baron 27.12.2009 12:40:13 | |
---|
jjussila: Mä oon myynyt/lahjoittanut (hyvään tarkoitukseen) soittimia, pedaleja jne. Mä oon lahjoitellut mun vanhoja kiippareita lastenlapsille ja muille tuttavapiirin lapsille toivossa että niistä tulisi pianisteja ja yhden kohdalla näyttää tärpänneen. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Ukko 27.12.2009 13:36:39 | |
---|
baron: Mä oon lahjoitellut mun vanhoja kiippareita lastenlapsille ja muille tuttavapiirin lapsille toivossa että niistä tulisi pianisteja ja yhden kohdalla näyttää tärpänneen. Voisit mun skideille lahjoittaa pari staikkaria. COVS jäsen nro 6 |
Lennu 27.12.2009 15:55:48 (muokattu 27.12.2009 15:56:14) | |
---|
half: Rivisoittajalle ei jää mitään verotettavaa. HOH,HOH. Ei kannata maksaa veroja, jää vaan kolmannen käteen. edit: no vaikka kolmannenkin, mutta siis kolmannes. [kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.] |
pekkajau 28.12.2009 00:03:20 | |
---|
Eräs tuttu lahjoitti aikoinaan veljenpojalleen rumpukapulat mutta siltä veljenpojalta hävis se toinen kapula jonnekin. Siitä tuli sitten kapellimestari. http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE |
Pete V. 30.12.2009 02:29:54 (muokattu 30.12.2009 16:42:11) | |
---|
onni: Niinpä. Tamperelaiseen tanssiravintolaan maksaa liput 10-12 €. Narikka 2-2.5 €. Tuoppi kolmos olutta päälle 6 euroa. Siinä on jo 20 euroa selälleen. Sitten ihmetellään kun ihmiset ei tule ravintolaan. Jos tulevat niin juovat niin paljon kotona että ei tarvitse ottaako yksi tuoppi kun jo ollaan pelti kiinni. hvinnamo: Ei kai se siitä hinnastakaan ole kiinni...kun ei ihmisiä kiinnosta tanssiminen niin ei kiinnosta.Ei sitä porukkaa olis juuri enempää vaikka ilmaseks pääsiks.Konsertteihin maksaa 30-40 euroa ja Esim. Lahden sibeliustalo on todella aktiivisessa käytössä.Ihmiset eivät osaa ja jaksa tanssia,koska se vaatii kuntoa ja taitoa.Konserteissa saa istua perse homeessa penkillä. OK, kirjoittelenpa tähän näiden edellisten aihepiireihin liittyen jotain ... Tamperelaisessa tanssiravintolassa, siellä (edit:13.->) 7. krs:ssa, käväisin alkukuusta ja kirjoittelinkin siitä jo jotain, siis, helposti meni reilu 20e, puolessa tunnissa, aika loppui, paristakin syystä, mm. takaisin alas soittelemaan ... Nyt Tapanina, selvittyäni alkuillan jazz-soitannasta, lähdin käväisemään Helsingin Vanhankaupungin uuden Koskenranta Tapahtumapaikan Tapanintansseissa, Kari Vepsä & Onnenmaa. Ehdin viimeiselle setille, mutta vieläkin polvi hiukan kipeä, niin ei tarvinnut taaskaan miettiä tanssimista, eikun baariin vaan ihmettelemään ... Lippu ja narikka 13+2e, juomat 15+e, kahvit 5+e jne., ja sitten taksilla eteenpäin 23e, kaikki siis 1 henk. mukaan ... Paikalla oli tanssijoita ehkä n. 300, kaikki ihan oikeita, ikäluokka n. 40-60+v., olisi tietysti mahtunut vaikka 600-700, mutta nyt kaikille oli todella hyvää tilaa, siisti uusi paikka, raikas ilma, hyvä palvelu jne., jatkossa tansseja silloin tällöin mm. nyt Uudenvuodenaattona Meiju Suvas & Safir, itse olen kyllä muissa ympyröissä Helsingin Keskustassa. Samalla reissulla osuin sitten käymään myös toisissa tansseissa Puotilan Venesataman Ulvovassa Mummelissa, Jukka Hallikainen & Monarkia, väkeä paljon, kun paikalla oli runsaslukuisena hyvin paikallinen tanssi/lauluyleisö ... |
jape2 30.12.2009 12:36:33 | |
---|
Muuten varmaan totta edellinen, mutta Hämeensilta ravinteli on 7. kerroksessa. Mieluummin ceestä. |
Lyyki 30.12.2009 13:49:06 | |
---|
jape2: Muuten varmaan totta edellinen, mutta Hämeensilta ravinteli on 7. kerroksessa. Eikös niissä hisseissä ole nappula toiseen kerrokseen? (vai oliko se kolmas) |
Anonymous-jazz 30.12.2009 13:53:08 (muokattu 30.12.2009 13:53:20) | |
---|
jape2: Muuten varmaan totta edellinen, mutta Hämeensilta ravinteli on 7. kerroksessa. HOHO :) "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Pete V. 30.12.2009 15:06:35 | |
---|
jape2: Muuten varmaan totta edellinen, mutta Hämeensilta ravinteli on 7. kerroksessa. Oooops, sorry, totta varmaan ... en kyllä ottanut ihan kovin montaa siinä puolessa tunnissa, oli jäänyt tämä onnennumeroni 13 jotenkin mieleeni tästä visiitistä, mutta jossain päin on tainnut kyllä olla ravinteli näinkin korkealla, enpä heti muista, Suomessa, ulkomailla ... |
Pete V. 30.12.2009 15:09:22 | |
---|
Lyyki: Eikös niissä hisseissä ole nappula toiseen kerrokseen? (vai oliko se kolmas) Enpä kiinnittänyt asiaan enempää huomiota, kun ystävällinen(?) portsari painoi nappia, ja perille tulin melkein suoraan baariin ... |
Lucky 7 30.12.2009 16:00:29 | |
---|
Eikös -80 luvun alussa ollu samanmoinen tilanne, ettei väki oikeen liikkunu keikoilla? Oma tietoni on pelkkiä huhuja. Sitten toi esitettävä materiaali sanelee kans paljon, missä väki kulkee. Josta vois aloittaa sen ikuisen kiistan siitä kohderyhmästä. Aikanaan kavereitten kans tanssipaikoille lähdettiin isolla lössillä, pyörittiin parkkipaikoilla, ja hörpittiin kaljaa. Jos oli oikeen kiltti poika ollu niin saatto raha riittää lippuunkin. Tämä porukka puuttuu tanssi paikoilta lähes täysin, mikä voi merkitä jopa useata kymmentä myymätöntä lippua. Sielä pyöriessä heräs mielenkiinto myös tanssimista kohtaan. Jossain särkän parkkiksella saatto olla 100-200 henkee vaan hengailemassa kavereittensa kans. (sielä kuulin aidon tuntuisen kuvauksen pers panosta: on kuin paska menis edes takas) Juu ei koske tietenkään ravintoloita. Kunhan avauduin tilanteesta yleensä, ja onhan noilla lavoillakin toimint vähentyny. Se mitä ei muista, ei pidäkään muistaa. |
Lucky 7 31.12.2009 15:08:51 (muokattu 31.12.2009 15:18:02) | |
---|
Vai johtuuko ravintoloitten huono talous siitä ettei ihmiset enää jaksa juosta vieraissa, ja kakaroita on jo valmiiks 13 eri ihmisen kanssa? Myös pelko siitä että saattaa joutua oman lapsensa (tietämättä) iskuyrityksen kohteeks, voi olla arkipäiväinen asia joillekin. Kaukaa haettua, mutta kuitenkin... Hyvää uuttavuotta ja hyviä keikkoja soittorosvoille 2010! Se mitä ei muista, ei pidäkään muistaa. |
jon lord 31.12.2009 15:31:30 | |
---|
Lucky 7: Vai johtuuko ravintoloitten huono talous siitä ettei ihmiset enää jaksa juosta vieraissa, ...
Kyllä kai suurin syy, tai ainakin yksi merkittävä on se että ennen iskettiin kumppani ravintolasta. Nykyään se tehdään netissä, jos tehdään. Ravintola oli seurustelu paikka ja tanssi oli hyvä "esileikki". Tietenkin talous vaikuttaa myös, mutta aina on osa kansalaisia joilla on rahaa. Eihän nykyään osata edes keskustella, kaikki käydään netin ja tekstiviestien avulla. Olisi se kiva nähdä kun pari tanssii ja juttelee toistensa kanssa kännyköiden välityksellä. Ennen piti osata keskustella ja viritellä kaikesta mahdollisesta puhetta. COVS jäsen N.o 3 |
pekkajau: Eräs tuttu lahjoitti aikoinaan veljenpojalleen rumpukapulat mutta siltä veljenpojalta hävis se toinen kapula jonnekin. Siitä tuli sitten kapellimestari. Vaativampaa hommaahan se on. Humppajyrä |
baron 31.12.2009 17:45:11 | |
---|
Tankero: Vaativampaa hommaahan se on. Mäkin sain toissajouluna joululahjaksi kapun tahtipuikon mutta en oo saanut yhtä ainutta keikkaa, jossa voisin käyttää sitä. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
KoskPaavo 31.12.2009 20:47:19 | |
---|
baron: Mäkin sain toissajouluna joululahjaksi kapun tahtipuikon mutta en oo saanut yhtä ainutta keikkaa, jossa voisin käyttää sitä. Onhan mullakin ollut pianon viritysavain 30 vuotta, enkä oo vielä saanut yhtään virityskeikkaa. Humppamuseon intendentti |
Lennu 31.12.2009 22:14:27 | |
---|
Mä en ymmärrä tuota, että pitää naamakkain läyrytä kokoajan niin mahottomasti. Tekstareilla saa vastaanottaja makustella ja pohtia nasevaa vastausta vaikka minkä tovin, niin tulee selväksi sitten kerralla. Ei tarvii änkyttää ja sepustella, eksyä aiheesta ja juu, ilmojakin on pidelly ja miltä susta nyt tuntuu hei, oikeesti. Ei sissos, käsimerkit on parasta naamakkain käytävää keskustelua. [kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.] |
KoskPaavo 31.12.2009 23:21:40 | |
---|
Joo, Jukka menee kuselle- tyyliin. Humppamuseon intendentti |
walttoni 05.01.2010 23:45:39 | |
---|
Kaatuu, ja uusia perustetaan tilalle. COVS2. |
Tankero 06.01.2010 00:27:37 | |
---|
Lennu: Mä en ymmärrä tuota, että pitää naamakkain läyrytä kokoajan niin mahottomasti. Tekstareilla saa vastaanottaja makustella ja pohtia nasevaa vastausta vaikka minkä tovin, niin tulee selväksi sitten kerralla. Ei tarvii änkyttää ja sepustella, eksyä aiheesta ja juu, ilmojakin on pidelly ja miltä susta nyt tuntuu hei, oikeesti. Ei sissos, käsimerkit on parasta naamakkain käytävää keskustelua. Kaikista ei ole siihen. Humppajyrä |