Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: mikä laklandissa vikana?
1
jazzitukka
21.12.2009 18:53:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on lakland skyline darryl jones jazzari. Vaihdoin pari päivää sitten kieliksi elixirit, semmoiset pinnatut. Voiko ne olla syynä tällaiseen vikaan: kun kättä liuttaa pitkin kieliä,niin
kuuluu rätinää. myös taustahurina on huomattavasti suurempi kuin fekkujazzossani,
siis mikit kiinnikin nupista masteria vähän auki.
en tiedä, tuliko vika ennen vai jälkeen kielien vaihdon, kun oon soitellu hiljaa luurit päässä viikon ja nyt kun laitoin markbasseihin,niin huomasin tämän.
Kaveri tarkisti sisältä, eikä mitään ollu irti. Varmisti parit juotokset, ei auttanut.
Hioin kielistä kokeeksi pintaa pois siitä, mistä kieli koskee tallaan.ei auttanut.
Jos toisella kädellä koskee tallaa ja toisella liuttaa kieliä pitkin, niin ei rätise.siis mikit auki. ei uummarra..
 
PasiB
21.12.2009 19:15:43 (muokattu 21.12.2009 19:17:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei bassossa ole vikaa, ilmiö johtuu kielistä. Mulla on ihan sama homma jatsarin kanssa. Pinnoite kai sen verran eristää, että kielet ei maadoitu käsien kautta kunnolla, vaan välillä kontakti on parempi ja välillä huonompi jolloin syntyy tuo rätinä. Kun tallaan koskee, niin sitä kautta maadoitus toimii. Viisaammat korjatkoon jos meni metsään.
 
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
jazzitukka
21.12.2009 20:24:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. toivottavasti asia on näin, pääsis ainakin helpolla.Harmi kun heitin
vanhat jo menemään. Ei kun kauppaan...
 
aho
21.12.2009 21:54:10 (muokattu 21.12.2009 21:56:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzitukka: Ok. toivottavasti asia on näin, pääsis ainakin helpolla.Harmi kun heitin
vanhat jo menemään. Ei kun kauppaan...

 
jos jaksat värkätä, niin vaihda fenkun kielet lakuun ja toisinpäin. Näin saat ainakin varmuuden siitä, että onko vika todella kielissä. Käytän itse myös elixirejä ja maadoitusongelmia ei ole ilmennyt.
 
e: vaikka hyvin todennäköisesti homma on just noin kuin PasiB sanoi, mutta kannattaa kokeilla.
 
Ahjo -yhtyeen debyytti "talvi vasta tekee tuloaan" ulkona nyt! AHJO
PasiB
22.12.2009 14:08:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullakaan ei tuota ongelmaa esiinny kuin jatsissa vaikka Elixirit on kahdessa muussakin bassossa.
 
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
MPU
22.12.2009 20:11:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla jatsarimikitetty napsuu ja rätisee kuulokkeilla soitettaessa, vahvarin läpi on hiljainen. EMG:n aktiivimikillä mikitetty taasen on hiljainen sekä kuulokkeiden että vahvaimen läpi. Elixirit molemmissa. Tosin aktiiviEMG-bassossa ei ole edes koko tallamaadoitusta.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
jazzitukka
22.12.2009 21:34:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiitos kaikille vastauksista! uudet kielet tulee viikon sisällä, kirjottelen sitten lopputuloksesta.
 
mitaha
22.12.2009 21:39:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johtunee Elixireistä. Roger Sadowsky ihmetteli aikansa valituksia uusien Sadowsky bassojen hurinoista/ritiniöistä, kunnes huomasi maadoitusongelmat pinnoitettujen kielien yhteydessä.
 
jazzitukka
29.12.2009 20:56:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, nyt on kielet vaihdettu pinnottamattomiin ja ei oo häiriötä. Hassua, että 10 v.
harrastelleena tuli tämmönenkin asia uutena.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «