Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Clavia Nord Wave vs. Waldorf Q+ vs. Access Virus Ti2
1
JMVx
29.12.2009 14:08:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuka on VA-synien kingi? Kovasti näistä on jo keskustelua ollut, mutta selvyyttä en ole vielä saanut. :D
 
Foranamo
29.12.2009 19:37:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tämä ole mielipidekysymys? Itse en vaihtaisi Virus TI:täni edes molempiin noista.
 
maza
29.12.2009 19:55:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kokemusta pelkästään Wavesta. Mutta kysymys kuuluu: mihin käyttötarkoitukseen?
 
Itse olen retroilija ja Wave on ollut juuri oikea laite täydentämään keikkasettiä. Urku- ja pianosoundit tulee muualta. Wavesta saa hyvät analoginurinat, viulukoneet ja Mellotronit. Ja oikeastaan ihan mitä tahansa muutakin. Uskaltaisin väittää, että nimenomaan _soittajalle_ Wave on ehdokkaista paras.
 
Konemusan vääntäjällä voi studiokäytössä olla haasteena esim. vähäinen multitimbraalisuus.
HK
29.12.2009 22:24:05 (muokattu 29.12.2009 22:43:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran kun nyt Maza lähti tälle "ei ole kokemusta muista, mutta oma on paras"-linjalle niin heitetäänpä härniksi perään, että vanha Virus kB on omassa käytössä hoitanut tuon osaston niin hyvin tähänkin asti, ettei ole mitään syytä epäillä nykyisen version toimivuutta.
 
Peltikorva puupäässä.
Quru
29.12.2009 23:23:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisää sekoitusta pakkaan:
 
En omista mitään noista mutta kaikkia olen räpeltänyt. Soundipuolelta minua miellyttää eniten Waldorf, sitten Virus ja vimppana Nord. Jos kuitenkin jotain noista olisi itselle ostamassa niin Nord ehdottomasti. Se täydentäisi gearia noista parhaiten, tällä hetkellä löytyy pelkkä Motif 7. Jos taas pelkkään virtuaalianalogijuttuun niin Waldorf.
 
"Ja jos multa kysytään niin tää meidän alkoholisoitunu, mielenvikanen, kaikesta valittava, tosiaan kyyläävä, herroja vihaava, köyhiä vihaava, vertasiaan kadehtiva, itseään vähättelevä maailman heikkoitsetuntosin kansa on loppujen lopuks aika helvetin hien
JPQ
30.12.2009 04:14:33 (muokattu 30.12.2009 04:15:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Lisää sekoitusta pakkaan:
 
En omista mitään noista mutta kaikkia olen räpeltänyt. Soundipuolelta minua miellyttää eniten Waldorf, sitten Virus ja vimppana Nord. Jos kuitenkin jotain noista olisi itselle ostamassa niin Nord ehdottomasti. Se täydentäisi gearia noista parhaiten, tällä hetkellä löytyy pelkkä Motif 7. Jos taas pelkkään virtuaalianalogijuttuun niin Waldorf.

 
miten parhaiten? ja totta puhuen jokaisella tekee hieman erilaisia soundeja mutta Waldorfit ei hirveästi innosta jos ei puhuta softa Attackista tai Pulse analoogista en ole kokeillut mutta netti näytteet kertoo yllättävän paljon kuitenkin. No ainakin osassa synissä vaikka esim. Yamaha S30 demobiisit laitteella itsellään soittaen kuulosti huonommalta joskus kuin netissä ei virtuaali analoogi mutta sopinee aiheeseen silti jotenkin. ja konemusan vääntäjällä tietysti iso kasa rautaa ja softaa hymiö.:) ps. Wave ikävän kallis muuten kiinnostaa kovasti.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
maza
30.12.2009 09:11:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HK: Kerran kun nyt Maza lähti tälle "ei ole kokemusta muista, mutta oma on paras"-linjalle niin heitetäänpä härniksi perään, että vanha Virus kB on omassa käytössä hoitanut tuon osaston niin hyvin tähänkin asti, ettei ole mitään syytä epäillä nykyisen version toimivuutta.
 
Olin ehkä vähän epäselvä tuossa. Tarkoitus ei ollut väittää, että ko. laite olisi paras kaikkiin mahdollisiin käyttötarkoituksiin, mutta minulle kylläkin. Virus ja Q+ eivät ymmärtääkseni esim. soita sampleja ollenkaan. Mulle tehtaan Mellotron-samplekitit olivat merkittävä tekijä hankintapäätöstä tehdessä. Käytän itse lähinnä vain ja ainoastaan retrotyyppisiä, 70- ja 80-lukujen synasoundeja.
 
Yhtä kaikki - olisi tärkeä tietää, minkälaiseen käyttöön soitinta harkitaan. Humppa-, rokki- vai hevibändiin vaiko kenties konemusahommiin? Onko setissä muita soittimia, joita laitteen soundimaailman olisi tarkoitus täydentää?
JMVx
30.12.2009 10:13:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, kone tulisi siis täydentämään settiä, jossa on jo sähköpiano, josta tulee pianot ja sähköset semmoset ja joskus harvemmin jotain muita ja sitten Rolandin työasema, josta sitten revin jousia, brasseja yms. ja tähän asti myös lead-kikkailut olen sillä hoidellut. Semmoseen fuusio "moogeiluun" ja pädäilyyn yms. siis hakisin.
 
Minä vaan
02.01.2010 11:45:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saakohan tuota Waldorf Q:ta enää uutena Suomesta?
 
Ja itse aiheeseen sanoisin, että jos säätäminen alkaa turhauttaa, niin Viruksella on ainakin aika vakuuttavanoloinen editorisofta. Noista muista en niin tiedä muuta kuin sen, mitä netistä voi lukea...
 
tarmo
02.01.2010 12:12:00 (muokattu 02.01.2010 12:16:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä vaan: Saakohan tuota Waldorf Q:ta enää uutena Suomesta?
 
Ja itse aiheeseen sanoisin, että jos säätäminen alkaa turhauttaa, niin Viruksella on ainakin aika vakuuttavanoloinen editorisofta. Noista muista en niin tiedä muuta kuin sen, mitä netistä voi lukea...

 
Waven editorisoftaa en ole itse käyttänyt, mutta vaikutti koneeseen ladattaessa aika turhalta. Virus TI snown kautta tuli ainakin kova editorisofta, joka toimi samalla "softasynana". Kait. Näytti ainakin pätevältä. Waldorfista ei ole hajuakaan.
 
Nordin parhaat puolet lukeutuu ehdottomasti mazan mainitsemiin juttuihin. Lisäksi muhevat padit yms. löytyy iisisti. Säröpotikalla sitten lisäsyvyyttä tarvittaessa. Laitteesta saa ruuvattua todella hyvin ja helposti ilmaisuvoimaisia soundeja melkein mistä vaan samplesta. Oma puutteensa on sitten mm. arpeggiaattorin puuttuminen. Toisaalta mm. tap tempo delay paikkaa tätä puutetta hieman.
 
Ihan puhtaaseen konemusaan valitsisin ehkä Viruksen (tai sitten Waldorfin). Pikkaisen perinteisempää soittamista harjoittaville suosittelisin ainakin tutustumista Waveen.
 
Mulla on käytössä Motifin xs kaikenmaailman kotipizzasoundeja varten, mutta jos tila riittäisi, ottaisin mukaan aina waven ihan vain uskottavia jousi, kuoro, lead, pad yms. soundeja varten. Mun mielestä ko. soundit on niin laadukkaita, että niitä tekee ihan mieli käyttää. Henkikökohtaisesti olen kokenut Waven toisinaan jopa "inspiroivana" soittimena.
 
Tämä on siis vain mun mielipiteeni, ei absoluuttinen totuus.
 
Ihan sama.
JMVx
02.01.2010 12:43:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarmo: Waven editorisoftaa en ole itse käyttänyt, mutta vaikutti koneeseen ladattaessa aika turhalta. Virus TI snown kautta tuli ainakin kova editorisofta, joka toimi samalla "softasynana". Kait. Näytti ainakin pätevältä. Waldorfista ei ole hajuakaan.
 
En tiedä onko Waldorfilla editorisoftaa olleskaan. Olishan sekin kyllä ihan kiva olla jos ruuvailu alkaa puuduttamaan. :)
 
tarmo: Ihan puhtaaseen konemusaan valitsisin ehkä Viruksen (tai sitten Waldorfin). Pikkaisen perinteisempää soittamista harjoittaville suosittelisin ainakin tutustumista Waveen.
 
Konemusiikin vääntämisestä en kyllä ole kiinnostunut. Rokimpaa, mut ei liian.
 
Ja en tiedä onko se nyt niin olennaista mulle syntikassa se sample-ominaisuus, kun on nuo muut härpäkkeet. En tarviis välttämättä noita Mellotroneja yms. Muuten kyllä kiinnostas tuo Wave. Olennaista olisi vaan hyvä analogimallinnus ja helppo säädettävyys.
 
Olen lukenut, että Wallun oskut (ja osa soundeista yleensäkin) olis tylsiä. Pitääkö paikkaansa?
 
tarmo
02.01.2010 13:26:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JMVx:
 
Ja en tiedä onko se nyt niin olennaista mulle syntikassa se sample-ominaisuus, kun on nuo muut härpäkkeet.

 
Itsehän en ole Waven sample-ominaisuutta käyttänyt. Mulla se on lähinnä erittäin miellyttävänä soittimena, jolla voi tarvittaessa härskistellä ihan olan takaa. Ei siis ole mitenkään se alleviivaavin ominaisuus ko. laitteessa.
 
Ihan sama.
JPQ
02.01.2010 14:41:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JMVx: En tiedä onko Waldorfilla editorisoftaa olleskaan. Olishan sekin kyllä ihan kiva olla jos ruuvailu alkaa puuduttamaan. :)
 

 
Konemusiikin vääntämisestä en kyllä ole kiinnostunut. Rokimpaa, mut ei liian.
 
Ja en tiedä onko se nyt niin olennaista mulle syntikassa se sample-ominaisuus, kun on nuo muut härpäkkeet. En tarviis välttämättä noita Mellotroneja yms. Muuten kyllä kiinnostas tuo Wave. Olennaista olisi vaan hyvä analogimallinnus ja helppo säädettävyys.
 
Olen lukenut, että Wallun oskut (ja osa soundeista yleensäkin) olis tylsiä. Pitääkö paikkaansa?

 
Se makuasia mikä tylsää (Novationistakin jotkut pitää ja itselle Yamaha An1x jotenkin kovempi kuin Roland jp8000...) en ole waldorf pätkään törmännyt joka sanoisi tämän mä haluan paitsi edesmenneen kaverin Pulse pätkät ja valmistajan omat Attack pätkät mutta koska en ole itse rautaa testannut pidän osin turpani kiinni eli en ota yhtään vastuuta kirjoituksestani.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
CPU
03.01.2010 13:25:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Se makuasia mikä tylsää (Novationistakin jotkut pitää ja itselle Yamaha An1x jotenkin kovempi kuin Roland jp8000...) en ole waldorf pätkään törmännyt joka sanoisi tämän mä haluan paitsi edesmenneen kaverin Pulse pätkät ja valmistajan omat Attack pätkät mutta koska en ole itse rautaa testannut pidän osin turpani kiinni eli en ota yhtään vastuuta kirjoituksestani.
 
Q on noita Waldorfin saundidemoja monipuolisempi. Mukana on kuitenkin normi va:sta poiketen Wavetable oskit ja kattavat FM mahdollisuudet.
 
Q:ssa huomattavasti analogimallinnus parempi kuin vanhoissa Nordeissa (uusista en tidä mitään, mut arvelisin, että suht samaa kamaa). Etekin kuten otsikossa puhuttiin q+ jossa 16 noita pulsen filsuja, niin suosittelisin sitä.
 
K.
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
Exhausted
03.01.2010 14:10:08 (muokattu 03.01.2010 14:11:00)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos puhutaan laitteista, joiden hinta on 2000 euroa, tai jopa ylikin, niin mites vertailussa pärjää osittain analoginen Dave Smith Poly Evolver Keyboard tai täysin analoginen Prophet 08, joka on itse asiassa näistä viidestä halvin? Jos kerran moogeilut ja muut fuusioliidit on hakusessa enemmän kuin konemusajutut, niin eikös analogi olisi se oikea ratkaisu : )
 
http://www.thomann.de/fi/dave_smith … ts_poly_evolver_keyboard_pot_ed.htm
http://www.thomann.de/fi/dave_smith_instruments_prophet_08.htm
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «