arc 26.12.2009 20:55:51 (muokattu 26.12.2009 21:23:43) | |
---|
Pyydän puolituntia armonaikaa sulkemiselle! Jos en kerkee ni sit en :D E: Valmista, Nojööö voxit sm57lla, ku laulumikki reeniksellä. Enpä pahemmin kerenny miksailemaan :( Tossa lyyristä puolta, jos jotakuta kiinnostelee: http://users.metropolia.fi/~sandrg/roots/roots108.txt |
velsa 27.12.2009 00:51:30 | |
---|
MaQ: Ei auta kinkut eikä laatujuomat.. siellä on nyt sittiä. Enempää en jaksa hieroa Kuvittelin omaavani kohtalaisen rytmitajun mutta tämänkertainen tausta pisti hieman miettimään mikä onkaan todellinen tilanne? Se kitara sotkee jotenkin oudosti kuviota ja mulla pyrkii kääntymään soitto pois siitä sufflesta joka olis niinku rumpu basso linjan mukasta vetoa. Elä välitä.....ei täällä palstalla oo kun Kuha joka soittaa luonnostaan ihan tolkuttoman mageessa taimissa.......me kaikki muut joudumme painimaan asian kanssa......mutta se että huomaa ite sen ettei se välttämättä aina istu, on avain kehitykseen!!!!! Meikäläinen on kiilannu aina ihan homona, muuta viime vuosina tilanne on alkanu vähän rauhoittumaan asiaan hullun lailla paneutumisen myötä....tosin vieläkin on matkaa......!!!!! Kauas on pitkä matka........ |
Zeeboo 27.12.2009 10:28:58 | |
---|
velsa: .....mutta se että huomaa ite sen ettei se välttämättä aina istu, on avain kehitykseen!!!!! Meikäläinen on kiilannu aina ihan homona, muuta viime vuosina tilanne on alkanu vähän rauhoittumaan asiaan hullun lailla paneutumisen myötä....tosin vieläkin on matkaa......!!!!! Eikä sitä omaa sleeppaamista ja/tai kiilaamista oikeen huomaa muuten kuin omaa soittamista kuuntelemalla. Karua on ollut omalla kohdalla huomata, että mikä sohvan pohjalla soiteltuna kulkee aivan tautisesti onkin narulle laitettuna täyttä schaibaa... Nooo, kyl se siit. Ja jos ei, niin onhan sentään se sohvan pohja. "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
TAR 27.12.2009 12:12:41 (muokattu 27.12.2009 12:25:46) | |
---|
Ja asiasta toiseen... Kuuntelin Joulunpyhinä Albert Järvisen soittoa ja seurana oli tytär, joka soittaa viulua. Tyttäreni kuunteli myös skaba-vetoja ja kommenttina vibratosta kaipasi varioimista etenkin väljään/hitaampaan suuntaan, joka lisää saundin pyöreyttä ja muhkeutta ja sopisi hyvin rouhevaan komppiin. Kun kuunnellaan soiton rytmisiä ja melodisia piirteitä, vibrato jää joskus taka-alalle ja se kuitenkin tuo tunnelmaan ja saundiin olennaisesti lisää syvyyttä. Pelkästään kuuntelemalla vibratoa siihen alkaa kiinnittää enemmän huomiota ja se muokkautuu itsestään. "Albertilla oli kypsä, hallittu ja hioutunut kitaravibrato", lainatakseni BigPapan Studio Pikku Lauri analyysiä. Itsellä tässä on vibrato lähinnä ajatuksen tasolla, ja ajan kanssa varmaan jotain oppii, kun jaksaa treenata. Tavoite olisi, että joskus vibrato olisi aina valmiina. |
Kuha 27.12.2009 12:32:44 | |
---|
velsa: Elä välitä.....ei täällä palstalla oo kun Kuha joka soittaa luonnostaan ihan tolkuttoman mageessa taimissa....... Eläelä sano, blyysmiehen pitäis välillä sleebata vähän jälessä ja sitä meikäkin koittaa tässä opetella... |
Kuha: Eläelä sano, blyysmiehen pitäis välillä sleebata vähän jälessä ja sitä meikäkin koittaa tässä opetella... Hyvin oot oppinu!!!!! Se on kumminkin hiuksen hieno se ero mageen sleebauksen ja laahamisen välillä ja ite kun on aina ollu snadisti nokillaan ni jum'lauta se onkin vaikeeta yrittää asettaa se soitto eripaikkaan ku mihin se putois normaalisti......sen takia meikä hakee sitä oikeeta iskun paikkaa mielummin....se on lähempänä....8DDD Mutta ainakin komppiasioissa se asioiden shufflena ajattelu tuo relampaa lopputulosta ihan suorassa 8 biitissä......mut sitäkään ei näemmä saa vääntää liikaa sinne 3-muunteisen suuntaan....siis puhun nyt omista kokemuksista.....ei ehkä yleispätevä tapa!!!! Mutta jotkut vaan soittaa luonnostaan hyvässä takakeno taimissa.... tekemättä asiasta sen suurempaa numeroa tai sitä sen enempää kelaamatta......ja vidu et mä oon niille kateellinen.....8DDDD Kauas on pitkä matka........ |
Juzpe 27.12.2009 18:18:50 | |
---|
Joku sano mun soolosta että Ragtime fiilis. Ja nyt joku vois selittää, että mikä se on ja miten tossa soolossa ilmenee. "Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka." - Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972 |
Gary Enfield 27.12.2009 21:15:46 | |
---|
Juzpe: Joku sano mun soolosta että Ja nyt joku vois selittää, että mikä se on ja miten tossa soolossa ilmenee. En tiä kuka toi Joku on, mutta tulinpa sanoneeksi samaa joten jos mun mielipide kelpaa niin hyvä. 00.15-00.35 Siinä on elementtejä jotka toi mulle assosiatiivisen kokemuksen ragtime-musiikista. Ragtime-fiilis siis viittaa tähän mun assosiaatioon. Elementit soitossasi jotka tämän kokemuksen synnyttivät liittyvät erityisesti rytmiin, eli joidenkin melodiasävelten rytmisestä suhteesta itse perusrytmiin. Saatuani tämän miellyttävän assosiaation olin lievästi pettynyt kun sama kokemus ei enää toistunut, vaikka soolo muuten ihan asiallinen olikin. |
Juzpe 27.12.2009 23:04:51 | |
---|
Saatuani tämän miellyttävän assosiaation olin lievästi pettynyt Allright. Kiitos... mulla ku ei nääs o hajuukaan mitä toi tollanen ragtime-fiilis tarkottaa. Kävin tuubista tsiigaan jotain pianopätkiä joissa ne veti ragtimee, mutten tajunnu miten se tohon mun sooloon liitty... Mä en noita sivistyssanoja katos hanskaa ku metvurstin, lakritsin ja kondomin... Ja niistäkään en tiedä merkitykseltään muita ku metvurstin ja kondomin. "Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka." - Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972 |
BigPapa 28.12.2009 00:00:12 (muokattu 28.12.2009 00:43:12) | |
---|
BigPapa: Oisko jotain äänikorttilagia ku menee koko ajan saman verran liikaa takakenossa... koska kyseessä ei o äänitysskaba, niin yritän jättää todnäk studiotekniikasta johtuvat judskat huomiotta... Joo, mut ei...se mikä sulle on liikaa, on vasta joillekin tarpeeksi...kysys Velsalta....8)...joka seuraavanlaisesti arveli: BigPapa -Taimillisesti parasta Papaa aikoihin Sit kun huomaan soitossani jetlagia, niin alan olla ehkä huolissani itsekin....8D For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
padaa@dadaa! 28.12.2009 00:48:12 | |
---|
krk: 20. LeoFender: vähintäänkin persoonallinen ote ja soundi. Illu: aika persoonallinen saundi
Juzpe: LeoFender: Varsin mielenkiintonen soundi
Dunlopin Octave Fuzz. En kehdannut väännellä nuppeja kaakon suuntaan, jolloin sais tarvittaessa viitteellisesti fonimaista soundia. |
Juzpe 28.12.2009 02:03:12 (muokattu 28.12.2009 02:03:21) | |
---|
Joo, mut ei...se mikä sulle on liikaa... Kelailin tota lagihommaa sen takia lähinnä ku sitä lagia oli niinku ihan tasan saman verran koko ajan. Sekait siinä enemmän häiritsi se lagin tasasuus ku määrä. "Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka." - Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972 |
velsa 28.12.2009 11:58:14 | |
---|
Juzpe: Kelailin tota lagihommaa sen takia lähinnä ku sitä lagia oli niinku ihan tasan saman verran koko ajan. Sekait siinä enemmän häiritsi se lagin tasasuus ku määrä. mä sitä joskus Papalta myös kyselin ku veto oli niin takana et ruoka meni väärään kurkkuun.....mut ei tää nyt ollu munsta mitään...... mut käys tuolla sooloskaban puolella ni sielä ollaan perässä nii et tuntuu!!!!!!8D Kauas on pitkä matka........ |
krk 28.12.2009 13:56:10 | |
---|
arc krk - En pääse yli tosta sun siististä äänensävystä..Tuleeks toi viskillä?. Sopii biisiin kuin nakki sämpylään! Kitara rullaa mukavasti mukana, ehkä miksattu vähän liian taakse, tai ainakin tuo reverbi on jopa vähän törkeä. Kuuntelunautintoa karsii myös hyvän mikkietuasteen puuttuminen(?), kun lauluraita suhiseen noin sikana, mutta diggailen kyllä ainaki pisteen verran! Kiitoksia, arvostan kovasti että jaksat käydä tälleen läpi kaikki vedot. Nää on tällaisen skabailun parasta antia. Jätin miksauksessa kitaraan myös ylimääräistä tilakaikua, sisäänsoitossa oli vaan pieni slapback pedaalista. Voi olla että vähempi olisi riittänyt mutta toisaalta Juzpe tuolla sanoi kuitenkin kitarasoundin ulottuvuuksista pitäneensä... Sikamaisen suhinan lauluraidalla allekirjoitan täysin mutta se johtuu puhtaasti omasta sähläyksestä - innostuin tekemään oton niin nopeasti että nostin vaan tasot "peruskytkennästä" ja Digitechin Vocalistin läpi tulikin ihan hirveet suhinat. Ajattelin että ei olla hifiä nyt tekemässä joten annoin olla :-) Mulla on siis harjoittelun "peruskytkentänä" SM58 > Digitech Vocalist > Mackie Onyx jonka kautta otin signaalin nyt äänikortille ja koneelle. Laulu kannattaisi äänittää suoraan pelkällä Mackie Onyxin etusella joka on jo ihan ok tällaisiin tai sitten mulla on vielä toi Neve 1073 -klooni, että etuastekapasiteettia kyllä löytyy. Fireboxin omia mikkietusia en ole vielä koskaan edes koittanut, nekin saattaisi olla ihan asialliset. Tietenkin jos meinaisi lauluja ihan oikeasti äänitellä niin pitäisi olla vaimennuksia jo tilassakin, tai jotain tällaista http://www.thomann.de/fi/se_electronics_reflexion_filter.htm Äänensävyyn ei viski ole päässyt juurikaan vaikuttamaan, siis kyllähän viski hyvää on mutta siitä tulee helposti niin paha olo (juu tiedetään, en ole harjoitellut tarpeeksi)... :-) Kiitoksia. |
blues guitar 28.12.2009 17:38:20 | |
---|
krk: Äänensävyyn ei viski ole päässyt juurikaan vaikuttamaan, siis kyllähän viski hyvää on mutta siitä tulee helposti niin paha olo (juu tiedetään, en ole harjoitellut tarpeeksi)... :-) Tai sitten olet juonut liian paljon kerrallaan :( Itse laatuViskien ystävänä (Islay Single Malt) olen tullut siihen tulokseen että ovat liian hienoja juomia humalahakuiseen juomiseen...ja kalliita. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
krk 28.12.2009 20:29:31 (muokattu 28.12.2009 20:40:00) | |
---|
blues guitar: Tai sitten olet juonut liian paljon kerrallaan :( Itse laatuViskien ystävänä (Islay Single Malt) olen tullut siihen tulokseen että ovat liian hienoja juomia humalahakuiseen juomiseen...ja kalliita. Juu ei viskillä humalaa kannata ottaa, sen opin jo nuorena... Seagramia pullo... Kyllähän se taitolaji on tuollaisten voimakkaiden laatuaineiden nauttiminen. E: Että siinä mielessä harjoittelu voi tehdä mestarin... tai siepon. |
latuska90 28.12.2009 20:55:08 | |
---|
Onneks meikäläinen on absolutisti... "Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen |
padaa@dadaa! 28.12.2009 20:56:49 | |
---|
Xsä: LeoFender - Lopputulos jää selvästi puolitiehen: videopelisoundia olisi pitänyt vielä härskimmin hyväksikäyttää.
Jotain Sonic Youth -meininkiä? Jos ei kuitenkaan. |
Juzpe 28.12.2009 21:16:38 (muokattu 28.12.2009 21:19:29) | |
---|
BigPapa: Ampiaispesä En ymmärtäny... viitiks avata. soundiin E: En viäkä tajunnu, mikä ampiaispesä? Jos käyttäsit vähän useemman sanan niin saattasin ymmärtää. "Ihmisten pitäisi olla kiltimpiä toisilleen. Ja kasvattaa pidempi tukka." - Zuge 15 v. Pointsi-lehdessä 1972 |
BigPapa 28.12.2009 21:17:43 (muokattu 28.12.2009 21:29:13) | |
---|
Juzpe: BigPapa: En ymmärtäny... viitiks avata. Soundiin..., For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |