Burnoutlander 03.12.2009 11:11:01 | |
---|
Onko kokemuksia masterkeyboardista+ läppäristä live käytössä? Onko vaikkapa soundin/soundipankin vaihto vaivatonta. Entäpä miten splittaus/äälekkäiset soundit hoidetaan? Demostroin vielä (sekavasti): Eräässä biisissä tarvitsen soundin jossa aivan ylin sävel (c8) soittaa massiivisen cymbaali, tätä alempi oktaavi soittaa kuorosoundia, seuraava sitaria, ja loput stringsejä. Aivan matalimmassa oktaavissa on myös patarummut ja vähän brassia.. tämän jälkeen saatan vaihtaa soundiin jossa on pelkkä "hevitilu leadi" ja stirngs spilt.. jne.. Hhuh. Osaisko joku suositellan hyvää softaa, millä voisi rakentaa tuollaisia sillisalaatti soundeja? Ja laadukkaita mieluusti. Vai pitääkö splittaus suorittaa jotenkin mystisesti masterkeyboardilla? Itse kun olen aina käyttänyt vain syniä kuten m50, Juno-g, mikrokrg ja ketroneja niin en näistä softahommista en paljon vielä tiedä. Ja tosiaan livenä soundin vaihto ja pankkien luominen sekä pyörittely tulisi olla vaivatonta. Kyseinen masterkeyboard mallin ois harkinnassa http://www.thomann.de/fi/doepfer_lmk2_88t_usb.htm Toivottavasti joku jaksaa vastata ja opastaa aloittelevaa! :) |
OmppuC 03.12.2009 23:42:37 | |
---|
Zaph. Soittaminen on alkanut taas kiinnostaa ja löytyykin perustiedot pianonsoitosta parin vuoden takaa. Ja keyboardi pitäisi hommata. Normipiano löytyypi jo, mutta yöihmisenä en tätä viitsi soittaa ja piano muutenkin sijaitsee taloni eteläsiivessä ja itse vietän aikaani pohjoissiivessä, kun tuola eteläsiivessä on niin pirun kova vilu aina. Eli hifistelemään ei todellakaan lähdetä ja lähinnä omassa huoneessa opetteluun ja vapaa-ajan törkeään tappoon, MIDI tulisi olla. Olisiko tuommoisessa Yamahan YPT-210:ssa mitään? Thomannilta tällähetkellä todella halvalla saa. Onhan tuo halpa ja niinedespäin, mutta. Ja kun haukutte, niin voisitteko kertoa jotain radikaalia eroa tämän ja suosittelemanne 300-500e keyboardissa. "Laatu" ei ole tarpeeksi suuri syy, jotain yksilöintiä voisi olla. Kiiiitos. |
Charge 04.12.2009 08:20:29 | |
---|
Mulla on tommoinen YPT-400. Ihan kotisoittelussa pelittää, ja MIDI on. Puhalla pilliin ja syö pullaa |
Sergei Fallinen 07.12.2009 21:40:19 | |
---|
saaks koskettimet/digipianon sijottaa lämpöpatterin viereen? |
baron 07.12.2009 21:56:35 (muokattu 07.12.2009 21:57:04) | |
---|
hibernance: saaks koskettimet/digipianon sijottaa lämpöpatterin viereen? Mä luulen että ei saisi. Mun kesämökillä on kuiteskin niin ahtaat paikat että minnekään muualle ei digipianoa talviajaksi pysty sijoittamaan ja muutamassa vuodessa ei kuitenkaan mitään havaittavia vaurioita ole tullut. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Veska 07.12.2009 22:25:57 | |
---|
Voiko vasenkätinen oppia soittamaan nopeita keyboard tilutteluja? Vaikeempaa se ainaki tulee olemaan muttei ilmeisesti totaalisen mahdotonta? :) |
baron 07.12.2009 23:23:06 | |
---|
Veska: Voiko vasenkätinen oppia soittamaan nopeita keyboard tilutteluja? Vaikeempaa se ainaki tulee olemaan muttei ilmeisesti totaalisen mahdotonta? :) Yksi parhaita tiluttelijoita, joita tunnen ja joka on tämän maan huippuja, on vasenkätinen. Joskus se briljeeraa sillä että se vetää lisäksi vasemman käden tilun ja sanoo että tehkää perässä. Ei ole este ja tuskin sen vaikeampaakaan? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Charge 08.12.2009 20:03:40 | |
---|
Mistä muuten kannattaa aloittaa noiden tilujen harjoittelu? Puhalla pilliin ja syö pullaa |
baron 08.12.2009 22:23:10 | |
---|
Charge: Mistä muuten kannattaa aloittaa noiden tilujen harjoittelu? Asteikot kaikissa sävellajeissa! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
BubbleBob 09.12.2009 14:21:52 | |
---|
Miksei, jos ei kertakaikkiaan muualle mahdu, mutta mieluimmin peittämättä patteria. Jätä n.20cm väli. Näin soittimen turha "lämmitys" jää minimaaliseksi, eikä ilmakierto huoneessa (ikkunalle) esty. hibernance: saaks koskettimet/digipianon sijottaa lämpöpatterin viereen? Jos mikään ikinä sinua koskettaa... Älä saatana ammu runoilijaa |
Janppa88 10.12.2009 15:27:01 | |
---|
Tuli viimeinkin ostettua uusi kosketinsoitin sillä vanha on ollut rikki yli 3 vuotta. Tämä uutukainen on Juno Stage, jonka kanssa on hiukan ongelmaa. Käytössäni on MAC ja haluaisin nauhoittaa biisejä suoraan Stagesta. Olen koittanut Garagebandilla ja Logic Pro:lla, ja ainut mitä niillä olen saanut aikaan on se, että saan Stagen toimimaan ulkoisena kosketinsoittimena. Mutta tässä kohtaa kuitenkin itse Garageband/Logic tarjoaa omia soittimiaan, kun minä taas haluaisin saada koneessa kuulumaan Stagen omia soundeja (patchjä). Mitä ihmettä minun pitää tehdä jotta saan Stagen äänet kuulumaan Macbookistani? |
BubbleBob 10.12.2009 23:02:38 | |
---|
Kerro tarkemmin mitä kaikkea (liitännät-kaapelit) soittimen ja koneen välillä nyt on ? Jos mikään ikinä sinua koskettaa... Älä saatana ammu runoilijaa |
Charge 11.12.2009 09:55:18 | |
---|
saaks koskettimet/digipianon sijottaa lämpöpatterin viereen? Henkilökohtaisesti minulle kävi niin, että syntikan pohjan pinta sulahti telineseen kiinni. Kyllä sen siitä kiskaisemalla irti sai, eikä kiipparille muuten käynyt mitään, mutta sanoisin vahvasti, että älä laita lämpöpatterin viereen ;) Puhalla pilliin ja syö pullaa |
TuntsaT 11.12.2009 21:22:04 | |
---|
Sama kysymys uudestaan: Miten voi päivittää Juno-G:n versiosta 1.06 versioon 2.0? |
Leevo 13.12.2009 14:52:09 | |
---|
"Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy |
TuntsaT 13.12.2009 17:58:40 (muokattu 13.12.2009 18:05:37) | |
---|
Nyt siis juno-G:ssä on 1.06 versio. Kuinka monta versioo siinä välis on? Ja miten siirrän ne sit sinne Junoon oikein? Vai voinko mennä suoraan 1.06 versiosta 2.0 versioon? |
Leevo 13.12.2009 18:46:19 | |
---|
TuntsaT: Nyt siis juno-G:ssä on 1.06 versio. Kuinka monta versioo siinä välis on? Ja miten siirrän ne sit sinne Junoon oikein? Vai voinko mennä suoraan 1.06 versiosta 2.0 versioon? Kaipa on juurikin tarkotus mennä suoraan... ------ Items required for updating the JUNO-G -------------------------------------------------- - The JUNO-G itself - A 32MB to1GB memory card (CompactFlash) initialized by the JUNO-G - A computer with a card reader/writer that supports CompactFlash - The update file ("_ROLAND_JUNOGUPD.BIN") "Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy |
TuntsaT 13.12.2009 19:55:00 | |
---|
Kun tossa lukee että tarvii sen muistikortin, niin eikö voi suoraan USB-johdon kautta? Asennetaanko sitä päivitystä ollenkaan sinne vai onko se vaan siel kortilla? |
CME UF8 on pelittänyt mun tarpeisiin moitteetta, mutta nyt huomasin että yks musta kosketin ei meinaa millään antaa kuin sellaisia keskitason velocity-arvoja vaikka yrittää vähän lujempaa painaa. Just nyt läksin muualle mutta kunhan palaan, onkohan mitään toivoa avata laitetta onnistuneesti itse ja pyyhkiä pölyjä tms? Mitään kontaktispray-juttuja ei ole ihan nyt saatavilla.. All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
jopasoli 05.01.2010 21:02:40 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=uG5OGC4Ua4M Mikä on tämä pianosaundi mikä tässä hakkaa lähes alusta asti? Tuntuu siltä, että olisin kuullut sitä monessa paikassa, mutta en ole koskaan selvittänyt itselleni, että mikä se oikein on. Oma arvaus on, että kyse on jostain vanhasta pianon digitaalisest mallinnuksesta, esim. joku DX7 tai vastaava. Mutta kertokaa, onko näin, vai onko kyse jostain muusta. Tämä ei ole provoa. |