Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kunpi parenpi..?
1
rockmaker
04.01.2010 16:12:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin.. Tarkoitus ois edelleen ostaa aikuiselle harrastajalle sopivat täysikokoiset rummut. Lähinnä kaipaisin mielipidettä, kumpi olisi parempi vaihtoehto: sonor force 505 special edition (thomann) vaiko mapex qr (dv247)? Kumpaankin settiin kuuluu kaikki. Ja virveli on puuta. Kiitos.
 
Kailis
04.01.2010 18:14:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rockmaker: Niin.. Tarkoitus ois edelleen ostaa aikuiselle harrastajalle sopivat täysikokoiset rummut. Lähinnä kaipaisin mielipidettä, kumpi olisi parempi vaihtoehto: sonor force 505 special edition (thomann) vaiko mapex qr (dv247)? Kumpaankin settiin kuuluu kaikki. Ja virveli on puuta. Kiitos.
 
Laittaisitko itse linkit. Kiitos.
 
Niq
04.01.2010 19:07:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rockmaker: Niin.. Tarkoitus ois edelleen ostaa aikuiselle harrastajalle sopivat täysikokoiset rummut. Lähinnä kaipaisin mielipidettä, kumpi olisi parempi vaihtoehto: sonor force 505 special edition (thomann) vaiko mapex qr (dv247)? Kumpaankin settiin kuuluu kaikki. Ja virveli on puuta. Kiitos.
 
Halpaa aloittelijakamaa on molemmat. Halvat puuvirvelit on poikkeuksetta ihan huonoja, että siihen ei kannata huomiota kiinnittää yhden hyvän virvelin hintaista rumpusettiä ostettaessa.
 
Osta joku Tama Rockstar/Pearl Export -läjä, haitsu ja ride käytettynä ja saat huomattavasti parempaa, vaikka joudutkin vähän sijoittamaan. Ero on kuitenkin todella huomattava. Hyvällä säkällä saat viidellä sadalla ihan soittokelpoisen setin hieman pidemmäksi aikaa.
 
"An amateur practices until he gets it right. A pro practices until he can't get it wrong."
Yappis
04.01.2010 19:15:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei välttämättä tarvi edes hyvää säkää noilla Torin nykytarjouksilla (: Joulu, uusivuosi, syytä tiedä mä en.
 
Pannujen paukuttelua tunteella. Myös paistinpannut ja keramiikkalautaset huomioidaan.
iekku84
04.01.2010 21:16:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommasimme juuri tuttavan muksulle exportit jossa oli sabianin laatu pellit mm. aax yms.. 470€
Seurailisin käytettyjä itse.
Eli anna niiden uusien olla käytettynä saat paremmat.
Minun mielipiteeni on tämä toisilla voi olla eri mut uskoisin monien olevan samaa mieltä.
 
Jokaisessa meissä asuu pieni leebu=)
Kefiiri
04.01.2010 22:13:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niq: Halvat puuvirvelit on poikkeuksetta ihan huonoja, että siihen ei kannata huomiota kiinnittää yhden hyvän virvelin hintaista rumpusettiä ostettaessa.
 
Tarkoittaako tämä että halvat metallivirvelit ovat vähemmän huonoja kuin halvat puuvirvelit? Lauseenhan olisi voinut muotoilla "Halvat virvelit on poikkeuksetta ihan huonoja".
 
Omalla rajallisella rumpukokemuksellani olisin olettanut että puuvirveli moikuisi hieman vähemmän viheliäisesti kuin saman hintainen metallinen. (Teräksestä lienevät halvat metallivirvelit tehty?)
 
Jos haetaan ei-niin-äänekästä eikä ylettömän syvää vaan paremminkin näpsäkän napakkaa sointia, niin eikö se löytyisi helpommin puuvirvelistä kuin saman hintaisesta metallipöntöstä?
 
hansakemanelius
04.01.2010 22:28:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rockmaker: Niin.. Tarkoitus ois edelleen ostaa aikuiselle harrastajalle sopivat täysikokoiset rummut. Lähinnä kaipaisin mielipidettä, kumpi olisi parempi vaihtoehto: sonor force 505 special edition (thomann) vaiko mapex qr (dv247)? Kumpaankin settiin kuuluu kaikki. Ja virveli on puuta. Kiitos.
 
Jos kerran tuollaisia aloittelija-settejä katselet niin täältä löytyy kiinnostavaa luettavaa:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=156494
 
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
Niq
04.01.2010 23:53:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Tarkoittaako tämä että halvat metallivirvelit ovat vähemmän huonoja kuin halvat puuvirvelit? Lauseenhan olisi voinut muotoilla "Halvat virvelit on poikkeuksetta ihan huonoja".
 
Olen näin todennut, kyllä. Halvoistakin teräsvirveleistä on saanut ihan ookoo soundia sopivalla kalvotuksella ja hyvällä virityksellä. Senhän jo äkkiä voi mielessään miettiä että kumpia on halvempi valmistaa siten että toimivan rummun ominaisuudet täyttyy. Tuommoinen metallirunko kun väännetään ja prässätään niin ei siinä läheskään ole niin montaa mahdollisuutta mennä pieleen kuin että tehdään käsipelillä höttöpuusta.
 
Esim. vertailu: Tama Rockstar (teräs) 90-luvulta vs. Superstar (koivu-mitälie) -00. Rokkistara oli kaikin puolin parempi virveli, CS Dot päälle, leveä matto alle, pikku demppi reunaan viemään loput pingit ja soi ihan soitettavan hyvin. Superstarin kanssa sai todella tehdä töitä että vireen sai hyväksi ja olipa vaan niin kehnon tunnoton vehje että oikein ihmettelin. Samat fiilikset on tullut kaikissa halpojen ja keskihintaisten settien puuvirveleiden kanssa, mitä noita nyt on musaliikkeissä käpistellyt. Eivät oikein taida panostaa kun tietävät että soittomiehet pistävät kuitenkin sen alkuperäisvirpan vaihtoon ja muut eivät välitä paskoista soundeista.
 
"An amateur practices until he gets it right. A pro practices until he can't get it wrong."
ferodoz
05.01.2010 02:01:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse suosittelisin lämpimästi käytettyjä Yamahan Stage Customeita. Viime setti minkä torilla näin niin oli hyväkuntoinen kaikinpuolin ja 350€. eipä se sielä kauaa viihtynytkään. Kyseisistä rummuista hyvät kokemukset.
 
edit. Standini ovat muuten peräisin tuosta yamahan setistä, tosi hyvää tavaraa! Riippumatta siitä mitä mieltä roadpro ja sonor/pearlmiehet ovat, mutta yamahan HW on hyvää tavaraa.
 
Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu
ferodoz
05.01.2010 02:03:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rockmaker: Niin.. kumpi olisi parempi vaihtoehto: sonor force 505 special edition (thomann) vaiko mapex qr (dv247)? Kumpaankin settiin kuuluu kaikki. Ja virveli on puuta. Kiitos.
 
Mutta mikäli haluat tähän nimenomaiseen kysymykseen vastauksen, niin itse kallistuisin sonorin puolelle enemmänkin.. Omaan käteen/silmään/korvaan paljo luotettavamman näköistä tavaraa, voin toki olla väärässäkin..
 
Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu
rockmaker
05.01.2010 08:18:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katselin nuo ilmoitukset läpi torilta, ja onhan siellä jotain. Mutta kaikenlaista Traxia ja Newsoundia nyt saa uutenakin edullisesti. Ja kuitenkin on niin, että jos ostaa jonkun setin, niin siinä ei ole peltejä lainkaan, tai sitten ne pitää vaihtaa samantien.
Eli rahaa menee joka tapauksessa aika paljon. Mutta.... mikä näissä ns "huonoissa seteissä" on huonoa? Eli siis ihan halpisseteissä.
Onko itse pöntöt, kalvot, rautaosasto, pellit vai mikä? Kun tietty yksi vaihtoehto olisi ostaa mikä tahansa halpa kannusto, ja hankkia siihen sitten paremmat pellit.
 
No.... tämä oli vaan ajatus.
 
Kukkis 77
05.01.2010 08:28:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rockmaker: Mutta.... mikä näissä ns "huonoissa seteissä" on huonoa? Eli siis ihan halpisseteissä.
Onko itse pöntöt, kalvot, rautaosasto, pellit vai mikä? Kun tietty yksi vaihtoehto olisi ostaa mikä tahansa halpa kannusto, ja hankkia siihen sitten paremmat pellit.
 
No.... tämä oli vaan ajatus.

 
Tuo hardwarepuoli niissä yleensä mättää pahiten. Tuppaa olemaan sellaista neuvostoliittolaista sekundametallia. Kiristät puoli kierrosta liikaa ja jengat on entiset.
 
Ja jos halpissetin mukana tulee "pellit" niin niillä ei todellakaan tee yhtään mitään. Edes koristeena.
 
Usko nyt ja osta vaikka Torilta joku kiva käytetty setti ja unohda sovinnolla kaikki Newsoundit ja Traxit ja muu paska. Sellaisia hankkimalla et saa kuin pahan mielen.
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
ferodoz
05.01.2010 16:14:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

halpisseteissä mättää huonosti kestävä rautaosasto, eli hardware. Ja se että pönttöjen viimeistely, ja eritoten reunaviisteet ovat aivan täyttä kuraa. Komppaan samaan suuntaan, eli torilta käytettyä.
 
Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu
Kefiiri
06.01.2010 11:12:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niq: Halvoistakin teräsvirveleistä on saanut ihan ookoo soundia sopivalla kalvotuksella ja hyvällä virityksellä. Senhän jo äkkiä voi mielessään miettiä että kumpia on halvempi valmistaa siten että toimivan rummun ominaisuudet täyttyy. Tuommoinen metallirunko kun väännetään ja prässätään niin ei siinä läheskään ole niin montaa mahdollisuutta mennä pieleen kuin että tehdään käsipelillä höttöpuusta.
 
No juu... itse (kuten ilmeisesti ketjun aloittajakin) olin siinä käsityksessä että puinen virveli kehnoimmillaankin soisi jollain lailla asiallisemmin kuin halpa metallinen. Perustelusi kumminkin ovat niin pätevät että uskottava on. (Itseään kokeneempien uskominen on älyttömän vaikea laji, mutta alan hiljalleen kehittyä siinä.)
 
Täytynee sekin uskoa että halpojen settien metalliosien heikkous on ihan huomionarvoinen pulma. Harmittaahan se kun viritysruuveista menee jengat juuri kun alkaa päästä kärryille virittämisen syvimmästä olemuksesta, tai lattiatomin jalkaa ei saa kiristettyä kun koko kiinnike ottaa ja halkeaa. Asiallista asettelua haeskellessa noita ruuveja joutuu kumminkin ihmeesti availemaan ja kiristelemään vaikkei setin kanssa oitis keikoille tuppaisikaan.
 
Kailis
06.01.2010 16:14:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eniten mä aloittaessa hajotin kamoja sillä etten uskonut että vähempikin kiristys riittää. Apinan raivolla kaikki niin kireälle kuin saa. Eihän ne kestä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «