Aihe: Kumpi kumpaan äänikortti ja kovalevyt ? USB ja Firewire..
1 2
varakeef
23.12.2009 17:38:22
JPQ: koekemusten kanssa olisi aina kiva tietää tarkempaa rautaa.

No nyt on MOTU:n 8pre, LaCien D2 ja HP:n läppäri. Ennen oli muuten samoin, mutta M-Audion 1814 interfacena.

En kyllä tiedä, vaikka nyt toimisi fw-ketjussakin, en vain näe mitään syytä edes kokeilla, kun systeemi toimii näin.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Chaplin
24.12.2009 01:43:05 (muokattu 24.12.2009 01:43:58)
Tässä kovalevy jutussa pitää kattoo muutakin kun sitä "väylä" nopeutta.. Kyllähän FW ja USB 2 jaksaa tavaraa pukata suuntaan ja toiseen..
Käväsin asian tiimoilta kattomassa verkkokaupan sivuilta nuita FW levyjä, ja niistä tuollaset perus +100 euroa maksavat FW levyt on 2,5", 5400 rpm, 8 mt lättyjä.. Ite en kyllä tuollasella lähtis mitään kovin isoja rojekteja tekemään. Mielummin se perus 89 euron USB WD, 3,5", 7200 rpm, 16 mt.. Itellä on ainakin tuollanen ja sitten Motu on FW väylässä.. Ja hyvin pelittää ainakin Mäkillä.
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
JPQ
24.12.2009 11:15:14 (muokattu 24.12.2009 11:20:00)

Chaplin: Tässä kovalevy jutussa pitää kattoo muutakin kun sitä "väylä" nopeutta.. Kyllähän FW ja USB 2 jaksaa tavaraa pukata suuntaan ja toiseen..
Käväsin asian tiimoilta kattomassa verkkokaupan sivuilta nuita FW levyjä, ja niistä tuollaset perus +100 euroa maksavat FW levyt on 2,5", 5400 rpm, 8 mt lättyjä.. Ite en kyllä tuollasella lähtis mitään kovin isoja rojekteja tekemään. Mielummin se perus 89 euron USB WD, 3,5", 7200 rpm, 16 mt.. Itellä on ainakin tuollanen ja sitten Motu on FW väylässä.. Ja hyvin pelittää ainakin Mäkillä.

Mac Miniin tuleepi jos tulee pchen ostetaan sisäisiä.:) ja mäkkiin varmaan ehkäpä siirryn alkaa mennä hermot välillä. ja nuo luvut justiinsa ja sitten että ei oikein löydy pinottavia edes varsinkin Firewiren puolelta... tuo tuumamäärä ei mitään jos ei vaikuta mihinkään olennaiseen mutta cacheen ja rpmän kannalta tuota itsekin mietin kyllä. Se tässä ihmettääkin ja verkkokauppaa minäkin katselin kun valikoimaa on toinen on Bulldog. ja kun Laciesta olen karmeita kuullut ihan tarpeeksi...
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Mikael
24.12.2009 18:38:01

Mulla on jo vuosia ollut useita Lacie d2 -levyjä joiden kanssa ei mitään ongelmia.
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
JPQ
24.12.2009 21:35:11

Mikael: Mulla on jo vuosia ollut useita Lacie d2 -levyjä joiden kanssa ei mitään ongelmia.

No outoa jollain on ja jollain ei no oikeasti kaikissa merkiessä joskus eikä lacie itse levyjään tee.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Chaplin
26.12.2009 04:00:13
JPQ: No outoa jollain on ja jollain ei no oikeasti kaikissa merkiessä joskus eikä lacie itse levyjään tee.

Täytää vielä sekottaa sun pakkaa, mutta joo, ei Lacie levyjä tee.. Sisällä on luultavasti Maxtor tai Seagate.. Oman kokemuksen mukaan Maxtor on ihan paska, ainakin ne vanhemmat.. Monta on mennyt vaihtoon ja tiedostot hävinneet.. Mutta taas iMacissä Maxtor toiminut loistavasti jo 4 vuotta..

Joku voi varmaan korjata listan, mutta tässä (ainakin mun mielestä) nämä levyn valmistajat:
-Maxtor, Seagate, Hitachi, Samsung, Western Digital, IBM...
USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki?
HK
26.12.2009 09:20:53 (muokattu 26.12.2009 09:21:26)
Joku voi varmaan korjata listan, mutta tässä (ainakin mun mielestä) nämä levyn valmistajat:
-Maxtor, Seagate, Hitachi, Samsung, Western Digital, IBM...

Seagate omistaa nykyään Maxtorin.
Peltikorva puupäässä.
Henri Henri Olavi
26.12.2009 17:40:31
Mikael: Mulla on jo vuosia ollut useita Lacie d2 -levyjä joiden kanssa ei mitään ongelmia.

Mullakin on ollut käytössä Lacien 320gb Porsche jo 5 vuotta, eikä mitään vikaa ole ollut. Lisäksi on tuollainen d2 Quadra 500gb nyt toista vuotta jatkuvassa käytössä, ja sekin kehrää kuin kissimirri. Omasta puolestani siis voin varauksetta suositella Lacieta.
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
albert18
27.12.2009 18:14:35 (muokattu 27.12.2009 18:14:52)

Mä otin tänään Koneboxista tuollaisen teratavun LACIE USB2.0 levyn matkaan, kun makso vaan 75 Euroa.

Kaitpa sille ton rahan arvosta on käyttöä.

A
Avoid activities that can cause damage to your files, your computer or yourself.
Pop Corn
27.12.2009 18:38:56
Joo Lacie tekee vain kuoret ja laittaa nimen päälle. Omassani on Hitachin levy
ja ongelmitta on toiminut nelisen vuotta.

Mutta jos yhden merkin pitäisi nostaa yli muiden niin se on Western Digital.

Vanhin Westernin levyni on yli 10 vuotta ja se toimii vieläkin ongelmitta.
Tosin nykyään se on tietenkin evp. 2 noin 7 vuotta vanhaa levyä ovat päivittäisessä
käytössä kuten myös pari vuotta vanha USB My Book. Kaikki toimivat hienosti.
.
Chaplin
28.12.2009 02:22:58
Mutta jos yhden merkin pitäisi nostaa yli muiden niin se on Western Digital.

Western Digitalilla oli joitain vuosia sitten SATA väylään sellainen levy kun RAPTOR. 10000 rpm, keskimääräinen hakunopeus 4,5 ms. Tosi nopeita levyjä.. Ei kauas jäänyt nopeimmista SCSI levyistä, mutta olivat huomattavasti halvempia..
JPQ
28.12.2009 02:41:52 (muokattu 28.12.2009 02:42:47)

Lienee mullakin tuon vahinmman koneen kovis western digital ja sekin noin 10vuotta. (vain kerran ongelma joka ei ehkä levy itse silloinkaan ikävä tilanne kylläkin...)
ajalta jolloin se oli markan megatavu (siinä kaupassa jota ei edes enään ole) 1080markkaa siis. löytyi just ainakin verkkokaupasta muutama kohtuu hintainen ja varmaan aika riittävä (jotenkin tuntuu että riittäisi USB kovalevy ja riittäväksi epäilen 320gigaista. Kun kuitenkaan ei ole samplekirjastoihin ylettömiä summia pistää varmaan koskaan ja mielessä olevatkin vie tuosta vain pyöreät 50% arvioisin... ja omien projektien audioraitojakaan varmaan simona ei kerry. ja kun softat pitää vain tarvituissa sisäinenkään kovis ei ahtaaksi tule... mutta kaikkihan yleensä halpenee joten hinta ja kapasiteetti menee ostohetken tilanteen mukaan.
Chaplin
28.12.2009 03:13:39
jotenkin tuntuu että riittäisi USB kovalevy ja riittäväksi epäilen 320gigaista.

20 € pistät lisää, niin saat 3 kertaa enemmän tilaa..
JPQ
28.12.2009 03:37:52 (muokattu 28.12.2009 06:01:39)

Chaplin: 20 € pistät lisää, niin saat 3 kertaa enemmän tilaa..

joo entäs nopeuden jne kanssa lienee okoosti kylläkin... ja tosiaan se mitä ne maksaa kun rahaa on voi olla hyvin että ei tarvita edes tuota 20e eron kattamiseen... ja en näe ostaa isompaa kuin tarvii... ps. järkeä sana unohtui viimeisestä lauseesta ja vähän yläkanttiin voi aina katsoo nyt.
HK
28.12.2009 10:13:49
Chaplin: Western Digitalilla oli joitain vuosia sitten SATA väylään sellainen levy kun RAPTOR. 10000 rpm, keskimääräinen hakunopeus 4,5 ms. Tosi nopeita levyjä.. Ei kauas jäänyt nopeimmista SCSI levyistä, mutta olivat huomattavasti halvempia..
Ne olivat myös peevelin äänekkäitä. Nopeusero esimerkiksi sen aikaisiin Seagaten barracuda 7200.9 levyihin ei ollut niin suuri että olisi jaksanut sitä sirkkeliä kuunnella korvan juuressa.
Peltikorva puupäässä.
Mikael
28.12.2009 11:15:53 (muokattu 28.12.2009 11:16:34)

Pop Corn: Joo Lacie tekee vain kuoret ja laittaa nimen päälle. Omassani on Hitachin levy
ja ongelmitta on toiminut nelisen vuotta.

Mä en oo ikinä kattonut tai edes kelaillut et kenen äiti ne on tehnyt, mutta ne sinisilmäiset ja metallikuoriset d2-levyt on olleet mun käytössä tosi kestäviä sekä varmoja - sellanen yks porshe-muovilaatikko kosahti kyllä vuoden käytön jälkeen.
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)