Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez Rg 1570 vai rg 2550Z?
1 2
alluzki
30.12.2009 13:03:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg1570bk.htm
Vai:
http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg2550zgw.htm
 
Kumpaakin olen testannut ja yhtähyvin kumpikin käteen sopii, molempien ulkonäkö miellyttää ,mutta en osaa päättää kumman ostaisin. help me!
 
TTV
30.12.2009 13:44:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pyydä tarjous Levytukusta ja osta halvempi.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Hössö
30.12.2009 14:24:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse sulkisin silmäni muilta specseiltä ja vertailisin noita talloja. Pitkälti samanlaisia nuo muilta osin ovat. Mikkien yhteydessä mainitusta "Dimarzio" -merkinnästä ei kannattane liikaa innostua, perässä lukee kuitenkin IBZ...
 
Insinööri tietää muun muassa kaiken
Explorer
30.12.2009 14:58:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hössö: Mikkien yhteydessä mainitusta "Dimarzio" -merkinnästä ei kannattane liikaa innostua, perässä lukee kuitenkin IBZ...
 
Ne on silti Dimarzion tekemät mikit. Pohjassa lukee Dimarzio Made in USA.
 
I'll get me coat.
Hössö
30.12.2009 15:10:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Explorer: Ne on silti Dimarzion tekemät mikit. Pohjassa lukee Dimarzio Made in USA.
 
Jos Mercedes valmistaa Saksassa Lada Samaran Ladan ohjeiden mukaisesti, tekeekö se siitä paremman auton?
 
Insinööri tietää muun muassa kaiken
oiva tumpeloinen
30.12.2009 15:18:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hössö: Jos Mercedes valmistaa Saksassa Lada Samaran Ladan ohjeiden mukaisesti, tekeekö se siitä paremman auton?
 
En kyllä siltikään katsoisi noissa ensimmäisenä pelkästään tallaa. Noiden erot käytännössä taitaa nykypäivänä olla:
 
-talla (molemmissa laadukas, tosin vähän erilainen)
-pleksi (kosmeettinen seikka)
-reunalistat otelaudassa
-otelautamerkit (kosmeettinen seikka)
-mikit
 
Siinäpä ne erot taitaa olla. Noista sitten jokainen päättää, mitä haluaa, mistä on valmis maksamaan. Mikit on helppo vaihtaa kitarassa ja pleksi asentaa tuohon halvempaan. Kalliimmasta pleksin poistaminen jättää ruuvinreiät kanteen. Muille seikoille taitaa olla vähän vaikeampi tehdä mitään järisyttävää ilman suurempia ponnistuksia.
 
P-man
30.12.2009 15:37:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hössö: Jos Mercedes valmistaa Saksassa Lada Samaran Ladan ohjeiden mukaisesti, tekeekö se siitä paremman auton?
 
Ei.. mut miten sä vertaat Ladaa Ibaneziin?
 
Juicy
30.12.2009 15:46:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-man: Ei.. mut miten sä vertaat Ladaa Ibaneziin?
 
Puhe oli kylläkin Dimarzioista...
 
"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
Hössö
30.12.2009 15:48:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-man: Ei.. mut miten sä vertaat Ladaa Ibaneziin?
 
Miten sä jaksat takertua tämmöseen asiaan?
 
Insinööri tietää muun muassa kaiken
P-man
30.12.2009 16:03:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hössö: Miten sä jaksat takertua tämmöseen asiaan?
 
Sen takia koska noita Dimarzio/IBZ mikkejä haukutaan monesti, vaikka ei ole edes kokemusta noista.
Mulla on ne kahdessa kitarassa ollut, ja varsinkin kaulamikki on todella hyvä.
Itse tykkään Ibanezin kitaroista, ja vituttaahan se jos niitä Ladaan verrataan.
 
Juicy
30.12.2009 16:09:22 (muokattu 30.12.2009 16:11:28)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-man: Sen takia koska noita Dimarzio/IBZ mikkejä haukutaan monesti, vaikka ei ole edes kokemusta noista.
Mulla on ne kahdessa kitarassa ollut, ja varsinkin kaulamikki on todella hyvä.
Itse tykkään Ibanezin kitaroista, ja vituttaahan se jos niitä Ladaan verrataan.

 
Edelleenkään Ibanez ei ole sama kuin Dimarzio, kaksi ihan eri valmistajaa erillisillä tuotteillaan. Sama kuin Duncan Designien haukkumisen ottaisi loukkauksena Jacksonien kitaroita kohtaan.
 
E: Tai no, hieman eri pointti oli... No... Kumminkin. :D
 
"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
P-man
30.12.2009 16:13:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hössö: Jos Mercedes valmistaa Saksassa Lada Samaran Ladan ohjeiden mukaisesti, tekeekö se siitä paremman auton?
 
Mun mielestä Mersulla viitataan Dimarzioon tuossa..
 
P-man
30.12.2009 16:18:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkuperäiseen kysymykseen..
Nuo on tosiaan tallaa, pleksiä ja mikkejä lukuunottamatta samat kepit.
Mä katsoisin torilta jommankumman käytettynä, ja jos mikit ei miellytä niin sit vaihtoon.
 
Thomannilta en ainakaan noita tilais, koska Suomesta saa halvemmalla.
Torilla on noita kumpaakin pyörinyt 450-750E:n hintaan.
 
Explorer
30.12.2009 16:32:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-man: Thomannilta en ainakaan noita tilais, koska Suomesta saa halvemmalla.
Torilla on noita kumpaakin pyörinyt 450-750E:n hintaan.

 
Joo. Noissa Iboissa on Suomessa mukavasti tinkivaraa ja esim. tuon 2550:n katuhinta on reippaasti alle tonnin.
 
I'll get me coat.
alluzki
30.12.2009 22:30:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ostan levytukusta, koska mulla on sinne joku 30% alennus juttu kaikista tuotteista.
 
Decadetroll
31.12.2009 02:38:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo tallahomma taitaa olla se suurin yksittäinen ero noissa kitaroissa. Toinen on kuitenkin hyväksi havaittu ja japanissa tehty (edge pro), kun taas toistaiseksi on ollut aika paljon skeptisyyttä ilmassa tuon edge zeron takia. Se on kuitenkin tehty kiinassa, jolloin talla tulee huomattavasti halvemmaksi ibanezille. Ja tuohan on noita missä on zero resistance-mokkula kitaran takana, mikä nyt taas johtuu ihan ibanezin halusta päästä eroon floyd rose-lisenssimaksuista. Talloissa on kuitenkin aikalailla erilaiset tuntumat, joten kannattaisi kokeilla molempia. Ja itse ottaisin huomioon myöskin tuon edge zeron valmistusmaan, eli onko se tehty yhtä hyvästä materiaalista kuin vanhemmat edget, vai onko se jotain kiinan roskaa pitemmän päälle. Myöskin nuo hienoviritinruuvit on perseestä zerossa. Plussana taas intonaatio-työkalu, mikä (muistaakseni?) tulee zeron mukana ja on oikeasti ihan suht näppärä verme.
 
I'll be back again next week. Bring your friends, we'll have an ice cream treat Mom don't like it, but he don't give a fuck Kids come running for satan's ice cream truck
Billsner
31.12.2009 08:57:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Myöskin nuo hienoviritinruuvit on perseestä zerossa.
 
Täh? Mikä tuossa on niin perseestä?
 
Minusta molemmat tallat ovat ok. Zero löytyy itellä uudesta S:stä ja Edge pro korean RGT:stä (vaihdettu Edge III:sen tilalle). Zero paljon jäykempi, mutta "sulavempi" käyttää. Zeron kestävyydestä vois kirjoitella lisää vuoden päästä. Edge pro taas toimii niinkuin sen pitäisikin toimia eli pitää vireen.
 
Wrapped in plastic
Osteri
31.12.2009 09:36:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P-man: Dimarzio/IBZ mikkejä haukutaan monesti, vaikka ei ole edes kokemusta noista. Mulla on ne kahdessa kitarassa ollut, ja varsinkin kaulamikki on todella hyvä.
 
Dimarzio/IBZ mikkejä ei ole mitään syytä haukkua, olen siin samaa mieltä. Mulla on ollut kahdessa kitarassa jopa sitä wanhempaa mallia IBZ/USA -sarjaa olevat mikit F2 ja F4 ja olivat molemmat hyviä (mun soitossa) . On jopa ollut tilanne jolloin oli talossa pelkkä F2-mikki ja sen ympärille vasta rakentui kitara. Hyvin soi edelleen. Nämä uudemmat ei voi olla huonommat.....?!
 
Tukeakseni aloittajan päätöksentekoa, vastaan kysymykseen että osta tämä http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg2550zgw.htm
 
Perusteluna edellä kerrottu mikkivaihtoehto, ilmeisen hyvä tallaratkaisu sekä ehdottomasti parempi väri. "..niin moni haluaa valkoisen kitaran, mutta usein puheeksi jää.... "
 
Kipi kipi Levytukkuun sopimaan kauppa ! :)
 
TTV
31.12.2009 11:43:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Billsner: Täh? Mikä tuossa on niin perseestä?
 
Minusta molemmat tallat ovat ok. Zero löytyy itellä uudesta S:stä ja Edge pro korean RGT:stä (vaihdettu Edge III:sen tilalle). Zero paljon jäykempi, mutta "sulavempi" käyttää. Zeron kestävyydestä vois kirjoitella lisää vuoden päästä. Edge pro taas toimii niinkuin sen pitäisikin toimia eli pitää vireen.

 
En tiedä menikö tallat sekaisin, mutta S-sarjassa on tallana ZR, jossa keinuminen tapahtuu kuulalaakereiden varassa. Edge-zero on taas perinteisempi "veitsenterällä" keinuva talla, johon on edellisestä lisätty lisäjouset ja muuta sälää palautuksen tehostamiseksi ja tarkentamiseksi. Tallojen valmistusmaista minulla ei ole tietoa. Hienoviritystapeista sen verran, että epätasaista herkkyyttä löytyy melkein kaikkien toiminnasta, joissakin sen huomaa vain paremmin.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Mandarax
31.12.2009 12:38:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

alluzki: http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg1570bk.htm
Vai:
http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg2550zgw.htm
 
Kumpaakin olen testannut ja yhtähyvin kumpikin käteen sopii, molempien ulkonäkö miellyttää ,mutta en osaa päättää kumman ostaisin. help me!

 
Jos tähän näin galluppipohjaisesti osallistutaan, niin 1570. Edge Pro ja pleksittä paras..
 
Itse tosin ottaisin torilta "aidon ja alkuperäisen" RG570:n
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=372590
Jos tuntuu aiheelliselta, niin nauhojen hionta (50...100e) ja kun kerran "asiallisia tarjouksia kuunnellaan", niin sen viitisen kymppiä vielä hinnasta pois.
Levytukun rabateilla kova laukku kainaloon, jos sellaista kaipaa, ja jää vielä mukavasti rahnaa alennusmyynteihinkin..!
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «