Mr. Speed 21.12.2009 21:14:27 | |
---|
Krice: Niinpä. Äkkiseltään katsottuna minun viestini oli ketjun asiallisin vastaus. Agathiksesta puheenollen Squerini runko on tehty siitä, enkä välttämättä menisi haukkumaan ihan huonoksi. Varsinkin kun sain kaulaliitoksen rukattua paremmaksi niin kyllähän sekin peli alkoi soimaan. Näin henkilökohtaisena mielipiteenä ostaisin itse LTD:n, koska siinä on kaula läpi rungon -rakenne. Kiva ominaisuus kuitenkin halvassa kitarassa. Tässä ketjussahan haluttiin rehellistä ja kylmää faktaa pöytään. Fakta taitaa olla, että noissa molemmissa kitaroissa pettää talla melkoisen pahasti, josta tulee paha mieli, ja mielestäni 500 euroa tollasista on aivan liikaa. Mutta se onkin vain mun mielipide. Kompastukoon kaikki siihen lisenssifloikkahelvettiin mihin itsekin varoitteluista huolimatta astuin. Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. |
Krice 21.12.2009 21:16:22 | |
---|
munkero: Mutta sä ootki rajottunu kitarakaman suhteen kun laadukkaat käytetyt ei kelpaa. :) Ihmiset haluavat erilaisia asioita. Itse suhtaudun aika nihkeästi käytettyihin, tosin onpa sellainenkin tullut hankittua (Dean Blueburst). Uutuuttaan kiiltävän kitaran avaaminen paketista, siinä on sitä jotain. |
esprit de corps 21.12.2009 21:19:56 (muokattu 21.12.2009 21:21:29) | |
---|
Krice: Ihmiset haluavat erilaisia asioita. Itse suhtaudun aika nihkeästi käytettyihin, tosin onpa sellainenkin tullut hankittua (Dean Blueburst). Uutuuttaan kiiltävän kitaran avaaminen paketista, siinä on sitä jotain. Ihan henkilökohtaisena mielipiteenä olen tästä täysin samaa mieltä. Kyllä minäkin jollain tavalla haluan sen uuden tuoteen, oli se sitten kitara, mp3-soitin tai vaikka helvetti polkupyörä. Mutta kun ihan järjellä miettii, niin kyllähän sille käytetylle kitaralle potentiaalisesti saa hyvinkin enemmän vastinetta rahalle. Ja juuri tämän takia näitä henkilökohtaisia mieltymyksiä ei saisi sekoittaa niihin suosituksiin, joita täällä annetaan. Jos on ihan täysin pakko saada uusi, silloin ostetaan uusi. Jos vain punnitaan, tutkitaan Thomannin sivuja ja linkitetään tänne vaihtoehtoja, mielestäni on vain järkevää antaa vaihtoehtoja käytettyjenkin puolelta. Kö ei kaikki silti uutta halua välttämättä, usein on myös pelkoa huijatuksi joutumisesta tai jostain muusta. Siihenkin on tapoja, joilla vähentää riskiä. "This is a chord, this is another, this is a third. Now form a band." |
Krice 21.12.2009 21:20:42 (muokattu 21.12.2009 21:21:35) | |
---|
Mr. Speed: Fakta taitaa olla, että noissa molemmissa kitaroissa pettää talla melkoisen pahasti, josta tulee paha mieli Kaipa tuo on myös hiukan kiinni siitä miten sitä tallaa käyttää, ja toisekseen miten paljon tai vähän pieni vireen heittäminen haittaa. En minä suostu ihan heti uskomaan, että lisenssitallat pettävät välittömästi. Kyllä siihenkin vaaditaan reipasta kampurointia. Toisaalta myös hyvät tallat kuluvat jos veivaa kovaa. |
Mr. Speed 21.12.2009 21:23:02 | |
---|
Krice: Ihmiset haluavat erilaisia asioita. Itse suhtaudun aika nihkeästi käytettyihin, tosin onpa sellainenkin tullut hankittua (Dean Blueburst). Uutuuttaan kiiltävän kitaran avaaminen paketista, siinä on sitä jotain. Ihmiset on juu erilaisia. Onhan se totta, et uudessa kitarassa voi olla sitä jotain, mutta niin on käytetyssäkin :) Mikään ei ole niin hienoa, kun hävitä 40% uuden kitaran hankintahinnasta, ja tapella vireongelmien kanssa puoli vuotta. Sitten se kitara tosiaan myydään isolla tappiolla pois, ja vasta sitten ostetaan se kunnollinen, jos siis on opittu jotain. Miksi ihmiset suhtautuvat nihkeästi käytettyyn? Niissä on parempi jälleenmyyntiarvo verrattuna uuteen, ne ovat yleensä paremmissa säädöissä, vastaavat laadultaa enemmän omaa hintaluokkaansa, mahdollisesti huonot mikit on jo vaihdettu parempiin. Ne eivät ole niinkuin autot, joissa voi piillä vaikka mitä sähkvikaa, tai kone voi levitä minä hetkenä hyvänsä. Body/kaulavauriot kuitenkin huomaa aika nopeasti, ja samoin yleensä merkkihardware on tae ainakin kohtuullisesta toimivuudesta, ja vielä kun kitaran testaa kunnolla, niin suurimmat viat kyllä tulevat ilmi.Samoin kitaran sähköt eivät nyt niin monimutkaiset ole, ettei niitä saisi kotikonstein, tai jonkun kaverin kanssa kunnostettua. Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. |
Numb 21.12.2009 21:24:34 | |
---|
Ostan uutta kamaa, jos käytettynä ei löydy sitä mitä haen. Simple as that. Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö |
Mr. Speed 21.12.2009 21:26:38 | |
---|
Krice: Kaipa tuo on myös hiukan kiinni siitä miten sitä tallaa käyttää, ja toisekseen miten paljon tai vähän pieni vireen heittäminen haittaa. En minä suostu ihan heti uskomaan, että lisenssitallat pettävät välittömästi. Kyllä siihenkin vaaditaan reipasta kampurointia. Toisaalta myös hyvät tallat kuluvat jos veivaa kovaa. Ihan totta juu, mutta miksi ostaa siis kampikitara, jossei kampea käytä? Ja kyllähän nuo uutena pitääkin vireen kohtuullisesti, mutta on kuitenkin ihan kyse kuukausista, ei vuosista, kun talla väsähtää, ja alkaa vireongelmat. Pieni vireen heitto ei kuitenkaan ole kyseessä, vaan sellanen minkä kyllä kuulee isolla säröllä soitettaessa, eikä tähän todellakaan mitään kammen raiskausta vaadita. Yksi flutteri vaikkapa ja se on siinä. Lisäksi jo väsyneen tallan vireeseen saanti on jo hankalampaa, ja se ihan jokapäiväinen vireenpito on huonoa ihan vaikka normibendeissä. Kyllä laatutalla kestää ja kestää. Pientä huoltoa toki 20 vuotias talla voi vaatia, mutta omakin on ollut jo 7 vuotta kitarassa kiinni, ja pelittää aivan täysillä. Pitää vireen käytännössä niin pitkään kunnes kielet vaihtaa, vaikka sitä kampea rankaisikin kunnolla. Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. |
Antti69 21.12.2009 21:35:46 | |
---|
Miten sitten tuo ibanezin Edge? |
Trendkeel 21.12.2009 21:36:57 | |
---|
Look mummy! There's a loud plane up in the sky!
//Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. - Antti1 |
jussimus 21.12.2009 21:37:13 | |
---|
Antti69: Miten sitten tuo ibanezin Edge? Tietääkseni Edge vetää U2:ssa. |
munkero 21.12.2009 21:38:00 | |
---|
Antti69: Miten sitten tuo ibanezin Edge? Hyvää kamaa, mulla oli jokunen vuosi sitten Iba vuodelta -87 ja juurikin Edgellä varustettu. Toimi täysin. Mä tunnen sen jo kasvavan - GAS:in sisälläin. |
jussimus 21.12.2009 21:38:38 | |
---|
Trendkeel: Mä en usko, että tämä keskustelu etenee mitenkään tällä tavalla. Jospas tämä toimisi vähän paremmin: http://www.thomann.de/fi/schecter_diamond_c1_lady_luck_ag.htm Ja sama se, minkä valitset, kunhan jätät kelluvat tallat pois. Toi Lady Luck on muuten sit mulle pysyvästi varattu, sitä ei muut saa ostaa! |
Mr. Speed 21.12.2009 21:38:59 (muokattu 21.12.2009 21:42:51) | |
---|
Antti69: Miten sitten tuo ibanezin Edge? Kunhan sitte on joku näistä: Edge, Edge Pro, Lo-Pro Edge tai Edge Zero. Nämä siis ovat hyviä. Nää on sitten taas huonoja: Edge II ja Edge III Anteeks munkero :( Sitä se ikä ja liika liima teettää. Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. |
munkero 21.12.2009 21:41:30 | |
---|
Mr. Speed: Kunhan sitte on joku näistä: Edge, Edge Pro tai Edge Zero. Nämä siis ovat hyviä. Nää on sitten taas huonoja: Edge II ja Edge III Äijä on tulos vanhaks, Lo-Pro Edge unohtu! Ja se on siis niitä toimivia... Mä tunnen sen jo kasvavan - GAS:in sisälläin. |
Snapo 21.12.2009 22:03:36 | |
---|
Mitä enempi noissa iban talloissa on kirjaimia ja numeroita nii sitä paskempia ne ovat. :D "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
lavaamo 21.12.2009 22:14:03 | |
---|
Krice: Ihmiset haluavat erilaisia asioita. Itse suhtaudun aika nihkeästi käytettyihin, tosin onpa sellainenkin tullut hankittua (Dean Blueburst). Uutuuttaan kiiltävän kitaran avaaminen paketista, siinä on sitä jotain. Saahan niitä uusia ostaa, mutta jos tahtoo hyvän kelluvatallaisen (tai vaikka muunkin tallan) niin budjetti sitten sen mukaan. Aivan turha selitellä että "kyllä ne tinatallatkin kestää, riippuu ihan käytöstä", jos siihen kampeen aikoo koskea vain silkkihansikkailla, niin sitten varmasti riittää jokin vintage tallakin! Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
doctrine 26.12.2009 17:53:47 | |
---|
Kaivele jostain käytetty Jackson Dinky DK2T. Se kelpaa myös näille kamapuritesteille ;) - ja on muuten oikiasti hyvä keppi. http://www.payloadband.info/ |
Vladi 26.12.2009 19:08:05 | |
---|
Kahdella minulla käyneellä lisenssifloikalla(tai no, toinen lisenssi, toinen ibanezin edge iii) oli sama vaiva: Sekä intonaationsäätöruuveista että kielten lukitusruuveista meni parin kielivaihto-operaation jälkeen kantojen jengat. Siinäpähän yrität irroitella kieltä kun ruuvin pää on pyöreä. Ikinä en enää moisia osta. Kyllä se siitä. |
|
Juicy 26.12.2009 19:24:37 | |
---|
"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies." |