Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Peavey 6505+ 112 vs. Bugera 6262 212
1
Henkka--
27.12.2009 14:46:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs olis vahvistimen osto edessä ja näitä kahta pyörittelen mielessäni. Eli kertokaapas kummastakin hyviä ja huonoja puolia ja että kummasta lähtisi sopivammat/paremmat äänet Lamb of God, BFMV, COB.. tyyliseen musiikkiin.
 
JivE
27.12.2009 15:04:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen mitä ite osaan sanoa, että ovat soundillisesti hyvin lähellä toisiaan! Jos haluut respectiä isoilta pojilta ja muutenkin niin osta 6505, jos et taas niin respectistä välitä, etkä halua pistää niin paljon rahaa haisemaan, osta bugera! Molemmilla lähtee kyllä hyvät hevit!
 
If you give me interesting questions, i'll give you interesting answers.
Mandarax
27.12.2009 16:36:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henkka--: ...kummasta lähtisi sopivammat/paremmat äänet Lamb of God, BFMV, COB.. tyyliseen musiikkiin.
 
Kyllä kummatkin tuon tontin hyvin täyttää. Molemmat ovat myös kokolailla saman hintaiset (siellä plus-miinus 500e) joten omassa vaakakupissa painoarvo kyllä asettuisi sen alkuperäisen suuntaan (siis 6262 on melko suora kopio 6505:stä). Ota huomioon, että toinen vahvain on 60w/1x12" ja toinen taas 100w/2x12" joten saundin "koossa" on varmasti myös eroja. Piiviin saanee tosin varmastikin lisäkaapin kylkeen tarvittaessa.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Henkka--
28.12.2009 23:05:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, kiitos tiedoista. Oisko kumminkin niin että tolla 60w Peaveyllä pääsisi paremman kuuloisiin soundeihin pienemmillä/klubi-keikoilla kuin tolla 100w Bugeralla, koska pääsis enemmän luukuttamaan niin ääni pääsis oikeuksiinsa? Eli siis jos ääni pidettäs yhtä kovana niin Peaveyssä pääsisi rullaamaan sitä volumea enemmän....? (Olipas sekava selitys)
 
HTMono
28.12.2009 23:15:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henkka--: Joo, kiitos tiedoista. Oisko kumminkin niin että tolla 60w Peaveyllä pääsisi paremman kuuloisiin soundeihin pienemmillä/klubi-keikoilla kuin tolla 100w Bugeralla, koska pääsis enemmän luukuttamaan niin ääni pääsis oikeuksiinsa? Eli siis jos ääni pidettäs yhtä kovana niin Peaveyssä pääsisi rullaamaan sitä volumea enemmän....? (Olipas sekava selitys)
 
Periaatteessa joo. 60w vs 100w ei oo kuitenkaan mitään hirmusta eroa. Tosin se pieni ero voi olla just se ratkaseva. Mutta Peaveylle ääni täältäkin vaikka en noiden kohderyhmään kuulukkaan. On luultavasti ainakin huomattavasti kestävämpi laitos kun Bugera (joista aika paljon kuulee stooreja rikkoontumisista).
 
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Spike
29.12.2009 14:33:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ottaisin peaveyn noista ennemmin ihan vaan luotettavuuden takia.
 
duc
29.12.2009 16:34:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tuo Peavey myös Kiinassa tehty? Ja kuulostaako tuo pikkumalli samalta kuin 100 watin versio?
Mandarax
29.12.2009 16:37:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spike: Ottaisin peaveyn noista ennemmin ihan vaan luotettavuuden takia.
 
Kaveri soitteli hetki sitten, että mikä mahtaisi olla vikana kun vaffarista ei yhtäkkiä kuulu mitään.. Kyseessä on Bugeran 6262 212-combo ja se pamahti nyt näköjään toistamiseen. Uuden aina lähettävät tilalle. Aikanaan samassa tilauksessa ollut oma 333XL paukahti myös pariin kertaan ja harrasti Suomi-Saksa-Suomi -matkustelua myös kunnioitettavan määrän. Saman tilauksen (siis minun ja kaverini) Bugeroita on siis poksahtanut jo yhteensä neljä kappaletta..heh. Kaikki siis eri koneita, takuuhuollossa eivät niitä korjaa vaan vaihtavat aina uuteen. Vika on tiettävästi helpohkosti korjattavissa (kuulopuhetta..) joten jos ei pelkää takuun raukeamista, niin ilmeisesti pienellä modauksella tuo mykkäkoulu on korjattavissa.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Metal_Late
30.12.2009 07:39:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvey666: Kaveri soitteli hetki sitten, että mikä mahtaisi olla vikana kun vaffarista ei yhtäkkiä kuulu mitään.. Kyseessä on Bugeran 6262 212-combo ja se pamahti nyt näköjään toistamiseen. Uuden aina lähettävät tilalle. Aikanaan samassa tilauksessa ollut oma 333XL paukahti myös pariin kertaan ja harrasti Suomi-Saksa-Suomi -matkustelua myös kunnioitettavan määrän. Saman tilauksen (siis minun ja kaverini) Bugeroita on siis poksahtanut jo yhteensä neljä kappaletta..heh. Kaikki siis eri koneita, takuuhuollossa eivät niitä korjaa vaan vaihtavat aina uuteen. Vika on tiettävästi helpohkosti korjattavissa (kuulopuhetta..) joten jos ei pelkää takuun raukeamista, niin ilmeisesti pienellä modauksella tuo mykkäkoulu on korjattavissa.
 
Onneksi minun 333xl-nuppi vielä jaksaa =)
 
Henkka--
30.12.2009 14:39:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun luin näitä kirjoituksia niin olen ehdottomasti Peaveyn kannalla.
 
Juicy
30.12.2009 15:53:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metal_Late: Onneksi minun 333xl-nuppi vielä jaksaa =)
 
Ja mun 6262, mitä nyt tehdasputket vois vaihtaa parempiin...
 
"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
Metal_Late
30.12.2009 18:37:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Ja mun 6262, mitä nyt tehdasputket vois vaihtaa parempiin...
 
Tungsol 12ax7- putket etuasteessa ja hyvää mökää lähteepi.
 
duc
30.12.2009 18:49:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henkka--: Nyt kun luin näitä kirjoituksia niin olen ehdottomasti Peaveyn kannalla.
 
Kannattaa huomioida ettei kovin monella ole oikeasti kokemuksia tuosta pikku-6505:sta. Se on aika uusi malli. Sillä 100 watin nupilla on sitten useampi soitellut...
Henkka--
20.01.2010 10:37:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä olette Peavey 6505+ vs. Engl Screamer 50w combo?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «