Aihe: Minkä saundin valitsisitte?
1 2 3 4
Ziggy Bubba
26.12.2009 21:35:22 (muokattu 26.12.2009 21:49:19)

Raist: http://www.youtube.com/watch?v=0EsXxXY5lkE

Video kattaa keskustelun ;)

Ei me kyllä tommosesta tyhjänpäiväsestä plörinästä puhuttu, vaan ihan oikeista ja rouheista rock-riffeistä ;)
The Crookmachine Project
jpjanhun
26.12.2009 22:02:29

Kitara antaa mielestäni soittajalle enemmän tilaa ja mahdollisuuksia ilmaisuun esim. elein ja liikkein. Trumpetilla liikkuminen ja elehtiminen on paljon rajallisempaa.
Kitaralle on kehitetty niin paljon kaikenlaista efektiä ja muuta ääneen vaikuttavaa että ilmaisuvoima on kasvanut eri ulottuvuuksiin.
Toisaalta trumpetti on kitaraan verrattuna marginaalisoitin, eikä sitä välttämättä kuulla tai kuunnella, ja näin ollen opita, samassa suhteessa. Trumpetilla soittaessa ajatellaan musiikkia musiikkina (siis ylennykset ja alennukset), koska ei ole näppäilypatterneja niinkuin kitarassa voidaan ajatella.

Tässä 3 erilaisesta vibraa trumpetilla:
http://www.youtube.com/watch?v=87W6mq_oi10

Oma suosikkini on:
maynard ferguson (tosin enemmänkin ilmaisun ja osittain fysiikankin takia kuin dynamiikan). Todella tiukkaa tykitystä!

PS: vähän pätkittäistä ajatusta tästä tuli, kun pitää samalla pakata perhettä autoon =)
-G

-Kiitokset infosta. tässä tulikin aika paljon tietoa ja ajateltavaa.
weetube
27.12.2009 00:07:31
Hö...Brian Mayn tyylitaju+Steve Vain tekniikka,siinähän ne on kaikki paketissa,soolo,kompit,kliinit ja kaikki muut.
Snapo
27.12.2009 01:46:54
Jucciz: Eikä sillä Vain tekniikallakaan oikeastaan niin väliä.

Vai tekee ihan innovatiivisia juttuja sillä kangellaan.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Antti1
27.12.2009 01:51:14
Snapo: Vai tekee ihan innovatiivisia juttuja sillä kangellaan.

Ymmärrän toki miksei monet pidä siitä, mutta samalla taas mielessäni mietin, että ne kuuntelevat herran tuotoksia aivan väärin. Ei mun mielestä ollenkaan samaan pakettiin niputettavaa kamaa, kuin monet ns. tilukitaristit. Mulle ainakaan se kitara itsessään ei oo siinä musassa muuta tärkeämpää, vaan ne kokonaisuudet, sovitukset, harmoniat yms. sen jutun luo.

Mutta miten tää liittyy soundiin, niin sitä mä en tiedä. Vaikka onhan se kokonaisuus juurikin just se soundin pohja ja ydin. Mulle toimii, ilman ehtoja.
Sell the kids for food, weather changes mood.
Jucciz
27.12.2009 02:07:30
Voi tylsä olla, vaikkei olisikaan tilukitaristi. ;)

No ei vaan, kyllähän Vai on ihan paikkansa ansainnut merkittävimpien kitaristien listalla - vaan ei kyllä säveltäjien.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)