Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korg SV-1
1 2 3
Ville.K
10.12.2009 16:36:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuollainen tuli vastaan: http://www.youtube.com/watch?v=fivHgX9XImg Onko kukaan päässyt hipelöimään? Soundit ainakin kuulostais erittäinkin uskottavilta.
 
"No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv
jurpontor
10.12.2009 16:42:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=182085
 
Tuolla lisää aiheesta.
 
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
Ville.K
10.12.2009 17:45:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jurpontor: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=182085
 
Tuolla lisää aiheesta.

 
Oho, pääsi jotenkin lipsahtamaan silmien ohi. Kiitos!
 
"No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv
Rojekti
12.12.2009 17:54:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan tämän vehkeen iloinen omistaja tai edes omistajan koiran ulkoiluttaja?
 
Itse ryhdyin paskomaan säästötiliin jotta mokoma vehje tulisi joskus olohuoneeseen. Puolisen tuntia sitä tosiaan koeajoin ja riitti mainiosti mulle.
 
~ Sulla ja Yodalla on yhteistä vain koko ja sosiaalinen ulosanti. ~ Esim. monet älykköpojat yliopistolla ovat paljon voimakkaampia päiväntasaajan seudulla. ~
jp8000
30.12.2009 13:08:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ihan kivalta laitteelta se vaikuttaa (kävin testailemassa tuossa äskön). Tykästyin phaseroituihin jousiin
 
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
Exhausted
30.12.2009 13:15:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin maanantaina kokeilemassa Tampereen DLX:ssä. En löytänyt kuulokeliitäntää vehkeestä, mutta pistin luurit tavalliseen outputtiin ja vähän soittelin. Tatsi oli ainakin Rhodes/Piano-juttuihin mukava, mutta taaskaan vahvistinmallinnukset eivät oikein lähteneet.
BubbleBob
30.12.2009 13:26:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulokeliitäntä on vasemman sivupaneelin etupuolella.
 
Jos mikään ikinä sinua koskettaa... Älä saatana ammu runoilijaa
Bronks
30.12.2009 13:44:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sais jo saapua Turkuunkin, jotta pääsis koeajolle.
 
Don't take me serious, I'm just playing.
iikkuli
30.12.2009 19:18:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On ostettu 73-versio, hyvä on. Ainoo miinus, että favorite-namikoita saattaa vahingossa soiton tuoksinassa sohaista, saundi vaihtuu ja tulee hölmistynyt olo. Keikalla en vielä ole ehtinyt laitetta kokeilla, mutta Kaisaniemen Hellas-pianossa laitetta testattuani marssin kadun toiselle puolelle F-musiikkiin Rolandin RD-700GX -konetta testaamaan. Aivan karmea kokemus oli Rolle Korgin jälkeen. Saundit, tatsi ja ulkonäkö tökki kaikki tosi pahasti.
Hyvä etten viime talvena sortunut Rolandiin, vaikka lähellä oli.
 
SPEKULOISIN JOS...
JPQ
30.12.2009 22:10:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iikkuli: On ostettu 73-versio, hyvä on. Ainoo miinus, että favorite-namikoita saattaa vahingossa soiton tuoksinassa sohaista, saundi vaihtuu ja tulee hölmistynyt olo. Keikalla en vielä ole ehtinyt laitetta kokeilla, mutta Kaisaniemen Hellas-pianossa laitetta testattuani marssin kadun toiselle puolelle F-musiikkiin Rolandin RD-700GX -konetta testaamaan. Aivan karmea kokemus oli Rolle Korgin jälkeen. Saundit, tatsi ja ulkonäkö tökki kaikki tosi pahasti.
Hyvä etten viime talvena sortunut Rolandiin, vaikka lähellä oli.

 
Jopa piano äänikin?
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
iikkuli
02.01.2010 19:29:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Jopa piano äänikin?
 
Jopa piano äänikin.
 
SPEKULOISIN JOS...
Bronks
04.01.2010 21:48:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarttuipa tuo sitten hihaan Tampereen reissulla. Vien huomenna kotiin hipelöitäväksi.
 
Don't take me serious, I'm just playing.
tarmo
04.01.2010 22:16:12 (muokattu 04.01.2010 22:18:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iikkuli: Jopa piano äänikin.
 
Tää on kyllä kova laite. Kävin itsekin kokeilemassa ennen joulua ja vakuuttava peli kaikin puolin. Pianokin on hyvä, joskin taitaa olla sama kuin M3:ssa. Mä oon niin tottunut Rolandin pianosoundiin, etten osaa oikein saada nautintoa Yamahan ja Korgin koskettimistosta ja pianosoundeista. Mutta samalla viivalla ne kyllä ehdottomasti ovat ja tää mielipide kertoo enemmän käyttäjästä kuin itse laitteesta.
 
Vielä kun olis vaikka 300 halvempi hinta, niin ostaisin heti hyllyyn.
 
Vahvistinmallinnukset ei ihan potkineet myöskään allekirjoittaneen mielestä, eikä se ns. synaosio. Rhodes, wurly ja piano (huomattavasti Nordin pianoa käytettävämpi) taitavat olla laitteen suola. Ja härskeyttä niihin saa todella helposti pikku ruuvauksella.
 
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
JPQ
04.01.2010 23:30:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Tää on kyllä kova laite. Kävin itsekin kokeilemassa ennen joulua ja vakuuttava peli kaikin puolin. Pianokin on hyvä, joskin taitaa olla sama kuin M3:ssa. Mä oon niin tottunut Rolandin pianosoundiin, etten osaa oikein saada nautintoa Yamahan ja Korgin koskettimistosta ja pianosoundeista. Mutta samalla viivalla ne kyllä ehdottomasti ovat ja tää mielipide kertoo enemmän käyttäjästä kuin itse laitteesta.
 
Vielä kun olis vaikka 300 halvempi hinta, niin ostaisin heti hyllyyn.
 
Vahvistinmallinnukset ei ihan potkineet myöskään allekirjoittaneen mielestä, eikä se ns. synaosio. Rhodes, wurly ja piano (huomattavasti Nordin pianoa käytettävämpi) taitavat olla laitteen suola. Ja härskeyttä niihin saa todella helposti pikku ruuvauksella.

 
Alkaa joo erot olla tosi pieniä ja sitten kun piano ääni ei ole ainoa peruste varmaan monelle.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
tarmo
05.01.2010 11:00:58 (muokattu 05.01.2010 11:03:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Alkaa joo erot olla tosi pieniä ja sitten kun piano ääni ei ole ainoa peruste varmaan monelle.
 
Laadullisesti kyllä. Toisaalta erot on myös aika suuria. Mä en ainakaan paljoa perusta siitä, kuulostaako joku pianodemo yms. hyvältä. Ilmaisuvoima, sustain, soundin kantavuus ratkaisee ja näissä on isojen laitevalmistajien välillä vielä suuriakin - joskin tarkoituksellisia - eroja. Mulle pianosoundi merkkaa paljon siksi, että keikkapianolla tulee tehtyä myös pelkkiä pianojuttuja ja usein myös treenattua. Alkaa tila ja selkä loppumaan, jos keikalle pitää aina roudata erikseen hyvä rhodesverme ja keikkapiano.
 
Olisin jo aikapäiviä sitten ostanut stagen, jos siinä olisi hieman selkeämmät midiohjaimet ja pianolle parempi kosketus. Tällaiseksi laitteeksi SV-1 on huomattavasti kilpailukykyisempi, jos unohdetaan midi tässä kohtaa (siitä kun en osaa sanoa yhtn mitn). Lisäksi hinta on kohtuullinen.
 
SV-1:stä kannattaa ehdottomasti verrata Nord Stageen. Homman suola on siinä, että Rhodesit on musta täysin NOrdin tasoisia. Ei läheskään samanlaisia, mutta samantasoisia. Yamaha tai Roland ei uusilla sampleillaan ole päässyt lähellekään sitä rhodesin henkeä ja fiilistä, jotka SV 1:ssä ja Nordin Rhodes-soundeista löytyy.
 
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
iikkuli
05.01.2010 13:30:05 (muokattu 05.01.2010 13:30:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo,
ostin laitteen nimenomaan pianoksi(mukaan lukien eritysiesti Rhodes+Wurli). Itse pianosounditkin on ihan jees. Tykkään myös tatsista. Eiköhän koneisto ole Fatarin? Seiskakolmosen koko on plussaa, samoin se että joka toiminnolle on oma potikkansa, inhoan valikoissa pläräämistä, mun mielestä soittimen ei pitäis muistuttaa käyttöliittymältään tietokonetta tai taskulaskinta. Hinta Stageen nähden varsin maltillinen. Ja tosiaan, soittelin Hellas-Pianolla Kaisaniemessä laitetta kepeesti tunnin verran, koska laitteen ääressä alkoi viihtymään. RD-700GX oli niin tatsinsa ulkoasunsa ja saundiensa puolesta SV:n jälkeen kolkon tuntuinen. Olisi muuten mielenkiintoista kokeilla mitä putken vaihtaminen tekisi laitteen saundille. Itse voisin haluta vähän hitaammin säröytyvää putkea, vaikka hyvin toimii tuo alkuperinenkin. En tosin kosketinsoittajana noista putkista niin tiedä...
 
SPEKULOISIN JOS...
Exhausted
05.01.2010 13:53:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iikkuli: Olisi muuten mielenkiintoista kokeilla mitä putken vaihtaminen tekisi laitteen saundille. Itse voisin haluta vähän hitaammin säröytyvää putkea, vaikka hyvin toimii tuo alkuperinenkin. En tosin kosketinsoittajana noista putkista niin tiedä...
 
Laitteessa on todennäköisesti ECC83 / 12AX7. Tästä http://thetubestore.com/gainfactor.html näet miten eri tyyppisten putkien gain-määrä vastaa sitä. ECC81 / 12AT7 saattaisi olla sinun juttusi, mutta toisaalta sen asentaminen saattaa lisätä laitteen hurinaa/kohinaa. Kokeilemalla vain selviää, eikä ole kallista.
JPQ
06.01.2010 08:02:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitin että jos piano onkin vähän heikompi mutta jos toisessa kaikki muu... ps. vaikka offtopic pahasti onkin Hammond soundit ainakin jossain netti pätkissä mun korvaan ehkä parhaiten Korgilla näistä kolmesta isosta (Yamaha ja Roland ne kaksi muuta) tämä tuli mieleen rhodes komentista.
ps. vain omiin korviin kannttaa luottaa ei valmistajan demoihin niinkään enemmin jopa tavallisten tekemään materiaaliin esim. joillekin synille löytyy sellaista materiaalia josta tykkää esimerkiksi korg r3 muistelen mutta valmistajan omat demot ei säväytä.
mutta paras on itse testata.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Bronks
06.01.2010 09:15:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ, noi Korg SV-1:n hammond-saundit ovat ihan surkeita. Ei yhtään parempia kuin Jammun tai Rollen ja paljon, paljon huonommat kuin Nordin. Ei tuota Korgia kukaan noiden urkusaundien takia osta.
 
Myöskään tatsi ei mielestäni ole mitenkään täydellisyyttä hipova, mutta kyllä sen kanssa nopeasti sinuiksi pääsee. Se on sama kuin M3:n 88-mallissa (RH3). Sikäli ihmettelen iikkulin hehkutusta Rolllen 700 GX:ään verrattuna. Mielestäni Tossa GX:ssä on erittäin hyvä tatsi - samoin Yamahan tatsista tykkään. Tosin Korgin saundi tuntuu elävämmältä ja jotenkin herkemmin reagoivan tatsiin. Ja tarmo, tässä on uudet pianosamplet, eivät ole samoja kuin M3:ssa.
 
Sähköpiano-osasto SV-1:ssa ihan omaa luokkaansa. Tosin nordistit liputtavat omansa puolesta, ja hyvä niin.
 
Don't take me serious, I'm just playing.
maza
06.01.2010 10:26:38 (muokattu 06.01.2010 10:27:26)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Laitteessa on todennäköisesti ECC83 / 12AX7. Tästä http://thetubestore.com/gainfactor.html näet miten eri tyyppisten putkien gain-määrä vastaa sitä. ECC81 / 12AT7 saattaisi olla sinun juttusi, mutta toisaalta sen asentaminen saattaa lisätä laitteen hurinaa/kohinaa. Kokeilemalla vain selviää, eikä ole kallista.
 
Kokeilisin ihan ekana 5751:stä, jonka vahvistus on n. 70. ECC83:n 100 ja ECC81:n 60.
 
Edit: Äh, tossahan ne olikin jo linkissä mainittu.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «