Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Millainen se on se aikuisten kitara?
1 2 3 4 5 6 7
Midrange
01.01.2010 21:55:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä nyt vois ottaa kantaa siihen. Mua kiinnostais kuulla että milloin kitara täyttää sen ns. aikuisten kitaran määritelmän? Onko esimerkiksi vanha les paul malli enää aikuisten kitara jos siihen modaa tai ostaa valmiina double cut bodyn?
 
Entäpä 2000-luvun fenderin tuotanto. Voiko niillä soittaa ja silti säilyttää aikuisten kitaran ylpeän leiman? Onko Ibanezin vanhoja vintagekitaroita jäljittelevät nykyajan tuotannon mallit riittävän aikuisia?
 
Ps. Elä välitä kirjoitusvirheistä. En oo korjaamassa
hapan
01.01.2010 21:57:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos se ei ole Custom Shop, niin se ei ole aikuisten kitara.
 
Vetehinen
01.01.2010 21:58:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sit mie en voi soittaa espii, enkä schecterii...
 
shouting at an empty boat
MuzaK
01.01.2010 21:59:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Telecaster.
 
Grugi
01.01.2010 22:04:48 (muokattu 01.01.2010 22:09:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tokain LS-85 ja Fenderin Baja Tele on mun aikuisten kitarat.
 
Miksi pitää eritellä aikuisten kitarat muista? Mun mielestä kitara on aikuisten tai lasten tai mitä vaan jos se sopii kouraan ja toimii eli on ns. laadukas se että onko se joku 1000000€ tai 500€ on ihan yks hailee.
 
SDMF
mitja
01.01.2010 22:07:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pöh,,
 
Dangelico on aikuisten kitara. For adults by adults.
http://www.dangelicodirect.biz/D%27Angelico.html
 
Väsykäsi
01.01.2010 22:08:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Tässä nyt vois ottaa kantaa siihen. Mua kiinnostais kuulla että milloin kitara täyttää sen ns. aikuisten kitaran määritelmän? Onko esimerkiksi vanha les paul malli enää aikuisten kitara jos siihen modaa tai ostaa valmiina double cut bodyn?
 
Tämä riippuu vahvasti double-cutin tyylistä. Jos kyseessä on 50-60 luvun tyylinen Les Paul special se on vahvasti aikuisten kitara. Mutta jos puhutaan näistä uudemmista Prs-tyylisistä malleista voidaan puhua "nuorten aikuisten kitarasta" taikka "nuorekkaiden aikuisten kitarasta".
 
Entäpä 2000-luvun fenderin tuotanto. Voiko niillä soittaa ja silti säilyttää aikuisten kitaran ylpeän leiman? Onko Ibanezin vanhoja vintagekitaroita jäljittelevät nykyajan tuotannon mallit riittävän aikuisia?
 
Kyllä nämä 2000-luvun Fenderit voidaan ainakin vintage-sarjojen osalta lukea aikuisten kitaroiksi, mutta uudet Standard-, Custom classic-, deluxe jne. sarjat ovat enemmän suunnattu niille, jotka eivät halua sitä aikuisten kitaran mojoa vaan nykyaikaisia soittamista helpottavia(?) ratkaisuja. Ibanezillä on näitä jänniä Jet(tjs.)-sarjan kitaroita, jotka ainakin ovat liian muovisia aikuisten kitaroiksi. Mutta prestigepuolelta löytyy sitten todellisia aikuisten kitaroita, kuten John Scofieldin signature malli. Toisaalta voidaan kysyä onko se tarpeeksi aikuinen, koska se on signaturekitara.
 
Rölölöö
 
Punkrokkari -> Runkpoppari -> Poprunkkari. -Juicy
Krice
01.01.2010 23:30:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/ramirez_anniversary_f.htm
 
Vähän saisi alennustakin.
 
Jii
01.01.2010 23:42:11 (muokattu 01.01.2010 23:42:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Tässä nyt vois ottaa kantaa siihen. Mua kiinnostais kuulla että milloin kitara täyttää sen ns. aikuisten kitaran määritelmän? Onko esimerkiksi vanha les paul malli enää aikuisten kitara jos siihen modaa tai ostaa valmiina double cut bodyn?
 
Entäpä 2000-luvun fenderin tuotanto. Voiko niillä soittaa ja silti säilyttää aikuisten kitaran ylpeän leiman? Onko Ibanezin vanhoja vintagekitaroita jäljittelevät nykyajan tuotannon mallit riittävän aikuisia?

 
Mielenkiintoinen alustus. Omakuvani Fenderit ovat mielestäni aikuisten kitaroita, olen aikuinen ja niillä mielelläni soitan. 2000-luvulta ne ovat kaikki.
 
Ja sitten provoillen, myynnissä oleva kitarani on mielestäni myös aikuisten kitara. Se oli täydellinen soitin siihen tarkoitukseen, jossa sitä käytin. Rannevammoista johtuva musiikkityylistä luopuminen sai kitarankin menemään myyntiin.
 
Sanoisin, että nuo jutut ovat korvien välissä. Esim minä ja jäsen Jucciz saisimme kahvikupposen ääressä varmaan rakentavankin keskustelun tämöisestä aikaan (näin olen kuullut), netissä homma vaan kärjistyy.
 
Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home.
Osta Amfisound RR
kimurantti1
01.01.2010 23:45:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikuisten kitara on sellaisen soittajan kitara, joka ei luule olevansa norsunluutornissa muiden yläpuolella.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Jii
01.01.2010 23:47:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Aikuisten kitara on sellaisen soittajan kitara, joka ei luule olevansa norsunluutornissa muiden yläpuolella.
 
Joten omassa päässähän tuo kaikki tapahtuu. Hyvä kirjoitus.
 
Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home.
Osta Amfisound RR
Zeeboo
02.01.2010 00:17:17 (muokattu 02.01.2010 00:20:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Aikuisten kitara on sellaisen soittajan kitara, joka ei luule olevansa norsunluutornissa muiden yläpuolella.
 
Just.
 
Aikuisten kitaroita soittavat aikuiset, ikään tai sukupuoleen katsomatta asenteellisesti täyskasvuiset soittajat. Aikuisten kitaroiden yksi hieno ominaisuus on se, ettei heikko time, epävireiset bendit, paskan kuuloiset vibrat tai huono fraseeraus ole sen soittimen vika. Eikä niiden soundista koskaan puutu mitään, eikä niiden soundissa mikään puske häiritsevästi läpi. On ne vaan niin hyviä kitaroita. Niin, ja ne soi helvetin hyvin, kunhan niitä vaan osaa soittaa.
 
Aika monesti soitin kasvaa soittajansa mukana ajan mittaan aikuisten soittimeksi. Joillekin se aikuisten soitin löytyy Custom Shopista, joillekin piisaa parin satasen samickit.
 
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
HeavyMachinery
02.01.2010 00:18:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Aikuisten kitara on sellaisen soittajan kitara, joka ei luule olevansa norsunluutornissa muiden yläpuolella.
 
aikuisten oikeesti !
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
call_of_c
02.01.2010 09:45:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zeeboo:
Aikuisten kitaroita soittavat aikuiset, ikään tai sukupuoleen katsomatta asenteellisesti täyskasvuiset soittajat. Aikuisten kitaroiden yksi hieno ominaisuus on se, ettei heikko time, epävireiset bendit, paskan kuuloiset vibrat tai huono fraseeraus ole sen soittimen vika. Eikä niiden soundista koskaan puutu mitään, eikä niiden soundissa mikään puske häiritsevästi läpi. On ne vaan niin hyviä kitaroita. Niin, ja ne soi helvetin hyvin, kunhan niitä vaan osaa soittaa.

 
Tämä kiteyttää olennaisen. Plussa tälle.
 
Guitar Zero
blues guitar
02.01.2010 09:51:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis onks tää aikuisten kitara/vahvistin jokin muusikoiden.netin oma juttu vai yleisesti muusikkopiireissä käytetty? Mulle kerran yksi soittaja totesi testattuaan mun Boogie mkI vahvistinta että "tää on aikuisten peli...ei pidä antaa lasten käsiin". Silloin en tiennyt että on olemassa erikseen aikuisten/lasten kitaroita/vahvistimia. Ajattelin että liittyy varmaan tohon vahvistimen kovaäänisyyteen ettei lapset sillä pilaisi kuuloaan.
Mun omat kitarat / vahvistimet on aikuisen, koska olen 48v. Siis jos omistaja on yli 18v. niin silloin on aikuisen. Eikö se Suomen lain mukaan näin mene?
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Mandarax
02.01.2010 10:33:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Siis onks tää aikuisten kitara/vahvistin jokin muusikoiden.netin oma juttu vai yleisesti muusikkopiireissä käytetty?
 
Taitaa olla tämän Mnetin Virallisten Aikuisten ihan itse lanseeraama..
 
Tosiasiassahan jako menee kahteen näin: Aikuisten vahvistimissa on paljon pieniä irroitettavia osia sisuksissaan - point-to-point -juotettuja komponentteja jotka lapsi voisi helposti nielaista ja tukehtua. Lasten vahvistimissa on isoja turvallisia piirilevyjä, jotka taas eivät mahdu taaperon tai teinin suukkiin. Aikuisten vahvistimissa on myös usein muita vaarankohteita asennettuna ihan vaan kiusaksi - kuten esimerkiksi hehkuvia putkia, jotka voisivat polttaa lapsosten pienet sormet. Lasten vahvistimiin näitä ei useimmiten laiteta ensinkään. Tosin, jos siitä hehkuvaputkisesta vahvistimesta saa säädettyä säröä enemmän kuin aikuisen korvat sietävät, vahvain saattaa soveltua siinä tapauksessa myös lapsille. Tällöin vahvistimeen kosketaan vain patalaput käsissä ja iskän tai äidin valvonnassa.
Simppeliä, eikö..?
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
varo
02.01.2010 15:07:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midrange: Tässä nyt vois ottaa kantaa siihen. Mua kiinnostais kuulla että milloin kitara täyttää sen ns. aikuisten kitaran määritelmän? Onko esimerkiksi vanha les paul malli enää aikuisten kitara jos siihen modaa tai ostaa valmiina double cut bodyn?
 
Entäpä 2000-luvun fenderin tuotanto. Voiko niillä soittaa ja silti säilyttää aikuisten kitaran ylpeän leiman? Onko Ibanezin vanhoja vintagekitaroita jäljittelevät nykyajan tuotannon mallit riittävän aikuisia?

 
Aikuisten kitaroita ovat kaikkein huonosoittoisimmat, rähjääntyneimmät ja vanhimmat pelit. Selvää toki on, että mikä tahansa heviin/ mihin tahansa 70-luvun jälkeen sävellettyyn musiikkiin käyvä soitin on teinien "Sieluton Puukappale". Ja tottakai soittimien hinta on vähintään parista tonnista alkaen, eihän aikuiset voi mihinkään halpaan tyytyä. Eli kaikin puolin ärsyttävän "eliitin" soittimia, katso vaikkapa erään juc-alkuisen jäsenen profiilia.
 
fox
02.01.2010 15:19:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varo: Aikuisten kitaroita ovat kaikkein huonosoittoisimmat, rähjääntyneimmät ja vanhimmat pelit. Selvää toki on, että mikä tahansa heviin/ mihin tahansa 70-luvun jälkeen sävellettyyn musiikkiin käyvä soitin on teinien "Sieluton Puukappale". Ja tottakai soittimien hinta on vähintään parista tonnista alkaen, eihän aikuiset voi mihinkään halpaan tyytyä. Eli kaikin puolin ärsyttävän "eliitin" soittimia, katso vaikkapa erään juc-alkuisen jäsenen profiilia.
 
En ihan noinkaan sanoisi, kysymys kyseisen soittimen määritelmästä on kaikessa yksinkertaisuudessaan ihan ite tienatuilla rahoilla ostetusta soittimesta tietenkin, kiistatta.
Jos se sitten joissain onnettomissa herättää tuskallista kateutta ja housuun pissimistä, niin sehän on vaan ko. "aikuisten kitaran" omistajalle bonusta. ;)
Hinta- ja ulkomuotokysymykset on tässä luokittelussa täysin irrelevantteja.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
jussi1976
02.01.2010 16:39:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikuisten kitarat? Määreeni olisi jotain tämän sorttista:
 
Gibson, Martin, Taylor, PRS, Fender, Ibanez, Music Man yms. laatumerkit. Mutta ehtona se, että ikä ei saa olla kuin korkeintaan vuodelta 1999, ja uuden hinta Suomessa 2500;- euroa minimi, käytetyllä vaikka luokkaa 1600;-
Tosin itselläni oli aikoinaan vuoden (muistaakseni) 1997 ihan TOLKUTTOMAN uniikki Jem 7VWH, soi niin tautisen hyvin ja minä idiootti myin sen. Ei ikänä olisi saanut tehdä sitä mokaa.
 
Tolla yleissäännöllä saa yleensä aika hyviä kitaroita, ja tislaa heikommat alas suht tehokkaasti...
 
Vapour
02.01.2010 18:48:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Aikuisten kitarat? Määreeni olisi jotain tämän sorttista:
 
Gibson, Martin, Taylor, PRS, Fender, Ibanez, Music Man yms. laatumerkit. Mutta ehtona se, että ikä ei saa olla kuin korkeintaan vuodelta 1999, ja uuden hinta Suomessa 2500;- euroa minimi, käytetyllä vaikka luokkaa 1600;-
Tosin itselläni oli aikoinaan vuoden (muistaakseni) 1997 ihan TOLKUTTOMAN uniikki Jem 7VWH, soi niin tautisen hyvin ja minä idiootti myin sen. Ei ikänä olisi saanut tehdä sitä mokaa.
 
Tolla yleissäännöllä saa yleensä aika hyviä kitaroita, ja tislaa heikommat alas suht tehokkaasti...

 
Tolla yleissäännöllä saa myös Fenderin 25th anniversary -stratoja ja muuta syvimmän CBS -kauden roipetta. Isot pojat kertoo, että ovat melko sattuman kauppaa, painottuen sinne ikävämmän sattuman suuntaan. En omakohtaisesti tiedä, sillä ainoa 70-l strato jota itse olen testannut oli vuodelta 72 ja se oli aivan helvetin huippulaatuinen soitin.
 
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «