Aihe: Bändin perustamisen vaikeus pienellä paikkakunnalla
1 2
Kailis
24.10.2009 06:31:15

Kandee perustaa homobändi. Siihen voi sitten tarpeen vaatiessa liittyä kunta(bändi)-liitosten kautta vaikka raiskaamalla.
Påskägg
24.10.2009 12:41:12
punkkari93: Kyllä oli vastaava ongelma, vaan ei oo enää..

Tai itse asiassa mun kavereilla oli.. pari hyvää kaveria joista soitti rupuja ja toinen kitaraa, niin ne päätti perustaa bändin, mutta basisti puuttui. Mä sitten sanoin voivani soittaa sitä, vaikken koskaan ollu edes pitäny kyseistä soitinta kädessä. Nykyisin basismi on rakkain harrastukseni ja vieläkin soitan samojen heppujen kanssa.
Pieneltä paikkakunnalta ollaan kotoisin ja täällä ei hirveesti muusikoitaa, joten eivät nekään heput varmaan basistia ois mistään löytäneet vieläkään ja se bändi ois kaatunu siihen

Mutta mun kantani on se, että mee soitteleen niitten hevipeikkojen kanssa tai keitä siellä takapajulassas onkaan. Se on hyvää soittokokemusta ja siitä on varmasti hyötyä. Jos joskus satut tapaamaan muita kikkelijatsiihmisiä, niin on sulla ainakin soittokokemusta

Hienosti tehty, itse olen " isolta" paikkakunnalta ja kitaristin kaa ollaan etitty bassoilijaa iät ja ajat, vaatimukset: haluaa soittaa, ei tarvii ees omia kamoja, voisin lainata.
RETRIBUTION!
Aukusti
17.11.2009 15:27:20

Joo mun kotikunnassa ei paljo soiteta muuta kun örinäheviä ja mä haluaisin soittaa suomirokkia Popeda, Eput ja Juice
akisetä
17.11.2009 18:50:04
Aloittajalle kysymys; oletko katsellut, että olisiko asuinpaikkakunnallasi tai lähikaupungeissa kansalaisopiston bändiporukoita? Nehän ovat (useimmiten..) kaikille avoimia. Siinä pääsisi ainakin soittamaan, joskin musatyyli mitä todennäköisimmin osuu akselille pop-rock-iskelmä ja ehkäpä vähän perus bluesia ja jazzia. Itse lähdin viitisen vuotta sitten silloisen kotikaupunkini kansalaisopiston viihdeorkesteriin soittamaan rumpuja. Ja ihan sillä periaatteella, että menin paikalle täysin tuntemattomana "uutena tyyppinä", ihmettelin ja kuuntelin kunnes joku kysyi että haluaisitko kokeilla jotain biisiä. Kokeilin, ja samassa bändissä olen edelleenkin rumpalina. Keikkaa on heitetty muutama per vuosi, pikkujouluja, bilekeikkaa ja sen semmoista. Mukavaa touhua. Kannattaa tsekkailla kansalaisopistojenkin tarjontaa jos bändisoitto kiinnostaa!
TheMurno
17.11.2009 19:10:52
Omalla paikkakunnallani oli hieman vaikeaa löytää soittajia. Etenkin basistit ja rumpalit olivat kateissa. Tästä sitten äkämystyin ja tajusin, että soittajia on muuallakin. Siitä se ajatus sitten lähti ja nyt soitan pääkaupunkiseudulla vaikuttavassa yhtyeessä. Basisti tosin on hukassa vieläkin. Sen pituinen se koskettava tarina.
PepeD
17.11.2009 22:53:22
Täällä Hattulan ja Hämeenlinnan alueella tuntuu olevan pelkkiä kitaristeja joka nurkassa ja kaikilla rumpaleilla ja basisteilla on jo bändit, jos montakin...
Eepee
mobbi
17.11.2009 23:00:23

Omalla kohdallani on ollut just toi samainen ongelma. Ja oikeastaan on edelleen jos haluaisin löytää jotain, joka täyttää suurimmat intohimot. Ja ongelmat on ollu just se pieni paikkakunta ja pienet piirit + ikä. Jos on nuori ja taitoa ehkä jo olisi, on todella vaikea löytää porukkaa. Itse pääsin ensimmäiseen "oikeaan" bändiin m.netin palstan kautta. Junalla joutui matkustamaan puoli tuntia/ suunta, mutta oli se kaikki sen arvoista. Sitä kautta kokemusta tuli lisää, uusia suhteita ja nimeä/ referenssejä, jolloin uusien soittokavereidenkin löytäminen helpottuu. Kyllä se lähtee käyntiin kun vaan jaksaa yrittää.
Melodeathia kansalle? : www.mikseri.net/hypothesis
Soulaen
19.11.2009 19:55:39
Saman ongelman kanssa painin. Siis että omalla paikkakunnalla ei vaan yksinkertaisesti ole niin paljon musisoivaa porukkaa että vielä löytyisi ne samasta kiinnostuneet...
Itskkin olen ratkaissut asian niin että matkustan melkein kaksi tuntia suuntaansa bänditreeneihin.. mutta on se sen arvoista..
Blain
20.11.2009 22:56:16
Laulajia ei löydy mistään, asun 3000 asukkaan paikkakunnassa. Täällä on kitaristeja paljon, mutta ei vaa millää löydy. Ja osaava rumpali olis kans kiva, nykyisellä on treenikselle 25 km matkaa eikä se pysy edes tahdissa.
Antti1
20.11.2009 23:03:34 (muokattu 20.11.2009 23:04:07)
Tune down 1 step: Laulajia ei löydy mistään, asun 3000 asukkaan paikkakunnassa. Täällä on kitaristeja paljon, mutta ei vaa millää löydy. Ja osaava rumpali olis kans kiva, nykyisellä on treenikselle 25 km matkaa eikä se pysy edes tahdissa.

No nosta se vire takas yhden sävelaskeleen ja rupea ite laulamaan, sillähän siitä ongelmasta pääpiirteittäin selvitään. ;)

Rumpalin voi aina korvata metronomilla, jos kellontarkka tahti on elinehto. Muista vaan tarkistaa paristot, ettei time heitä.
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Blain
20.11.2009 23:08:57
Antti1: No nosta se vire takas yhden sävelaskeleen ja rupea ite laulamaan, sillähän siitä ongelmasta pääpiirteittäin selvitään. ;)

Rumpalin voi aina korvata metronomilla, jos kellontarkka tahti on elinehto. Muista vaan tarkistaa paristot, ettei time heitä.

Älä kettuile nickistä! :D Rumpukoneella ollaan vedetty osa reeneistä, ja toi nykyinen on muutenkin niin mulkku että ei olla otettu sitä enää aikoihin mukaan.
Antti1
20.11.2009 23:14:47
Tune down 1 step: Älä kettuile nickistä! :D Rumpukoneella ollaan vedetty osa reeneistä, ja toi nykyinen on muutenkin niin mulkku että ei olla otettu sitä enää aikoihin mukaan.

Mmm, pienillä paikkakunnilla nää on kyllä aina ongelmia. Tiedän kyllä, kun en niin kamalan isossa stadissa itsekään majaile. Silti aina oon saanut jotain sutjaantumaan, vaikka pahimmillaan on tarkoittanut erittäinkin pitkiä välimatkoja. Nimimerkillä laulaja asui Ruotsissa, toinen kitaristi Järvenpäässä, loput muualla ja mä vielä kaikista erillään. Aikamoista...
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Sompi
22.11.2009 10:39:57

akisetä: Aloittajalle kysymys; oletko katsellut, että olisiko asuinpaikkakunnallasi tai lähikaupungeissa kansalaisopiston bändiporukoita? Nehän ovat (useimmiten..) kaikille avoimia. Siinä pääsisi ainakin soittamaan, joskin musatyyli mitä todennäköisimmin osuu akselille pop-rock-iskelmä ja ehkäpä vähän perus bluesia ja jazzia. Itse lähdin viitisen vuotta sitten silloisen kotikaupunkini kansalaisopiston viihdeorkesteriin soittamaan rumpuja. Ja ihan sillä periaatteella, että menin paikalle täysin tuntemattomana "uutena tyyppinä", ihmettelin ja kuuntelin kunnes joku kysyi että haluaisitko kokeilla jotain biisiä. Kokeilin, ja samassa bändissä olen edelleenkin rumpalina. Keikkaa on heitetty muutama per vuosi, pikkujouluja, bilekeikkaa ja sen semmoista. Mukavaa touhua. Kannattaa tsekkailla kansalaisopistojenkin tarjontaa jos bändisoitto kiinnostaa!

Itse asiassa soitan paikallisessa konservatoriobändissä, mutta haluaisin kuitenkin perustaa riippumattoman bändin, kun soittomotivaatio laskee tuommoisessa aika paljon. Sen lisäksi kaksi muuta soittajaa eivät juurikaan harjoittele biisejä (ei sillä että itsekään harjoittelisin, mutta kun ne muut eivät harjoittele soittamista muutenkaan :()
Ennen oli musiikki rautaa, nyt on biisit musiikintekoaineesta tehty
toyhto
13.12.2009 10:47:57
Soita jotain muuta genreä aluksi. Bändin perustaminen saattaa kestää joka tapauksessa, ja jos johonkin ihan hyvään projektiin pääsee mukaan genrestä riippumatta, se on jo hyvä alku. Siinä sitten samalla alat tulla tutuksi muille soittajille ja kun joku niistä jossain vaiheessa lämpenee erikoisemmalle soitannalle, hyvällä tuurilla se pyytää sua mukaan. Tai sitten voit käyttää sen "kaupallisemman" bänditoiminnan ihan treenaamismielessä, vaikka se ei oiskaan loppujen lopuksi ihan sitä musiikkia, mitä mieluiten tahtoisit soittaa.

Ja muutama vuosi on loppujen lopuksi aika lyhyt aika soittaa sellaista musiikkia, josta ei niin kauheasti tykkää. Aina siinä jotain oppii, vähintäänkin jossain määrin tykkäämään eri genreistä tai ainakin näkemään ne soittamisen arvoisina.
MolesterI
29.12.2009 13:10:14
Samat on ongelmat kanssa.. Paikkakunnalla n.2500 asukasta ja kaikki jotain wannabe hevareita ja soittaa jotain uutta heviä kuten slipknot, bodom... ja kaikkee muuta kuraa jota en voi sietää ja kaiken lisäks nää ''hevarit'' pukeutuu saatana fruide kuteisiin yms.. Itse haluaisin soittaa kunnon asenne thrashia kuten, Metallica, Slayer, Anthrax... ja myös Venomia.

Nii samaa mieltä Cobi on ihan paskaa mä kuuntelen bläkyy ja uskon että kun mä tuun kirjotteleen tänne kaikkee paskaa mistä mä en pidä nii kaikilla varmasti kiinnostaa!! heil hitler ja heil satan >:(
Thrash till sex
puusormi
02.01.2010 18:40:56

slayerr: Paikkakunnalla n.2500 asukasta ja kaikki jotain wannabe hevareita

Suomen tylyin kunta, Hevilä. Ei jumaliste, naurun paine halkaisee kyljet kun mietin tilanteita kunnanvaltuuston kokouksista, ala-asteen luokkaretkistä, rotareiden juhlista ja kirkkokuoron treeneistä.
Saapiko lähettää terveisiä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)