Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jazz
1 2
Lucky 7
02.01.2010 19:12:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aina kun tulee tää parempi musiikki mieleen, niin kirjoitellaan tänne, eikä sotketa sitä kaikkiin muihin ketjuihin.
 
Kiitos!
 
Se mitä ei muista, ei pidäkään muistaa.
markkuliini
02.01.2010 19:16:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lucky 7: Aina kun tulee tää parempi musiikki mieleen, niin kirjoitellaan tänne, eikä sotketa sitä kaikkiin muihin ketjuihin.
 
Kiitos!

 
Miksei?
 
Virhe! Tyhjä tai liian hyvä kysymys!
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Kailis
02.01.2010 20:34:33 (muokattu 02.01.2010 20:35:54)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lucky 7; Aina kun tulee tää parempi musiikki mieleen, niin kirjoitellaan tänne
markkuliini: Miksei?
 
Virhe! Tyhjä tai liian hyvä kysymys!

 
Niin, miksipä ei?
 
jazzmies
03.01.2010 00:59:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei missään tapauksessa. Ilman jazzia ei olisi bluesiakaan, saati rockia. Pois koko aihe!
 
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat?
Kailis
03.01.2010 01:28:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eikä sotketa sitä kaikkiin muihin ketjuihin.
jazzmies: Ei missään tapauksessa.
 
Nyt kun tässä tuli jumalan siunaus niin voisko sopia että bannia heti jos puhutaan muualla kuin täällä?
 
Tankero
03.01.2010 01:40:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Ei missään tapauksessa. Ilman jazzia ei olisi bluesiakaan, saati rockia. Pois koko aihe!
 
Eli onko jazz kuin pottu tai lehemä? Aihioitahan ne on nekin.
 
Humppajyrä
Kefiiri
03.01.2010 10:20:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Ei missään tapauksessa. Ilman jazzia ei olisi bluesiakaan, saati rockia. Pois koko aihe!
 
Kauhistuttavan hevimusiikin olemassaolo on siis jatsareiden syytä. Tätä olen epäillytkin... Kannatan jatsimiestä: jazz-aiheinen keskustelu pois kokonaan!
 
Lucky 7
03.01.2010 11:05:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olis oikeen kivaa kun noi oppineemmatkin osais keskustella aiheesta, mistä tietävät paljon. Siinä sitä aiheeseen perehtymätön sais paljon hyödyllistä tietoa.
Oma jazz diggailu on pelkästään tv:n erikois ohjelmien varassa, koska huoltoasemilla harvoin on alekorissa mitään siihen suuntaan viittaavaa. Levykaupoissa harvoin käydessäni on ostoslista jo tiedossa, paitsi kerran ostin 1 levyn John Coltranee kun sattu osuun silmiin kassalle kävellessä. Ei se niin hääviä ollu, yks piisi rupes muistuttaan iskelmä sanotusta, samaa fraasia kelattiin edes takas välillä vähän varioiden.
Toki tiedän tostakin musiikin haarasta löytyvän hyviä levyjä/artisteja, mutta ton kaltaset kokemukset ei ruoki heräteostoksia.
 
Vai onko kyseessä salaseura, jossa tietoa jaetaan vain kisälli-seppä periaatteella?
 
Se mitä ei muista, ei pidäkään muistaa.
hollmi-5
03.01.2010 12:34:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lucky 7: Vai onko kyseessä salaseura, jossa tietoa jaetaan vain kisälli-seppä periaatteella?
 
Käy livekeikoilla. Siellä se jazz on minusta parhaimmillaan. Toki paljon musaa on tehty ennen tätä päivää, joten paljon jää levyjäkin kuunneltavaksi. Historiaa kannattaa tutkia levytysten muodossa ja tuskin haittaa vaikka lukaisisi pari kirjaa.
 
Musiikkivastaanottimon ovi kannattaa laittaa auki.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
03.01.2010 12:49:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma jazz diggailu on pelkästään tv:n erikois ohjelmien varassa, koska huoltoasemilla harvoin on alekorissa mitään siihen suuntaan viittaavaa.
 
Käy muualla musiikkiostoksilla kuin huoltoasemilla. Jopa Anttilassakin on usein ihan jees jaska-alennuslevyjä. Ja jos bändinne genre on 50- ja 60-lukujen tanssimusiikki ja rautalanka, ei olisi haittaa ottaa ainakin perusteita haltuun.
Helpoimmasta päästä vaikka Billie Hollieday, Ella Fitzgerald, Sarah Vaughan, Chet Baker, Charlie Parker tai Bill Evans.
 
markkuliini
03.01.2010 12:54:05 (muokattu 03.01.2010 13:10:46)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikein hyvä levy aloittaa jazzin kuuntelu on mun mielestä Miles Davisin Kind of Blue. Se ei ole kauhean jännitteellistä soittoa niin rytmisesti, harmonisesti kuin melodisestikaan. Eli menee alas helposti. Vaikka Lucky 7:n ostama Coltranen Love Supreme (mihin tuo hokeminen luultavasti viittaa) on toinen ns.pakkohankinta, niin se ei ehkä ole ihan sieltä helpoimmasta päästä "aloittelijalle".
 
'Jazz' nimen alle mahtuu vaihteleva ja pitkä pätkä musiikkia niin tyylillisesti ja ajallisesti, joten muutamalla satunnaisotannalla saattaa saada asiasta helposti ihan väärän kuvan ja allergian pitkäksi aikaa. Kannattaa aloittaa mielummin kevyemmällä kamalla.
 
Itse pidän mahdottomasti myös Art Pepper + 11: Modern Jazz Classics-levystä. Sovituksia esim. Milesin biiseistä vähän isommalle bändille, eli tavallaan bigbandin ja pikkubändin välimaastossa liikutaan. Enemmän valmiiksi kirjoitettua tavaraa ja vähemmän sooloja kuin ihan pienellä bändillä. Rummuissa svengihirmu Mel Lewis.
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
markkuliini
03.01.2010 13:10:14 (muokattu 03.01.2010 15:10:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Käy muualla musiikkiostoksilla kuin huoltoasemilla. Jopa Anttilassakin on usein ihan jees jaska-alennuslevyjä. Ja jos bändinne genre on 50- ja 60-lukujen tanssimusiikki ja rautalanka, ei olisi haittaa ottaa ainakin perusteita haltuun.
 
Juu, huotoasemilta ei tosiaan kannata musiikkiaan hankkia. :)
Ja mun mielestä juuri tuo oman Lucky 7:n bändin soittama musiikki jopa velvoittaa ottamaan haltuun sen hyvin lähellä olevat jazz-juuret. Kirjasto saattaisi olla hyvä paikka tutustua jazziin. Ainakin minulle se on ollut.
 
Billy Holidayta en itse suosittele ensiostokseksi, hän lauloi lähes ainoastaan balladeja, mutta laulujazz ihan ylipäätään voi olla hyvä portti päästä sisään. Itse diggaan paljon Nat King Colen Trion musasta. Esim. http://www.youtube.com/watch?v=3UtPJdrpjMU
Erittäin "peruskamaa", ei mitään kovin "taiteellista" tai vaikeaa. Oli rumpaliton trio joten sen päälle on kiva soittaa vaikka sutikomppeja. Tässäkin huomaa kentän laajuuden, kun youtubeen kirjoitin Nat King Cole niin lähes kaikki ehdotukset olivat Nat:in siirappista viihdekamaa, joten en jaksa sekuntiakaan.
 
Nat on muuten tehnyt salanimellä levytyksen Lester Youngin ja Buddy Richin kanssa 40-luvulla. Buddy soittaa sudella tosi hillitysti ihan vaan kompaten. Check it out. http://www.youtube.com/watch?v=dxZ3r1LGA4Q
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Vallu-Veke
03.01.2010 13:32:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Käy muualla musiikkiostoksilla kuin huoltoasemilla. Jopa Anttilassakin on usein ihan jees jaska-alennuslevyjä. Ja jos bändinne genre on 50- ja 60-lukujen tanssimusiikki ja rautalanka, ei olisi haittaa ottaa ainakin perusteita haltuun.
Helpoimmasta päästä vaikka Billie Hollieday, Ella Fitzgerald, Sarah Vaughan, Chet Baker, Charlie Parker tai Bill Evans.

 
Kirjastoista löytyy myös.
 
Lucky 7
03.01.2010 15:07:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aihetta olen sen verran raapaissut, että muutamia kirjoja on tullut luettua (mm.Edith Paif ja Billie Holiday), ja tietysti kuuntelemalla itse musaa kohdalle osuessa. Radiosta tai tv:stä kunnellessa pitäs olla aina kynä ja paperia vieressä kirjoittaakseen ylös kaikki mielenkiintoiset artistit ja piisit, koska ei niitä ikinä muista sitten kun on jo osto tilanne käsillä.
Harjoittelua olen suorittanut peltorin radiokuulokkeilla ylen ykkösen tahtiin(rummut rekvisiittana), jos on ollu sellanen sopiva fiilis, tai kuunnellut ja tupakoinut muuten vaan ankarasti.
Kyseinen musiikki on vaan hieman monitahoista ja se fuusio puoli tosi kummallista. Hyvänä päivä "kaikki osuu ja sopii".
 
Ainahan se musa parhaimmillaan on livenä...
 
Kiitti vinkeistä.
 
Se mitä ei muista, ei pidäkään muistaa.
markkuliini
03.01.2010 15:12:50 (muokattu 03.01.2010 15:13:24)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lucky 7:Radiosta tai tv:stä kunnellessa pitäs olla aina kynä ja paperia vieressä kirjoittaakseen ylös kaikki mielenkiintoiset artistit ja piisit, koska ei niitä ikinä muista sitten kun on jo osto tilanne käsillä.
 
Jep. Mulla käy ihan sama juttu. Levykaupassa (etenkin isossa) menee muisti ihan täysin. Olen keräilly kännykkään listaa mistä voi kaupassa luntata sitten kun levyaalto ja informaatiotulva hyökyvät päälle.
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Kärsänpuolikas
03.01.2010 19:40:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=55
 
Tuolta löytyy paljon threadeja, joista voi löytää hyviä sisäänheittäjiä.
 
korkuinen
Ruutikallo
04.01.2010 09:30:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lucky 7: Olis oikeen kivaa kun noi oppineemmatkin osais keskustella aiheesta, mistä tietävät paljon. Siinä sitä aiheeseen perehtymätön sais paljon hyödyllistä tietoa.
Oma jazz diggailu on pelkästään tv:n erikois ohjelmien varassa, koska huoltoasemilla harvoin on alekorissa mitään siihen suuntaan viittaavaa. Levykaupoissa harvoin käydessäni on ostoslista jo tiedossa, paitsi kerran ostin 1 levyn John Coltranee kun sattu osuun silmiin kassalle kävellessä. Ei se niin hääviä ollu, yks piisi rupes muistuttaan iskelmä sanotusta, samaa fraasia kelattiin edes takas välillä vähän varioiden.
Toki tiedän tostakin musiikin haarasta löytyvän hyviä levyjä/artisteja, mutta ton kaltaset kokemukset ei ruoki heräteostoksia.
 
Vai onko kyseessä salaseura, jossa tietoa jaetaan vain kisälli-seppä periaatteella?

 
Näkyy ketju vielä jatkuvan, enkä pidemmälle lukenut, mutta nuo M.Davisin:
Workin', Steamin', Relaxin', Cookin' on ihan tutustumisen arvoisia levyjä.
 
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
Cimble
04.01.2010 11:07:57 (muokattu 04.01.2010 11:08:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lucky 7: Olis oikeen kivaa kun noi oppineemmatkin osais keskustella aiheesta, mistä tietävät paljon. Siinä sitä aiheeseen perehtymätön sais paljon hyödyllistä tietoa.
 
Hyvä idea, minä voin vastailla kysymyksiin sitä mukaa kun ehdin... Hoho!
 
No ei, kunnioitus jazz-taiteelle ja sen uskomattomille drummereille. Tähän linkkiin liittyen, mulla olis perversio hyökätä tuohon paikalle ja huudahtaa Kummeli-sketsistä tutulla närkästyneellä äänellä, että "mitäs älämölöä täältä kuuluu?" Siihen nuo äijät hölmistyneenä lopetettuaan soittonsa: "Miten niin?" Ja minä siihen: "Täältä kuului äsken aivan selvää älämölöä!"
 
http://www.youtube.com/watch?v=45mp-1tRAaQ
 
Yappis
04.01.2010 19:24:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sotkeminen on kivaa, ja jo ihan siitäkin syystä pysytään erossa huumeista, viinasta ja uudemmasta jazzista.
 
Pannujen paukuttelua tunteella. Myös paistinpannut ja keramiikkalautaset huomioidaan.
ferodoz
05.01.2010 02:52:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotku isot pojat sanoivat joskus että kaikki soittovirheet on joko progea tai jatsia, tilanteesta riippuen.. Tiedähäntä olikohan ne oikeas?
 
Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «