Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bossin tuotteet
1 2
VIPMetal
03.01.2010 21:56:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No alotetaanpas tämmönen ketjukin paremman puutteessa..
 
Oon selaillu Guitarworldin vuosikertoja caccalla ollessani ja siellä takasivulla on aina ne starojen kamaesittelyt. No aika monella on noita Bossin tuotteita pedaalilaudassa kiinni sekä muita "perus" speduja, niin eiköhän ne ole lukenu m.nettiä tarpeeks, et tietäis et ne on paskoja vai mistähän siinä on kyse? Kun luulis, et noilla jampoilla ois varaa vaikka mihin? Onhan siellä sitte paljon muutakin kallista rompetta, mutta aina pistää silmään nuo Bossit sun muut Digitechit.. any ideas?
 
Tähänkö se nimi laitetaan?
hapan
03.01.2010 21:58:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

He eivät ole aikuisia.
 
VIPMetal
03.01.2010 22:31:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin! =D
 
Tähänkö se nimi laitetaan?
Midrange
03.01.2010 22:44:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikenlaisia säröpurnukoita on tullut testailtua ja omistettua. Mutta kumma kyllä Bossin säröpedaalit kuullostaa aina kovin steriileilta ja kliinisiltä soundiltaan. Se jokin luonnollisuus puuttuu.
 
Ps. Elä välitä kirjoitusvirheistä. En oo korjaamassa
teline
03.01.2010 22:55:09 (muokattu 03.01.2010 22:56:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossilla on hyvä viritin ja hyvä pedaaliEQ. Muista en voi varmuudella sanoa. Myin Metal Zoneni pois kun en sitä sattuneesta syystä käytä.
 
E: Isot pojat kehuu Bossin Noise suppressoria.
 
http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=22619
B-tone-flat
03.01.2010 23:09:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No onhan bossilla muutamia speduja jotaka ovat sellaisenaan ihan jees. Esim Dd-3, PH-2 äkkisältään mainitakseni. Säröistä saa modaamalla ihan putiikkitasoisia laitteita. Mutta kaikilla meillä on omat makumme ja mieltymyksemme ja sen mukaan saundit. Muutkin asiat vaikuttaa myös: styget, kitarat ja kädet.
 
This is what you want, This is what you get!
Juicy
03.01.2010 23:20:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossin DD7 tap temmolla on aika jämpti. Samoin on NS-2 kunhan oppii sen niksit. Hirvitti aluksi kun oli kuullut niiden paskovan soundia huonoilla buffereillaan, mutta en mä ainakaan ole huomannut mitään ihmeempää muutosta. Tai sitten oon vain tottunut siihen muhjuun...
 
"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
spedu ray
03.01.2010 23:25:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, nimenomaan. Boss-säröjen modaus on aika laajaa bisnestä (Keeley ym.), niitä on huippumiehillä paljonkin perusvirittimien ohella.
 
Yks pointti vois olla sekin, että kun ne tuolla maailmalla liikkuvat, niin vaikka bossin virittimen saa mistä vaan uuden, eikä tarvitse tilata jostain vuoden jonotusajalla.
 
Lisäksi maailmaa kiertävät tähdet ovat sen verran pihalla maailman menosta, että uskovat vakaasti bossin olevan se ainoa, oikea, ensimmäinen ja luotettava. Ja sitten ne ei suostu käyttämään muita kuin näitä ''parhaita''. Sivistyneet kitarateknikot koittavat väittää muuta, mutta herra Kitarasankari vaientaa hänet, ja sanoo että bossi virittää tarkimmin. Aha, selvä! ;)
 
Ja olihan minunkin ensimmäisiä pedaaleja bossin viritin, se toimii hyvin, ei moitittavaa, miksi sen heivaisin? Sama ajatuskulku on varmaan niilläkin joilla sormet liikkuu vikkelämmin ja sielukkaammin.
 
Nii se ny vaan o.
VIPMetal
04.01.2010 00:10:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo, ei noita säröjä oo pahemmin näkyny niissä kuvioissa, vahvistimesta taidetaan ottaa perussäröt. Mut kyllä NS-2, Modulaatiot, TU-2, yms. on aika monella laudassa. Eikä se raha varmaan oo issue. Eikä sillä et haluaisin Bossia puolustella, mutta jotenkin ristiriidassa nämä jutut...
 
Tähänkö se nimi laitetaan?
oiva tumpeloinen
04.01.2010 00:15:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VIPMetal: No joo, ei noita säröjä oo pahemmin näkyny niissä kuvioissa, vahvistimesta taidetaan ottaa perussäröt. Mut kyllä NS-2, Modulaatiot, TU-2, yms. on aika monella laudassa. Eikä se raha varmaan oo issue. Eikä sillä et haluaisin Bossia puolustella, mutta jotenkin ristiriidassa nämä jutut...
 
Aika monella staralla on nykyisin jonkinlainen loopswitcher, mikä tappaa noista Bosseista (monelle) suurimman ongelman. Niiden bufferit on kovin usein vähän mitä on. Eli se huonoin puoli tulee esiin niiden ollessa poissa päältä. Sitäpä starojen ei tarvitse mietiskellä switchereiden kanssa. Muutenkin kovin monessa tapauksessa miettisin kyllä, kuinka pitkälti niissä koteloissa on alkuperäisiä Bosseja. Joissain varmasti, mutta tuskinpa kaikissa. Eiköhän niitä kovin usein jollain tavalla modata, kuten tässäkin ketjussa on jo mainittu.
 
Modauspohjalta niitä on taasen helppo ajatella, että jos moinen hajoaa matkalla, ei ole paha rasti hakea kaupasta uutta spedua ja tehdä uutta samanlaista modia moiseen. On halpaa touhua, ja varaosia riittää.
 
Antti1
04.01.2010 01:28:57 (muokattu 04.01.2010 01:29:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Imo Bossin tuotteet on ihan hyviä, paitsi ne säröt. Mä en voi rehellisesti väittää diggailevani yhdestäkään. Jos olisin kuitenkin aktiivisesti keikkaileva muusikko ja rundaisin ympäri maailmaa, niin Boss olisi helppo vaihtoehto: haetaan riittävän hyvä kompromissi ja se on korvattavissa lähes joka kylässä, kun hakee kaupasta uuden rikkoutuneiden tilalle.
 
E: Kas oivalla onkin samankaltaisia ajatuksia, joskin mä en nyt tota modia sinänsä miettinytkään. Muljuttimet menee ihan mainiosti ilmankin, ainakin suurin osa.
 
Sell the kids for food, weather changes mood.
Midrange
04.01.2010 02:21:44 (muokattu 04.01.2010 02:24:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuo Ns-2 noise supressor on omassa setupissa toiminut hyvin eikä tunnu omaavan ainakaan yhtä paskaa bufferia kuin turbo distortion tai turbo overdrive jotka käytännössä söivät korkeimmat taajuudet kokonaan. Kun kerran itse Maestro (YJM) käyttää NS-2:sta livesetupissaan niin olettaisin että se on bossin tuotteista ihan kelpo peli. Tuon perusteella uskalsin itsekin sen hankkia ja ei ole tarvinnut katua (ainakaan vielä). Jännä että jotkut oikein manaa kuinka tuo syö soundia mutta itse en ole huomannut mitään.
 
Ps. Elä välitä kirjoitusvirheistä. En oo korjaamassa
Räkkipeli
04.01.2010 03:00:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boss HM-2
 
Need to say more? :D
 
"Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro
Numb
04.01.2010 11:57:05 (muokattu 04.01.2010 11:57:16)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Jos olisin kuitenkin aktiivisesti keikkaileva muusikko ja rundaisin ympäri maailmaa, niin Boss olisi helppo vaihtoehto: haetaan riittävän hyvä kompromissi ja se on korvattavissa lähes joka kylässä, kun hakee kaupasta uuden rikkoutuneiden tilalle.
 
Tämäpä se saattaa hyvinkin olla - näin ainakin itse olen aprikoinut. Itsekään en Bossin laitteista ole varsinaisesti tykännyt, eivät herätä oikein minkäänlaisia tunteita.
 
Boss - kitaraefektien Toyota Corolla.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Terry Pantheras
04.01.2010 11:57:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Boss HM-2
 
Need to say more? :D

 
No!!! :)
 
DD-20 on loistava vehje, kuin myös TU-2. Myös flanger on hyvä ja NS-2 ja super chorus ja ja ja - ja Bossin vihreä dödö!
 
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
qtm
04.01.2010 12:13:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse olen ollut tyytyväinen BOSSin deodoranttiin ja partaveteen.
BOSSin puvut ovat myös laadukkaita (ja hinnakkaita valitettavasti...)
 
Rämppy
04.01.2010 12:15:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kyllä tykkään muutamasta Bossin säröstä: SD-1, Dyna Drive ja OD-3. Eivät ole täydellisiä säröpurkkeja, mutta ei sellaista ole olemassakaan. Mun mielestä nuo Bossit ovat soundeiltaan ihan yhtä hyviä tai huonoja kuin putiikkipedaalitkin. Kaikki toimivat muita paremmin tai huonommin käyttötavasta ja muusta vehkeistöstä riippuen.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Shredator
04.01.2010 12:40:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ds-1 on myös loistava, kun vaihtaa pari komponenttia. Modauksien jälkeen omani on "Marshall-tone in a box." Metal Zonen Diezel-modikin on mainio. Itsessään Bossin säröt ei hetkauta, mutta ne ovat mainioita modausalustoja.
 
"Tärkeintä on se, ettei tee musiikissa lainkaan virheitä."
Snapo
04.01.2010 12:48:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Ds-1 on myös loistava, kun vaihtaa pari komponenttia. Modauksien jälkeen omani on "Marshall-tone in a box." Metal Zonen Diezel-modikin on mainio. Itsessään Bossin säröt ei hetkauta, mutta ne ovat mainioita modausalustoja.
 
Sattuuko tuosta diezel-modista olemaan klippejä?
 
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Kapane
04.01.2010 12:55:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on TU-2 ja DD-20. Muita en ottaiskaan jo ihan muistakin kuin laatusyistä.
 
DD-20 toimii jossain tilanteissa loistavasti, mutta ihan kaikkeen siitä ei ole. Siksi ehkä rinnalle Maxon AD999pro. TU-2 taas pesee kaikki mun kohtaamat virittimet. Sen kenttäkäyttö on vaan liian helppoo.
 
Skenehuora jo 7,5 vuotta.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «