Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta namia Zoomilta
1 2 3
PIM
23.06.2009 10:43:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vihdoinkin joku näyttäisi tuoneen markkinoille sellaisen äänityslaitteen, josta olen nähnyt useamman vuoden unia. Zoomin uusi R16 näyttäisi olevan 95%:sti sellainen millaiseksi olen kuvitellut nykyaikaisen tietokoneen kanssa käytettävän moniraitatallentimen. Yksinkertainen, kätevän kokoinen, halpa ja monikäyttöinen (muistikortille tallentava 16 raituri 8 raidan yhtäaikaisella äänityksellä, 8-kanavainen mikseri, USB audio interface, DAW controller samassa paketissa) ja yhdistämällä kaksi tuollaista keskenään USB-kaapelilla saa äänitettyä 16 raitaa kerrallaan.
 
Tästä taitaa tulle Zoomin seuraava hitti H2-H4 tuoteperheen jälkeen. Eipä olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut, että juuri Zoomista tulisi tälläinen trendsetter, mutta uskottava kai on, että Zoomilta löytyy mielikuvitusta ja kykyä haistella tulevia trendejä enemmän kuin muilta valmistajilta yhteensä.
 
http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=2009
 
Tule mukaan rokkikollektiiviin Tampereella. Treenit pari kertaa viikossa, osallistu silloin kun aikatauluusi sopii. Hakusessa erityisesti laulaja, kosketinsoittaja, basistimulti-instrumentalisti.
Zammy
23.06.2009 12:36:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikuttaa kyllä hyvältä laitteelta harrastelijalle. Ainoa kysymys oikeastaan tuon kohdalla tulee mieleen siitä, että mitenhän tuo 8 raidan yhtäaikainen tallennus USB:ia pitkin onnistuu, 16 (2 laitetta) paritettuna puhumattakaan. Itseasiassa tuolta Zoomin sivuilta ei saa ihan täyttä selkoa, että onko 16 raidan tallennus koneelle edes mahdollista, vai toimiiko se vain muistikortille tallentaessa?
 
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
Johann Onn
23.06.2009 14:15:46 (muokattu 23.06.2009 14:31:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

....ja lisäksi siihen "linkitä 2 vehjettä toisiinsa" paikkaan, saa vaihtoehtoisesti USB-tikun / ulkoisen USB-kiintolevyn kiinni.
 
Vaikuttaa vaan siltä, että toi on pelkkää datan siirtoa varten eikä (= ulkoiselle USB-kiintolevylle) voisi äänittää suoraan. Manuaali(t) ehkä voisi kertoa asiasta enemmin. (Jos alemman linkin "download" kohdissa ei näy mitään, kannattaa testata toisella selaimella.)
 
http://www.zoom.co.jp/english/download/manual/english.php
 
Tympee Huttunen
23.06.2009 14:39:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mihinköhän hintaluokkaan tuo putoaa? Vaikuttaa todella hyvältä laitteelta. Uskon tuon usbin olevan vain tiedonsiirtoon muistikortilta.
monoculture
23.06.2009 14:41:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä USB 2.0 riittää ihan kevyesti. Ainakin teoriassa sen maksimaallinen tiedonsiirtonopeus on 480 mbps, kun taas esim. firewirellä se on 400 mbps.
 
"Melodia ei ole mitään muuta kuin CBS valepuvussa. Vittumaiset promoottoritkin on ihan samaa kamaa!" -Billy Bragg (Rumba 1/88)
Tympee Huttunen
23.06.2009 14:44:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

monoculture: Kyllä USB 2.0 riittää ihan kevyesti. Ainakin teoriassa sen maksimaallinen tiedonsiirtonopeus on 480 mbps, kun taas esim. firewirellä se on 400 mbps.
 
Tuolla lukee:
"With the 8 balanced, combination XLR-1/4-inch inputs 2 outputs (8 x 2), you can record high-definition, 24-bit/96kHz audio (2 x 2)."
 
Tarkoittaako tuo siis kahta stereoraitaa?
Zammy
23.06.2009 14:45:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkrö: Mihinköhän hintaluokkaan tuo putoaa?
 
Thomannilla hinta 392 eurova.
 
http://www.thomann.de/fi/zoom_r16.htm
 
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
PIM
23.06.2009 15:36:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkrö: Tuolla lukee:
"With the 8 balanced, combination XLR-1/4-inch inputs 2 outputs (8 x 2), you can record high-definition, 24-bit/96kHz audio (2 x 2)."
 
Tarkoittaako tuo siis kahta stereoraitaa?

 
No jos katsoo tarpeelliseksi kikkailla noilla kotikäytössä aivan järjettömillä näytteenottotaajuuksilla niin kyllä. Sitä varten kannattaa sitten hommata ammattivehkeet.
 
Tule mukaan rokkikollektiiviin Tampereella. Treenit pari kertaa viikossa, osallistu silloin kun aikatauluusi sopii. Hakusessa erityisesti laulaja, kosketinsoittaja, basistimulti-instrumentalisti.
PIM
23.06.2009 15:37:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johann Onn: ....ja lisäksi siihen "linkitä 2 vehjettä toisiinsa" paikkaan, saa vaihtoehtoisesti USB-tikun / ulkoisen USB-kiintolevyn kiinni.
 
Vaikuttaa vaan siltä, että toi on pelkkää datan siirtoa varten eikä (= ulkoiselle USB-kiintolevylle) voisi äänittää suoraan.

 
Miks joku haluaisi äänittää hyrräävälle kovalevylle jos sen voi tehdä äänettömälle muistikortille?
 
Tule mukaan rokkikollektiiviin Tampereella. Treenit pari kertaa viikossa, osallistu silloin kun aikatauluusi sopii. Hakusessa erityisesti laulaja, kosketinsoittaja, basistimulti-instrumentalisti.
south_of_heaven
23.06.2009 15:49:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"With the ability to record up to 8 tracks simultaneously, it's easy to capture a live band or even a complete drum kit."
 
http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=2009
 
kätevältä vaikuttaa.
 
Life in plastic, it's fantastic!
Tympee Huttunen
23.06.2009 16:32:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: No jos katsoo tarpeelliseksi kikkailla noilla kotikäytössä aivan järjettömillä näytteenottotaajuuksilla niin kyllä. Sitä varten kannattaa sitten hommata ammattivehkeet.
 
No itse en niinkään tuota kovalevylle tallentamista ollut hakemassa, vastasin siis lähinnä jonkun esittämään kyssäriin aiheesta:) Tuo muistikortti-systeemi vaikuttaa todella hyvältä. Koitan varmaan vähän katsoa ensimmäisiä arvioita tuosta netistä ja niiden perusteella laitan kenties tilaukseen. Hinta on varsin edullinen.
Tympee Huttunen
23.06.2009 16:39:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zammy: Thomannilla hinta 392 eurova.
 
http://www.thomann.de/fi/zoom_r16.htm

 
Kannattaisikohan tilata heti? DV247 tarjoaa tuota 429 punnan hintaan. Voisiko olla Thomannilta väärä hinta?
sami_sumea
24.06.2009 00:49:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

south_of_heaven: "With the ability to record up to 8 tracks simultaneously, it's easy to capture a live band or even a complete drum kit."
 
http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=2009
 
kätevältä vaikuttaa.

 
Hmm,
 
Vähän rajoittaa että tossa on vissiin phantom-poweri vain 2 kanavalle?
 
Vaikuttaa kyllä muuten toudella näppärältä esim. keikkojen nauhoitteluun.
 
...
 
http://www.adamantiumstudios.com
Razanez
25.06.2009 00:50:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohos... Tuo vaikuttaa ehkä liiankin hyvältä. :D
Tympee Huttunen
01.07.2009 17:01:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tilasin tämän. Katsotaan, mitä tulee!
 
Vinkkinä voin tilausta suunnitteleville kertoa, että Bundle-tarjouksena saa hintaa tiputettuakin ja saa vielä mikin mukaan:)
SilvenZ
30.12.2009 12:05:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaisia kokemuksia Zoomin R-16 on tarjonnut? Onko laite lunastanut lupaukset vai jäänyt nurkkiin pölyttymään? Miten olette sitä käyttäneet ja missä ympäristöissä??
 
Sain ikioman Zoomini 16 Gigan SDHC -kortilla hyppysiini eilen. Jännältä vehkeeltä tämä vaikuttaa heti kättelyssä. Ostin laitteen kotistudioni ytimeksi (tallennus, mikseri, miksaus, DAW -kontrolleri, metronomi, viritysmittari) sekä reissuilleni mukaan (kesämökki, keikat, ulkoäänitykset ym.)
 
Onkohan tulevalla tielläni odotettavissa mahdollisia sudenkuoppia itse laitteeseen liittyen..? Jotakin, mitä pitäisi tietää (piilossa oleva "delete all" -pikanappula tms.)?
 
Kiitos!
 
"Alkometri on sielun viritysmittari"
Lennu
30.12.2009 12:33:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en tajua, miten tosta saa ne kortille äänitetyt matskut iMacille siirrettyä. Pitääkö olla joku kortinlukija?
 
Muuten ihan kiva, kitara tosin kandee virittää jollain muulla vehkeellä, mulla on Cleartune -softa iPhonessa, joka on kyllä hyvis.
 
[kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.]
Tympee Huttunen
30.12.2009 16:21:45 (muokattu 30.12.2009 16:26:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SilvenZ: Millaisia kokemuksia Zoomin R-16 on tarjonnut? Onko laite lunastanut lupaukset vai jäänyt nurkkiin pölyttymään? Miten olette sitä käyttäneet ja missä ympäristöissä??
 
Sain ikioman Zoomini 16 Gigan SDHC -kortilla hyppysiini eilen. Jännältä vehkeeltä tämä vaikuttaa heti kättelyssä. Ostin laitteen kotistudioni ytimeksi (tallennus, mikseri, miksaus, DAW -kontrolleri, metronomi, viritysmittari) sekä reissuilleni mukaan (kesämökki, keikat, ulkoäänitykset ym.)
 
Onkohan tulevalla tielläni odotettavissa mahdollisia sudenkuoppia itse laitteeseen liittyen..? Jotakin, mitä pitäisi tietää (piilossa oleva "delete all" -pikanappula tms.)?
 
Kiitos!

 
Itse olen kaksi demoa pyöräyttänyt. Toinen onnistui ja toinen ei - vika ei ollut Zoomissa:) Tasan 0 kaatumista tai muuta ohjelmistovikaa. Soundit ovat olleet niin hyvät, kuin kamoista lähtee - miksata en edelleenkään osaa, mutta ensimmäistä "zoom"-julkaisua on kehuttu myös soundien osalta. Itse olen ollut tosi tyytyväinen.
 
Tietty himassa olen myös äänitellyt jotain jollotteluita, jotka ei sovi kenenkään korville. Sopii siihen myös todella hyvin. Ne sen omat konkkamikit ovat vähintäänkin tarpeeksi hyvät.
 
Tuossa on rämmitty Zeppeliniä makkarissa suoraan zoomiin: http://koti.mbnet.fi/plommi/Musa/rainsong.mp3 Ei soiton puolesta toimi, mutta soundit toimii jo noin mielestäni hyvin. Plektralla ja paremmalla soittajalla olisi saanut vielä kirkkautta ja syvyyttä lisää mukaan. Reverbiä tosin tuli liikaa. e: kuuntelin tuon antamani linkin ja se on enää hyvin vähän aikaa netissä:D Sen verran huonoa soittoa.
 
Mä en tajua, miten tosta saa ne kortille äänitetyt matskut iMacille siirrettyä. Pitääkö olla joku kortinlukija?

Muuten ihan kiva, kitara tosin kandee virittää jollain muulla vehkeellä, mulla on Cleartune -softa iPhonessa, joka on kyllä hyvis.

 
Ei ole kyllä liian tarkka viritin, mutta aika hätätilanteisiin noi on tehty. Vähän sama homma niissä mallinnuksissakin:D Eikö sulla toimi sitten ihan usbilla koneeseen siirto?
Lennu
30.12.2009 17:21:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkrö: Ei ole kyllä liian tarkka viritin, mutta aika hätätilanteisiin noi on tehty. Vähän sama homma niissä mallinnuksissakin:D Eikö sulla toimi sitten ihan usbilla koneeseen siirto?
 
Ei? Se toimii siis ihan mainiosti interfacena ja ohjaimena Logicille, mutta Finderissa se ei näy minkäännäkösenä laitteena, josta voisin hakea ne kortille tallennetut tiedostot. Aattelin että onkohan tässä joku juttu mitä en hiffaa?
 
[kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.]
Tympee Huttunen
30.12.2009 18:00:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Ei? Se toimii siis ihan mainiosti interfacena ja ohjaimena Logicille, mutta Finderissa se ei näy minkäännäkösenä laitteena, josta voisin hakea ne kortille tallennetut tiedostot. Aattelin että onkohan tässä joku juttu mitä en hiffaa?
 
Mulla se toimii niin, että kun pistän usb-piuhan koneesta zoomiin, zoomin kuvaruudussa näkyy "audio interface". Klikkaan sivulle päin ja ruutuun tulee joku "memory card reader". Sitten vain OK ja homma on selvä. Oletko koittanut niin?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «