![]() 13.02.2009 22:09:53 | |
---|---|
Jack Daniels on pensselinepesuainetta :) Eikäkö - ihan USA:ssa tehtyä viskiä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Jack_Daniel%27s http://www.jackdaniels.com/age.aspx No joo =) Kyllähän nuo single malt viskit maistuu paremmin... Poistun - öitä! | |
![]() 13.02.2009 22:15:49 | |
Coolcaster? Väsyttää - mutta joo - tää olis hyvä. Ainakin, jos niitä strato-tyyppisiä ilmaantuu... Ja ny mää meen - ihan oikeesti ;) . . . . Tosi on . . . . Lumps! | |
![]() 14.02.2009 06:44:52 | |
Halusin vain tarttua esitettyyn väitteeseen "välissä ei ole maahantuojaa, välissä ei ole tukkukauppiasta, eikä välissä ole jällenmyyjää" kun kuitenkin on. Muuten ei mitään valittamista ja hyvä että joillain on yritystä. Neuvopas nyt Koopponen tyhmää: käsitin ketjun olevan valmistaja-Jali-ostaja, mutta missä välissä ovat ne maahantuoja, tukkukauppias ja jälleenmyyjä? Dummyna käsitin asian niin että - toisin kun väität - VÄLISSÄ ei ole lueteltuja hintaan vaikuttavia välikäsiä. But she never lost her head
Even when she was given head She says, hey babe, take a walk on the wild side | |
![]() 14.02.2009 12:16:35 | |
Neuvopas nyt Koopponen tyhmää: käsitin ketjun olevan valmistaja-Jali-ostaja, mutta missä välissä ovat ne maahantuoja, tukkukauppias ja jälleenmyyjä? Dummyna käsitin asian niin että - toisin kun väität - VÄLISSÄ ei ole lueteltuja hintaan vaikuttavia välikäsiä. Valmistaja - Jali (=maahantuoja ja jälleenmyyjä) - ostaja Jali on se välikäsi. Huoh. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 | |
![]() 14.02.2009 17:01:32 | |
jop. Eiköhän tuo välikäsi-mietintä ole jo aikalailla selvinnyt, mutta tuohon viskiasian en malta olla ottamatta kantaa kun nyt keskustelu on edelleen jonkunlaisessa vauhdissa. Omalta osaltani tuon kitaraintoilun ja Jack Danielsin välillä on aina ollut jonkunlainen yhteys, mutta erityisesti 80-luvun lopulla kun kävin Gruhnin Suzy Newtonilta ostamassa Nashvillesta kitaroita hyvinkin taajaan, niin tapanamme oli milloin Gruhnilaisten kanssa, milloin muuten vaan pienemmällä tai isommalla sakilla viettää "harjakaisia" hankitun instrumentin kunniaksi Grand Ole Opryn vieressä sijaitsevassa Opry-hotellissa, jossa aina Gruhnin -reissuillani asustelin. Hotellin aulassahan on, varmaan muillekin keskusteluun osallistujille tuttu, Jack Danielsin tehtaanmyymälä-tyyppinen saluuna viehkeine Daniels-neitoineen. Erityisesti eräs kerta, jolloin olin juuri Suzylta käynyt ostamassa mm. aivan loistokuntoisen -68 Candy Apple Red Coronadon, ja istuin Danielsin tiskillä koppa auki edessäni Bob Willsin soidessa taustalla, vanhaa seiskaa naukkaillen, on jäänyt jotenkin kohtuullisen totaalisena nuoren miehen kitaraharrastelun kulminaatiopisteenä mieleen. Helkkari, ilman kitaroita ja Danielsia ei tuokaan täydellisyyttä hipova hetki olisi ikinä ollut mahdollinen ! Olkoonkin tämänsorttinen sentimentaalinen muistelu sitten lapsellista, typerää, jonninjoutavaa, tai muuten vaan hölmöä, mutta näin se vaan on. Ja kyllähän "pensselitkin" pestiin, mutta ei Danielsilla, vaikka olisi ehkä ollut ihan viisastakin.. | |
![]() 14.02.2009 17:46:45 | |
jop. Eiköhän tuo välikäsi-mietintä ole jo aikalailla selvinnyt, mutta tuohon viskiasian en malta olla ottamatta kantaa kun nyt keskustelu on edelleen jonkunlaisessa vauhdissa. Omalta osaltani tuon kitaraintoilun ja Jack Danielsin välillä on aina ollut jonkunlainen yhteys, mutta erityisesti 80-luvun lopulla kun kävin Gruhnin Suzy Newtonilta ostamassa Nashvillesta kitaroita hyvinkin taajaan, niin tapanamme oli milloin Gruhnilaisten kanssa, milloin muuten vaan pienemmällä tai isommalla sakilla viettää "harjakaisia" hankitun instrumentin kunniaksi Grand Ole Opryn vieressä sijaitsevassa Opry-hotellissa, jossa aina Gruhnin -reissuillani asustelin. Hotellin aulassahan on, varmaan muillekin keskusteluun osallistujille tuttu, Jack Danielsin tehtaanmyymälä-tyyppinen saluuna viehkeine Daniels-neitoineen. Erityisesti eräs kerta, jolloin olin juuri Suzylta käynyt ostamassa mm. aivan loistokuntoisen -68 Candy Apple Red Coronadon, ja istuin Danielsin tiskillä koppa auki edessäni Bob Willsin soidessa taustalla, vanhaa seiskaa naukkaillen, on jäänyt jotenkin kohtuullisen totaalisena nuoren miehen kitaraharrastelun kulminaatiopisteenä mieleen. Helkkari, ilman kitaroita ja Danielsia ei tuokaan täydellisyyttä hipova hetki olisi ikinä ollut mahdollinen ! Olkoonkin tämänsorttinen sentimentaalinen muistelu sitten lapsellista, typerää, jonninjoutavaa, tai muuten vaan hölmöä, mutta näin se vaan on. Ja kyllähän "pensselitkin" pestiin, mutta ei Danielsilla, vaikka olisi ehkä ollut ihan viisastakin.. Ja tämä aivan selvin päin ; - ) Matti Viimeisimmät kuvatukset: http://www.dvdplaza.fi/galleria/showgallery.php/cat/1043 | |
![]() 14.02.2009 18:44:14 | |
Danielsista. Tämä musitikuva nyt vaan sattui osumaan justiinsa tähän hetkeen. Ei näitä vissiin oikein päissään taitaisi muistaakaan, tuommoista se teettää kun kitarat on hienoja ja juomat hyviä. Ja oikein hyvällä syyllä tämmöistä tunnelmointia saa pitää vaikka minkäsortin huttuna, mutta joskus vaan asiat ovat jotenkin "paikallaan". No, tämä nyt ei oikein liity aiheeseen mutta kyllä Danielsista on edelleen muuhunkin kuin pensselinpesuun. Minun mielestäni. | |
![]() 14.02.2009 19:16:23 (muokattu 14.02.2009 19:19:51) | |
Kauheeta kitinää, helvetin hyvä että joku yrittää ja mukavaa on, että löytyy vaihtoehtoja vaikka ovatkin teetetty - tiedämme kyllä missäpäin maailmaa. Ei se kitaraa huononna - varsinkin jos tavarantoimittaja itse edes tietää mitä toimittaa. Kuvissa ainakin näkyy ehtaa suamalaista lautaverhoilua. Luinpa ystävänpäiväni yksinäisyydessä tämänkin ketjun lävitte, enkä saata kuin yllä siteeraamani keskustelijan lailla hämmästellä kummastella. Nyky-yhteiskuntafilosofiaan tutustunut tunnistaa kuvion, jossa kaupataan logoja: kukaan ei osta enää juoksukenkiä, vaan kaikki ostavat adidakset. Työn jäljellä ei ole väliä, eikä työn takana pilkottavalla arvomaailmalla, ainoa merkitsevä tekijä on imaginaarisessa työn jälkeen liitetyt ominaisuudet. Vaikka keskustelu tuntuukin tältä osin jo laantuneen, on nähdäkseni juuri tästä kysymys Huttula Customsin näemmä ansaitseman kohtelun kohdalla. Kansankielellä: mun Gretschin lavassa lukee "Made in Korea". Mun Gretsch on ns. "virallista" korealaista sarjaa, toisin kuin ne kalliimmat, myös kaukoidässä valmistetut gretschit, joita amerikkalaisina yhä kaupataan (joku jossain sanoi, ettei jenkkilässä valmisteta enää ensimmäistäkään iso-G:tä). Ollakseni täysin rehellinen, kannatan itse sikstoiseen huomattavasti mielummin tässä maailmantilanteessa (en viittaa taloudelliseen, vaan arvopohjaiseen tilanteeseen) kaukoitäistä kuin amerikkalaista brändiä. En halua kysyä ilkeitä, mutta kuka, ihan på riktig, haluaa ehdon tahdon vielä ostaa leimallisen amerikkalaista kamaa? Oman arvomaailmani puitteissa ainoa merkitsevä seikka on, millaiset työolot ovat juuri niissä tehtaissa, joissa Huttula kitaransa teettää. Onko muksuja, onko elintasoon nähden edes kohtuullinen palkka, jne. Vähän kon ne kynityt hanhet ja untuvatyynyt. (osaatko muuten, Jali, vastata tähän?) Minusta ei ole mitään muuta kuin saivartelua, pikkusieluisuuta ja yksisilmäisyyttä leikkiä väitteillä, kuten "ei tässä merkitse muu kuin työn laatu ja amerikkalainen nyt vain tekee parempaa työtä". Jep. Ja Fazerin lakupekkamerkki kylkeen? McAfrica-hampurilainen taskuun? (Amerikkalaista) ostava kun ei osta vain (amerikkalaista) työnjälkeä, vaan ostaa myös koko sen arvopohjan. Tää on vähän kun äänestämistä, tämä kitaroitten kanssa pelaaminen. Puolueeseen liittymistä. Ja jos on niin idiootti, ettei itse sitä tajua, niin sillä ei oikeastaan ole hurjasti merkitystä. Yhteisö ymmärtää usein asioita yli yksilön. Uskon minä. Viivan alle: onnea ja menestystä Huttula Customsille, on vähän perhanan kaunis se vihree lespa-mallinen peli. Kun tulee lespa joskus kysymykseen, saatan hyvinkin suunnata pennoseni Keuruulle. Hitto. Hyvää ystävänpäivää kaikki. E: Mutta viskin päälle ei keuruulla tunnuta ymmärtävän (huutelee yksi niistä, joilla on oma länttinsä eräänkin Islay-tilan turvepellolla). "Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista."
-David Mitchell: Pilvikartasto | |
![]() 14.02.2009 19:17:56 | |
Jack Danielsista ei ole mihinkään, paitsi pitämän tämä kuollut keskustelu kätevästi etusivulla ;) (okei okei, colan kanssa jd on loistava valinta) I'm endorsed by Marshall | |
![]() 14.02.2009 19:42:49 | |
Näin. Ei se keskustelu siihen kuole jos joku omalta osaltaan päättää että keskustelu on tässä, vaikkei sitten olekaan. Ja onhan Daniels pirukas soikoon kohtuullisen hinnakas, amerikkalainen tuote, joten onhan sen oltava parempi kuin.. Oho, nyt alkoi jo kuulostamaan ihan kitarakeskustelulta, sori. | |
![]() 14.02.2009 21:14:20 | |
Valmistaja - Jali (=maahantuoja ja jälleenmyyjä) - ostaja Jali on se välikäsi. Huoh. Huoh vaan sulle tosiaan. - Valmistaja - välikäsi - Jali - välikäsi - ostaja. Ymmärtääkseni noita välikäsiä (maahantuoja, tukkuporras) ei ole. Ei Jalin lisäksi ole kaaviossa välikäsiä nappaamassa omaa osuuttaan kitaran loppuhinnasta. - Tämä on osaltaan etu ostajan kannalta, toisaalta pienet tilausmäärät, kuten keskustelussa on huomioitu, saattavat nostaa valmistajan myyntihintaa. Mutta Jali on kyllä hyvällä asialla kun jaksaa tarjota halukkaille tällaisia vaihtoehtokeppejä! Olisi vaan muitakin harvinaisempia tarjolla... mullakin on Eagle-merkkinen korealainen tele/P90-kooste Soul Buddy II, joka on tosi mukava soitin vaihteluksi kaikenmaailman Gibsonien, Tokaiden ja Fenderien sekaan ;-) But she never lost her head
Even when she was given head She says, hey babe, take a walk on the wild side | |
![]() 14.02.2009 21:35:25 | |
Ihme filosofointia täällä kyllä. Annetaan sen herra Koolisterin nyt olla ilman välikäsiä. Ne jotka haluaa että herra Koolister on se välikäsi, olkoon niille sit asia niin. Ihan hienoja kitaroita näyttääpi kuiteskin tilaavan maahan. Amateurs built Titanic, professionals built the ark. | |
![]() 14.02.2009 21:44:48 | |
Ihme filosofointia täällä kyllä. Annetaan sen herra Koolisterin nyt olla ilman välikäsiä. Ne jotka haluaa että herra Koolister on se välikäsi, olkoon niille sit asia niin. Ihan hienoja kitaroita näyttääpi kuiteskin tilaavan maahan. Joo, kyä näio. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 | |
![]() 15.02.2009 09:27:54 | |
Näin. Ei se keskustelu siihen kuole jos joku omalta osaltaan päättää että keskustelu on tässä, vaikkei sitten olekaan. Ja onhan Daniels pirukas soikoon kohtuullisen hinnakas, amerikkalainen tuote, joten onhan sen oltava parempi kuin.. Oho, nyt alkoi jo kuulostamaan ihan kitarakeskustelulta, sori. Ikävä nyt tuottaa pettymys mutta Daniels on kyllä niin prkl:een pahaa. Viskin irvikuva. Mutta joo, Koponen+kätyrit vois jo varmaan lopettaa tuon maahantuonnista yms. jauhamisen. Ihan turhaa. Killing internet dragons is serious business! | |
![]() 15.02.2009 11:39:03 | |
Tsäk. Saattaa pian olla niin että viskien makuasiat ovat jo oikeasti sellaisia seikkoja joista on hiukan nihkeätä alkaa peistä taittamaan. Lakavuliini jäi joka tapauksessa juomatta, pistän siitä nuo edellämainitut "harjakaiset" joka ukolle joka käy näitä "välikäsi"-keppejä täällä mehtässä ropeloimassa. Ellei sekään maistu, niinkuin ymmärrettävästi oletan,koska Alko otta omansa ja rikastuu, voi juomatoiveensa ilmoittaa etukäteen vaikka sähköpostitse. Tosin sähköpostin käyttö tietysti on erinomaisen hankalaa ja typerää, ja siitäkin aina operattori ottaa omansa välistä ja niin edelleen, mutta ihan noin esimerkiksi. Ei ostopakkoa. Ja lätkäistään vielä sunnuntai-aamun kunniaksi aiheeseen liittyen tähän keskusteluun osallistujille 12 kuukauden kirjallinen takuu samaan hintaan joka vehkeelle niin ei mene koko kesä jännittäessä milloin kitara räjähtää käsiin ja osat sinkoilee ympäri taloa.. | |
![]() 15.02.2009 12:47:30 | |
Viski on viskiä ja bourbon on bourbonia. Ei järkeä lähteä edes samalle viivalle vertailemaan. Molemmille on oma ruutunsa. Kuten varmasti on Koolister -kitaroillekin. Kumma juttu miten joillekin on suomalainen yrittäjyys dissauksen paikka. Suomalaisilta soitinrakentajilta Jali tuskin vie liiketoimillaan yhtäkään euroa. Todennäköisesti tuo niitä fiksailuiden ja muutostöiden muodossa. Pelkkää peukkua Jalille. Kuka tahansa voi hypätä järveen. | |
![]() 15.02.2009 13:20:18 | |
Ikävä nyt tuottaa pettymys mutta Daniels on kyllä niin prkl:een pahaa. Nääh, testaappa niitä yli kakskyt vuotta vanhoja, ne on jo melko hyviä. ...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse... | |
![]() 17.02.2009 09:33:28 | |
Ettei menis ihan viskin juonniks ja ketjun alkuperäinen kysymys ohi niin tässä olis hieman arviota LP-mallisesta Koolisterista. Hain itse kitaran paikanpäältä Huttulasta jolloin pääsin valitsemaan minkä soittimen haluan, ei sillä että niissä jotain silminähtävää eroa keskenään olisi ollut, mutta kuitenkin. Jo suoraan "pakasta" otettuna ensivaikutelma oli hyvinkin positiivinen. Suora kaula, siisti viimeistely ja todella kohtuullinen, ettenkö vaan sanoisi, edullinen hinta eivät todellakaan vaikeuttaneet ostopäätöstä. Ja onhan valkoinen kitara kultaisilla härpättimillä kertakaikkisen kaunis, niin ja tulihan mukaan myös uusi kova laukku. (ja yllätys yllätys, rouvakaan pahasti vastustanut hankintaa) No siinä sitten kahvinjuonnin (siis pelkästään raakaa kahvia, ei viskiä) ohessa Jali vaihtoi haluamani kielet, hioi tallan sopivaksi sekä hienosääti kielet, nopeasti ja ammattitaidolla. Näin sen pitää palvelun toimia! (melkoisella varmuudella olisi myös ne viskipaukutkin tarvittaessa löytyneet) Nyt joitakin päiviä kitaralla soittaneena ensituntuma on vaan vahvistunut. Soitettavuus hyvä, virittimet ok, vire pysyy niinkuin pitääkin, hyvin tunnistettava, oikein maukas LP-soundi, kaikinpuolin jees meininki. Mielenkiinnolla odotan kaverini käyntiä alkuperäisen LP:n kanssa jolloin pääsemme tekemään suoraa vertailua kitaroiden kesken. Tosin on vertailun tulos mikä hyvänsä, olen mielestäni tehnyt kelpo ostoksen. Kalustosta löytyy ennestään omasta mielestäni hyvät, moninkertaisesti kalliimmat Tele sekä Gretsch ja kyllä tämä Koolister näitten rinnalla/sivussa paikkansa löytää. Varmasti keikalle mukaan! Lisätään tähän nyt vielä hieman myös toisen käden tietoa: Ystäväni Isolta Kirkolta ei ole myöskään löytänyt moitteen sijaa ostamastaan Koolisterin puoli-akustisesta versiosta sekä jopa kahdesta saman firman pystybassosta. Eli jos Koolister kiinnostaa, suosittelen sitä oikein lämpimästi. Ja varsinkin siten että käyt itse hakemassa soittimen jolloin näet mitä saat ja käsittääkseni mainitsemani säätötoimet kuuluvat hintaan, näin ainakin minun kohdallani. | |
![]() 02.01.2010 15:40:11 (muokattu 03.01.2010 14:53:53) | |
Jep.....Kiinasta:):) juu ja tsekistä ja siihen päälle halvimmat mahdolliset kiiltävät...halpaa on,siis mikä tuo rakentaja on?itse yhtä testasin ja kyllä on komeaa vanerin paukettulua,halvat Ibanezit hakkaa mennen tullen nuo "halvat" tekeleet,itse en edes kehtaisi kusettaa soittajia moisilla. Terv.mrFord Muokkasin tekstiä asiallisemmaksi jotta en toki loukkaisi ketään mielipiteelläni:) terv.mrford | |
![]() 02.01.2010 16:06:30 | |
v8ford: Jep.....Kiinasta:):) juu ja tsekistä ja siihen päälle halvimmat mahdolliset kiiltävät...halpaa on,siis mikä pelle tuo rakentaja on?itse yhtä tedtasin ja kyllä on komeaa vanerin paukettulua,halvat Ibanezit hakkaa mennen tullen nuo "halvat" tekeleet,itse en edes kehtaisi kusettaa soittajia moisilla. Terv.mrFord Olipas asiallinen ja tasokas nosto. Oikeinko ihan yhtä kitaraa olit testannut, ja se oli huonompi kun kaikki halvat Ibanezit? Mistä näitä sikiää... "Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies." | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)