Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: LINE6 SPIDER IV 30 vai VOX VT30?
1 2 3
MICRO CUBE
03.01.2010 12:03:54 (muokattu 03.01.2010 15:09:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen noin vuoden soittanut kitaraa ja haluaisin tietää kumpi näistä soveltuu paremmin Metallica tyylisen muusikin soitteluun. Kotona soittelen joten nuo tehot riittävät vallan hyvin. Kitarani on IBANEZ ART120-BK. Tällä hetkellä minulla on Rolandin Micro Cube, mutta tarvitsisin enemmän säätöjä. Kertokaapas myös näiden hyvistä ja huonoista puolista.
 
Grugi
03.01.2010 12:06:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän noista Line6 mene enemmän sinne metallin ja Metallican puolelle.
 
SDMF
pietari-poika
03.01.2010 12:12:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi spaiderit on kuulemma hirveitä digisirinäkoneita. Itse ottaisin Voxin.
 
Hössö
03.01.2010 12:34:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Annan ääneni Voxille. Kyllä noista valvetronix -sarjan laitteista saa ihan mukavat murinat rankempaankin vääntöön ja tarvittaessa klassisemmat rokkisaundit löytyvät paremmin kuin line 6 vehkeistä, joskushan voi tehdä mieli näppäillä muutakin:) Mielestäni Metallican miehet soittavat jopa ihan kohtuullisella säröllä, paino sanalla "mielestäni", mahdollisia toisinajattelijoita ajatellen.
 
Insinööri tietää muun muassa kaiken
d3monilaama
03.01.2010 13:03:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hössö: Annan ääneni Voxille. Kyllä noista valvetronix -sarjan laitteista saa ihan mukavat murinat rankempaankin vääntöön ja tarvittaessa klassisemmat rokkisaundit löytyvät paremmin kuin line 6 vehkeistä, joskushan voi tehdä mieli näppäillä muutakin:) Mielestäni Metallican miehet soittavat jopa ihan kohtuullisella säröllä, paino sanalla "mielestäni", mahdollisia toisinajattelijoita ajatellen.
 
Kaikkihan on suhteellista ja riippuu siitä mihin verrataan, mutta nykymetalliin verrattuna nuo kasarimetallicasäröt on aika maltilliset gainin suhteen.
 
Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista.
Hössö
03.01.2010 13:07:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

d3monilaama:nykymetalliin verrattuna nuo kasarimetallicasäröt on aika maltilliset gainin suhteen.
 
Totta turiset, juuri tätä tarkoitinkin.
 
Insinööri tietää muun muassa kaiken
MICRO CUBE
03.01.2010 13:30:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on omia kokemuksia niin niitä olisi mukava saada myös.
 
HTMono
03.01.2010 13:35:10 (muokattu 03.01.2010 13:35:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MICRO CUBE: Jos on omia kokemuksia niin niitä olisi mukava saada myös.
 
Molemmilla olen soittanut enemmänkin nuorempana ja Voxia kanssa suosittelen. Voihan ne spiderin överihevisäröt kuulostaa kivalta sillon yksin soitettuna mutta viimeistään kun alat bändin kanssa soittaa niin häviät siihen hirmuiseen äänipuuroon mikä siitä lähtee. Ja spiderin kevyet säröt ovat aivan hirveää Kakkaa(tm).
 
Vox pysyy selkeänä kokoajan ja soundaakin huomattavasti paremmalta. Jos nyt pitäisi itse valita toinen niin ottaisin Voxin vaikka mikä olisi.
 
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
MICRO CUBE
03.01.2010 14:49:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako tuosta Voxista myös tarvittaessa Slayer tyylistä ääntä?
 
Melkein mestari.
pietari-poika
03.01.2010 15:16:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MICRO CUBE: Jos on omia kokemuksia niin niitä olisi mukava saada myös.
 
Tuosta voxista varsinaisesti mulla ei ole kokemusta, mutta mulla on saman valmistajan tonelab ST, joka käyttää samaa mallinnusteknologiaa. Voin suositella, todella hyväsoundinen vehje.
 
HeavyMachinery
03.01.2010 16:13:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MICRO CUBE: Olen noin vuoden soittanut kitaraa ja haluaisin tietää kumpi näistä soveltuu paremmin Metallica tyylisen muusikin soitteluun. Kotona soittelen joten nuo tehot riittävät vallan hyvin. Kitarani on IBANEZ ART120-BK. Tällä hetkellä minulla on Rolandin Micro Cube, mutta tarvitsisin enemmän säätöjä. Kertokaapas myös näiden hyvistä ja huonoista puolista.
 
Mihin tarvii enempi säätöjä :D
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
MICRO CUBE
03.01.2010 19:33:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Micro Cubessa on vain gain, joten sillä ei pitkälle mennä :D
 
Melkein mestari.
Väsykäsi
03.01.2010 19:52:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MICRO CUBE: Micro Cubessa on vain gain, joten sillä ei pitkälle mennä :D
 
Kyllä siinä vielä viimeksi, kun sillä soitin oli: tone, volume, vahvistimallijuttu, efektit ja kaiut gainin lisäksi. =)
 
Punkrokkari -> Runkpoppari -> Poprunkkari. -Juicy
Tande
03.01.2010 21:23:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MICRO CUBE: Olen noin vuoden soittanut kitaraa ja haluaisin tietää kumpi näistä soveltuu paremmin Metallica tyylisen muusikin soitteluun. Kotona soittelen joten nuo tehot riittävät vallan hyvin. Kitarani on IBANEZ ART120-BK. Tällä hetkellä minulla on Rolandin Micro Cube, mutta tarvitsisin enemmän säätöjä. Kertokaapas myös näiden hyvistä ja huonoista puolista.
 
Hommaa mieluummin vaikka kunnon putkivahvistin.. Mitä hemmetin järkeä on ostaa mallintavan tilalle hieman isompi mallintava?
 
In Rock.
Grugi
03.01.2010 21:33:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostat Blackstarin combon vaikka ni lähtee bluesista metalliin. ;)
 
SDMF
Azzed
03.01.2010 23:22:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa harkita vakavissaan Peavey vypyr 30w. Siitä irtoa paremmat soundit kuin noista yhteensä. Tosin ei mikään aivan helppokäyttöinen aluksi, mut kyl siihen tottuu :)
 
Pomeranssi
03.01.2010 23:40:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta mieluummin Vox ja joku sopiva säröpurkki kuin Line6. Tuo Peaveyn Vypyr on kyllä myös oiva vehje.
 
Juum.
MICRO CUBE
04.01.2010 08:52:17 (muokattu 04.01.2010 08:52:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi95: Kyllä siinä vielä viimeksi, kun sillä soitin oli: tone, volume, vahvistimallijuttu, efektit ja kaiut gainin lisäksi. =)
 
Kaikki tuossa Cubessa on kuraa. Se ei edes toista mitään muuta kuin akustista ääntä rätisemättä ja kitisemättä.
 
Melkein mestari.
MICRO CUBE
04.01.2010 08:54:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Ostat Blackstarin combon vaikka ni lähtee bluesista metalliin. ;)
 
Tässä tulisi raju budjetin ylitys :D
 
Melkein mestari.
MICRO CUBE
04.01.2010 09:02:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tande: Hommaa mieluummin vaikka kunnon putkivahvistin.. Mitä hemmetin järkeä on ostaa mallintavan tilalle hieman isompi mallintava?
 
Kaikki hyvät putkivahvistimet ovat reilusti yli budjetin.
 
Melkein mestari.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «