Peicco 20.07.2007 09:15:35 | |
---|
Nostan jo ensi lauantain kunniaksi tämän :) Itse aion piipahtaa Porissa Keith Carlockin rumpuklinikalla silloin päivällä, mutta illan konserttiin en (pahus soikoon) pääse. Olen kyllä hengessä mukana, ja toivotan paikan päälle menijöille nautinnollisia hetkiä. Kertokaahan kommenttia sitten keikasta. Toi klinikka ois kova juttu, mutta en perhana pääse Poriin lauantaina. Se ja Jazzit muutenkin jää siis näkemättä, mutta ei se mitään, vuonna 2000 SD oli Hartwall Areenalla sen verran kova, että tilasin sitten liput 25.7 keikalle Bonniin. :) Ulkoilmakeikka tuokin ja lämppärinä mainio Sam Yahel Organ Trio... Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun. |
kimurantti1 21.07.2007 23:16:15 | |
---|
Herranjumala mikä keikka oli Steely Danilla! Koko paletti toimi tosi hyvin rytmiryhmästä torviin, lauluihin ja soolosuorituksiin. On ne vaan hyviä. Tuli aikalailla vanhempaakni tavaraa, ja juuri niitä klassikoita, mitä minä ainakin toivoin kuulvani. Elvis Costello veti bändinsä kanssa myös hyvin, Kurt Rosenwinkel toimi paikoitellen. Minun makuuni The Bad Plus oli taas aika paksua tekotaiteellista paskaa.. |
Dunga 22.07.2007 11:07:27 | |
---|
Steely Dan upposi ihan hyvin, vaikka en ollut paria biisiä enempää kuullut ennen keikkaa. Yhteistyö lavall oli kyllä ihailtavaa ja toimivaa. Erityisesti toisen kitaristin Jon Heringtonin työskentelyä oli hieno seurata, ja kyllä Beckerkin hyvin veti. Oliko muuten Beckerillä käytössään Suhr - strato, en nähnyt niin tarkasti. Elvis Costello & Toussaint vetivät ihan hyvin, joskin eivät mitään suurempaa hekumaa saaneet minussa aikaan. Bad Plus upposi myös hyvin. Itse en tekotaiteellisuutta aistinut, vaan soittamisen iloa ja hyvää meininkiä. Kurt Rosenwinkelin ikävä kyllä missasin kiireiden takia. "Robot minds of robot slaves, lead them to atomic rage" |
kimurantti1 22.07.2007 13:18:12 (muokattu 22.07.2007 13:19:06) | |
---|
Oliko muuten Beckerillä käytössään Suhr - strato, en nähnyt niin tarkasti. Minusta lapa näytti kovasti Tom Andersonilta. Logoa en tosin nähnyt, vaikka eturivissä olinkin. Bad Plus upposi myös hyvin. Itse en tekotaiteellisuutta aistinut, vaan soittamisen iloa ja hyvää meininkiä. Kyllä niillä mustakin hyvä meno näytti olevan. Musiikki vaan meni niin yli hilseen. Puolistakaan harmonioista en saanut kiinni, saati löytänyt mitään punaista lankaa kuin parista biisistä. Pari minuuttia kestävä osio jossain loppupään biisissä, jossa tuli koko bändillä vaan iskuja mitä kummallisimpiin paikkoihin. Mut kiva kuulla että joku niistä tykkäsi. Rosenwinkel veti kolme aika modernia omaa kipalettaan, ja sitten muutaman stankun. Stankkujen sovitukset oli aika hyviä. |
Epämuusikko 22.07.2007 14:00:51 (muokattu 22.07.2007 14:02:02) | |
---|
Konsertit- palstalle jo laitoin pientä shittiä eilisen kuvioista. Sen verran pitää puolustaa Bad Plussaa, että vaikka täysin en musiikkiinsa sisään päässyt, niin tuskin voitte kiistää että yhtye todellakin kuulosti "jazz-yhtyeeltä", spiikkejä koristelleita jamipätkiä myöten. Rumpalinsa meni mulla ainakin heti nykyjazzari-top vitoseen. Mitä nyt muutama festariurpo söi keskittymiskykyä. Piti vaihtaa paikkaa. Stankkujen sovitukset oli aika hyviä. tästä olemme samaa mieltä. Melkoinen kontrasti oli näiden kahden ekan esiintyjän välillä, enkä puhu "laatu"-akselilla, vaan ....... jotenkin. Molemmat tahollaan toimivat mulle. "Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir.
Bustard #1 |
Dunga 22.07.2007 14:45:45 (muokattu 22.07.2007 14:47:30) | |
---|
Kyllä niillä mustakin hyvä meno näytti olevan. Musiikki vaan meni niin yli hilseen. Puolistakaan harmonioista en saanut kiinni, saati löytänyt mitään punaista lankaa kuin parista biisistä. Pari minuuttia kestävä osio jossain loppupään biisissä, jossa tuli koko bändillä vaan iskuja mitä kummallisimpiin paikkoihin. Ymmärrän kyllä mielipiteesi, olihan tuo välillä melkoista läiskimistä :) Mutta tykkäsin silti, erityisesti rumpalin meno oli hyvää katseltavaa ja basisti veti todella hienosti. Tosin jokin pienempi klubi olisi sopinut heille paremmin. Takanani istuvilta vanhemmilta sälleiltä tuli kyllä ikävää kommenttia koko heidän settinsä ajan. "Mitä paskaa tämä on", "Eihän tässä ole mitään järkeä", "Lähetään kaljalle, ei tätä sontaa voi kuunnella". Hieman naurattaa myös porukka joka lukee iltasanomia ja nukkuu konsertin aikana, mutta perus porijazz-touhuahan tuo on :) Yhden muusikoiden.net- paitaisen sällin näin, päällä valkoinen kauluspaita. Kuka tunnustaa? Minusta lapa näytti kovasti Tom Andersonilta. Logoa en tosin nähnyt, vaikka eturivissä olinkin. Voi olla, olin melko kaukana eikä screeniltäkään näkynyt kovin tarkasti. Hienosti kuitenkin pojat vetivät. Erityisesti toinen kitaristi kuritti 335:sta kovin nautittavan kuuloisesti. "Robot minds of robot slaves, lead them to atomic rage" |
kimurantti1 22.07.2007 16:15:07 (muokattu 22.07.2007 17:08:12) | |
---|
Tosin jokin pienempi klubi olisi sopinut heille paremmin. Jep. En tietenkään halua lähteä liikaa lokeroimaan festarien tarjontaa, tai karsimaan erikoisempia esiintyjiä ja korvaamaan heitä ns. varmoilla nakeilla, mutta musta se vaan oli niin vaikeatajuista ja pienelle kuulijakunnalle suunnattua/kolahtavaa musaa, että ehkäpä jokin klubi olisi ollut parempi vaihtoehto. Rumpali oli kyllä kova. Harmonioiden mennessä yli hilseen mä keskityinkin lähinnä siihen. Takanani istuvilta vanhemmilta sälleiltä tuli kyllä ikävää kommenttia koko heidän settinsä ajan. "Mitä paskaa tämä on", "Eihän tässä ole mitään järkeä", "Lähetään kaljalle, ei tätä sontaa voi kuunnella". Hieman naurattaa myös porukka joka lukee iltasanomia ja nukkuu konsertin aikana, mutta perus porijazz-touhuahan tuo on :) Niin, vaikka festarien nimi on "Pori Jazz", ja onhan Jazzit noita yleisempiä rokkifestareita vähän rauhallisempia, niin eihän sinne kuitenkaan kaikki tule jazzia kuuntelemaan. Varmaan puolet porukasta tulee sinne piknikille ja löhöämään, se musiikki on vaan heille kivaa plussaa. Toki mielipiteensä voi sanoa vaikka vähän epäkorrektistikin, mutta mustakin on tosi ärsyttävää kuunneltavaa, jos joku koko setin ajan haukkuu esiintyjää, siitä huolimatta, että itsekin olisin samaa mieltä. Itsepähän maksoivat 60e päästäkseen piknikille. |
gorgonoidi 23.07.2007 17:43:22 | |
---|
Ei tarvinnut kuin kerran kuulla niin pää poksahti. Olisi jopa voinut lähteä Pori Jaziin jos olisin aikasemmin älynnyt tutustua tähän mahtavaan bändiin. |
Epämuusikko 24.07.2007 14:40:29 | |
---|
Yhden muusikoiden.net- paitaisen sällin näin, päällä valkoinen kauluspaita. Kuka tunnustaa? Mulla oli valkoinen sellainen, jossa tosin punaisia raitoja.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir.
Bustard #1 |
Dunga 25.07.2007 14:46:52 (muokattu 25.07.2007 14:47:16) | |
---|
Mulla oli valkoinen sellainen, jossa tosin punaisia raitoja. Voipi olla, että sut bongasin. Kävelit siinä penkkirivien keskikäytävällä pois päin lavalta jossain vaiheessa? En kehdannut alkaa huudella :) "Robot minds of robot slaves, lead them to atomic rage" |
ewq 08.08.2007 19:30:57 | |
---|
Tänään pärähti CDonista Steely Danin The Royal Scam. Mahtava levy kyllä, eikä ostoksenakaan yhtään paskempi, eipä tuo maksanut kuin jotain 7€ muistini mukaan. En tähän hätään sen tähdellisempää osaa levystä sanoa, mutta hyvin kolisee. jee.. |
Calliope 27.12.2009 10:30:05 | |
---|
Yle Teema klo 0.05 Rockin klassikkolevyt Steely Dan: Aja "Your mind makes a promise that your body can't fill" |
ballfish 27.12.2009 21:53:05 | |
---|
Calliope: Yle Teema klo 0.05 Rockin klassikkolevyt Steely Dan: Aja Oli pakko nostaa molemmat ketjut? "Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori |
-Cale 28.12.2009 12:34:02 | |
---|
On tehnyt tuo Ylen klassikkosarja hyvää uuteen musaan tutustumiselle. Edellisen jakson ansiosta innostuin Elton Johnin musasta kovasti, nyt Steely Danista. Näihinkään tuskin muuten olisin tutustunut joidenkin kaukaahaettujen muistikuvien perusteella. Steely Danissa on työskennellyt kyllä poskettoman kovia muusikoita, ja tuo "pääkaksikkokin" vaikutti todella ammattitaitoiselta. Tämä on jo vähän siinä rajoilla että onko liian hienoa minulle kaikessa perfektionistisuudessaan. Tosin, kuten jaksossakin nähtiin, tässä on onnistuttu välttämään liika kliinisyys, ja on pystytty säilyttämään fiilis joka välittyy kuuntelijallekin. |
Epämuusikko 28.12.2009 12:39:48 | |
---|
-Cale: On tehnyt tuo Ylen klassikkosarja hyvää uuteen musaan tutustumiselle. Edellisen jakson ansiosta innostuin Elton Johnin musasta kovasti, nyt Steely Danista. Näihinkään tuskin muuten olisin tutustunut joidenkin kaukaahaettujen muistikuvien perusteella. Steely Danissa on työskennellyt kyllä poskettoman kovia muusikoita, ja tuo "pääkaksikkokin" vaikutti todella ammattitaitoiselta. Tämä on jo vähän siinä rajoilla että onko liian hienoa minulle kaikessa perfektionistisuudessaan. Tosin, kuten jaksossakin nähtiin, tässä on onnistuttu välttämään liika kliinisyys, ja on pystytty säilyttämään fiilis joka välittyy kuuntelijallekin. Dean Parks sen hyvin määritteli siinä altaan reunalla. jotakuinkin notta: "Some guys would work until they sounded perfect (tai jotain).... we would work PAST perfection, until it became NATURAL". Ihan kunnioitettava periaate. Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen. |
Epämuusikko: Dean Parks sen hyvin määritteli siinä altaan reunalla. jotakuinkin notta: "Some guys would work until they sounded perfect (tai jotain).... we would work PAST perfection, until it became NATURAL". Ihan kunnioitettava periaate. Juuri tuota itsekin tarkoitin. |
timus 28.12.2009 13:34:52 (muokattu 28.12.2009 13:35:18) | |
---|
-Cale: On tehnyt tuo Ylen klassikkosarja hyvää uuteen musaan tutustumiselle. Edellisen jakson ansiosta innostuin Elton Johnin musasta kovasti, nyt Steely Danista. Näihinkään tuskin muuten olisin tutustunut joidenkin kaukaahaettujen muistikuvien perusteella. Samat sanat. Steely Dan sai tuon dokkarin ansiosta ainakin yhden uuden fanin täältä. Aja meni ainakin hankintaan näin aluksi. Uudenvuoden aattoyönä tulee muuten isompi satsi noita dokkareita Yle Teemalta. "The lyrics don't mean shit to be honest, in my opinion. It's all about the drums"
-Larry Mullen Jr (U2). |
Stiiq 28.12.2009 13:47:08 | |
---|
Wtf täällä on kaksi samannimistä aihetta... |
Calliope 28.12.2009 15:15:29 | |
---|
ballfish: Oli pakko nostaa molemmat ketjut? Oli :-) Jos jollekulle ei sovi lukea kun vaan toista ketjua :-) "Your mind makes a promise that your body can't fill" |
geeza 30.12.2009 09:37:39 | |
---|
Vittu digiboksi ei tallentanutkaan tota dokkaria, ko tila ol loppu. Can't Buy a Thrill on muuten Steely Danin paras levy. "I was wearing my wolf shirt, and this bitch was all like "rARLKEGLEKLAR!!!1!one" and then she just jumped my bones!" |