Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Eminenceä keskiäänivoittoiselle 2x12-combolle?
1
anttipi
29.12.2009 20:36:09 (muokattu 29.12.2009 20:46:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on 2x12 Fame -putkicombo (puoliavoin, Labogan tekemä), jossa oli aluksi Celestion Vintage 30:t ja nykyään Celestion G12 Centuryt. Haluaisin vaihteeksi kokeilla Eminencejä, joten kaipaisin vähän mielipiteitä.
 
Vintaget oli jotenkin honottavat, ja vaikka neodymium-magneetilla varustetut G12 Centuryt kuulostavat kliineillä tosi hyviltä, ne taas eivät oikein toimi erottelevuutensa vuoksi vähänkään isommilla säröillä. Molemmilla kaiuttimilla olen joutunut pitämään vahvistimesta middlet lähes nollissa. Yläpäätä on kyllä saanut vääntää yli puolivälin.
 
Olen ajatellut Wizardeja ja toisaalta Red Fang + Private Jack -yhdistelmää (kuulemma tässä yhdistyisi Vox ja Marshall). Myös Texas Heatin ja Swamp Thangin clipit ovat kuulostaneet hyviltä, mutta pelkään niiden olevan liian tummia, ainakin ilman kirkkaampaa kumppania.
 
Musiikkityylini on (indie)pop/rock, komppisoundini ulottuvat semikliinistä kevyeen säröön. Kitarana Warmoth Tele, Seymour Duncanin Vintage Stack- ja Hot Stack -mikeillä.
 
Ehdotuksia?
 
"Tässä maassa on niin vaikea yrittää puhua siitä, että kaikkien pitäisi välittää toisistaan, koska heti on kommunisti." -Reino Nordin
LaMotta
29.12.2009 20:56:46 (muokattu 29.12.2009 20:57:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anttipi: Ehdotuksia?
 
No jos kirkkautta haluat niin kelpaako Fender hotrodeissa ja blues de*-sarjassa käytetty elementti?
 
Gibson Les Paulin ja Fender Stratocasterin tärkein ero on siinä, että Stratocaster palaa kuumemmalla liekillä, mutta Les Paul palaa pitempään - Hikipedia
harryk
29.12.2009 20:58:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen itse tykästynyt Eminencen Red Fangeihin jostain syystä. Ne tuntuvat toimivan sekä clean- että säröosastolla paremmin kuin moni muu kaiutinelementti. Itsellä on 2x12" takaa puoliavoin kaappi kahdella Red Fangilla enkä vaihda sitä kovin hevillä pois. Red Fangit ovat Alnico-elementtejä ja varsin herkkiä, jolloin pienemmälläkin vahvarilla saa niillä paljon möykkää aikaan. Harry
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia vaativille soittajille www.bluetone.fi
anttipi
29.12.2009 21:03:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarkkok: No jos kirkkautta haluat niin kelpaako Fender hotrodeissa ja blues de*-sarjassa käytetty elementti?
 
Käytetäänkös niissä jotain Eminencen "Special Design" -elementtejä?
 
Onko jollain kokemusta Eminencen Tonkerliten alapäätoistosta? Klippien perusteella vaikuttaisi olevan keskiäänet mukavan hillityt.
 
"Tässä maassa on niin vaikea yrittää puhua siitä, että kaikkien pitäisi välittää toisistaan, koska heti on kommunisti." -Reino Nordin
Progorava
29.12.2009 21:32:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa ottaa harkintaan myös Legend GB12. Yleisesti erittäin onnistuneeksi esitykseksi kehuttu greenback-henkinen edullinen kajari. Itsellä on kaksi noita puoliavoimessa kaapissa ja olen erittäin tyytyväinen. Aikaisemmin kaapissa oli Governorit joita vihasin heikon alapäätoiston ja kireän yläkeskialueen vuoksi.
 
Blues puhdistakoon sielusi, Hevillä niskaa heiluttele, Jatsista tulkoon tatsi, Kovasta elämästä kuuluvat soinnut
anttipi
29.12.2009 21:39:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mynok: Kannattaa ottaa harkintaan myös Legend GB12.
 
Hyvältä tuntui kuulostavan tuokin.
 
Huh, valinnanvaraa on kyllä niin pirusti. Esim. Legend GB12 + Private Jack olisi taas yksi kombinaatio.
 
"Tässä maassa on niin vaikea yrittää puhua siitä, että kaikkien pitäisi välittää toisistaan, koska heti on kommunisti." -Reino Nordin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «