Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitara: Epiphone Prophecy ex me
1
keppi2
15.12.2009 20:35:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_custom_ex_me.htm
 
Niin mitä olette mieltä tuosta kitarasta, itse olen tuota jo vähän aikaa katellut.
Soitan pääsääntöisesti heviä. Onko hyvä peli ja hyvä hinta/laatu suhteeltaan.
 
Moro osta poro...
Grugi
15.12.2009 20:44:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rölölölö käytäppä nyt hakua löytyy tosta kepistä jo turinaa tarpeeksi.
 
SDMF
Jannipaali
15.12.2009 20:47:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttäs olevan ihan hyvää puuta.
 
Painoin varoitusta.
MJS
15.12.2009 20:52:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

keppi2:
 
Onko hyvä peli ja hyvä hinta/laatu suhteeltaan.

 
On se hintaansa nähden, johonkin toiseen samanlaiseen triidiin kirjoittelinkin jo omastani.
 
Raist
15.12.2009 21:44:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta torilta suat paremman. Halvemmalla. Jos valitset oikein.
 
Epipuhelimista en itse kauheasti tykkää. En ole saanut hyvää saundia. Tai siis sanotaan, että paskoilla ja vajavaisilla taidoillani soitto kuulosti vähemmän hirveältä Tokain ja Iban kautta.
 
Vintagella on muuten hyviä kitaroita.
 
taikatatti
25.12.2009 22:15:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varmasti on hyvä kitara, ainakin specsejen perusteella.
itse harkitsin myös kyseistä kitaraa noin kk sitten mutta ostin mielummin ltd ec-1000vb:n kun sain käyttään enemmen rahaa skittaan.
 
Väsykäsi
25.12.2009 22:54:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

keppi2: http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_custom_ex_me.htm
 
Niin mitä olette mieltä tuosta kitarasta, itse olen tuota jo vähän aikaa katellut.
Soitan pääsääntöisesti heviä. Onko hyvä peli ja hyvä hinta/laatu suhteeltaan.

 
Niin tuossa kitarassahan on Emg -mikit joista on tällä palstalla tietty mielipide... Jos aiot soittaa enempi mättöä ja muuta musiikkia missä käytetään _paljon_ säröä Emg:t voivat olla sinun juttusi. Mutta jos aiot soittaa yhtäänkin monipuolisempaa musiikkia suosittelen ehdottomasti hankkimaan passiivimikeillä varustetun kitaran. Esim. tuon Epin mistä olet kyselemässä sisarmallin, missä on Gibsonin Dirty fingerssit. Ne ovat jo paljon monipuolisemmat soundeiltaan, ja voin sanoa että aivan yhtä hyvin ne mätöt lähtevät niilläkin.
 
Mitä tohon taikatatin Ltd-suositukseen (jos sitä suosittelit). Niin ei siinä ole nyt niin paljoa erikoista, että kannattaisi maksaa se 200€ lisää tohon Epiphoneen verrattuna (Tai sittten Epi jota testailin oli hyvä yksilö). Mutta jos aiot soittaa musiikkia (luvassa kulunut klisee) hevistä humppaan, niin suosittelen ehdottomasti hankkimaan passiivimikeillä varustetun kitaran. Aktiivimikkien puhtaat soundit ovat selkeästi kylmät ja kolkot samoin kevyet särötkin. Ne ovat omiaan raskaammassa musiikissa, koska niissä on korkea ulostulo ja ne kompressoivat soundia raskaasti.
 
Toivottavasti löydät itseäsi miellyttävän kitaran. =)
 
Hiukan enemmän toivoisi nyrkkiä naamaan saavansa. -Räbbänä
taikatatti
26.12.2009 21:51:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo o
ei siinä siis sen enempää että maksoin noin 200 euroa enemmän kun kitarat ovat specsejä katsomalla lähes samat. Mutta itselleni ei oikein sovi käteen mikään epiphone eikä gibson niin hyvin kuin tuo esp ltd.
ei siinä siis muuta....
ja onnea kitaran hankintaan! toivottavasti löytyy se oma!
 
Väsykäsi
26.12.2009 21:57:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

taikatatti: joo o
ei siinä siis sen enempää että maksoin noin 200 euroa enemmän kun kitarat ovat specsejä katsomalla lähes samat. Mutta itselleni ei oikein sovi käteen mikään epiphone eikä gibson niin hyvin kuin tuo esp ltd.
ei siinä siis muuta....
ja onnea kitaran hankintaan! toivottavasti löytyy se oma!

 
Säähän et kokeillu edes sitä Prophesyä. Siinä on nimittäin huomattavasti ohuempi kaula, kun verrataan esim normi Gibsoniin. Mutta jos olet sitä mieltä, että toi sopii hyvin sulle, niin se ei ole multa pois. Itse valitsisin Epiluurin, koska tykkään muhkummasta. =)
 
Hiukan enemmän toivoisi nyrkkiä naamaan saavansa. -Räbbänä
taikatatti
26.12.2009 21:58:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mutta kannattaa käydä musiikkikaupassa testaamassa jos nyt ei juuri tuota kitaraa niin jotain saman merkkistä ja hintaista,että miten se käteen sopii.
itse tykkäsin näistä molemmista prophecyistä mutta kun menin testaamaan (en prophecyä, vaan jotain epiphonen les paul customia saman hintanen ja merkkinen.hhehe)
niin eihän se oikein käteen sopinut vaikka kuinka käänteli.oikea käsi oli epämukavassa asennossa kun soitin mutta oli ihan eri juttu ltd:ni kanssa (en tiedä oliko kitarasta vai mielestä kiinni mutta vaan tuntui siltä) että tämä ec tonni oli juuri minulle sopiva.=D
 
Väsykäsi
26.12.2009 22:09:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

taikatatti: mutta kannattaa käydä musiikkikaupassa testaamassa jos nyt ei juuri tuota kitaraa niin jotain saman merkkistä ja hintaista,että miten se käteen sopii.
itse tykkäsin näistä molemmista prophecyistä mutta kun menin testaamaan (en prophecyä, vaan jotain epiphonen les paul customia saman hintanen ja merkkinen.hhehe)
niin eihän se oikein käteen sopinut vaikka kuinka käänteli.oikea käsi oli epämukavassa asennossa kun soitin mutta oli ihan eri juttu ltd:ni kanssa (en tiedä oliko kitarasta vai mielestä kiinni mutta vaan tuntui siltä) että tämä ec tonni oli juuri minulle sopiva.=D

 
Juujuu, mutta koeta nyt ymmärtää, että LP Customin kaula on huomattavasti muhkumpi kuin jonkun Prophecyn, siinä ei vaikuta hinta eikä merkki. Ja tohon käden asentoon arvatenkin vaikutti enemmän tuoli jolla istuit kuin kitara. Hihnan kanssa et olisi varmaankaan huomannut suurta eroa. Mutta en ala riitelemään koska sulla on hyvä kitara ja sillä siisti. =)
 
Hiukan enemmän toivoisi nyrkkiä naamaan saavansa. -Räbbänä
taikatatti
27.12.2009 13:00:39 (muokattu 27.12.2009 13:00:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juu se voi kyllä olla
joo en itsekkään halua riitaa haastaa , sanoin vain mielipiteeni
ja joo on siinä prophecyssä se "tosi ohut kaula" en vain muistanut sitä.
 
keppi2
29.12.2009 19:10:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei kiitoksia vastauksista, tässä kesään mennessä on tarkoitus hankkia uusi keppi. Varmasti tulee monia vaihtoehtoja lisää, mutta halusin vaan kysyä mielipiteitä tosta kepistä.
 
Moro osta poro...
taikatatti
31.12.2009 21:12:12 (muokattu 01.01.2010 02:39:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juu totta kai, mutta siis jos pääset testaamaan tota prophecyä,niin mene ihmeessä.
ja onhan tuohon hintaluokkaan niitä erilaisia epin lespaul customeita,ja vaikka ltd ec-401,siinä nyt pari vaihtoehtoa tuohon hintaluokkaan jotka saattaisivat olla sinulle hyviä mene testaamaan läheiseen musakauppaan ja sitten katot minkälaisen haluat.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «