Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vesa-Matti Loiri
1 2 3 4 5 6
velsa
28.12.2009 12:20:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä herran nykytekeleistä??
Kattelin tossa pari iltaa sitten telkkarista sen hommailua ja huh,huh..raskasta kamaa!!
 
Kauas on pitkä matka........
Thefish
28.12.2009 12:48:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velsa: Mitä mieltä herran nykytekeleistä??
Kattelin tossa pari iltaa sitten telkkarista sen hommailua ja huh,huh..raskasta kamaa!!

 
Jaa että mitenkä?
 
"Rapuja piti uittaa todella pitkään noin haaleassa vedessä, eivätkä ne meinanneet edes kuolla. Lopputulos oli maultaan vetinen ja jotenkin stressihormooninomainen."-Jäärä
mack the knife
28.12.2009 12:49:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velsa: Mitä mieltä herran nykytekeleistä??
Kattelin tossa pari iltaa sitten telkkarista sen hommailua ja huh,huh..raskasta kamaa!!

 
Kaikkea saa näköjään tehdä ihan julkisesti. Onhan tää vapaa maa tietysti siinä mielessä.
 
COVS n:o 1.
Musiikkia korville
28.12.2009 13:09:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velsa: Mitä mieltä herran nykytekeleistä??
Kattelin tossa pari iltaa sitten telkkarista sen hommailua ja huh,huh..raskasta kamaa!!

 
Mä myös kattelin sitä osan ja aattelin vaan, että on se kumma kun joidenkin mielestä se, että tuotos on peräisin joltain tietyltä ihmiseltä, niin se on itseisarvollisesti hyvää tai loistavaa taidetta, yms. Mun mielestä tuotos on hyvää jos se on hyvää ja jos ei oo, niin sitten se ei oo, riippumatta siitä kuka sen on suoltanut.
 
By: MK
Qsine
28.12.2009 13:27:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäinen "Ystävän laulut" (2003) oli vuosikymmenen paras kotimainen levy, monitaiturin viimeinen voimannäyttö ennen kuin media alkoi väkisinleipoa hänestä Suomen "B-tyypin Johnny Cashia".
 
Pahoin pelkään, että hyvin monessa tiedotusvälineessä on jo kirjoitettu pitkät pätkät Loirin nekrologia valmiiksi. Kyllä, sitä on tehty, ja tehdään, jopa YLEssä.
 
Vaan sais'kos ne Loirin Bellman-tulkinnat vihdoin ja viimein cd:lle!
 
"Ja miksi Kari Heiskanen vetää bingoa!"
AnselmiMaa
28.12.2009 13:51:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin ko taiteilijan joulukonsertissa ja sain rahalle (20egee) täyden vastineen. Oli Hyvä!
 
Ei muutaku ei anna periksi ja huumori yllä ja eiku lisää paskaa housuun!
isojussi
28.12.2009 13:56:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parhaimmillaanhan Vesku on aivan maaginen tulkitsija, mutta sitten kun mennään yli, niin sitten mennään tod rankasti yli.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
jakeni
28.12.2009 13:59:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Makuasioita,joista voi aina kukin olla mitä mieltä haluaa...
Mielestäni on syytä muistaa,että herra kuitenkin työllistää muusikkoja ja muita ammattilaisia joka rundille/proggiksiin ja jopa liimiksiä.
 
Taiteellisesti ja musiikillisesti korkeatasoista mutta en kyllä itse lähtis kyseisellä tavalla ns. lauleskelemaan.
Velipoika kertoi, että hänen ei ainakaan tarvitse mennä herraa enään ikinä kuuntelemaan...yhteistyötä voi kuitenkin tehdä siitä huolimatta.
 
Nöyrä kiitos kuitenkin herran tuotoksille on paikallaan.
 
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
tope2
28.12.2009 14:21:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon aina haaveillu, että pääsisin Veskun konserttiin. Etenkin Eino Leino -matsku toimii loistavasti!
 
TiVe
28.12.2009 14:54:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Parhaimmillaanhan Vesku on aivan maaginen tulkitsija, mutta sitten kun mennään yli, niin sitten mennään tod rankasti yli.
 
Juu...samaa mieltä....se ei ole enää "tulkintaa" jos pelkästään hengittää raskaasti
mikrofooniin.
 
En laita tikkuaristiin ku soitan rideen.
hvinnamo
28.12.2009 15:56:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No,aikalailla sellainen monilahjakkuus ko. herra Loiri että jopa minä pidän suuni kiinni vaikka en tykkäisikään. Hienon uran hän on tehnyt ja on siinä perässä menemistä jos samat polut aikoo kävellä.
 
jon lord
28.12.2009 16:06:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutaman kerran oltiin ravintolassa pidetyn konsertin "Lämmittely ja jäähdyttely" bändinä. Viimeisin taisi olla joskus 90- luvun alussa. Loiri oli silloin helvetin kovassa vireessä. Olli, Reiska ja Kikke oli taustalla. Keikan jälkeen juteltiin pitkään lähinnä Ahvenlahden kanssa, mutta Loiri kehui meidän silloista bändiä että; helvetin hyvä meininki teillä jätkät. Suurin idolini kuitenkin oli ja on edelleenkin Ahvenlahti joka silloin myös sanoi että hän piti kovasti soitostani. Se on suurimpia kunnianosoituksia mitä minulle on suotu.
Muutaman vuoden päästä menin katsomaan Hotelli Jämsässä "veskun" konserttia kun olin siellä itse soittamassa. Nyt oli Lerche kitarassa ja kiippareita ei ollenkaan. Meininki oli hieman väsyneempää ja en pitänyt kaikista sovituksista, mutta nautin kuitenkin suuresti.
Televisiosta nähtyäni muutaman mestarin konsertin viime vuosina en voi sanoa kovasti innostuneeni niistä. Loiri itse tuntuu kovasti väsyneeltä ja se esiintymisen palo ei ole niin suuri kuin niissä mitä olin vuosia sitten nähnyt. Jotenkin tuntuu surulliselta nähdä vesku niin väsyneenä.
Mutta minulle hän on ja pysyy suurimpana tämän maan taiteilijana, jolla on vielä kaikkein suurin karisma.
 
COVS jäsen N.o 3
synteettinen
28.12.2009 19:24:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...no, herran nyky tulkinoista en sano mitään, mutta Leino-kausi oli mielestäni jotain yli normi arvostelujen...HIENO tulkitsija, HIENO esiintyjä, HIENO taiteilija, KAIKKEA HYVÄÄ näille viime metreille...- -aivan vilpittömästi...
 
pekkajau
28.12.2009 20:32:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Surullista on todellakin nähdä ja kuulla Vesku nykyään... kun on nähnyt ne kovimmat keikat aikoinaan. Bändissä oli silloin Ahvenlahti, Kikke, Vesa Aaltonen, Björninen ja Reiska. Oikein porukalla lähdettiin innostuneena katsomaan esim. Kuopion renkkuun. Ne olivat hienoja opintomatkoja ja tunnelma oli paras mitä vain voi olla. Myöhemmin kuvioihin tulivat Lerche ja Mongo Aaltonen kun Aaltonen ja Björninen jäivät pois. Lopulta Ahvenlahtikin jäi pois ja Lerchellä oli tosi kovia kitarajuttuja. Noihin aikoihin vielä Veskun tekemiset kiinnosti ja aina tuli hilauduttua paikalle jos jossain inhimillisen matkan päässä esiintyivät. Nyt Veskulle vaan tsemppiä että saisi itsensä jotenkin parempaan kuntoon. Kyllä se on kovimpia ukkoja mitä Suomessa on viihteen alalla ollut ja tulee olemaan. Varmasti herkkänä taiteilijana kokee aika syvästi nämä kirjoittelut joita on ollut lehdissä mm. joulukonserttien johdosta. Mutta joskus totuus on kova ja karu.
 
http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE
synteettinen
28.12.2009 21:17:53 (muokattu 28.12.2009 21:18:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...MUTTA EDELLEENKIN "SYDÄMEENI JOULUN TEEN" on k.o. herran tulkintana se ainoa, oikea ja alkuperäinen, muut ovat vain halpoja kopioita ja kyseenalaisia versioita kyseisestä laulusta...
 
Kyllikki
28.12.2009 23:09:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän mr. Loiri on saavuttanut sen aseman suomalaisessa populäärikulttuurissa (oho... hieno sana), että tekipä hän seuraavan levynsä vaikkapa piereskelemällä itäsuomalaisia itkuvirsiä, ovat musiikkikriitikot aina polvillaan kilvan kehumassa tulkintaa.
 
Jos saman tekisi Peräkylän Eino, vaikkapa piereskelemällä kaksiäänisesti, ei kukaan lotkauttaisi korviaan, paitsi ehkä haukkuakseen törkeäksi pelleilyksi.
 
Omasta mielestäni - siis, omasta mielestäni, V-M Loiri on ollut parhaimmillaan Uuno Turhapurona, mutta ehkäpä kaikkein paras näyttelijäsuoritus löytyy silti vakavamielisestä Pojat -elokuvasta.
 
Veskun konserteissa olen käynyt lähinnä siksi, että Veskulla on ollut aina ympärillään joukko tämän maan parhaita soittajia. Vieläkin kuuntelen silloin tällöin vanhalta c-kasetilta löytyvän "Ukkola" -biisin live-tallennetta, jolla O. Ahvenlahden luotsaamassa bändissä J. Björninen revittelee loppuun sellaisen soolon, että siinä riittää pohtimista pitkään nykyajan persoonattomille tilu-hemmoille.
 
Helvetti kun mieli tekis laulaa, mutta kun ei osaa sanoja eikä säveltä...
Epämuusikko
29.12.2009 00:19:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselle tärkein Loiri-levy on Perko-Pyysalo-Poppoon kanssa tehty Uuno Kailas-levy. Haastan teidät kuuntelemaan kappaleen "Pallokentällä" itkemättä. Hän joka siinä onnistuu saakoon Ihmishirviö-palkinnon.
 
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
pekkajau
29.12.2009 00:44:20 (muokattu 29.12.2009 00:53:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Itselle tärkein Loiri-levy on Perko-Pyysalo-Poppoon kanssa tehty Uuno Kailas-levy. Haastan teidät kuuntelemaan kappaleen "Pallokentällä" itkemättä. Hän joka siinä onnistuu saakoon Ihmishirviö-palkinnon.
 
Kyllä tuo on hyvä. Rampa-poika kyllä liikuttaa. Kyllä myös "Lasihelmipeli" on hyvä! On aika hienoja tekstejä...
 
Ei pysähdystä tuokioksikaan.
Vain muodonvaihdos, muutos ikuinen.
Yön syvyyksistä päivään korkeaan
virtaamme Olemista janoten.
 
Muotista muottiin, aina tietäen:
pysyvää olosijaa emme saa.
Ohitse murheen, riemun maallisen
on muukalaisen osa vaeltaa.
 
Vain lelukseenko Luoja meidät loi,
saveksi notkeaksi sormissaan?
Hän meitä muovaa, meillä askaroi,
 
vaan tulessaan ei polta milloinkaan.
 
Kiveksi kovettua! Kerrankin
pysyä. Olla. Panna vastaan!
Salainen kaipuu, houre ainoastaan,
ja tiemme jatkuu niin kuin ennenkin.
 
http://www.discogs.com/Vesa-Matti-L … -Hesse-Lasihelmipeli/release/946345
 
http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE
Timi
29.12.2009 02:27:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt varmaan tulee turpiin joka taholta.
Ilmeisesti minun taitellinen ymmärrys ei ylety Loirin tasolleEli joudun elämään tajuamatta hämäryyden ja taiteellisen nerouden täyttymättömiä syövereitä!
Silti.En tykkää!
 
Vaikea.Mutta varma!
jakeni
29.12.2009 10:13:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Nyt varmaan tulee turpiin joka taholta.
Ilmeisesti minun taitellinen ymmärrys ei ylety Loirin tasolleEli joudun elämään tajuamatta hämäryyden ja taiteellisen nerouden täyttymättömiä syövereitä!
Silti.En tykkää!

 
Mitä sitten?....hyvä ettet tykkää!
 
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «