guitar Worldin kamasetupeista on jotenkin tylsiä kun pedaalilaudassa on vain TU-2 ja NS-2 ja korkeintaan kanavanvaihtaja. Näin. Yksi selitys on myös se, että levy on levy ja live on live. Levyllä pyöritellään lähinnä soundeja, mutta livenä tärkeintä on kestävyys, korvattavuus ja käytön helppous. Ketään ei moshatessa 1,5 promillen kenossa kiinnosta, oliko siinä kitarassa nyt Phase 90 R28 mod vai ei. Varsinkin, kun se kuitenkin soitettiin ja miksattiin vähän sinne päin. Skenehuora jo 7,5 vuotta. |