Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Planet Waves strap lock system
1
aalataur
27.12.2009 06:19:28 (muokattu 27.12.2009 06:19:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten tuollainen systeemi toimii:
 
http://www.thomann.de/fi/planet_waves_50pla05_black_strap.htm
 
Korvaako/poistaako tarpeen normaaleille hihnalukoille? Muutenkin joku voisi suositella hyvää, tukevaa hihnaa alle 40 e hintaluokassa. Jokin musta nahan tapainen materiaali olisi jees, ei kuitenkaan huvita maksaa 150 e pelkästä hihnasta.
Grugi
27.12.2009 09:59:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl mä pitäytyisin Schallereissa ja ainakin http://soundstore.fi/product_info.php?cPath=66_77&products_id=5982 on tukeva ja edullinen nahkahihna.
 
SDMF
bubu
27.12.2009 12:24:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löysin F-Musiikista DiMarzion lukot kaksi vuotta sitten, ja ovat mun mielestä paljon käytännöllisemmät kuin Schallerit. Schallereiden kanssa mulla oli jatkuvasti tarve kiristellä niitä muttereita kun löystyivät käytössä, ja olivat muutenkin vähän kolhon oloiset. Käytin myös monta vuotta DiMarzion ClipLock-hihnaa, mutta halusin paksun nahkahihnan myöhemmin, siksi Schallereiden kautta takaisin DiMarzioon.
 
Niin. Ei mulla kyllä tosta Planet Wavesin hihnasta ole mitään sanottavaa. Hihnalukoissa kuitenkin katsoisin muita vaihtoehtoja kuin Schalleria.
 
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Väsykäsi
27.12.2009 12:27:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu ääni täältä Schallereille ja tosta hyvä, tukeva ja mukava hihna:
 
http://www.beatman.fi/product_details.php?p=1304
 
Tai sitten niiteillä, jos haluaa:
 
http://www.beatman.fi/product_details.php?p=1578
 
Hiukan enemmän toivoisi nyrkkiä naamaan saavansa. -Räbbänä
oiva tumpeloinen
27.12.2009 12:32:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bubu: Löysin F-Musiikista DiMarzion lukot kaksi vuotta sitten, ja ovat mun mielestä paljon käytännöllisemmät kuin Schallerit. Schallereiden kanssa mulla oli jatkuvasti tarve kiristellä niitä muttereita kun löystyivät käytössä, ja olivat muutenkin vähän kolhon oloiset. Käytin myös monta vuotta DiMarzion ClipLock-hihnaa, mutta halusin paksun nahkahihnan myöhemmin, siksi Schallereiden kautta takaisin DiMarzioon.
 
Niin. Ei mulla kyllä tosta Planet Wavesin hihnasta ole mitään sanottavaa. Hihnalukoissa kuitenkin katsoisin muita vaihtoehtoja kuin Schalleria.

 
Miten immeiset saa noi Schallerin lukot löystymään kepeissä? Mulla on ollut parisen vuotta kepeissä noi, eikä ole tarvinnut kuin kerran ruuvata yhtä lukkoa. Senkin mä jouduin itse avaamaan, jotta sain kiristettyä nahkahihnaa.
 
Mutta jos niiden haluaa pysyvän, niin suosittelisin hylsyllä kiristämistä heti ensi alkuun, niin ei varmasti aukea jatkossa vahingossa.
 
Kalm
27.12.2009 12:59:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä yksi ääni Dunlopin "kaksitoimisille" lukoille. Hihnakappale ei löysty/irtoa kuten Schallereissa ja toimivat tarvittaessa normihihnankin kanssa.
 
http://images.miretail.com/products/optionLarge/Dunlop/248161.jpg
 
Grugi
27.12.2009 13:04:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä hihnalukko asiasta on olemassa jo oma ketjunsa joten ei kai sitä samaa tarvitse täällä aloittaa.
 
SDMF
gunner
27.12.2009 13:48:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdottomasti parhaat hihnat mitä olen löytänyt, löytyy Helsingin Musamaailmasta. Musta nahkahihna, pituus sellanen, että edes ite en vois pitää sitä ääriasennossa, hinta on 20 euroa ja materiaali on sellasta, ettei se repeä tai veny käytössä käyttökelvottomaks.
 
Ostin aiemmin jostain f-musiikista tms. ja se hihna meni käyttökelvottomaksi hyvin nopeesti. Schallerit mulla noissa hihnoissa on tosiaan kiinni myös. Kokonaishinta siis 30-40 euroa, ite en enää vaihtais muuhun.
 
Vauhti korjaa virheet
bubu
27.12.2009 19:11:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Miten immeiset saa noi Schallerin lukot löystymään kepeissä? Mulla on ollut parisen vuotta kepeissä noi, eikä ole tarvinnut kuin kerran ruuvata yhtä lukkoa. Senkin mä jouduin itse avaamaan, jotta sain kiristettyä nahkahihnaa.
 
Mutta jos niiden haluaa pysyvän, niin suosittelisin hylsyllä kiristämistä heti ensi alkuun, niin ei varmasti aukea jatkossa vahingossa.

 
En sattumalta kiinnittänyt huomiota miten ne siinä löystyivät, varmaan tekivät sen issekseen. :) Kiristin kyllä silloinkin jollain työkalulla, ei vaan auttanut. DiMarziossa lukitaan pala klipsulla, ollut ainakin mulle vaivattomampi.
 
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
oiva tumpeloinen
27.12.2009 19:17:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bubu: En sattumalta kiinnittänyt huomiota miten ne siinä löystyivät, varmaan tekivät sen issekseen. :) Kiristin kyllä silloinkin jollain työkalulla, ei vaan auttanut. DiMarziossa lukitaan pala klipsulla, ollut ainakin mulle vaivattomampi.
 
Olen mä kyllä kuullut muiltakin, että löystyvät, mutta en tosiaan ole itse sitä huomannut. Ehkä mä sitten vain alkujaan kiristän liikaa niitä. Yksi mikä siinä voi olla, niin joissain paksuissa nahkahihnoissa saattaa joutua kirimisen tekemään pariin otteeseen, kun nahka aikanaan painuu kasaan.
 
SirElwood
27.12.2009 19:20:38 (muokattu 27.12.2009 19:20:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten olisi ruuvilukite ratkaisemaan tuota löystymis ongelmaa? Niitä on semmoisiakin jotka tarvittaessa saa auki ihan käsityökaluila.
 
kohozga
27.12.2009 19:28:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miun mielestä toi DiMarzion Cliplock systeemi on kaikista paras. Ainut vika niissä vaan on yleensä just ne ite hihnat. Ovat yleesä ohuita nailonisia tai jos nahkaisen haluaa niin sit maksaa ihan liikaa.
 
Tuossa pari kk:ta sitten just tappelin tän saman ongelman kanssa ja keksin mitä parhaimman ratkaisun.
Ostin pari sellasta perushyvää paksua topattua Gauchon nahkahihnaa Sp elektroniikasta. http://www.spelektroniikka.fi/gaucho.htm
 
Sit kävin hakemassa ompelutarvike liikeestä laadukkaita muovisolkia ja tiheään punottua nailonnauhaa siis sellasta samanlaista mistä esim. turvavyöt on tehty.
Nämä maksoivat yhteensä muutamia euroja. Noissa klipseissä kannattaa siis tarkistaa et no on laadukkaita eikä ihan niitä halvimpia. esim. tuolta saa hyviä: http://www.shelby.fi/catalog/default.php?cPath=33_64
 
Seuraavaksi painelin paikallisen suutarin pakeille hihnojen ja noitten tarvikkeitten kanssa. Suutari niistä rakenteli miulle "cliplockit" siihen hihnaan ja teki kitaraankiinnitettävät vastakappaleet. Kahden hihnan tuunaamiseen meni suutarilta aikaa n. 10 min ja miulle se kustansi huimat 10€
 
Eli kokonaisuudessaa kahden perushyvän nahkahihnan muuttaminen cliplock tyyppisiksi maksoi miulle vajaat 20€
Ja ainakin omasta mielestä toi on ihan helvatan hyvä viritelmä.
 
JLM
28.12.2009 17:40:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo planet wavesin systeemi toimii oikein hienosti ja on ainakin itselläni korvannut muiden lukkojen tarpeen kokonaan. Omani on vanhempaa mallia, jossa mekanismi on suurempi mutta tuossa uudessa näyttäisi sekin ongelma olevan korjattu. Suosittelen siis. Itse hihnakin on hyvälaatuinen.
 
Fantasmic
28.12.2009 19:24:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On oikein huvahuva vermes tuo Planet wavesin hihna.Kätevä käyttää ja ainakin itsellä on kestänyt, ei mitään valittamista.Monet myös kehuvat Dimarzion cliplockeja mutta minua hieman hirvitti se klipsu.Tosin en mie kovin monesta suunnasta ole kuullut että se olisi pettänyt.
 
lukeman
31.12.2009 13:52:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos hihnalukoista puhutaan niin Ernie Ballin valikoimasta löytyy varsin hyvä ja toimiva vaihtoehto. Maksaa hieman enemmän kuin esim. Schallerit, mutta toimii.
 
http://www.thomann.de/fi/mobile_prod.html?ar=112686
 
Ostakkee ostakkee.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «