Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko kokemusta ORLA keikkapianosta?
1
Pipu
13.01.2006 12:56:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haen kuumeisesti laulunopetuksen oheisinstrumentiksi keikkapianoa omilla kaiuttimilla jotka eivät törröttäisi ylöspäin vaan eteenpäin (haluan kuulla oppilasta paremmin kuin omaa soittoani). Kovan surffauksen jälkeen löysin saksalaiselta sivulta Orla Stage Partner -nimisen soittimen jossa kaiuttimet sojottavat eteenpäin ja hinta alle 500e!
Mutta merkki on itselleni aivan tuntematon. Onko joku 'tavannut' kyseistä pianoa?
 
Haipuma
13.01.2006 13:15:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Merkki on minulle ainakin täysin tuntematon.
 
Yksi kaikinpuolin hyvä keikkapiano omilla kaiuttimilla, jotka osoittavat siis eteenpäin ja vähän ylös, vaikea selittää mutta esim. tuolta voi katsoa: http://images.misupply.com/products/originalzoom/Roland/126082a.jpg
 
siis Roland FP-2. Hinta tosin kapuaa yli tuhannen euron.
 
The truth lies within Kesälintu.
baron
13.01.2006 13:15:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haen kuumeisesti laulunopetuksen oheisinstrumentiksi keikkapianoa omilla kaiuttimilla jotka eivät törröttäisi ylöspäin vaan eteenpäin (haluan kuulla oppilasta paremmin kuin omaa soittoani). Kovan surffauksen jälkeen löysin saksalaiselta sivulta Orla Stage Partner -nimisen soittimen jossa kaiuttimet sojottavat eteenpäin ja hinta alle 500e!
Mutta merkki on itselleni aivan tuntematon. Onko joku 'tavannut' kyseistä pianoa?

 
Mä en ihan tarkkaan tiedä, mikä se käytetty Orla oli, jota mulle tarjottiin, ehkä lähinnä syna.
Siihen ei ollut käyttöohjetta ja mä surffailin pitkään pitkin nettiä, eikä mistään ollut saatavissa.
En tykännyt niin paljon, että olisin sen ostanut vaikka halvalla olisin saanut, mutta saattaa olla ihan eri Orla kuin toi sun.
 
My name is Baron, Sir Baron.
Qsine
29.12.2009 16:04:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orla Stage Ensemble kokeiltu, hinta 650 euroa.
 
Jälleenmyyjää en kerro, jottette luule mainostajaksi, joka saa provikkaa. Nimittäin JLauta nyt on aika panna puskaradio liikkeelle. Minä olin todella vakuuttunut. Ominaisuuksia ja saundeja on enemmän kuin voi kuvitella tarvitsevansa, tatsi semmoinen ihanjeesperusvasarasimu.
 
Mutta voi hemmetti sitä saundien laatua: näin mainioita ääneksiä ei takuulla löy'y mistään muusta 500-700 euron sähköpianosta. Ja jos, niin ilmoittakaa ihmeessä...
 
Orla-merkillä on kuulemma pitkät perinteet jostain 60-luvulta saakka. Ilmeisesti old skool muistaa sen merkkiset (keikka?)urut. Ja italialainen siis on merkki tämä. Italialaisuus on hiukankin humpahtavamman keikkamuusikon kannalta suuri plussa, sillä erityistä huomiota on kiinnitetty hanurisaundipolitiikkaan. Eri äänikertoja löytyy Orlasta kosolti, ja pieteetillätehtyys kuuluu.
 
Käyn heti ensi vuoden alussa noutamassa omani. Parhaita hinta/laatu -suhteita koskaan. Vilpittömästi tätä all-around -soitinta täten hehkutan ja suositan. Muusikolta muusikolle.
 
"Ja miksi Kari Heiskanen vetää bingoa!"
baron
29.12.2009 16:30:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Qsine: Orla Stage Ensemble kokeiltu, hinta 650 euroa.
 
Kait se sitten on parantunut edellisistä. Mulle tarjottiin joskus jotain Orlan vanhempaa mallia käytettynä ja koesoiton jälkeen diskasin.
Päätyi sitten treenikämpälle, jossa aikoinaan treenattiin ja jouduin sitä treeneissä käyttämään enkä tykännyt.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
JPQ
29.12.2009 17:13:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole enkä tunne noita mutta joskus olen muistin mukaan kuullut että liittyisi Rolandiinkin jotenkin tuo ORLA älkää naurako/ampuko ja tämä siis kuultua muistelen kaverilta joka taas kuullut ymmärtääkseni soitinmyyjältä tuosta varmaan ehkä jopa 10vuotta sitten... ja Rolandillahan on jotain toimintaa Italiassa ymmärtääkseni...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
baron
29.12.2009 19:37:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Ei ole enkä tunne noita mutta joskus olen muistin mukaan kuullut että liittyisi Rolandiinkin jotenkin tuo ORLA älkää naurako/ampuko ja tämä siis kuultua muistelen kaverilta joka taas kuullut ymmärtääkseni soitinmyyjältä tuosta varmaan ehkä jopa 10vuotta sitten... ja Rolandillahan on jotain toimintaa Italiassa ymmärtääkseni...
 
Sun kaverisi ei tiedä mitään.
Orla on vanha italialainen kiipparilafka, perustettu 1965 ja jatkaa edelleen.
 
Roland on nuori japanilainen soitinlafka (vasta 1972 perustettu)
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
JPQ
29.12.2009 19:40:45 (muokattu 29.12.2009 19:41:17)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Sun kaverisi ei tiedä mitään.
Orla on vanha italialainen kiipparilafka, perustettu 1965 ja jatkaa edelleen.
 
Roland on nuori japanilainen soitinlafka (vasta 1972 perustettu)

 
kyllä mutta ei se tarkoita kait minusta ainakaan ettei olisi voineet tehdä joskus yhteistyötä? vai tarkoittaako sinusta.
ps. tieto ei ollut sen omaa huomaa. tosin sen olen oppinut ainakin vielä vuosia sitten mutta nykyään tuntuu korjaantuvan myyjätkin tietää jotain jopa tutuissa kaupoissa...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
maza
29.12.2009 19:48:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikaselvittelyn perusteella vehkeestä on sekä piano- että säestyskeyboard-henkiset versiot. Tässä tuosta ensin mainitusta joku asiallisen oloinen demo: http://www.youtube.com/watch?v=ty172NSKqAU&feature=related
baron
29.12.2009 19:49:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: kyllä mutta ei se tarkoita kait minusta ainakaan ettei olisi voineet tehdä joskus yhteistyötä? vai tarkoittaako sinusta.
ps. tieto ei ollut sen omaa huomaa. tosin sen olen oppinut ainakin vielä vuosia sitten mutta nykyään tuntuu korjaantuvan myyjätkin tietää jotain jopa tutuissa kaupoissa...

 
Ai että kilpailijat tekee yhteistyötä?
Niinku jammu ja rolle?
 
Itseasiassa Nazzareno Orlandoni perusti lafkan 1957, 1965 nimi muutettiin Orlaksi.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
JPQ
29.12.2009 20:08:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Ai että kilpailijat tekee yhteistyötä?
Niinku jammu ja rolle?
 
Itseasiassa Nazzareno Orlandoni perusti lafkan 1957, 1965 nimi muutettiin Orlaksi.

 
No ei yleensä kilpailijat tee ja kaikki firmat ei silla tavoin kilpaile molemmat hoitaa sovitun siivun.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
aaro
29.12.2009 22:29:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran kokeilin kyseisen merkkistä digi-pianoa kaupassa kun etsiskelin uutta soitinta itselleni.
 
Alkuunsa soittotatsi oli jotenkin oudon jäykkä. Ikään kuin tarvittiin tietty voima ennen kuin koskettimet painuivat alas, tai jotain sinne päin. Kyllä siihen tottui, mutta ehkä en klassisen musiikin kappaleita treenaisi. Kevyelle puolelle saattaisi mun käsityksien mukaan soveltua oikeinkin hyvin.
 
Kyseessä taisi olla nuo 500-600 euron hintaluokan laitteet(en muista mallia) ja kokeilu tapahtui 2009 alkukeväällä.
 
jurpontor
30.12.2009 13:19:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: kyllä mutta ei se tarkoita kait minusta ainakaan ettei olisi voineet tehdä joskus yhteistyötä? vai tarkoittaako sinusta.
ps. tieto ei ollut sen omaa huomaa. tosin sen olen oppinut ainakin vielä vuosia sitten mutta nykyään tuntuu korjaantuvan myyjätkin tietää jotain jopa tutuissa kaupoissa...

 
Pirun epätodennäköiseltä yhteistyökuviolta kuulostaa. Ei noi italo-lafkat tehneet yhteistyötä edes keskenään. Korkeintaan värkkäsivät OEM-kamaa esim. Arpille ja Hohnerille.
 
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
Mikko T.
31.12.2009 09:05:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Ai että kilpailijat tekee yhteistyötä?
 
Mun ymmärtääkseni Technicseissä on ollut vuosikausia Korgin soundit, ainakin osittain. Saatan olla väärässä.
 
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
baron
31.12.2009 09:26:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko T.: Mun ymmärtääkseni Technicseissä on ollut vuosikausia Korgin soundit, ainakin osittain. Saatan olla väärässä.
 
Eihän se tietenkään mahdotonta ole.
ORLA'n kotisivujen mukaan se on toiminut alihankkijana useille alan merkittäville lafkoille nimiä mainitsematta, ei tietenkään mahdotonta ettei myös Rolandille kuten jossain aikaisemmassa viestissä väitettiin.
 
Valmistetaanhan jammuja myös Kiinassa, missäs muualla kuin jossain alan lafkassa?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
JPQ
31.12.2009 10:34:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Eihän se tietenkään mahdotonta ole.
ORLA'n kotisivujen mukaan se on toiminut alihankkijana useille alan merkittäville lafkoille nimiä mainitsematta, ei tietenkään mahdotonta ettei myös Rolandille kuten jossain aikaisemmassa viestissä väitettiin.
 
Valmistetaanhan jammuja myös Kiinassa, missäs muualla kuin jossain alan lafkassa?

 
ja Rolandin Juno G jonka omistan on myös made in china. eipä juuri huomaa sanoisin...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
31.12.2009 11:05:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko T.: Mun ymmärtääkseni Technicseissä on ollut vuosikausia Korgin soundit, ainakin osittain. Saatan olla väärässä.
 
miltähän osin ? no jotain samaa ehkä havaitsen kuten jopa Casion soundissa kun puhutaan hyvistä Casioista siis merkin rajoissa.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
hiittistenpuu
10.03.2014 16:41:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Orla stage ensemple urku on hyvä.Aidot äänet,paras markkinoilla olevat.Sitä myy POWER SOUND.Hinta muistaakseni 670€ plus jalat 70_.Voin luopua omistani hintaan 550€ sisältää jalat.
 
Tappokinnas
11.03.2014 00:28:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puhutko nyt urku-äänistä vai yleisesti ko _pianon_ äänistä?
 
On kyllä hyvä peli hintaansa nähden. Grand piano on mielestäni erinomainen, samoin e-piano ja stringit. Urut nyt on mitä on.. Itse hankein tuon kylkeen hyvin äkkiä nordin c1 urut.
 
Ainoa miinus minusta on paino (28kg). Reeneissä tuo kulkee mukana ja seisoo ihan tavallisella x-ständillä. Paljon pianoa pieneen rahaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «