Lennu 25.12.2009 23:11:53 | |
---|
isojussi: Jaa niin tilaamalla ammattitrion? Hitto, yritin vaikka miten, mutta en kyllä nyt ymmärtänyt? Tarkoitin, että tilaaja varmasti saa halvemmalla viihdepianistin kuin vaikka trion. Toisaalta, viihdepianisti ei ole OMB, että my bad, meen tonne -> [kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.] |
leprechaun 26.12.2009 02:30:27 | |
---|
Ukko: Onx jatkoajalla taloudellista tuottavuutta suhteessa elävä musiikki ? Valitettavasti useimmissa paikoissa on. Kysymys on kait niistä kahden viimeisen tunnin asiakkaista jotka kustantavat aika paljon ravintoloiden toimintaa, siis yleistäen. Heille taas on aivan sama kuka soittaa ja mitä, kunhan melua on. Siitä ei sitten tietty haluta maksaa paljoa. Ollaan semmoisessa hassussa oravanpyörässä. Jos ajattelee tilannetta muutoin kun jatkoaikalupien kannalta on taas karaoke helppoa ja yksinkertaista ravintoloitsijalle kun ohjelmana se hakkaa bändit mennen tullen kun immeiset saavat itse laulaa (?). Toki parilla keikallamme karaokea haluavat jäivät vähemmistöön kun jengi halusi kuulla harvemmin kuultuja biisejä joita aina ei soi radion automaattinauhoilta. Mutta yleisesti se on harvinaista. Noilla keikoilla ensin soitimme ja sitten 24.00 piti alkaa karaoken. Muutama artisti muutama vuosi sitten aloitti soittamisen aikaisemmin ja lopetti kanssa aikaisemmin eli 23:n maissa (Hector, Kettunen mm.) mutta se onnistuu vain ehkä kymmenen suomalaisen artistin/bändin taholta, muut eivät kerää porukkaa. Myöskään mainostus ei monen ravintoloitsijan taholta ole kovin reipasta mikä jälleen pahentaa tilannetta. Mainostus olisi halpaa oikein toteutettuna mutta jonkun pitäisi opettaa ravintoloitsijoita tekemään se oikein ja tehokkaasti. |
isojussi 26.12.2009 02:49:36 | |
---|
Lennu: Hitto, yritin vaikka miten, mutta en kyllä nyt ymmärtänyt? Tarkoitin, että tilaaja varmasti saa halvemmalla viihdepianistin kuin vaikka trion... Jaa saa vai? Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Roki 26.12.2009 16:48:24 | |
---|
Älkää hyvät ihmiset sotkeko karaokea ja elävää musiikkia keskenään. DJ:tkin ovat karaokeen nähden korkeatasoista viihdettä, kunhan jaksavat edes vähän työntekoonsa panostaa. Soittolistantekijöitä ei pitäis edes DJ:ksi kutsua. Mutta palkkauksestahan tässä oli puhe. Harrastelijamuusikkokin korkeintaan pyyhkisi perseensä siihen TESiin, jonka mukaan karaokejuontajille nykyisin maksetaan. Ammattilaisesta puhumattakaan. Tämä taas yhdessä karaoke-ohjelmatoimistojen hintakilpailun kanssa on vienyt karaoken niihin räkälöihin, joihin ammattimuusikko ei uskaltaudu vapaallakaan miljoonan promillen kännissä, ja joilla ei ole varaa edes halpaan trubaduuriin. On tietysti niitäkin paikkoja, joissa karaoke ja bändit ovat tavallaan kilpailijoita, mutta niissäkin karaoke on enimmäkseen "arkiviihdettä". Parhaita keikkakokemuksiani olivat ne muutamat keikat eräänä kesänä muutama vuosi takaperin, joilla olin soittelemassa karaokea bändin taukojen aikaan. Juhlaahan se oli, kun karaokejuontajallekin kerrankin sallittiin taukoja, ja niiden aikaan oli tarjolla korkeatasoista viihdettä kotimaisten tanssimuusikoiden toimesta. Yhteistä PA:takin muutamilla keikoilla käytettiin, säästäen tasapuolisesti kummankin osapuolen roudauksissa. Vaan liekkö minulla oikeuttakaan kirjoittaa tanssimusiikki-palstalle, kun olen vain karaokejuontaja, roudari ja DJ? Tanssimuusikoksi ei ole lahjoja, eikä solistiksikaan ole kyselty. Been there - done that - don't ask. |
Timi 26.12.2009 17:18:10 (muokattu 26.12.2009 17:35:36) | |
---|
Roki: Älkää hyvät ihmiset sotkeko karaokea ja elävää musiikkia keskenään. DJ:tkin ovat karaokeen nähden korkeatasoista viihdettä, kunhan jaksavat edes vähän työntekoonsa panostaa. Soittolistantekijöitä ei pitäis edes DJ:ksi kutsua. Mutta palkkauksestahan tässä oli puhe. Harrastelijamuusikkokin korkeintaan pyyhkisi perseensä siihen TESiin, jonka mukaan karaokejuontajille nykyisin maksetaan. Ammattilaisesta puhumattakaan. Tämä taas yhdessä karaoke-ohjelmatoimistojen hintakilpailun kanssa on vienyt karaoken niihin räkälöihin, joihin ammattimuusikko ei uskaltaudu vapaallakaan miljoonan promillen kännissä, ja joilla ei ole varaa edes halpaan trubaduuriin. On tietysti niitäkin paikkoja, joissa karaoke ja bändit ovat tavallaan kilpailijoita, mutta niissäkin karaoke on enimmäkseen "arkiviihdettä". Parhaita keikkakokemuksiani olivat ne muutamat keikat eräänä kesänä muutama vuosi takaperin, joilla olin soittelemassa karaokea bändin taukojen aikaan. Juhlaahan se oli, kun karaokejuontajallekin kerrankin sallittiin taukoja, ja niiden aikaan oli tarjolla korkeatasoista viihdettä kotimaisten tanssimuusikoiden toimesta. Yhteistä PA:takin muutamilla keikoilla käytettiin, säästäen tasapuolisesti kummankin osapuolen roudauksissa. Vaan liekkö minulla oikeuttakaan kirjoittaa tanssimusiikki-palstalle, kun olen vain karaokejuontaja, roudari ja DJ? Tanssimuusikoksi ei ole lahjoja, eikä solistksikaan ole kyselty. Voi veikkonen.Keneltäkään ei kysytä "Oikeuksia"Kirjoittaa vaikka tänne.Muista että koskaan et ole "Vaan"Jokainen on profeetta omalla maallaan!Vaikka monet pitävät .Minä en pidä karaokesta.Ei se tarkoita sitä,että se pitäisi kieltää tai Deejiit.Se on myös eräs musiikin ala.Pentuna ei discoissa joissa kävin.Kuten 99 Senaattoriklubi ,Kellaridisco Ratakadulla sekä pari mestaa Hakaniemen torin varella.Juurikaan muita ollut.On ymmärrettävä että siinä mennään.Kun tarvitaan!Minäkin yrittänyt olla parikertaa muka DJ Vaikea.Mutta varma! |
leprechaun 27.12.2009 03:33:10 | |
---|
Roki: Älkää hyvät ihmiset sotkeko karaokea ja elävää musiikkia keskenään. DJ:tkin ovat karaokeen nähden korkeatasoista viihdettä, kunhan jaksavat edes vähän työntekoonsa panostaa. Soittolistantekijöitä ei pitäis edes DJ:ksi kutsua.... ....Vaan liekkö minulla oikeuttakaan kirjoittaa tanssimusiikki-palstalle, kun olen vain karaokejuontaja, roudari ja DJ? Tanssimuusikoksi ei ole lahjoja, eikä solistiksikaan ole kyselty. Oon kait koko ikäni rämpytellyt kaikenlaisia rämpsyttimiä ja karaokea tuli järjestettyä jostain 90-luvun alkupuolelta kymmenen vuotta eteenpäin yli 30 viikkokeikan vauhtia. Karaokejuontajan tärkeimpiä vaatimuksia mielestäni on musiikin tuntemus sekä asiakaspalvelu hyvine hermoineen kinkkisimmissäkin tilanteissa. Sitten tulee äänentoiston haldaus ritsoillakin vehkeillä erilaisten ja kuntoisten asiakkaiden kesken. Viimeisenä tulee sitten mm. laulutaito. Yleistä esiintymistaitoa ja tyylikkyyttä sitäkin enemmän. Kirjoittele hyvä ihminen, parhaimmat juontajani joko olivat elävässä musiikissa mukana tai sitten siirtyivät siihen. Mikä nyt sitten oli osasyy homman melkein kokonaan heivaamiseen. Ei ollut hyviä oikeasti hyviä juontajia enää saatavilla. Karaoke on mielestäni suora kilpailija useimmissa tapauksissa elävälle musalle. Huomaa etten sano että näin ei saisi olla. Vaatimukset bändeille vaan tiukkenevat. Tuhat kertaa karaokessa kuullut kappaleet vain eivät pure enää ellei sovitukseen ole tehty radikaaleja muutoksia. Lisäksi karaoke on ravintolalle yli kolme kertaa halvempi kuin halvin käyttökelpoinen trio. |
Lennu 27.12.2009 15:56:58 | |
---|
isojussi: Jaa saa vai? No jos se nyt ei oo Ray Charles, niin saa. [kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.] |
isojussi 27.12.2009 16:47:49 | |
---|
Lennu: No jos se nyt ei oo Ray Charles, niin saa. Et sää usko tohon ittekään... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
isojussi: Et sää usko tohon ittekään... Ray Charlesiin? Usohan mää. [kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.] |
Tankero 27.12.2009 20:02:29 | |
---|
Lennu: Hitto, yritin vaikka miten, mutta en kyllä nyt ymmärtänyt? Tarkoitin, että tilaaja varmasti saa halvemmalla viihdepianistin kuin vaikka trion. Toisaalta, viihdepianisti ei ole OMB, että my bad, meen tonne -> Jep, niin saa. Trion hinta ravintolalle on aika tasan kolmenkertainen omb:iin verrattuna. Viihdepianisti saa tes:n taulukkopalkan esimerkiksi laivalla. Mennään Lennun kanssa tonne...yhdessä. Humppajyrä |
KoskPaavo 27.12.2009 20:27:30 | |
---|
"Trion hinta ravintolalle on aika tasan kolmenkertainen omb:iin verrattuna." Ei oo minuun verrattuna ainakaan, tosin se voikin olla syy keikkojen vähyyteen. Humppamuseon intendentti |
baron 27.12.2009 23:56:43 | |
---|
Tankero: Jep, niin saa. Trion hinta ravintolalle on aika tasan kolmenkertainen omb:iin verrattuna. Viihdepianisti saa tes:n taulukkopalkan esimerkiksi laivalla. Mennään Lennun kanssa tonne...yhdessä. Kyllä mä saan soolona enemmän kuin triona, kvartettina tai kvintettinä. Mutta mä en soitakaan laivalla. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
isojussi 28.12.2009 02:55:51 | |
---|
Tankero: Jep, niin saa. Trion hinta ravintolalle on aika tasan kolmenkertainen omb:iin verrattuna... Kellä on kellä ei ... Sama kommentti, kun Paavolla - ei pahemmin oo "isojen byroitten" kautta keikkaa tullu ... jaa no, tuli sentään kalenteri... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
walttoni 05.01.2010 23:49:13 | |
---|
isojussi: Kellä on kellä ei ... Sama kommentti, kun Paavolla - ei pahemmin oo "isojen byroitten" kautta keikkaa tullu ... jaa no, tuli sentään kalenteri... 'Komppia, sutikomppia. COVS2. |
Rantsu 06.01.2010 00:22:27 | |
---|
isojussi: ei pahemmin oo "isojen byroitten" kautta keikkaa tullu ... jaa no, tuli sentään kalenteri... No mut jos rupeais tulemaan siihen täytettäkin vuoden mittaan? Soolon soittamista helpottaa, jos on edes itse sitä mieltä, että on jotain sanottavaa. |