Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mesan standard recto/stiletto vs muut v30 kaapit
1 2
Spike
28.12.2009 07:45:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs jengi diggailee? Täytyy jossain vaiheessa vaihtaa kaappia. Tarkotus ajaa 3ch dual rectolla ja 6505:lla. Onko noi hintansa väärtejä vai ajaiskohan esim engl/orange/matamp asian yhtä hyvin tai paremmin. Muutkaan elementit ei oo pois suljettu. Deliverance 4x12 kans vahva ehdokas.
 
Tinippa84
28.12.2009 17:11:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite hankin hiljattain Mesan Rectifier 4x12 kaapin. Nuppi on 3ch Dual Rectifier. Mielestäni yläpäät ja keskiäänet erottuu hyvin selkeästi. Ei nyt ehkä mikään ihme sinällään kun on V30 töttöröt. Massiivisen kuuloinen kaappi. Välttämättä ero nyt ei ole ihan dramaattinen muihin V30 laatukaappeihin.
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
kimurantti1
28.12.2009 17:39:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä tiesitkin, mutta selvennämpä tän jutun. Recto-kaappeja oli aiemmin kaksi erilaista, Traditional ja Oversized. Oversized oli nimensä mukaan tietenkin kookkaampi kuin tavan 4x12 -kaapit. Sittemmin Traditional -kaappia alettiin tekemään Stiletto-sarjan nimellä, ja tuosta Oversized Recto-kaapista tuli nykyinen Standard Recto. Eli, Standard Recto on se tämänhetkinen ylisuuri kaappi ja Stiletto -kaappi on pienempikokoinen, entinen Traditional Recto -kaappi.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Karhukoira74
28.12.2009 17:54:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä kovasti kaasuttelemassa ja toivon mukaan hommaamassa lähiaikoina Dual Rectoa....mikä olis sille "se" kaappi...ite aattelin tuota Standard Rectoa 412:na, ihan jo sen nimen takia että ois samaa sarjaa. Mutta oisko muita hyviä vaihtoehtoja, joita jo soundin puolesta kannattaisi miettiä? Ja jos nyt nupista jo jotain voi päätellä musiikista, niin jatsia ei ole tarkoitus hiplailla.
 
-So many assholes, so few bullets-
Tinippa84
29.12.2009 13:35:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karhukoira74: Tässä kovasti kaasuttelemassa ja toivon mukaan hommaamassa lähiaikoina Dual Rectoa....mikä olis sille "se" kaappi...ite aattelin tuota Standard Rectoa 412:na, ihan jo sen nimen takia että ois samaa sarjaa. Mutta oisko muita hyviä vaihtoehtoja, joita jo soundin puolesta kannattaisi miettiä? Ja jos nyt nupista jo jotain voi päätellä musiikista, niin jatsia ei ole tarkoitus hiplailla.
 
Voisin suositella kyllä sitä Mesan omaa kaappia, mutta asian varmasti ajaa moni muukin V30:llä ladattu kaappi. Ite soitin ennen Marshallin 1960 kaapilla. Ei sekään huono ollut missään nimessä, mutta tuntuis kumminkin toi V30 toimivan paremmin Dual Rectifierin kanssa.
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Spike
29.12.2009 14:29:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, nyt oon soitellut ainoastaan marsun skobella tolla, ja pörisee liikaa toi kaappi. V30 ois kiva molemmille nupeille, mut saa nyt nähdä viel miten vht:lla pörisee rectum. Tiukkaa ja tarkkaa alapäätoistoa haussa, eli traditional ja stiletto siis ne skobet mitkä mesalta kiinnostaa. ENGL ois varmaan timmi ja löytyis läheltä, mut 50kg moro... Fryette ois 10 kg kevyempi ja mesakin 5kg.
 
Tinippa84
29.12.2009 16:54:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spike:ENGL ois varmaan timmi ja löytyis läheltä, mut 50kg moro... Fryette ois 10 kg kevyempi ja mesakin 5kg.
 
No Mesan kaappi painaa ainakin ihan sairaasti!!
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
VIPMetal
29.12.2009 20:09:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite hommasin just Rectifierin kaveriksi Randallin RA412CV mallin 4x12 kaapin. Aiemmin oli kans tuo marsun 1960A, mutta V30 tötteröt piti saada Mesalle ja tuon Randallin sain täältä Lakeuksilta hyvään hintaankin uutena, 525€. Tuo taitaa olla hieman kyllä Mesan oversize kaapin kopio ja painaa paljon enemmän kuin Marshall. Kaappi avattiin ja oli kyllä työn takana. Sisältä paljastu siistiä työn jälkeä, soundista en osaa vielä sanoa, kun oon syönyt vasta joulun ajan kinkkua... mut tammikuussa treenikselle testaamaan. Tämmönen vain siis vaihtoehdoksi, tuossa maahantuojalta:
 
http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … 076&hakusanat=ra412cv&kategoria_id=
 
Osta Boss BF-3!
Mr. Speed
29.12.2009 20:25:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spike: Jep, nyt oon soitellut ainoastaan marsun skobella tolla, ja pörisee liikaa toi kaappi. V30 ois kiva molemmille nupeille, mut saa nyt nähdä viel miten vht:lla pörisee rectum. Tiukkaa ja tarkkaa alapäätoistoa haussa, eli traditional ja stiletto siis ne skobet mitkä mesalta kiinnostaa. ENGL ois varmaan timmi ja löytyis läheltä, mut 50kg moro... Fryette ois 10 kg kevyempi ja mesakin 5kg.
 
En tiedä mistä ENGL on ton 50kg repässyt. Itse olen yhden stankku ENGL 412:sen lähettänyt, ja se painoi alle 40 kg. VHT FB on paljon painavempi
 
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
Karhukoira74
29.12.2009 20:36:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tyhmä kysymys: Käykö trankkuvahvarin kaapit putkivehkeiden kanssa? En ole noitten tekniikkaan niin perehtynyt, että onko johdotukset tms. niin radikaalisti eri etteivät kävisi....?
 
Itellä on treeniksellä KH120RHS:n mukana tullut KH412, 4x12 kaappi....
 
-So many assholes, so few bullets-
Mr. Speed
29.12.2009 20:38:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karhukoira74: Tyhmä kysymys: Käykö trankkuvahvarin kaapit putkivehkeiden kanssa? En ole noitten tekniikkaan niin perehtynyt, että onko johdotukset tms. niin radikaalisti eri etteivät kävisi....?
 
Itellä on treeniksellä KH120RHS:n mukana tullut KH412, 4x12 kaappi....

 
Eipä ole kaapeissa tuossa suhteessa mitään eroa kunhan ohmit täsmää.
 
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
Karhukoira74
29.12.2009 21:16:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helevetti....tuo Dualin hankintahan alkaa painaa enemmän sitte yöunissa... ;) Ois vielä vanhaa mallia 2 ch...
 
-So many assholes, so few bullets-
Mandarax
29.12.2009 21:34:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karhukoira74: Helevetti....tuo Dualin hankintahan alkaa painaa enemmän sitte yöunissa... ;) Ois vielä vanhaa mallia 2 ch...
 
Ja eikös siellä torillakin ole juuri edukkaaseen 1400e hintaan putkirempan käynyt 2ch Dual Recto..? Vettä myllyyn, sano..!
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Karhukoira74
29.12.2009 21:35:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvey666: Ja eikös siellä torillakin ole juuri edukkaaseen 1400e hintaan putkirempan käynyt 2ch Dual Recto..? Vettä myllyyn, sano..!
 
Sitäpä juuri tässä miettiny ;)
 
-So many assholes, so few bullets-
doctrine
29.12.2009 22:41:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitääkö olla 4x12? Esim 1936V on aikas sopuhintanen mun mielestä, ja kalliimman 4x12 hinnalla niitä saa kaksi. Toinen kotiin ja toinen treenikselle ja sitten keikalle molemmille puolille lavaa niin ei tarvi luukuttaa niin lujaa ja kaikki kuulee?
 
http://www.payloadband.info/
Karhukoira74
29.12.2009 22:45:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

doctrine: Pitääkö olla 4x12? Esim 1936V on aikas sopuhintanen mun mielestä, ja kalliimman 4x12 hinnalla niitä saa kaksi. Toinen kotiin ja toinen treenikselle ja sitten keikalle molemmille puolille lavaa niin ei tarvi luukuttaa niin lujaa ja kaikki kuulee?
 
Allekirjoittaneelle ei välttämättä...itse asiassa useammin miettiny tuota 2x12 kaappia tai paria...
 
-So many assholes, so few bullets-
doctrine
29.12.2009 23:20:27 (muokattu 29.12.2009 23:24:15)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karhukoira74: Allekirjoittaneelle ei välttämättä...itse asiassa useammin miettiny tuota 2x12 kaappia tai paria...
 
Ite hommasin justiin tässä syksyllä ton 1936V:n. oli tilauksessa kaksi mutta meni rahakuviot vähän vituralleen ja piti muuttaa tilausta. Mulla oli juurikin ajatuksena tuo yllä mainittu skenaario. Kaappi on kyllä ehdottomasti paras tähän astisista kaapeista millä oon soittanu, bottnea löytyy ihan riittämiin, pitää nupista vääntää bassot minimiin etten mee basson tonteille sotkemaan matalia taajuuksia. Ja roudattavuushan nyt on ihan eri luokkaa kun isommassa, vaikkei toikaan nyt ihan mikään *pieni* ole. Seuraavaksi kun saan jostain ylimääräset muutamat sataset niin hommaan ehkä toisen samanlaisen, tai sitten celestionin peruselementeillä (G12T-75) ja laitan yhden molempia kumpaankin kaappiin. Tosin mä tykkään tosta kun siinä on erotteleva keskiääni, meidän rytmikitaristi joutuu luukuttaa paljon lujempaa ku minä kun sen soundit menee vähän puuroksi - ainakin vielä, kuulemma uusimassa kalustoaan :)
 
edit
Jos asut pk-seudulla ni tervetuloa testaamaan kaappia meidän treenikselle, huomaat kyl et se on hyvä.
 
edit 2
Jaa, et näköjään asukaan. No tervetuloa silti ;)
 
http://www.payloadband.info/
Karhukoira74
01.01.2010 22:10:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti kutsusta....tiedä vaikka joskus tuliskin. Kun tais tulla tehtyä sen ainoan ja alkuperäisen 2 ch. Dual Recton poisto tuolta torilta... ;)
 
-So many assholes, so few bullets-
joku muu sikko
07.01.2010 16:06:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harley Benton 4x12 vintage on järestään painavampi kuin esim. Marshall 1960 kaapit. Se on siis järeämpi ja siinä massiivisempi soundi. :D
 
Spike
07.01.2010 16:54:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Harley Benton 4x12 vintage on järestään painavampi kuin esim. Marshall 1960 kaapit. Se on siis järeämpi ja siinä massiivisempi soundi. :D
 
En ihmettelis vaikka oliskin... Tässä on helvetin komeaa jälkeä saatu bentonin 2x12 vintage kaapilla:
 
http://www.youtube.com/watch?v=7_61tE7aTwU
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «