Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nord Modular ja kuollut kosketin
1
kokokeho
01.01.2010 21:10:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nord Modularista on yksi kosketin lähes kuollut. Midiä lähtee ulos vasta kun hakkaa erittäin lujaa. Ei ole varmaankaan iso vika, varmaankin jotain pölyä tms sopivassa kohdassa. Onko kellään kokemusta vekottimen aukaisemisesta? Täytyykö varautua isoonkin operaatioon?
 
Mikko T.
02.01.2010 11:36:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tunne Nord Modularia ollenkaan mutta parissa muussa synassa mulla on ollut vastaava ongelma. Jos ongelman aiheuttaja on sama kuin minulla, niin synastasi on velocitytunnistin lähtenyt irti kannattimistaan, jolloin se rekisteröi vain koskettimen liikkeen suurella velocitylla eli kovaa soittamalla.
 
Ensinnäkin, kovaa soittamalla vain pahennat ongelmaa, koska se saattaa liikuttaa tunnistinta entisestään.
 
Toiseksi, sun pitää avata koko mylly ja katsoa, onko kyseisen koskettimen tekniikassa kaikki, kuten muissakin.
 
Saatat selvitä pelkällä itse suoritettavalla pikku korjauksella kuten osan paikalleen laitolla, mutta voipi olla, että joudut kiikuttamaan koko vehkeen huoltoliikkeeseen, mikä tarkoittaa rahanmenoa.
 
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
Snowblind
02.01.2010 16:03:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama ongelma korgissa alimman a:n kanssa. Joskus se taas toimii melkein normaalisti ja välillä ei tahdo reagoida mihinkään.
Jos uskallat lähteä aukomaan, niin tee se, irroita koskettimet ja varmista että siellä alla on kosketinmatot (eli ne kumiläpyskät joiden alla ne painotunnistimen kontaktipinnat piilevät) kunnolla kiinni, eikä siellä ole mitään ylimääräistä roskaa päässyt maton alle.
 
There are two means of refuge from the miseries of life: music and cats.
Nakkiso
02.01.2010 22:09:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni oli Electro 2:ssa silloin tällöin sama ongelma. Vein aina soundatan huoltoon, missä se korjattiin. Joku kerta kysyin huollon jampalta, että voisko ton jotenkin korjata ite, kun näitä tulee kuitenkin aina välillä. Se neuvoi ihan mielellään, että miten sen voi putsata itse, koska on muutenkin niin kiireinen. Kyse oli siis todella vaan pölystä tms. koskettimien kontakteissa. Homma on aina jossain määrin monimutkainen ja ruuveja pitää availla ihan helvetisti, eli en uskalla sanoa mitään, koska en itse tunne Modularia.
 
http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora
Rantsu
04.01.2010 23:52:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kokokeho: Nord Modularista on yksi kosketin lähes kuollut. Midiä lähtee ulos vasta kun hakkaa erittäin lujaa. Ei ole varmaankaan iso vika, varmaankin jotain pölyä tms sopivassa kohdassa. Onko kellään kokemusta vekottimen aukaisemisesta? Täytyykö varautua isoonkin operaatioon?
 
Avaaminen ei oo vaikeata: takaa ruuvit auki, sivuista etummaiset ja pohjasta yksi, se, joka on suurinpiirtein koskettimiston alimman koskettimen kohdalla. Kansiosan voi nostaa sitten sivujen takimmaisten ruuvien varaan pystyyn. Sitten lattakaapeli irti, niin se yläosa myös pysyy ylhäällä.
 
Koskettimet saa irti nostamalla koskettimen takapäässä olevan jousen paikaltaan esim. kärkipihdeillä. Sitten onkin jo kosketinkumit näkyvillä, niihin vain pullosta paineilmaa, tarpeellista varovaisuutta noudattaen. Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä. Toivottavasti alkaa pelittää!
 
Soolon soittamista helpottaa, jos on edes itse sitä mieltä, että on jotain sanottavaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «