Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5 6 7 8347 348 349 350 351
jussi1976
23.12.2009 16:38:36
Jaa jaa. No sitten. Paska juttu. Ihme touhua kyllä. No. Koskas tehdään orkesterin kanssa keikka? ;o) Mennään ovelle ja sanotaan että me tarvitaan se tilattu juttu (efekti?) keikalle....
sepisti
23.12.2009 17:27:33
probus: Kai tässä täytyy uskoa, että oma kirjoitustaito on syypää, kun näin huonosti minua ymmärretään. 745 euroa kuussa on raha, joka jää käteen kuussa keskimäärin, jos saa KELA:lta 9kk opintotuet ja kesätöistä 1200 euroa käteen kuussa.

edit. nyt vasta ymmärsin, että opiskelijan pitäisi saada lomailla koko kesä ja elää pelkällä 9kk opintotuella koko vuosi, jotta "pärjäisi". Tuosta olen kyllä samaa mieltä, että ei onnistu, vaan ei ole kyllä tarkoituskaan.

Niimpä niin... Mä en ymmärrä, miksi koko opiskeluajan pitäisi olla ilmaista? Itsessään yliopistossa tms. opiskelu on kuitenkin sitä.
Ottakaa helvetissä sitä lainaa, koska se on tarkoitettu osaksi opintotukea. Ei tarvitse valittaa. Opintolainalle saa todella joustavat takaisinmaksuajat halutessaan.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Tympee Huttunen
23.12.2009 18:03:42
sepisti: Niimpä niin... Mä en ymmärrä, miksi koko opiskeluajan pitäisi olla ilmaista? Itsessään yliopistossa tms. opiskelu on kuitenkin sitä.
Ottakaa helvetissä sitä lainaa, koska se on tarkoitettu osaksi opintotukea. Ei tarvitse valittaa. Opintolainalle saa todella joustavat takaisinmaksuajat halutessaan.

Pakko myöntää näin jälkeenpäin, opintolainat jo maksaneena, että se opintolaina tuntui tosi isolta summalta koululaisena, mutta työelämässä ne summat eivät kovin suuria olekaan. Tarkoitan siis, että ne velat eivät tunnu juuri missään verrattuna sitten myöhemmin vastaan tuleviin lainoihin, kuten vaikka auto- tai asuntolainaan. Itse nyt uudelleen opiskelut aloittaneena, aion kyllä ottaa lainaa heti, jos tuntuu ettei rahat riitä. Vielä ei ole tuntunut, kun olen töissä päässyt käymään aika ajoin, eikä säästöihinkään ole tarvinnut turvautua.
Zeeboo
23.12.2009 19:52:28 (muokattu 23.12.2009 19:54:59)
opalopa: Ehkä menee hieman offtopikiks mut onko opintotuki yms. huijaukset yleistynyt mnetin torilla vai mistä tässä on kyse? =)

Joo, Kelan agentit väijyvät torilla halpojen kitaravermeiden myyjiksi tekeytyneenä. Rahat vaativat etukäteen, eikä niillä ole pienintäkään aikomusta toimittaa mitään . Tällä konstilla keräävät takaisin mielestään väärillä perusteilla haettuja ja jo myönnettyjä & nostettuja opintotukia. On ne sen verran kieroja.
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
Simo78
23.12.2009 20:16:41 (muokattu 23.12.2009 20:17:41)
Twinkle: Eli tarkennus: Et ole pärjännyt opintotuella vaan nimenomaan muilla tavoilla sen lisäksi, ei ole kyse pelkästään menoista vaan siitä, että paljonko on tuloja. Niihin ei elämäntilanteesta riippuen pysty vaikuttamaan joten tilanteet on erilaiset eri ihmisillä ja on turha väittää, että oma toimeentulo olisi kiinni vain siitä mitä itse tekee.

Kyllähän sen Berlusconikin tiesi ja ohjeisti jotta "tee kuten minä, tienaa enemmän!" mutta asia ei ole niin yksiselitteinen.

"(plus että vanhemmat varmaan siinä vaiheessa tarjoaisivat auttavaa kättään auliisti)." Tuolla kirjoitusten seassa se vastaus sun kysymykseen olikin!

Oikeesti turha elvistellä pärjäävänsä "pelkillä tuilla" jos vanhemmat on jeesannut, muakin on jeesanneet enkä todellakaan kehtaa väittää että pärjäsin ilman lainoja yms. Jengi ei välttämättä saa penniäkään himastaan ja silloin se pärjääminen onkin ihan eri asia...
padaa@dadaa!
23.12.2009 22:04:00 (muokattu 23.12.2009 22:07:50)

Ensin In-Topic, sitten Off-Topic

Vielä ei ole mua huijattu huuto.netissä, eikä torilla. Mnetin torilla on se hyvä puoli, että myyjästä saa hyvää tietoa, kun hakee palstakirjoituksia, jos niitä on. En mainitse nimimerkkejä mutta 2 yli 100 € kauppaa olen tehnyt vähän katselemalla profiilikuvausta ja hakemalla kirjoitteluja.

Itse pärjäsin viime kesään asti pelkällä opintotuella kun oli hyväpalkkainen kesäduuni ja jeesaavat vanhemmat. Vasta viime kesä todisti (jäin ilman päiväduunia ja tein osa-aikaista) että jos jompi kumpi noista tipahtaa pois, niin äkkiä ollaan pulassa.
Haluan kuitenkin pitää tietystä elintasosta kiinni. Makaronia ja ketsuppia en ala syömään, myyn mieluummin vaikka persettä näin kuvallisesti.

Lainaa tässä harkitaan kun tukikuukaudet vähenee. Eipä tuosta 460:stä tässä syksyllä paljoa käteen jäänyt kun Helsingissä sai kusenpolttamasta yksiöstä maksaa 425 €kk ja 2 kk vuokratakuu. Nyt muutto Vantaalle vähän helpottaa, mutta jos ensi kesäksi ei duunia irtoa niin...
tender.insanity
24.12.2009 13:12:58
LeoFender: Ensin In-Topic, sitten Off-Topic

'Off topicin' vastakohta on 'on topic'.
padaa@dadaa!
25.12.2009 00:33:28

tender.insanity: 'Off topicin' vastakohta on 'on topic'.

nyt tiedän tämänkin.

ja osavastaus aikaisemmin juccizin esittämään kysymykseen miten joku huijaa muutaman kympin voiton vuoksi. Tuossa kuuntelin jokin aika sitten junassa kun joku 14-15 vuotias kehuskeli kavereilleen "ja sit mä potkasin sitä vartijaa munille".
Luuletko että tuon tason sankarille joku 90€:n nettihuijaus juurikaan omantunnontuskia aiheuttaisi?
Gary oin
25.12.2009 14:21:07

Ketjussa näyttää tarkemmin lukematta olevan pysyvä teema tuo "huijari antoi niin paljon tietoa itsestään, etten uskonut huijariksi". Valitettavasti tämä ei pidä ollenkaan paikkaansa, saahan mm. huuto.netissä olematonta myymällä rahaa käyttöön pienemmällä korolla kuin pikavipistä. Itsekin eräässä tapauksessa erehdyin miettimään samaa - erästä puhelinta ostaessa myyjä antoi nimensä, osoitteensa, kaksi sähköpostiosoitetta suuren operaattorin rekisteristä sekä kaksi eri tilinumeroa, jos itselläni sattuisi olemaan jompi kumpi pankeista käytössä ja saisin näin puhelimen nopeammin. Myyjä yllättäen hävisi täysin maksun jälkeen, tämän huomattuani heti yhteyttä huuto.netin ylläpitoon ja poliisille, käräjät käytiin toissakesänä, eikä rahoja ole takaisin kuulunut, tuskin tuleekaan enää näkymään. Myyjän antamat asialliset tiedot eivät siis loppujen lopuksi tarkoita yhtään mitään, toki niiden avulla saa helpommin asian käräjille, mutta samalla todennäköisyydellä rahojaan saa takaisin, kuin täysin nimettömältä huijarilta. Tokihan langetettu tuomio sai suupielet korviin, puoli vuotta ehdollista ja yhteensä useamman tuhannen euron korvaukset 50 huijauksen uhrille, mutta opiskelijaa tuollainen turha parinsadan euron lovi lompakossa kirpaisee vieläkin.
Lilli
25.12.2009 17:25:57
Turisas: Ketjussa näyttää tarkemmin lukematta olevan pysyvä teema tuo "huijari antoi niin paljon tietoa itsestään, etten uskonut huijariksi". Valitettavasti tämä ei pidä ollenkaan paikkaansa, saahan mm. huuto.netissä olematonta myymällä rahaa käyttöön pienemmällä korolla kuin pikavipistä. Itsekin eräässä tapauksessa erehdyin miettimään samaa - erästä puhelinta ostaessa myyjä antoi nimensä, osoitteensa, kaksi sähköpostiosoitetta suuren operaattorin rekisteristä sekä kaksi eri tilinumeroa, jos itselläni sattuisi olemaan jompi kumpi pankeista käytössä ja saisin näin puhelimen nopeammin. Myyjä yllättäen hävisi täysin maksun jälkeen, tämän huomattuani heti yhteyttä huuto.netin ylläpitoon ja poliisille, käräjät käytiin toissakesänä, eikä rahoja ole takaisin kuulunut, tuskin tuleekaan enää näkymään. Myyjän antamat asialliset tiedot eivät siis loppujen lopuksi tarkoita yhtään mitään, toki niiden avulla saa helpommin asian käräjille, mutta samalla todennäköisyydellä rahojaan saa takaisin, kuin täysin nimettömältä huijarilta. Tokihan langetettu tuomio sai suupielet korviin, puoli vuotta ehdollista ja yhteensä useamman tuhannen euron korvaukset 50 huijauksen uhrille, mutta opiskelijaa tuollainen turha parinsadan euron lovi lompakossa kirpaisee vieläkin.

Katkeraa vuodatusta ja aiheellista. Asiansa osaava huijari toimii kertomallasi tavalla, eikä omatunto kolise lain pienistä uhkaavista sanktioista. Paatuneella rikollisella kun ei ole mtn menetettävää, tulevaisuus, maine ja kunnia kun ovat jo menneet. Ja huijatuksi tullut lähimmäinen maksaa... Mutta otapa kyseistä moniosaajaa kraivelista kiinni ja nosta seinälle ja vaadi rahojasi takaisin. Mitä tapahtuu? Sinä olet kohta käräjillä maksamassa oikeudenkäyntikulujen lisäksi sakkoja lievästä pahoinpitelystä ja kipukorvauksia muutaman satosen. - Näin toimii oikeusjärjestelmämme.
But she never lost her head Even when she was given head She says, hey babe, take a walk on the wild side
Simo78
25.12.2009 20:10:00
LeoFender: ja osavastaus aikaisemmin juccizin esittämään kysymykseen miten joku huijaa muutaman kympin voiton vuoksi.

Mä vastaisin, että se on kuitenkin helpompaa huijata monta kertaa pikkusumma, kuin yksi kertaa isompi. Jengi antaa pikkusumman helpommin olla kuin isomman. Ja tuskinpa noi huijaukset jää vain yhteen kertaan.
spacemonkeyevolution
26.12.2009 09:22:14 (muokattu 26.12.2009 09:23:05)
Turisas: saahan mm. huuto.netissä olematonta myymällä rahaa käyttöön pienemmällä korolla kuin pikavipistä.

Tämä on mielestäni yleistynyt viime aikoina. Tai en tiedä sitten sattuuko omalle kohdalle aina ne kenellä oikeasti hajoaa laite juuri ennen lähetystä tai vaihtoehtoisesti laite on hävinnyt/varastettu bändikämpältä tai posti/matkahuolto hukkaa kamat. Yksi sanoi jopa että tarvitseekin laitetta itse ja haluaa purkaa kaupat. Sitten maksellaan takaisin viiveellä ja lopulta todetaan että pankkiyhteyksissäkin jotain vikaa on, sillä maksut ovat hoidettu jo aikaa sitten ja ihmetellään miten raha ei vielä allekirjoittaneen tilille tullut.

Viimeisen 3 kk:n aikana viisi tapausta yhteensä, jossa jotain yllämainituista elementeistä olemassa. Kauppoja olen netissä tehnyt suuria määriä ja ongelmia on ilmaantunut harvoin, mutta nyt viime kuukausina tullut suma. Onko sitten tosiaan kyse yleistymisestä, vai onko vaan sattumaa, sitä en tiedä. Pitää varmaan rajoittaa tätä rahat etukäteen tilille meininkiä, vaikkakin yleisesti viime vuosina ongelmia tälläisen maksujärjestelyn kanssa ei ole ollut.
Vladi
30.12.2009 00:55:17
Tarinani sai tänään todella mielenkiintoisen käänteen. Sain yllättäen kännykkään viestin että paikalliseen matkahuoltoon on saapunut paketti mulle. Kävin noutamassa ja tilaamani tuotehan siellä olikin! Huonosti pakattuna, mutta hyväkuntoisena. Tuli tosin väärän firman muuntajalla, jolla se ei toiminut, mutta paristoilla toimi. Itse myyjästä en ole kuullut yli viikkoon mitään.

Laitoin vielä sähköpostia siitä muuntajasta mutta en kyllä oikein odota hänen vastaavankaan. Kaapinperältä saattaa löytyä kyseiseen hommaan sopiva mötikkä, joten eipä tuo muuntaja niin paljoa vaikuta. Mutta tarinan opetus on kai se, että en viitsi ennakkomaksua harrastaa kovinkaan ahkerasti enää. Huomenna olisin asiasta käynyt tekemässä rikosilmoituksen, kun paikallinen poliisi oli eilen ja tänään kiinni. Että näin.
Kyllä se siitä.
joku muu sikko
30.12.2009 12:53:40
Lilli: Mutta otapa kyseistä moniosaajaa kraivelista kiinni ja nosta seinälle ja vaadi rahojasi takaisin. Mitä tapahtuu? Sinä olet kohta käräjillä maksamassa oikeudenkäyntikulujen lisäksi sakkoja lievästä pahoinpitelystä ja kipukorvauksia muutaman satosen. - Näin toimii oikeusjärjestelmämme.

Eikä siinä kaikki. Keravalla päin kun oli (ja varmaan vieläkin on) se yksi lähes legendaarinen tyyppi joka huijaa autoja ihmisiltä vuodesta toiseen niin sitä kun porukat uhkaili ties millä jolukkopahoinpitelyillä niin kaveri vaan oli todennut että hänen päänsä kyllä kestää iskuja, niitä on lukuisilla linnareissuilla tullut jo saatua mutta tulkaapa tänne riehumaan niin täällä on minun kaverit joilla ei ole mitään menetettävää ja sen jälkeen NE tietää missä TE asutte..
jussi1976
30.12.2009 17:39:31 (muokattu 30.12.2009 17:41:59)
No, Vladi, mähän sanoin sulle Privana, että näin tulee käymään ja viittasin tähän tälläkin saitilla suoraan ;o)

Hyvä että tavara tuli! Nyt säästyi orkesterikeikka ,tavarakontti ja myyjän tavara...

Hehehehhhh!
kipu69
01.04.2011 19:44:29 (muokattu 01.04.2011 20:09:51)
Onko kukaan kaupitellu viime aikoina tavaraa nimellä joonas joka asuu maskussa? puh num 0409669170 ja on prepaid., käyttää kaverin mailia jonka nimi on Jani Liikala jajajay33@gmail.com>
"Se on turha itkeä jos paska on jo housussa...."
the-Antero
01.04.2011 20:48:22

Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
xlz
07.04.2011 08:19:06
Mulla oli ostoilmoitus torilla- Tälläinen kaveri otti hetimiten yhteyttä ja oli kovin kiireisen oloinen. Rahat tilille ja hän laittaa paketin postiin. Aika heikko esitys oli. Kun meilailin takaisin että olen tulossa Turkuun ja samalla voin noutaa laitteen niin hepusta ei ole kuulunut sen koommin.

EN LAITTAISI RAHOJA ETUKÄTEEN:
Jani Liikala, jajajay33@gmail.com
Pettis
07.04.2011 12:53:28
Laitetaas vielä tännekkin.

Pettis: Jaahas tyhmä kun olen...

tilinro: 571130-232275 jani välimäki/nimim. pianisti66 vastas mun ostoilmoitukseen. Meninpä sit laittamaan tilille rahaa ja eipä ole kuulunut tästä tyypistä enää mitään.
Oisinpa vaan osannu googlettaa ennen maksua. Oppiihan sen näinkin... onneks ei ollut kun 30e kyse. Vituttaa silti!

Pettis: Noita pianisti## tunnuksia näyttäs olevan useampia täällä. Varokaa siis tätä tyyppiä! Kai se on rikosilmoitus tehtävä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)