Aihe: Vesa-Matti Loiri
1 2 3 4 5 6
hvinnamo
31.12.2009 11:04:21
Thefish: No oli se varmaan sitäkin. Kukapa ei? Äh, menenpä vetämään velsan.

Tää oli aamun paras lohkaisu!! *reps
Tankero
31.12.2009 14:33:25 (muokattu 31.12.2009 14:33:39)

MEGAHOHO!
Humppajyrä
pekkajau
31.12.2009 23:47:19
Hyvää Uutta Vuotta Veskulle!
http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE
pekkajau
02.01.2010 00:13:58 (muokattu 02.01.2010 00:15:38)
Tänään oli maikkarin konsertissa pilkahduksia välillä siitä mitä se ennen oli koko ajan. Minä en ymmärrä miksei enää ole rytmiryhmää koskaan mukana.
Edit: Miksei ole myöskään huilu enää koskaan mukana.
http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE
velsa
02.01.2010 01:41:48 (muokattu 02.01.2010 15:10:36)

jäbä heitti hyvän.......vuoden viihdyttäjä pysti on sun.....8D
Kauas on pitkä matka........
isojussi
02.01.2010 02:44:27 (muokattu 02.01.2010 02:45:02)
Lyyki: Kattelin tän 65 konsertin tässä tänään ja olin aika vaikuttunut tulkinnasta. Tehköön muuten mitä lystää...

Meinaatsä sitä Leino-juttua mihinä oli Lerssit säestämässä?

Valitettavasti näin vaan about puolet - loppupuolen. Aika rajusti jo ylitulkinnankinnan rajoilla mentiin minusta. Se on aina ollu vähän Loirin synti. Siinä vaiheessa, kun Loiri alkaa esittää Loiria - tää on mun ajatukseni vaan - menee homma jopa hieman rumaksi. "Yyöööö" ei sais kuulostaa oksentamiselta eikä lyhyet tavut kovin pitkiltä eikä varsinkaan loppupainotteisilta - tämä siis edelleen IMHO. Oli semmonen olo, että onko lauteilla jo niin "suuri" taiteilija, ettei tarvitse käyttää vähäeleisyyttä ollenkaan tulkinnan työkaluna, mikä "Ivalo"-levyllä on ihan parhautta. Siis se vähäeleisyys. Jurva-Pekkarisesta jäi parodiafiilis, enkä tiedä oliko niin tarkoitettu.

Silti hieno veto - en meinaakaan väittää muuta.

Mutta viimeinen biisi - Lapin Kesä - oli niin kova veto, että ihan sama miten siihen asti meni. Ehdottomasti Veskua parhaimmillaan ja parhaimmillaanhan Vesku on omaa luokkaansa. Aivan ja ylittämättömästi.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
phren
02.01.2010 18:55:27
Miksei ole myöskään huilu enää koskaan mukana.

Karu totuus on, ettei pysty enää soittamaan, kun on kädet niin turvoksissa.
velsa
03.01.2010 17:05:40 (muokattu 03.01.2010 17:06:19)

pekkajau: Hyvää Uutta Vuotta Veskulle!

Kiitos,kiitos.......8D
Kauas on pitkä matka........
Ukko
03.01.2010 20:24:38

isojussi: Aika rajusti jo ylitulkinnankinnan rajoilla mentiin minusta. Se on aina ollu vähän Loirin synti. Siinä vaiheessa, kun Loiri alkaa esittää Loiria - tää on mun ajatukseni vaan - menee homma jopa hieman rumaksi.

Just näin. Tulkinnalla ja ylitulkinnalla on eroa. Ja yleensä jälkimmäisen tappioksi. Mutta...tääkin on tapaus ja tulkintakohtaista.
COVS jäsen nro 6
jigsore
14.01.2011 00:58:15

Uusintajulkaisu Loirin debyyttilevystä 4 + 20 tulee siis tänään kauppoihin, ainoastaan vinyylinä.
http://www.hs.fi/nyt/artikkeli/Vesk … ommend&fb_source=home_multiline

Aika huuruista jazz/folk/mitälie -settiä, instrumentaalia pääosin.
Koko levy Spotifyssä: http://open.spotify.com/album/7g2sH9ELTUWGviDno6Eups

Arvostus Loiria kohtaan muusikkona noussut kovasti viime aikoina, Merirosvokapteeni Ynjevi Lavankopoksahduksen uusintapainosta odotellessa..
Jucciz
14.01.2011 01:33:52 (muokattu 14.01.2011 01:34:25)
PsychedelicWarlord: Plant ja Pate

Mää kun muistin, että se Zepukoiden voimakaksikko olis ollu Plant ja Page, mut kiitos oikaisusta...
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Timi
14.01.2011 22:07:38
Hyvin tulkitsee kappaleita.Antaumuksella ja taidolla!Ja kansan suuri suosikki!Mutta miksi?Joku skarabee!Anteeksi vain.Mutta ihan mitään sanomaton typerä tuotos.Tämä on vain minun mielipiteeni..
Vaikea.Mutta varma!
pekkajau
14.01.2011 22:28:55
Vesku on kyllä mielestäni kaikkien aikojen paras...ja tästä mielipiteestäni en tingi tuumaakaan.
Timi
14.01.2011 22:57:58
pekkajau: Vesku on kyllä mielestäni kaikkien aikojen paras...ja tästä mielipiteestäni en tingi tuumaakaan.

Eikä ennes sun tarvitse!
Tämä on vain minun tussarointi.Jos ei toinen tykkää.Ei se tarkoita että ois huono?Minä vain en voi sulattaa tuota tekofiilistä .Jaahas.Tehdään joku biisi miehelle.Joka on framilla!
Vaikea.Mutta varma!
pekkajau
14.01.2011 23:10:40
Minä katselen Veskun uraa enemmän niinkuin laajemmasta näkökulmasta. Yksi biisi sinne tai tänne! Vesku hoitelee senkin paremmin kuin nämä "artistit" joiden ääni pitää korjata studiossa "ääni" kerrallaan.
Riksteri
14.01.2011 23:35:14
Minä vain en voi sulattaa tuota tekofiilistä .Jaahas.Tehdään joku biisi miehelle.Joka on framilla!

Kaikki ohjelmallinen ja sävelletty musiikki toimii tuolla periaatteella, etukäteen suunnitellaan mitä tehdään ja sitten enemmän tai vähemmän tekofiiliksillä mennään. Ei voi verrata täysin spontaaniin soittamiseen. Juuri kuuntelen tuota levyä, eikä siinä mikään häiritse jos ei ainakaan tässä fiiliksessä juuri sytytäkään, varsin harmitonta ja leppoisaa menoa.
isojussi
15.01.2011 01:12:45
pekkajau: Minä katselen Veskun uraa enemmän niinkuin laajemmasta näkökulmasta. Yksi biisi sinne tai tänne! Vesku hoitelee senkin paremmin kuin nämä "artistit" joiden ääni pitää korjata studiossa "ääni" kerrallaan.

Asiaa puhuu hän.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Bronks
15.01.2011 01:52:10

Timi: Hyvin tulkitsee kappaleita.Antaumuksella ja taidolla!Ja kansan suuri suosikki!Mutta miksi?Joku skarabee!Anteeksi vain.Mutta ihan mitään sanomaton typerä tuotos.Tämä on vain minun mielipiteeni..

Skarabee soi juuri niin kauniisti, että sen ei tarvitse räiskyä. Saundihan on ihan iholla. Puuttuu siitä tietysti ketronin kolmisointustringit tai jotain.
Don't take me serious, I'm just playing.
EP
15.01.2011 11:30:43
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)