Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Akustiset rummut sähköbasar(e)illa?
1 2
Pane
28.12.2009 22:12:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monen vuoden tauon jälkeen olis tarkotus aloitella/jatkaa rumpuharrastusta uudelleen ja rumpujen ostostahan se lähtee.
 
Amatööri tässä kuitenkin vielä ollaan niin pitää kysellä viisaammilta neuvoja.
 
Jostain on jäänyt tämmöinen fiksaatio päähän että ostan akustiset rummut treenikselle mutta bassorummuksi laittaisin sähköbasarin jota vois roudata treenien ajaksi akustisten ääreen ja muulloin saisi treenata kotona treenisetin ääressä.
 
Onko jollain kokemusta, hyväksi tai huonoksi koettuja kokemuksia vastaavanlaisesta?
 
Treeniksellehän sähköbasarille tietenkin tarvii sitten aivon ja äänentoisto vehkeet mutta kaikki sitten ajallaan.
Aivo toimis hyvänä metronomina ja apuna myös kotitreenissä.
 
Joten pelkkänä basarien aivona riittääkö TD-4 vai pitääkö se panostaa TD-9?
 
Miten iso ero Rolandin KD-120 ja KD-85 käytännössä on?
KD-120 olen testaillut tuplapedaaleilla ihan kohtuudella mutta KD-85 on jäänyt testaamatta kokonaan.
Suht samalla hinnalla sais joko KD-120 tai kaksi KD-85. (Tuplapedaaleilla yhteen "basariin" vs. sinkkupedaaleilla "kahteen basariin")
Kumpi parempi/käytännöllisempi vaihtoehto tässä tapauksessa olis? Makuasioita?
 
Ja joo, olen jostain syystä mieltynyt Rolandiin sähkörumpumerkkinä.
 
Mielipiteitä ja neuvoja ja makuasioita siis kyselen, kiitän.
 
samuelnitrogen
28.12.2009 23:57:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

idea on ihan hyvä ja olen miettinyt itsekin joskus vastaavaa, laittaa sen sähköpolkimen vielä oikean basarin sisään niin ulkonkökin rummuissa säilyy oikeana:)
minusta paras bassari tuntuma on ihan halvassa kd-8 :ssa, liikaa kimpoo nuo mesh-tyyppiset
ei kannata ostaa kallista aivoa tuohon tarkoitukseen, halvin vanha mikä löytyy - soundi riippuu live soitossa 99% vahvistimesta ja kaiuttimista (eli pa:sta) ei aivosta
...että bändiä ympärille jolla jo kunnon pa niin se on siinä ja jos vielä kunnon subbari löytyy niin sitten nousee jo takalisto irti penkistä joka polkasulla
 
Pane
29.12.2009 09:22:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samuelnitrogen: idea on ihan hyvä ja olen miettinyt itsekin joskus vastaavaa, laittaa sen sähköpolkimen vielä oikean basarin sisään niin ulkonkökin rummuissa säilyy oikeana:)
minusta paras bassari tuntuma on ihan halvassa kd-8 :ssa, liikaa kimpoo nuo mesh-tyyppiset
ei kannata ostaa kallista aivoa tuohon tarkoitukseen, halvin vanha mikä löytyy - soundi riippuu live soitossa 99% vahvistimesta ja kaiuttimista (eli pa:sta) ei aivosta
...että bändiä ympärille jolla jo kunnon pa niin se on siinä ja jos vielä kunnon subbari löytyy niin sitten nousee jo takalisto irti penkistä joka polkasulla

 

 
Mesh-kalvollinen sen hiljaisuuden takia ettei kotona naapurit ärsyynny liikoja.
Muistaakseni tuo kd-8 kolisi aikalailla kun liikkeessä kävin testailemassa.
 
Aivona taidan päätyä TD-4, luulen että riittää vallan mainiosti.
 
Onkohan siitä Rolandin omasta PM-10 ämyristä mihinkään kun aattelee että pelkät basarin polkemiset pitäis kuulua akustisten rumpujen ja sähkökitaroiden alta?
 
29
29.12.2009 10:10:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jostain on jäänyt tämmöinen fiksaatio päähän että ostan akustiset rummut treenikselle mutta bassorummuksi laittaisin sähköbasarin jota vois roudata treenien ajaksi akustisten ääreen ja muulloin saisi treenata kotona treenisetin ääressä.
 
Idea on varmasti oikein hyvä. Usein kuulee valitettavan, että nimenomaan basari ei tahdo kuulua treenikämpällä soitellessa tarpeeksi.

Joten pelkkänä basarien aivona riittääkö TD-4 vai pitääkö se panostaa TD-9?
 
Noista ilman muuta TD-4, jos pelkkää basaria ajelet. Jäi muuten epäselväksi, että onko sulla kotona sähkörummut, vaiko vain treenisetti? Eli tarvitsetko aivoa mihinkään muuhun, kuin tuohon basarin tuuttamiseen treeniksellä? Siinä tapauksessa suosittelisin hankkimaan käytettynä. Rolandin TD-3 tai Alesiksen DM-5 esim. Säästyy rahaa sitten padiin, PA:han yms. Tuo basarisoundi on varmaankin helpoin mallintaa sähköiseksi, joten yleensä ne on oikein hyviä halvemmissakin moduuleissa.

Miten iso ero Rolandin KD-120 ja KD-85 käytännössä on?
KD-120 olen testaillut tuplapedaaleilla ihan kohtuudella mutta KD-85 on jäänyt testaamatta kokonaan.
Suht samalla hinnalla sais joko KD-120 tai kaksi KD-85. (Tuplapedaaleilla yhteen "basariin" vs. sinkkupedaaleilla "kahteen basariin")
Kumpi parempi/käytännöllisempi vaihtoehto tässä tapauksessa olis? Makuasioita?

Ja joo, olen jostain syystä mieltynyt Rolandiin sähkörumpumerkkinä.

 
Kyllähän tuo KD-120 varmasti pätevämpi peli on, mutta eikö mielestäsi sikahintainen? Minusta ainakin. Tietysti jos Roland pitää olla, niin pitää olla sitten. ;)
Itse ostin tässä syksyllä tällaisen: http://www.jobekydrums.co.uk/index. … d=9&option=com_virtuemart&Itemid=51
Postikuluineen halvempi kuin KD-85. Erittäin tyytyväinen olen ollut. Ja kyllä yhdellä basarilla hyvin pärjää. Tuplapedaali siihen sitten. Halvempaa ja kätevämpää... :)

Onkohan siitä Rolandin omasta PM-10 ämyristä mihinkään kun aattelee että pelkät basarin polkemiset pitäis kuulua akustisten rumpujen ja sähkökitaroiden alta?
 
Käytännössähän volumet täytyy kuitenkin säätää akustisen rumpusetin perusteella, kun pellit, snare yms. on akustisia. Sähkörummuissa basari ja "isommat" tomit vaatii kyllä alapäätä toistolta aikalailla, ettei jää ohueksi. Soitteluissamme käytytyt 15" kokoäänikaapit eivät sitä oikein poksumatta tarjoa. Toki noissakin on paljon eroja. Enpä tiedä sitten millainen bassotoisto tossa PM-10:ssä on. Jos pelkkää basaria tosiaan ajetaan, niin subbari+ "jotain pientä" voisi olla asiallinen vaihtoehto.
 
kanninen
29.12.2009 10:35:52 (muokattu 29.12.2009 10:36:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samuelnitrogen: ...
minusta paras bassari tuntuma on ihan halvassa kd-8 :ssa, liikaa kimpoo nuo mesh-tyyppiset
...

 
Tämä on kyllä makuasia. Mulla oli KD-8 ja vaihdoin sen KD-80:een. KD-8 ei tuntunut antavan minkäänlaista reboundia. KD-80 tuntuu omaan jalkaan todella hyvältä. Pedaaleina Taman Iron Cobra Power Glide tuplat.
 
Minusta akustisessa metelissä ei noiden kesken ole paljon eroa. Kyllä se KD-80:kin kopisee.
 
Iniquity: ...
Miten iso ero Rolandin KD-120 ja KD-85 käytännössä on?
...

 
Tämä minuakin kiinnostaisi.
 
Pane
29.12.2009 11:54:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

29: Idea on varmasti oikein hyvä. Usein kuulee valitettavan, että nimenomaan basari ei tahdo kuulua treenikämpällä soitellessa tarpeeksi.
 
Tämä oli nimenomaan yksi syy

Jäi muuten epäselväksi, että onko sulla kotona sähkörummut, vaiko vain treenisetti? Eli tarvitsetko aivoa mihinkään muuhun, kuin tuohon basarin tuuttamiseen treeniksellä?

Kotona ei ole vielä muuta ku kapuloita menneiltä rumpuajoilta ja vasta ostetut Pearl Demon Drivet eli treenisettikin on vielä hankkimatta.
Ajattelin kuitenkin olla törsäämättä sähkörumpuihin tuota basaria ja aivoa enempää, eli jotain pädihässäkkää pelkästään kotisoitteluun tuon sähköbasarin kaveriksi. Kunhan saa käsiä ja jalkoja treenata.
 
Kyllähän tuo KD-120 varmasti pätevämpi peli on, mutta eikö mielestäsi sikahintainen? Minusta ainakin. Tietysti jos Roland pitää olla, niin pitää olla sitten. ;)
 
Kyllähän tuo budjettiin melko loven tekee..
Roland ehkä siksi että köyhän ei kannata sitä halpaa ostaa?
Ja onhan tuo kait se ykkösmerkki tällä hetkellä? Noh, kallein ainakin !
 
Mutta hmm, rupes hivenen kuitenkin kiinnostamaan tuo Jobeky minkä linkitit.
Onko sulla minkälaisessa käytössä, onko se jämäkkä että voi polkea voiman kanssa eikä tarvi hipsutella ?
Hiljainen "akustisesti" kotisoittoa ajatellen?
 
29
29.12.2009 13:02:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta hmm, rupes hivenen kuitenkin kiinnostamaan tuo Jobeky minkä linkitit.
Onko sulla minkälaisessa käytössä, onko se jämäkkä että voi polkea voiman kanssa eikä tarvi hipsutella ?
Hiljainen "akustisesti" kotisoittoa ajatellen?

 
Kyllä se on erittäin jämäkkä, vaikka olikin paljon kevyempi kuin kuvittelin. En varmastikaan ole mikään raskain polkija, mutta kyllä tuo paljon kovempaakin soittoa varmasti kestäisi. Mesh -kalvo tuossa on yksikerroksinen, joten se varmaankin on heikoin lenkki. Koko on kuitenkin 12", joten esim. Rolandin kaksikerroskalvon tuohon saa vaihdettua.
Akustisesti on varmaan oman settini hiljaisin padi (ja kuitenkin kumisymbaalit ja mesh- tomit & virveli). Soittelen huopanuijilla, mitä ei kyllä meshille suositella, mutta en nyt ole saanut aikaiseksi hommata muovinuijia. Tuollaista patchia kalvoon tetasin myös, mutta akustinen ääni kasvoi niin paljon, että mielestäni parempi näin. Vaihdetaan sitten kalvoa jos siltä näyttää.
 
samuelnitrogen
29.12.2009 15:25:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toi roland pm-10 sitten kyllä romuttaa koko systeemin ja idean = ei toimi ei alkuunkaan...jos halvalla pitää päästä niin osta käytetty bassocombo 18" elementillä
 
Pane
29.12.2009 17:27:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samuelnitrogen: toi roland pm-10 sitten kyllä romuttaa koko systeemin ja idean = ei toimi ei alkuunkaan...jos halvalla pitää päästä niin osta käytetty bassocombo 18" elementillä
 
Joo, en tiedä noista äänentoistohommista vielä mitään, siksipä kysyinkin.
En minä sitä halvinta vaihtoehtoa mieti, pitkäaikainen ja toimiva ratkaisu kun löytyis heti niin ei tule tuhlailtua turhuuksiin.
Akustisten pönttöihin ja räkkiin/ständeihin ja pelteihin uppoaa kyllä varmasti nätti summa euroja myös.
Hirvittää jo valmiiksi tämä G.A.S:sittaminen mutta minkäs teet..
 
Onhan tässä jo vähän valoitettu kuites asioita, kiitos näistä.
 
Vapaasti lisää neuvoja, ehdotuksia tai kokemuksia jos löytyy !
 
rintapek
29.12.2009 17:36:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitens ihan perinteinen menetelmä, eli jos bassari ei kuulu, ni sinne laitetaan mikki?
 
Sit aikanaan hankit kotikäyttöön mieleisesi treenaussähkörummut.
 
One kind of music only - the good kind
Pane
29.12.2009 18:11:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Mitens ihan perinteinen menetelmä, eli jos bassari ei kuulu, ni sinne laitetaan mikki?
 
Sit aikanaan hankit kotikäyttöön mieleisesi treenaussähkörummut.

 
Tuo treeniksellä basarin kuuluminen oli Yksi syy monesta.
Ajattelin tappaa 2 kärpästä yhdellä iskulla ostamalla sähköbasarin joka toimii treeniksellä JA kotitreenissä.
 
kanninen
29.12.2009 20:40:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iniquity: Tuo treeniksellä basarin kuuluminen oli Yksi syy monesta.
Ajattelin tappaa 2 kärpästä yhdellä iskulla ostamalla sähköbasarin joka toimii treeniksellä JA kotitreenissä.

 
Kuinka usein meinaat roudata bassaripädiä+moduulia(+pedaalia?) kodin ja treeniksen välillä? Mä itse roudailen pedaaleja (kantolaukussa) ja en kyllä jaksais pädiäkin vielä irrotella puhumattakaan moduulista, jonne menee ~15 johtoa muista pädeistä.
 
Pane
29.12.2009 21:18:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanninen: Kuinka usein meinaat roudata bassaripädiä+moduulia(+pedaalia?) kodin ja treeniksen välillä? Mä itse roudailen pedaaleja (kantolaukussa) ja en kyllä jaksais pädiäkin vielä irrotella puhumattakaan moduulista, jonne menee ~15 johtoa muista pädeistä.
 
Eipä ole vielä kokemusta joten en tiedä.
Mun tapauksessa kyseessä ei ole ku muutama hassu piuha, pädi, aivot ja pedaalit, so not.
 
Voi olla että akustisten ääreen pääsee kerran viikossa joten ihan mieluusti sitä roudaa kamoja sen verran.
Jos treenikselle kerkeää useamminkin, ei välttämättä tarvi joka kerta roudata.
Oon jo 4 vuotta katunut päätöstä lopettaa rummuttelu ja nyt kun ois mahdollisuus taas jatkaa harrastusta, sen eteen jaksaa nähdä vähän vaivaakin :)
 
samuelnitrogen
29.12.2009 22:58:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiskohan sellaista valmistettu että olisi 1 saundi tallennettu suoraan pädiin, että aivoa ei tarvitsisi ollenkaan, siihen vain pädi nuijan eteen ja johto mikseriin ja se on siinä?
 
rintapek
30.12.2009 01:17:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iniquity:
Ajattelin tappaa 2 kärpästä yhdellä iskulla

 
Jos vain muistat, et milloin sohit kapuloilla, ni et o tappamassa kärpäsiä vaan soittamassa runpuja.
 
Perse edellä puuhun kiipeäminen ei o kannatanu ennenkään, ei se tee sitä nytkään.
 
One kind of music only - the good kind
samuelnitrogen
30.12.2009 03:23:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yksin harjoittelussa akustisen bassarin pitäisi sellaisenaan riittää - bändillä joskus ongelmia kuulla sitä - siksi itsekin mikitän bassarin ja vedän pa:sta ulos kevyesti
 
sähköinen bassari tietty helpompi saada kuulostamaan hyvältä kaiuttimista kuin akustinen
 
Pane
30.12.2009 08:02:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Jos vain muistat, et milloin sohit kapuloilla, ni et o tappamassa kärpäsiä vaan soittamassa runpuja.
 
Perse edellä puuhun kiipeäminen ei o kannatanu ennenkään, ei se tee sitä nytkään.

 
Sanontahan se on tuokin.
 
Pane
04.01.2010 22:15:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liekö nyt ketään kiinnostaa mutta päädyin sitten ostamaan Roland TD-9KX setin, mukaan tuli KD-8 "basari" mutta tilauksessa on jo KD-85 joka saapunee ensviikolla.
Näkee ja kokee nyt eron kun saa viikon lätkytellä tuota halvempaa ja sitten viikon päästä uutta.
 
Kyllä tuossa KD-8 on aika iso akustinen meteli kun olen tottunut soittamaan akustista(kin) suht voimalla.
 
Huomenna alkaa se todellinen setin asettelu ja testailu mutta mitä nyt vähän piti kokeilla niin mahtava settihän tuo kyllä on, kotitreenailuun ainakin.
 
kanninen
05.01.2010 10:18:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iniquity: Liekö nyt ketään kiinnostaa mutta päädyin sitten ostamaan Roland TD-9KX setin, mukaan tuli KD-8 "basari" mutta tilauksessa on jo KD-85 joka saapunee ensviikolla.
Näkee ja kokee nyt eron kun saa viikon lätkytellä tuota halvempaa ja sitten viikon päästä uutta.
 
Kyllä tuossa KD-8 on aika iso akustinen meteli kun olen tottunut soittamaan akustista(kin) suht voimalla.
 
Huomenna alkaa se todellinen setin asettelu ja testailu mutta mitä nyt vähän piti kokeilla niin mahtava settihän tuo kyllä on, kotitreenailuun ainakin.

 
Ainakin KD-80:ssä on mun mielestäni ihan yhtä kova meteli, kuin KD-8:ssa. Miten mahtaa olla KD-85:ssa? Olisi kiva kuulla kokemuksista sitten, kun olet päässyt sitä testaamaan!
 
Pane
14.01.2010 17:28:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kanninen: Ainakin KD-80:ssä on mun mielestäni ihan yhtä kova meteli, kuin KD-8:ssa. Miten mahtaa olla KD-85:ssa? Olisi kiva kuulla kokemuksista sitten, kun olet päässyt sitä testaamaan!
 
Sain pari päivää sitten KD-85:n.
Kyllä se mun mielestä on hiljaisempi mutta ei ehkä kovin paljoa kuitenkaan.
 
Tein vertailun vuoksi videokameralla testit molemmista basareista mutta ei tuo kameran ääni anna oikeutta, molemmat kuulostaa isoäänisiltä videolla.
 
Tuntuma on vaan mun jalkaan paaaaljon parempi ja "realistisempi" kasivitosessa.
Ja tuplapedaalit pelaa paremmin, ei tarvi olla helvetin tarkkana aseteltaessa nuijia Just keskelle ja triggerin herkkyyttä säätämällä niinku tuossa kd-8:ssa.
 
Ei ollu turha ostos, nyt vaan kovaa treeniä!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «