Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall JCM 800
1 2 3 4 5 6 7
dropD
31.10.2009 15:20:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juki68: Tosta saat kuulla: http://juki.1g.fi/mp3/Top100/
 
No perskules... nää kuuluis kyllä tonne aikuisviihde-ketjuun;-) Samalla on korvat luimussa tunnustettava etten oo päässy missään tilassa avamaan TOPpia noin paljoa. Sen verran että puhtaille saa vähän särmää. Silloinkin alkaa rummut jäämään jalkoihin. Clean pätkät kyllä kuulosti ihan kun mun 50 wattisessakin. Pitäisköhän modauttaa masteri tohon mun nuppiin... Kukahan olisi sopivin masterin tekijä? Uraltone? Bluetone?
 
vain banjo puuttuu...
J.Hollström
31.10.2009 16:42:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dropD: No perskules... nää kuuluis kyllä tonne aikuisviihde-ketjuun;-)
 
No toihan on jo K-40 kamaa, joten noi Juccizen mikkihiiriromppeet painii vielä eri sarjassa.
 
Victor Helldriver
31.10.2009 16:58:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

voi vettu mikä sundi!
siis mikäs styge toi nyt olikaan
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
OH7HHI
31.10.2009 18:07:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dropD: No perskules... nää kuuluis kyllä tonne aikuisviihde-ketjuun;-) Samalla on korvat luimussa tunnustettava etten oo päässy missään tilassa avamaan TOPpia noin paljoa. Sen verran että puhtaille saa vähän särmää. Silloinkin alkaa rummut jäämään jalkoihin. Clean pätkät kyllä kuulosti ihan kun mun 50 wattisessakin. Pitäisköhän modauttaa masteri tohon mun nuppiin... Kukahan olisi sopivin masterin tekijä? Uraltone? Bluetone?
 
Kannattaa kysäistä Bluetone-Harrylta paljonko maksaa jos asentaisi VVR:n. Henkilökohtaista kokemusta tuosta ei vielä ole, mutta uskon että on parempi kuin mikään master-volume koska sen avulla saa myös päätesäröä pienillä äänenvoimakkuuksilla.
 
J.Hollström
31.10.2009 18:11:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver: voi vettu mikä sundi!
siis mikäs styge toi nyt olikaan

 
Carlsbro Top 100.
 
Victor Helldriver
31.10.2009 19:06:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saakeli mähän oonki joskus kokeillukkin tollasta...pitääkin käydä uudemman kerran vielä...muistelen et diggasin kovasti sillon joskus kolmisen vuotta sit ku stedasin
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Space_Ace
31.10.2009 22:59:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikaman: Listaan voisi varmaan lisätä Hughes & Kettner Tri Amp. Pidin todella Costellon H&K Tri Amp soundista joskus. Paras särösoundi mitä oon kuullut. Kerran oon testannut samanlaista Tri Amppia. En muista hintaa.
Pakko nyt huomauttaa että mä soitan yleensä reeneissä just sillä Costin Tri Ampilla;D Ihan nasta vehje on.
 
pekurides
31.10.2009 23:19:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Space_Ace: Pakko nyt huomauttaa että mä soitan yleensä reeneissä just sillä Costin Tri Ampilla;D Ihan nasta vehje on.
 
.....eiköhän siinä taida kuitenkin olla liikaa nappuloita ja säätimiä tähän ketjuun:=)
 
eiku, ihan jänskä lueskella vaihteeksi samanhenkisen porukan ajatustenvaihtoa ilman että joku kehtaa tulla välillä dumamaan ihan paskaksi, mitä nyt se yks rohkea....
 
ps. meikä nyt tykkää kummastakin, niinku siinä yhdessä leffassa sanottiin että meillä soitetaan kumpaakin, bluesia ja kantria!
 
They see me rollin, they hatin.
pekurides
31.10.2009 23:23:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekurides: .....eiköhän siinä taida kuitenkin olla liikaa nappuloita ja säätimiä tähän ketjuun:=)
 
eiku, ihan jänskä lueskella vaihteeksi samanhenkisen porukan ajatustenvaihtoa ilman että joku kehtaa tulla välillä dumamaan ihan paskaksi, mitä nyt se yks rohkea....
 
ps. meikä nyt tykkää kummastakin, niinku siinä yhdessä leffassa sanottiin että meillä soitetaan kumpaakin, bluesia ja kantria!

 
Nyt pitää pyytää kaikilta anteeksi, kirjoitin väärään ketjuun. ..arvatkaa mihin piti?
 
They see me rollin, they hatin.
J_Mantyla
31.10.2009 23:35:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Hmm.. noh, ohi meni, laitoin just uudet Svetlanan EL34:set kiinni. En oo päässy vielä urku auki testailemaan ja pidän sormet ristissä.
 
Oon vähän skeptinen että tohon etuasteeseen vois vaikuttaa muuten kuin hienosäätämällä. Siinä on se oma perusmeininkisä. Ilmeisesti ton vahvarin kanssa on se temppu koittaa vääntää nupit niin että etupuoli häirää mahollisimman vähän päätettä josta sit sitä hinajaa otetaan.

 
Testaa, vaikuttaa varmasti ...
 
Ellei tänään niin sitten huomenna
dropD
02.11.2009 09:55:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OH7HHI: Kannattaa kysäistä Bluetone-Harrylta paljonko maksaa jos asentaisi VVR:n. Henkilökohtaista kokemusta tuosta ei vielä ole, mutta uskon että on parempi kuin mikään master-volume koska sen avulla saa myös päätesäröä pienillä äänenvoimakkuuksilla.
 
Tosiaan toi VVR:kin kävi mielessä. Pitääpä kysästä Harrylta...
 
vain banjo puuttuu...
Slaayer
30.12.2009 13:47:35 (muokattu 30.12.2009 13:48:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko Marshall JCM 800 4210 combo hyvä. Vai onko nuppi parempi?
 
Grugi
30.12.2009 13:51:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Slaayer: Oisko Marshall JCM 800 4210 combo hyvä. Vai onko nuppi parempi?
 
Ihan oikeasti nyt, jos kyselet asioita niin valota edes hieman mitä olet hakemassa ja mihin tarkoitukseen/musiikkityyliin niin joku osaa ehkä hieman paremmin vastata näihin sun kysymyksiin. Ja vastaan itsekkin että nuppi on parempi mutta toisaalta combokin on hyvä.
 
SDMF
Slaayer
30.12.2009 13:55:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Ihan oikeasti nyt, jos kyselet asioita niin valota edes hieman mitä olet hakemassa ja mihin tarkoitukseen/musiikkityyliin niin joku osaa ehkä hieman paremmin vastata näihin sun kysymyksiin. Ja vastaan itsekkin että nuppi on parempi mutta toisaalta combokin on hyvä.
Slayeriin ja maideniin
 
Grugi
30.12.2009 13:57:23 (muokattu 30.12.2009 13:58:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Slaayer: Slayeriin ja maideniin
 
Roudaatko kamoja paljon? Jos joudut kamoja liikuttelemaan usein niin combo on kätevämpi, toisaalta jos on auto ja tilaa niin miksikäs ei siinä liikahda nuppi ja kaappi/kaapit. Varmasti aika paljon makuasia kummasta enemmän tykkää ja siks olisikin hyvä että kävisit kokeilemassa jos vaan mahdollista.
 
SDMF
HTMono
30.12.2009 13:58:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Ihan oikeasti nyt, jos kyselet asioita niin valota edes hieman mitä olet hakemassa ja mihin tarkoitukseen/musiikkityyliin niin joku osaa ehkä hieman paremmin vastata näihin sun kysymyksiin. Ja vastaan itsekkin että nuppi on parempi mutta toisaalta combokin on hyvä.
 
Älkääs nyt enää ruokkiko rölliä. Eiköhän tää ole jo nähty juttu.
 
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Jucciz
31.12.2009 01:50:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Slaayeriin ja Maaideniin? Mites ois Marshall JCM viis miljoonaa? Ois vielä enemmän säröö XD ^^.
 
Tuomoo
31.12.2009 18:32:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Slaayer: Oisko Marshall JCM 800 4210 combo hyvä. Vai onko nuppi parempi?
 
Nyt meni hermot tähän rölliin ja painoin varoitusta. Ei jaksa kun joka välissä jätkä avaa uusia ketjujta kysellen vahvistimesta "slayeriin ja maideniin". Banaania tällasille.
 
Icy-Sun
28.02.2019 22:54:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi kaikki Marsu-tietäjät!
 
Minulla on JCM 800 2203 kasarin lopulta eli high ja low inputit vierekkäin. Alkupään tuotannossa olivat pystyssä. Luukuttelin tutun vanhempaa 2203:sta, jossa siis nämä inputit pystysuunnassa ja vaikka kaapeissamme on aika eri elementit, havaitsin että vanhemmassa versiossa oli soundissa vähemmän yläpäätä. Kysymys kuuluu siis puhtaasta mielenkiinnosta, että onko kasarin alun ja lopun 2203:ssa jokin merkillepantava ero komponenteissa tai kytkennässä, joka aiheuttaa tämän soundieron? Asia ei sinänsä minua haittaa, sillä saan nupistani irti juuri sen soundin, minkä haluankin. Toki trebleä en väännä vahvarin equsta juuri ollenkaan. En osaa sanoa kumpi oli paremman kuuloinen nuppi, vai onko kumpikaan, mutta kirkkaampisoundinen minun nuppini jokatapauksessa oli. :)
 
VIPMetal
01.03.2019 01:09:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Icy-Sun: Moi kaikki Marsu-tietäjät!
 
Minulla on JCM 800 2203 kasarin lopulta eli high ja low inputit vierekkäin. Alkupään tuotannossa olivat pystyssä. Luukuttelin tutun vanhempaa 2203:sta, jossa siis nämä inputit pystysuunnassa ja vaikka kaapeissamme on aika eri elementit, havaitsin että vanhemmassa versiossa oli soundissa vähemmän yläpäätä. Kysymys kuuluu siis puhtaasta mielenkiinnosta, että onko kasarin alun ja lopun 2203:ssa jokin merkillepantava ero komponenteissa tai kytkennässä, joka aiheuttaa tämän soundieron? Asia ei sinänsä minua haittaa, sillä saan nupistani irti juuri sen soundin, minkä haluankin. Toki trebleä en väännä vahvarin equsta juuri ollenkaan. En osaa sanoa kumpi oli paremman kuuloinen nuppi, vai onko kumpikaan, mutta kirkkaampisoundinen minun nuppini jokatapauksessa oli. :)

 
Jostain foorumilta, varmaan täältä lukenu, että joskus kasikytluvun lopulla tuli joku transistori tms jolla haettiin lisää säröä tosta nupista (tyyliin JCM900). Enpä tiedä sitten enempää, mutta eiköhän joku tiedä...
 
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «